Gathering of Tweakers

Quicksearch
Big Brother is watching you

quote:
ChiMan schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 09:19:
Hebben mensen die last hadden van de storing gisteren recht op compensatie?

Bij je energie levering krijg je een compensatie als het na een x aantal uren geen stroom wordt geleverd.
Staat niet in de voorwaarden, wel als je een bdsl lijn hebt natuurlijk.

AMD 64x2 4200+ | 2GB DC DDR2 | 720GB HD | DVD-RWDL | GF8600GT Silent | Windows Vista Ultimate | Notebook : Acer Aspire 5920G , C2D Centrino 2GHZ 2GB DDR2, 15,4", GF 8600 GT Go, 160GB HD, DualLayer DVD, Windows Vista HP, Wireless a/b/g/n

quote:
ChiMan schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 09:19:
Hebben mensen die last hadden van de storing gisteren recht op compensatie?

Bij je energie levering krijg je een compensatie als het na een x aantal uren geen stroom wordt geleverd.
Vorige keer heeft XS4all dit enkel uit coulance gedaan, kreeg ik 14 euro terug oid (foutje bij overzetten van abbo, vanuit overname cistron).

This is 10% luck, 20% skill, 15% concentrated power of will, 5% pleasure, 50% pain, And 100% reason to remember the name..

Helaas is het nog steeds zo dat Internet geen levensbehoefte is.
En je hebt natuurlijk energie nodig voor je koelkast/vriezer/koken, dus als men geen energie kan leveren is men het zaakie.

En ik ben van mening dat bedrijven ook niet afhankelijk kunnen zijn van internet.
Want vertel mij dan eens hoe datzelfde bedrijf 15 a 20 jaar geleden werkte.

RollieBollie wijzigde dit bericht 14-05-2008 09:31 (30%)

quote:
RollieBollie schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 09:27:
En je hebt natuurlijk energie nodig voor je koelkast/vriezer/koken, dus als men geen energie kan leveren is men het zaakie.

En ik ben van mening dat bedrijven ook niet afhankelijk kunnen zijn van internet.
Tijden veranderen, of weet jij nog een bedrijf waar enkel typmachines staan? 8)7

AMD 64x2 4200+ | 2GB DC DDR2 | 720GB HD | DVD-RWDL | GF8600GT Silent | Windows Vista Ultimate | Notebook : Acer Aspire 5920G , C2D Centrino 2GHZ 2GB DDR2, 15,4", GF 8600 GT Go, 160GB HD, DualLayer DVD, Windows Vista HP, Wireless a/b/g/n

quote:
Je maakt zeker nog gebruik van een 'postduif' 8)7 . Bijna alle bedrijven maken wel gebruik van een exchange server. Zonder mail en tegenwoordig voip, ligt een bedrijf volgens mij al behoorlijk plat.

Alles over glasvezel: http://www.glasvezel.nu/

quote:
In welke tijd leef jij...?

"If a man is considered guilty for what goes on in his mind. Then give me the electric chair for all my future crimes" - Prince Antares E-miel

Reg. datum: 20 augustus 2001

quote:

WOW onder welke steen kom jij vandaan.. Wij zijn toevallig wel afhankelijk van de internetlijnen we hebben 4 locaties waar we KPN zakelijk ADSL hebben en die zijn met een VPN verbinding verbonden met het hoofdkantoor. Er gaan een aantal 'webapplicaties' overheen die nodig zijn voor dagelijkse werkzaamheden. Wij zijn wel degelijk afhankelijk van deze internetlijnen. Op de 2 belangrijkste locaties hebben we uiteraard 2 verschillende internetlijnen liggen van 2 verschillende providers (1 KPN netwerk andere niet), maar alsnog ben je er afhankelijk van en de beloofde uptime van 99,9% is nu toch al ver overschreden..

15 to 20 geleden was er ook nog geen medicijn voor bepaalde ziektes, daar zijn we zeker ook niet afhankelijk van.. :O

Internet

Meer weergeven...

Type: PPPoA

Actief: 0 dagen, 0:14:10

IP-adres: ***.***.***.***

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [KB/MB]: 355,50 / 3,84

O+

netblade wijzigde dit bericht 14-05-2008 09:54 (5%)

[DPC]Team Grazzie + KletsCows

quote:

Leuke stelling.

Webshops zijn met name afhankelijk van internet, bedrijven die diensten aanbieden via Internet zijn er afhankelijk van en zo zijn er nog heel wat meer zaken te vinden. Granted, als je een kleine storing niet overleeft is er iets mis met je bedrijf maar frustrerend is het wel. Wat te denken van verzekeraars die via webinterfaces hun producten aan de man brengen?

Het is niet alleen het bedrijf wat door de storing geraakt kan worden, ook de klanten kunnen hiermee te maken hebben. Kleinere bedrijven hebben vaak geen servers in een datacenter. En dan nog, als het bedrijf een SDSL verbinding heeft om dezelfde servers te kunnen behren hebben ze er nog niets aan.

Verder ook leuk die stelling dat 15 tot 20 jaar geleden computers niet belangrijk waren. Helaas tegenwoordig wel. Alles gaat via computers, bankverkeer, communicatie en ga zo maar door. En dat is tevens de makke van deze maatschappij, we zijn er te afhankelijk van. Als er een langdurige zware stroomstoring is kunnen veel instanties en bedrijven het wel schudden aangezien systemen zonder backup stroom voorziening niet zullen werken.

Team Grazzie is active at: SETI | μFluids | Rosetta | Climate Prediction | Leiden Classical | -= Proud member of DPC =-
WE ARE LOOKING FOR NEW MEMBERS :-)

quote:
netblade schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 09:54:
Internet

Meer weergeven...

O+
*O* bij mij werktie alleen nog steeds niet -O-

Asbaq - UD Spriest @ Frostwhisper EU

Klopt het trouwens dat niet alle XS4ALL zakelijk klanten zonder internet zitten? Hij is er gister een keer of 3, 4 voor een aantal minuten mee opgehouden, maar that's it. Zit nu gewoon al de hele ochtend zonder problemen op internet.
Alleen UMTS van XS4ALL kom ik nog steeds niet op..

Reg. datum: 15 februari 2007

quote:
netblade schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 09:54:
Internet

Meer weergeven...

O+
Grrrr lucky b*stard

Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.

Vanochtend had ik nog steeds geen internet om 9:30 tot ik maar naar werk ben gegaan.
NIET GRAPPIG NEE!!!:(.....

Er kon geen verbinding met de PPP-server worden gemaakt, wel ingetraind (er is wel een DSL lampje op de router zichtbaar)

Pa kan dus niet thuis VPN'nen met de zaak... :/

En om dan nog maar over de bekende in-gesprek-toon bij de xs4all helpdesk te zwijgen. Zelf in de Telegraaf staan achteraan maar een paar regeltjes over de storing vermeld :'(..
En de txt pag. 444 op NET 5 van xs4all is ook al dagen voorzien van een storing in hun eigen teletext-informatie-voorziening :'(...

Misschien is al internet, maar misschien nog niet. Maar dat zie ik wel om 15.10 als ik weer thuis ben.

Zijn er verder meer mensen die de ingesprektoon krijgen bij xs4all? (Ja, dat was ook al VOOR deze storing)...

Ariën Clay wijzigde dit bericht 14-05-2008 10:19 (3%)

Ik kreeg gister ook ingesprektonen ja.. bij 3 of 4 verschillende afdelingen.

quote:
Ariën Clay schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 10:18:
Vanochtend had ik nog steeds geen internet om 9:30 tot ik maar naar werk ben gegaan.
NIET GRAPPIG NEE!!!:(.....

Er kon geen verbinding met de PPP-server worden gemaakt, wel ingetraind (er is wel een DSL lampje op de router zichtbaar)

Pa kan dus niet thuis VPN'nen met de zaak... :/

En om dan nog maar over de bekende in-gesprek-toon bij de xs4all helpdesk te zwijgen. Zelf in de Telegraaf staan achteraan maar een paar regeltjes over de storing vermeld :'(..
En de txt pag. 444 op NET 5 van xs4all is ook al dagen voorzien van een storing in hun eigen teletext-informatie-voorziening :'(...

Misschien is al internet, maar misschien nog niet. Maar dat zie ik wel om 15.10 als ik weer thuis ben.

Zijn er verder meer mensen die de ingesprektoon krijgen bij xs4all? (Ja, dat was ook al VOOR deze storing)...
Ja xs4all is nog steeds niet bereikbaar, alhoewel ik mensen hoorde dat deze gisterenavond wel weer even tijdelijk bereikbaar was.

Lijn btw nog steeds up and running. Hopelijk blijft dat zo :)

RageCritters
Reg. datum: 06 november 2001

Hier Xs4all in Alkmaar ook plat - ben ziek thuis al sinds gister en zit online via een 3G kaart van mijn werk. Zo af en toe rest ik de modem om te kijken of hij dan verbinding heeft - ook de pagina van Xs4all in de gaten houden; weinig updates.

Bij dit soort dingen begin ik toch twijfels te krijgen over Xs4all..

quote:
SileX schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 10:29:
Hier Xs4all in Alkmaar ook plat - ben ziek thuis al sinds gister en zit online via een 3G kaart van mijn werk. Zo af en toe rest ik de modem om te kijken of hij dan verbinding heeft - ook de pagina van Xs4all in de gaten houden; weinig updates.

Euh... KPN heeft een zware storing in hun netwerk waarop o.a. xs4all hun verbindingen heeft. Wat voor twijfels krijg jij dan?

Er zijn er namelijk meer met deze problemen. Alle providers en bedrijven die gebruik maken van KPN's bitstream netwerk voor hun verbindingen naar en van klant en internet kampen met dit probleem.

offtopic:
Zeg.. is 99 pagina's niet erg veel voor een topic? Wellicht tijd voor een deeltje 2?

Diabolical wijzigde dit bericht 14-05-2008 10:36 (6%)

Team Grazzie is active at: SETI | μFluids | Rosetta | Climate Prediction | Leiden Classical | -= Proud member of DPC =-

RageCritters
Reg. datum: 06 november 2001

quote:
Diabolical schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 10:34:
[...]

Euh... KPN heeft een zware storing in hun netwerk waarop o.a. xs4all hun verbindingen heeft. Wat voor twijfels krijg jij dan?

Er zijn er namelijk meer met deze problemen. Alle providers en bedrijven die gebruik maken van KPN's bitstream netwerk voor hun verbindingen naar en van klant en internet kampen met dit probleem.

offtopic:
Zeg.. is 99 pagina's niet erg veel voor een topic? Wellicht tijd voor een deeltje 2?
Informatie..

Ik moet naar een forum gaan, toevallig waar ik vaak kom :), om uit te vinden wat er precies aan de hand is..
Ik vind de informatie voorziening bijzonder slecht.

Prima dat er een storing is, kan gebeuren..
Forum Gek

Ik meld me ook maar even, XS4All only via BBNed
Dus ik zit via een bridged verbinding en niet PPPoA
Je kan een medewerker aan de lijn krijgen als je 0800-0408 belt, dan naar adsl gaat, je 10 cijfers intoetst, vervolgens zegt dat je verbindin gheeft gewerkt, en je dan met xs4all laten doorverbinden.
Gisteren kon ik de helpdesk niet bereiken via xs4all zelf, maar via dit nummer toch nog het e.e.a te weten gekomen ;)

Zoek en gij zult vinden

quote:
SileX schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 10:37:
[...]

Informatie..

Ik moet naar een forum gaan, toevallig waar ik vaak kom :), om uit te vinden wat er precies aan de hand is..
Ik vind de informatie voorziening bijzonder slecht.

Prima dat er een storing is, kan gebeuren..
Nou, geef mij dan een aan wat voor info je mist? Op de storingsoverzichts pagina van xs4all (http://www.xs4all.nl/nieuws/index.php?msect=storingen) staat de melding, een korte uitleg en de huidige status. Ik heb tot nu toe geen enkele ISP veel meer info zien geven bij een storing.

quote:
SileX schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 10:29:

Gevalletje overmacht, heeft weinig te maken met XS4all. Ze kunnen de storing pagina wel voor spammen met 'wij weten het niet, KPN is bezig' en 'KPN werkt eraan, zal wel goedkomen', maar daar heb je zo weinig aan ;)

This is 10% luck, 20% skill, 15% concentrated power of will, 5% pleasure, 50% pain, And 100% reason to remember the name..

Forever Duin ( dune.de )

Ook ik heb al sinds gisterochtend geen internet en telefonie meer... Ik dacht gisteravond slim te zijn en even de stroom van het modem af te halen en het er weer op te zetten zodat ie zich weer opnieuw aan kon melden. Nu is volgens mij mijn modem over de zeik :+ Krijg alleen nog maar een powerlampje te zien, zelfs mijn wlan werkt niet meer. Vanavond maar een harde reset uitvoeren...
quote:
NordicBlue schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 10:40:
Ik meld me ook maar even, XS4All only via BBNed
Dus ik zit via een bridged verbinding en niet PPPoA
Je kan een medewerker aan de lijn krijgen als je 0800-0408 belt, dan naar adsl gaat, je 10 cijfers intoetst, vervolgens zegt dat je verbindin gheeft gewerkt, en je dan met xs4all laten doorverbinden.
Gisteren kon ik de helpdesk niet bereiken via xs4all zelf, maar via dit nummer toch nog het e.e.a te weten gekomen ;)
Als ik de 0800-0407 bel (storingsdienst particulieren, ik kies voor ADSL en voor XS4ALL, dan krijg ik Planet 8)7 aan de lijn? En gisteren de zakelijke afdeling van XS4ALL :?

Ik ga er nu vanuit dat de boel wel moet werken:
10:00 Update

De verbindingen zijn nu sinds 09:45 weer ingetrained. Momenteel zouden alle verbindingen weer moeten werken. Mochten er nog problemen zijn laat dit aub weten.

M.v.g Routit Operations
Hoewel RoutIT toch geen XS4ALL is en toch een andere ISP. Of leveren hun het ATM-signaal aan KPN soms?

Zal mij benieuwen of XS4ALL uit het geldpotje van KPN de gedupeerde abbonees toch een WII zal leveren :P. Als ze toch al hun 15e verjaardag vieren :P.

Ariën Clay wijzigde dit bericht 14-05-2008 10:52 (33%)

Forum Gek

Geinig, gisteren kreeg ik gelijk een medewerker aan de lijn, hij zei dat hij niet van xs4all was, maar hij kon me er wel meer over vertellen (hij heeft zelfs even op de site van xs4all de juiste instellingen voor mijn modem opgezocht, aangezien mijn vader het nodig vond 't modem een fabrieksreset te geven -.-)
Ze hadden het heel rustig zeidie, maja, gaar van kpn dat ze je lozen bij planet/zakelijke afdeling als je xs4all kiest

NordicBlue wijzigde dit bericht 14-05-2008 10:51 (16%)

Zoek en gij zult vinden

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws