Hoofdcategorieën
Topicacties

ModBot / Modstatus klachtenloket

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 04 september 2005

Hallo,

ik wilde zojuist weer de nodige moderaties gaan doen en ik kreeg de bekende melding dat ik een te grote afwijking op moderatie had en het dus afgesloten is.
Nu keek ik op de Moderatie Performance-pagina en daar staat dat mijn afwijking 0.05 is.
Volgens mij is dat nog wel zeer ruim binnen de norm. Dit betekent dus volgens mij dat ik handmatig ben 'afgesloten'. Aangezien er, zover ik weet, geen mail verstuurd is met de verklaring, bij deze de vraag waarom ik afgesloten ben.

EDIT: zag dat ik mijn email-adres onjuist had opgevoerd. Dit is nu aangepast. Zou ik, uitgaande dat er een mail is verzonden, deze opnieuw kunnen ontvangen?

Moraxv wijzigde dit bericht 27-06-2008 18:54 (14%)

vampire
Reg. datum: 01 april 2005

Ik ga er eigenlijk vanuit dat er geen mail is gestuurd, men hoopt meestal dat je je hier komt melden. Dat getuigt namelijk alvast van enige inzet :p

Je kan je mogelijkheden ook niet meer aanzetten trouwens? Zo niet: dan is het volgens mij wel vrij zeker dat je handmatig je rechten hebt verloren.
Reg. datum: 19 juni 2007

quote:
arne schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 19:48:
Je kan je mogelijkheden ook niet meer aanzetten trouwens? Zo niet: dan is het volgens mij wel vrij zeker dat je handmatig je rechten hebt verloren.
Dat kan niet volgens zijn gallery-page staan zijn modrechten op "uit" dan kan je ze niet zelf weer activeren, dat kan alleen als ze op inactief staan.

Join #tmf op Tweakers.net IRC

quote:
arne schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 19:48:
Ik ga er eigenlijk vanuit dat er geen mail is gestuurd, men hoopt meestal dat je je hier komt melden. Dat getuigt namelijk alvast van enige inzet :p

Inderdaad geen mogelijkheid om het te reactiveren door mij. Ik heb vandaag overdag (ochtend of begin van de middag) nog gemod en thuisgekomen van werk kon ik dus niet meer modden. Zover ik weet doet de modbot zijn werk 's-nachts dus vandaar tevens de conclusie dat het een handmatige actie moet zijn geweest.
Ervan uitgaande dat niet aan de lopende band mensen handmatig worden 'ontmod' ;) ging ik er toch wel van uit dat deze persoon een verklaring zou achterlaten. Maar dat zal dan wel 'ijdele hoop' zijn..

Acties: [view][quote]

Door: botoo
Moderator TMF / FPM Coördinator
too old to die young
Reg. datum: 10 november 1999

Moraxv: niemand krijgt mail als de modmogelijkheid uitgezet wordt.

Bij jou heb ik ze handmatig uitgezet, je bent een hele actieve modder maar regelmatig vielen je moderaties op. Omdat je zo veel mod val je buiten het bereik van een modbot maar b.v. +1 voor deze en deze zijn volledig mis, en het feit dat je door vrijwel alleen ongemodde reacties doet en daardoor de papegaaien meekrijgt (en dus onzichtbaar blijft voor de modbot, maar dat had je zelf ook al gemerkt), maakt dat je, weliswaar goedbedoeld, een ongewenste modinvloed hebt.

Ik wil ze best weer aanzetten als je wat kritischer en objectiever gaat modden, want door jouw manier^^ van modden steun je de (echt ongewenste) papegaaien te veel.

Ei'k ben je een dermate grote uitzondering dat ik je wel een mailtje/DM had moeen sturen, maar dat is er niet van gekomen, sorry.

Because the people who are crazy enough to think they can change the world . . .
. . . are the ones who do.
t3h h0rr0r! -> Masters Of Horror!

quote:
botoo schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 10:09:
Moraxv: niemand krijgt mail als de modmogelijkheid uitgezet wordt.

Ik wil ze best weer aanzetten als je wat kritischer en objectiever gaat modden, want door jouw manier^^ van modden steun je de (echt ongewenste) papegaaien te veel.

Ei'k ben je een dermate grote uitzondering dat ik je wel een mailtje/DM had moeen sturen, maar dat is er niet van gekomen, sorry.
Inmiddels mail naar botoo gestuurd. Ben in afwachting van een antwoord.

EDIT: antwoord ontvangen. Afgehandeld.. :)

Moraxv wijzigde dit bericht 29-06-2008 19:06 (4%)

Weinig T.Net, ff heel druk....
Reg. datum: 15 december 2006

quote:
dirkjesdirk schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 14:33:
Idee voor aanpassing van het moderatiesysteem, i.h.b. het papegaaigedrag.

[....]
- modscore onzichtbaar maken totdat je zelf hebt gemodereerd. Consequentie is wel dat je daarna niet meer moet kunnen wijzigen (is al eerder als suggestie gedaan).

[....]
Ik kijk regelmatig (maar nog niet vaak genoeg blijkt in de praktijk) mijn moderatie performance door. Als ik afwijk van de gemiddelde mod, kijk ik wat de reden is. Als ik een afwijkende mening heb, laat ik het zo staan (ik sta voor mijn mening). Echter, het gebeurt nog wel eens dat een reactie gewijzigd is/wordt, waardoor mijn moderatie niet meer accuraat is. Deze stel ik dan bij, omdat het voor niemand duidelijk kan zijn dat ik oorspronkelijke een "andere" reactie had gemod. Daarnaast krijg ik dan ook een ongewenste afwijking van de moderatie.

Om die reden kan je voorstel niet werken. Je zou dan ook het wijzigen van je reactie moeten blokkeren, hetgeen imo zeer ongewenst is.

mijn laatste review (23-08-08) vind je hier. Of bekijk al mijn reviews :)

Mmmmike the TV
Reg. datum: 14 mei 2004

Er zijn verschillende redenen waarom dat al niet werkt en hier ook aangestipt :)
Voorstellen tot verbetering van de modbot

edit:

(Ik stel mijn moderatie gewoonlijk nooit bij als iemand zijn reactie wijzigt, behalve als er flames e.d. bijkomen. Moet diegene maar gelijk een goede reactie maken :) )

Kixtart wijzigde dit bericht 03-07-2008 10:54 (38%)

Direct Message is an easy way to come into contact with me :w

vampire
Reg. datum: 01 april 2005

alleen negatief eigenlijk idd :p

Heren/Dames pro's en powers. kan het zijn dat er zomaar ineens 7 reacties van mij verdwenen zijn.

Naar mijn idee had ik meer reacties geplaatst dan nu in mijn profielpagina staan en is ook (als logisch gevolg?) mijn reactiescore naar beneden bijgesteld.

Het kan zijn dat ik deze vraag elders moet posten, maar dat is mij niet bekend.

Door: Cloud
Moderator TMF / T.net Powermod
How can I be of service?
Reg. datum: 01 november 2001

Heb je, naast je gevoel dat je meer reacties had moeten hebben, ook een idee wáár ze missen dan? Want voor zover ik kan zien is geen enkele reactie van jou verwijderd. :)

"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so." - Douglas Adams (1952-2001)

Door: RoD
Moderator PMD / FP ProMod
Reg. datum: 14 september 2004

Kijk hier eens. Daar zouden al je reacties moeten staan.

Nee, de meest recente reacties staan er nog, maar ik weet (bijna) zeker dat ik gisteren 439 en reactiescore 209 had.

Heel erg spannend is het ook niet, maar ik vroeg het me af. Als het niet direct duidelijk is dan laten we het er gewoon bij zitten.

Ik wilde eigenlijk alleen weten of er is gewijzigd was, dan wel ingegrepen was door een powermod of zo.

Reg. datum: 29 november 2004

Je reacties worden in principe nooit compleet uit de database gegooit, dat is zinloos, bovendien is bewijsmateriaal en dergelijke veel te nuttig. Daarnaast als een reactie op -2 staat is die al bijna niet meer terug te vinden, alleen nog maar op de manier die RoD noemt, tenminste voor mensen zonder powermodrechten. Waarschijnlijk heb je dus gewoon verkeerd gekeken.
Of er zou natuurlijk ergens een storing moeten zijn geweest, maar dan zou het logischer zijn geweest wanneer recente reacties verdwenen zijn. Bovendien is er niets gemeld.

Without order nothing can exist - without chaos nothing can evolve
Never forget that only dead fish swim with the stream

quote:
DirkW schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 09:19:
...... gegooitd, ....
Daarnaast als een reactie op -2 staat is die al bijna niet meer terug te vinden, .......
Nou die heb ik gelukkig niet, en zal ik ook wel nooit krijgen...
quote:
Waarschijnlijk heb je dus gewoon verkeerd gekeken.
....
Denk ik niet want het is opvallend dat het me zowel per direct opviel aan mijn reactiescore, aantal reacties per dag en aan mijn aantal reacties (alles anders!).

Maar zoals ik al zei, we laten het gewoon rusten.

Bedank in ieder geval voor de moeite. _/-\o_

Pjerry wijzigde dit bericht 04-07-2008 09:55 (5%)

Mmmmike the TV

PowerMods gaan echt niet opeens 7 reacties van je verwijderen en sowieso niet zonder mail :)
edit: En verwijderde reacties blijven wel gewoon in het totaal staan.

Kixtart wijzigde dit bericht 04-07-2008 10:19 (27%)

'Vanwege een reeds aan jou medegedeelde reden ben je uitgesloten van het moderatie-systeem en derhalve kan je dit ook niet activeren.'

Ik kan geen bericht vinden hierover? :/

Mmmmike the TV

Ik raad je aan om eerst jouw modperformance te bekijken (http://tweakers.net/reacties/?Action=ModPerformance) en de reacties met een afwijking te vergelijken met de richtlijnen van de ModFaq. Jij geeft namelijk +2's voor reacties die bijlangena geen +2 waard zijn.

Reg. datum: 29 november 2004

Hmm wordt het geen tijd om die reden ook daadwerkelijk mee te delen, of dat bericht te wijzigen? Het is wel erg verwarrend zo...

Without order nothing can exist - without chaos nothing can evolve
Never forget that only dead fish swim with the stream

Mmmmike the TV

quote:
DirkW schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 10:22:
Hmm wordt het geen tijd om die reden ook daadwerkelijk mee te delen, of dat bericht te wijzigen? Het is wel erg verwarrend zo...
Dat viel me ook al op en had gisteren al even snel een TR gemaakt, zodat Cloud en botoo het iig al konden zien :) Zal het nog even navragen.

Door: Cloud
Moderator TMF / T.net Powermod
How can I be of service?
Reg. datum: 01 november 2001

quote:
Woet schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 21:37:
'Vanwege een reeds aan jou medegedeelde reden ben je uitgesloten van het moderatie-systeem en derhalve kan je dit ook niet activeren.'

Ik kan geen bericht vinden hierover? :/
Ik inderdaad ook niet. Er lijkt wat fout gegaan te zijn in de communicatie. Je modrechten zijn inderdaad afgenomen, hoogstwaarschijnlijk vanwege de redenen die al Kixtart aangeeft.

Dat is echter niet gecommuniceerd naar je en dat is natuurlijk fout. Zeker gezien de melding die jij nu krijgt. Ik zoek dit uit :)

"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so." - Douglas Adams (1952-2001)

Door: botoo
Moderator TMF / FPM Coördinator
too old to die young
Reg. datum: 10 november 1999

We gaan er aan werken om een betere, meer passende, melding te maken, je krijgt idd geen bericht als je moderatiemogelijkheden worden uitgezet en dat kan wel iets beter/duidelijker (en met een verwijzing naar TMF en het klachtenloket).

Because the people who are crazy enough to think they can change the world . . .
. . . are the ones who do.
t3h h0rr0r! -> Masters Of Horror!

kan het hele moderator team geen cursus "humor" krijgen. Het valt me op dat sinds het nieuwe moderatie systeem in werking is, er echt zelden tot nooit meer een + 1 wordt gegeven voor een grappige opmerking. Meestel is het meteen -1 en klaar ermee. Nu lijkt het haast wel of je een bijdrage aan het topic moet geven, die bijna net zo groot is als e=mc^2 voor de wetenschap geweest is. Beetje vergaand allemaal. Kijk het hoeft geen fok of geenstijl te worden. Maar een grapje op z'n tijd kan nooit kwaad.

Door: RoD
Moderator PMD / FP ProMod
Reg. datum: 14 september 2004

Er zijn al veel discussies gevoerd over humor op de FP. Zie bijvoorbeeld: Moderatie op grappige reacties
In het kort: humor mag best. Maar het moet wel "humor" blijven en geen kansloos slap gelul. En daar verschillen de meningen nog wel eens over. Sommige mensen vinden flames en trolls met een "grappig" karakter ook onder humor vallen, terwijl deze doorgaans op -1 horen, volgens de ModFAQ. Natuurlijk is dit vrij algemeen gesteld, maar lees anders het topic eens door :)

Reg. datum: 19 juni 2007

Naar aanleiding van MazeWing in 'nieuws: Phase One kondigt 60-megapixelcamera aan' ?

Kwam de reactie net tegen, blind op -1 gezet vanwege moderatiegeklaag. Toen zag ik het stukje over E=mc2 en dacht ik aan dit topic. En ik moet zeggen dat ik de humor er ook niet van inzag persoonlijk. Het is gewoon een loze opmerking over het feit dat de typenummering niet logisch is. Eerder ook al gemaakt door diederik77 in 'nieuws: Phase One kondigt 60-megapixelcamera aan' Zodoende zijn sommige moderators denk ik op de -1 gekomen.

Join #tmf op Tweakers.net IRC

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: