Hoofdcategorieën
Topicacties

Landelijke storing KPN/XS4ALL Only

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 25 26 27 28 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 15 juni 2006

In Tilburg (centrum) gister en vandaag nog geen problemen gehad. :)
Maar iedereen is hier wel XS4ALL de schuld aan het geven, maar zij staan nu ook machteloos.

87167191
Reg. datum: 13 november 2001

@ maxtzor: Dat was een uur geleden hier ook al gepost :)
quote:
Jassy schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 12:25:
User DelGul meldt het volgende op de FP:
[knip 40% verhaal]

Elwood Blues wijzigde dit bericht 14-05-2008 13:49 (30%)

Nog steeds wannabe mod :)

quote:
Elwood Blues schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 13:43:
Zo te merken ligt het in Enschede-Centrum nog steeds plat. Vind het eigenlijk niet heel onhandig getimed, ben net gisteren naar XS4ALL overgestapt dus had toch al rekening gehouden met downtime :D Dat zo'n 'one-of-a-kind'-mega-storing precies in dat gat valt is mooi meegenomen :D
Dus jij bent de schuldige? :P

.::. ActionRadio .::.

Reg. datum: 15 februari 2007

quote:
Elwood Blues schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 13:47:
@ maxtzor: Dat was een uur geleden hier ook al gepost :)

[...]
ik hou het ook niet meer bij ook:P

Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.

87167191
Reg. datum: 13 november 2001

quote:
Kix@$$ schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 13:53:
[...]

Dus jij bent de schuldige? :P
Haha ja ik zei nog tegen mijn vriendin, je bindt de blauwe aan de rode, vervolgens steek je die twee samen in het stopcontact met een isoleertangetje en dan wacht je tot het groene lampje op dit kastje gaat branden. Als het niet binnen twintig seconden werkt kun je er met een gieter wat water overheen mikken. En toen las ik ineens iets over een storing, heel gek :P

Edit: heb mijn vriendin ook nog niet gesproken sindsdien, Hmm.... :+

Elwood Blues wijzigde dit bericht 14-05-2008 14:05 (6%)

quote:
Elwood Blues schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 14:03:
[...] kun je er met een gieter wat water overheen mikken. [...]
Hebben ze bij de TU Delft ook gedaan :X

Reg. datum: 13 september 2000

bij mij thuis werkt hij ondertussen ook weer :-) Zal de rest van de familie fijn vinden.
code:
1
2
3
4
5
6
7
Mode DHCP Client
IP Address xxx.xx.xx.xx
TX Packets 82595
TX Rate 374
RX Packets 118543
RX Rate 1014
Up Time 4:04:10

- hardware always changes.. -

quote:
Elwood Blues schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 14:03:
[...]

Haha ja ik zei nog tegen mijn vriendin, je bindt de blauwe aan de rode, vervolgens steek je die twee samen in het stopcontact met een isoleertangetje en dan wacht je tot het groene lampje op dit kastje gaat branden. Als het niet binnen twintig seconden werkt kun je er met een gieter wat water overheen mikken. En toen las ik ineens iets over een storing, heel gek :P

Edit: heb mijn vriendin ook nog niet gesproken sindsdien, Hmm.... :+
Misschien heeft ze ook een firmware upgrade nodig om weer te kunnen communiceren ? :+

[DPC]Team Grazzie + KletsCows
Reg. datum: 03 augustus 2005

quote:
Jester schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 14:18:
bij mij thuis werkt hij ondertussen ook weer :-) Zal de rest van de familie fijn vinden.
Heh.. kom net van thuis af (even lunch pauze..). Dochterlief was not amused dat de storing daar nog niet was opgelost...

Team Grazzie is active at: SETI | μFluids | Rosetta | Climate Prediction | Leiden Classical | -= Proud member of DPC =-
WE ARE LOOKING FOR NEW MEMBERS :-)

Reg. datum: 26 oktober 2005

Moeten jullie je modem resetten of komt de verbinding vanzelf weer op?

quote:
Flappie schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 14:19:
[...]

Misschien heeft ze ook een firmware upgrade nodig om weer te kunnen communiceren ? :+
...en de vrouw werd geschapen...

Hmmm...misschien is op deze manier ook wel 'de man' ontstaan:

- betere firmware , ongeveer de helft van het geheel, kan alleen moeilijk met 'de oudere firmware' communiceren

On-topic:

Nieuwegein-Zuid doet geloof ik nog steeds nee. Het is wel netjes van XS4ALL dat de melding nu op de voorpagina staat. Ik geloof ook niet dat zij er iets aan kunnen doen, toch vervelend...

Intel C2D 6750 / 2GB / 1TB+ / 8800GTS

[DPC]Team Grazzie + KletsCows
Reg. datum: 03 augustus 2005

quote:
EnigmA-X schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 14:27:
[...]
Het is wel netjes van XS4ALL dat de melding nu op de voorpagina staat.
Zouden ze het forum lezen? ;)
quote:
Glacier schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 12:15:
[...]
Zou je bij XS4ALL kunnen aangeven dat ze dat hadden moeten doen en de volgende keer bij een grote storing een prominente melding op de site moeten zetten?

Team Grazzie is active at: SETI | μFluids | Rosetta | Climate Prediction | Leiden Classical | -= Proud member of DPC =-
WE ARE LOOKING FOR NEW MEMBERS :-)

Zit hier met XS4ALL Only, oude Demon klant via BBNed, in Nieuwegein-Centrum (wijkcentrale Ngn-N)

De verbinding heeft gister wel wat staan klapperen, maar is vandaag weer helemaal stabiel.

@ Mozilla.
Reg. datum: 03 juni 2004

In omgeving Eindhoven heeft het ook gewoon gewerkt, niks gemerkt van de downtime.

Ben laatst ook eindelijk geupgrade in snelheid .Zit al een jaartje ongeveer bij Xs4all Only en haalde tot vorige week maar 310KB/s max via Newszilla. Nu zit ik tegen de 510 aan. Heb het Lite-abonnement

Nou in Valkenswaard liggen we al sinds gistermorgen 2uur down, Ex Demon klant met een 20 Mit abbo, omgezet naar XS4ALL, we zijn nu de boel aan het resetten en hopen op up!

Ik heb inderdaad het idee dat oude Demon klanten als laatste aan de beurt zijn, kwartier geleden is een KPN DSL zakelijk klant ook weer online gekomen na non-stop offline te zijn geweest sinds vannacht (gisteren overdag overigens ook hele dag down). Enkel de oude Demon klanten zijn momenteel nog offline, wat op een totale downtime van bijna 30 uur (excl. klapperende eerste nacht) neerkomt... (Haarlem en omgeving)

BlackB1rd wijzigde dit bericht 14-05-2008 14:57 (6%)

Een hele zooooi

Reg. datum: 23 januari 2000

quote:
BlackB1rd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 14:55:
Ik heb inderdaad het idee dat oude Demon klanten als laatste aan de beurt zijn, kwartier geleden is een KPN DSL zakelijk klant ook weer online gekomen na non-stop offline te zijn geweest sinds vannacht (gisteren overdag overigens ook hele dag down). Enkel de oude Demon klanten zijn momenteel nog offline, wat op een totale downtime van bijna 30 uur neerkomt... (Haarlem en omgeving)
Ik als xs4all only klant (vorige week overgestapt vanaf xs4all van kpn) kan er anders ook nog steeds niet op. Omgeving Leiden.

Geen klei...

Ik snap nog steeds niet wat die routers, switches en die firmware nou te maken hebben met die ATM-nodes?
Ben er wel benieuwd naar?
Reg. datum: 22 september 2005

Hier werkt het ook nog steeds niet...

Zuid Holland, Zoetermeer > Wijk Rokkeveen (19)

argh

Asbaq - UD Spriest @ Frostwhisper EU

.-=-.

quote:
Ariën Clay schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 15:05:
Ik snap nog steeds niet wat die routers, switches en die firmware nou te maken hebben met die ATM-nodes?
Ben er wel benieuwd naar?
Lijkt beetje tegenstrijdig verhaal. Ene praat over wijkcentrale-routers, de ander over de 3 grote ATM nodes in Amsterdam. Mogelijk beide kapoet? :P

@hieronder, stiekem hoopte ik toch dat het de wijkcentrales waren, mogelijk door nieuwe firmware had ik wat beter kunnen intrainen. Daarentegen, een mass-upgrade zonder 'failsave' backup lijkt me zelfs vanuit KPN beetje 'lariekoek'.

SinergyX wijzigde dit bericht 14-05-2008 15:16 (23%)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX

Geen klei...

quote:
SinergyX schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 15:12:
[...]

Lijkt beetje tegenstrijdig verhaal. Ene praat over wijkcentrale-routers, de ander over de 3 grote ATM nodes in Amsterdam. Mogelijk beide kapoet? :P
Ik vind het hele verhaal dan ook niet echt samenhangend met het verhaal van die nodes, dus ik denk dat dit NIET bepaald de directe oorzaak kan zijn.
En vooral nu ik dit lees:
http://www.nu.nl/news/156...ng_KPN_bijna_voorbij.html zal het dus niet lang meer duren :).

Ik ga meteen naar huis, en hoop dat alles weer netjes werkt.
Wel jammer dat ik mijn pingrequests uit heb gezet. Anders had ik het al snel geweten :P.

Ariën Clay wijzigde dit bericht 14-05-2008 15:17 (53%)

quote:
SinergyX schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 15:12:
[...]

@hieronder, stiekem hoopte ik toch dat het de wijkcentrales waren, mogelijk door nieuwe firmware had ik wat beter kunnen intrainen. Daarentegen, een mass-upgrade zonder 'failsave' backup lijkt me zelfs vanuit KPN beetje 'lariekoek'.
Volgens Wikipedia wordt het ATM alleen gesproken tussen wijkcentrale en adsl-modem. Dat zou dus betekenen dat de fout inderdaad bij ALLE wijkcentrales ligt. Als ze die inderdaad allemaal af zouden moeten... Zou opzich wel kunnen want de mensen die weer internet hebben... Het lijkt vanaf Amsterdam steeds verder te komen.

Reg. datum: 15 februari 2007

quote:
Kix@$$ schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 15:18:
[...]

Volgens Wikipedia wordt het ATM alleen gesproken tussen wijkcentrale en adsl-modem. Dat zou dus betekenen dat de fout inderdaad bij ALLE wijkcentrales ligt. Als ze die inderdaad allemaal af zouden moeten... Zou opzich wel kunnen want de mensen die weer internet hebben... Het lijkt vanaf Amsterdam steeds verder te komen.
Maar dat blijft dan erg raar want in mijn "dorp" staat 1 centrale. Ik heb geen internet en iemand die een paar straten verder woont heeft wel itnernet. Ik heb xs4all only, hij heeft xs4all van kpn nog. Blijft een raar verhaal.

Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.

Hier in Putten zijn we een stapje verder. DHCP server wordt gecontacteerd (op z'n vlaams). Die DHCP zal het wel lekker druk hebben :P

MOSS 2007

*O* Hier (Centrale: Naaldwijk) ook weer internet *O*

bl4444444444t

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 25 26 27 28 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: