Because the people who are crazy enough to think they can change the world . . .
. . . are the ones who do.
t3h h0rr0r! -> Masters Of Horror!
Mwah, ik weet ook niet of ik het daar mee eens kan zijn.quote:RoD schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 23:23:
Als je dat nou eens niet doet, en juist de reacties die naar jouw mening niet goed staan meldt in Het kleine-mismoderatietopic deel VII dan zul je ten eerste zien dat de reacties veel sneller op de juiste score terechtkomen, en ten tweede raak je zo je modrechten niet kwijt. Daarbij valt er altijd wel wat te leren als je in dat topic rondhangt
Mijn mod-rechten zijn me ook weer voor een paar dagen ontnomen, hetgeen mij niet echt het gevoel geeft dat mijn mening op prijs wordt gesteld. Ik heb mijn modperformance van de afgelopen maand nog eens bekeken, de reacties in hun context gelezen, en ik blijf bij mijn toegekende punten, ook al verschilt dat soms >1 punt met de "experts". Als dat dan niet overeenkomt met de "experts", dan kan ik niet anders concluderen dan dat mijn mening niet op prijs wordt gesteld.
Daar kan ik mee leven, alleen vind ik het spijtig dat er dan een geel kader boven de reacties komt om dit feit er even in te wrijven. Ik ben niet al 7,5 jaar lid van deze site om vervolgens op elke pagina eraan herinnerd te worden dat mijn mening kennelijk teveel afwijkt om te mogen modereren.
Ik voel er ook weinig voor om te gaan posten in het kleine-mismoderatie-topic. Discussieren over discussies? Ik vond het makkelijk om in 2 klikken een moderatie uit te voeren, maar ik ga dat niet verdedigen in een apart forum. Dan maar geen mod-rechten.
Kort gezegd: ik ben niet geinteresseerd in moderaties op posts, als ik zelf geen inspraak mag hebben daarin.
Xbox Live Gamertag: RefriedNoodleXL -- PlayStation Network: RefriedNoodle
Jouw mening heeft daar helemaal niets mee te maken. Ik quote:quote:RefriedNoodle schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 10:23:
Mijn mod-rechten zijn me ook weer voor een paar dagen ontnomen, hetgeen mij niet echt het gevoel geeft dat mijn mening op prijs wordt gesteld.
Verder:quote:botoo schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 16:26:
Modden is niet het geven van een mening maar het objectief(!) bepalen van de toegevoegde waarde van een reactie.
Zie boven ^^. Als je bij je punten blijft ondanks deze meer dan een gehele punt afwijken met het gemiddelde, begrijp je gewoon de bedoeling niet geheel. In de FAQ staat heel duidelijk in wat de simpele richtlijnen voor het modereren zijnquote:Ik heb mijn modperformance van de afgelopen maand nog eens bekeken, de reacties in hun context gelezen, en ik blijf bij mijn toegekende punten, ook al verschilt dat soms >1 punt met de "experts". Als dat dan niet overeenkomt met de "experts", dan kan ik niet anders concluderen dan dat mijn mening niet op prijs wordt gesteld.
Dat kader is er niet om wat-dan-ook in te wrijven. Dat kader brengt je alleen maar op de hoogte van het feit dat ze uitgezet zijn. Als je op het kruisje wat daarbij staat klikt, verdwijnt de melding daarna gewoon.quote:Daar kan ik mee leven, alleen vind ik het spijtig dat er dan een geel kader boven de reacties komt om dit feit er even in te wrijven. Ik ben niet al 7,5 jaar lid van deze site om vervolgens op elke pagina eraan herinnerd te worden dat mijn mening kennelijk teveel afwijkt om te mogen modereren.
Dat hoeft toch helemaal niet? Dat is alleen voor de liefhebber, niemand verplicht je daartoe.quote:Ik voel er ook weinig voor om te gaan posten in het kleine-mismoderatie-topic. Discussieren over discussies? Ik vond het makkelijk om in 2 klikken een moderatie uit te voeren, maar ik ga dat niet verdedigen in een apart forum.
Dan zet je je standaardniveau op -1 en heb je verder nergens last van, toch?quote:Kort gezegd: ik ben niet geinteresseerd in moderaties op posts, als ik zelf geen inspraak mag hebben daarin.
Verder met Kix hieronder
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so." - Douglas Adams (1952-2001)
Ik verwacht dat botoo je rechten wel weer aanzet als je aangeeft even de modFAQ te lezen. Zo erg is het allemaal niet en beschouw het maar als een leermoment
Edit:
Klein dingetje nog:
We discussieren daar dus niet over discussies. De precieze discussie op de Frontpage is onbelangrijk voor moderators. Het gaat om de inhoud en wat voor beoordeling hij behoort te hebben als je kijkt naar het totaal (zitten er flames in, goed beargumenteerd, netjes, etc)quote:Discussieren over discussies? Ik vond het makkelijk om in 2 klikken een moderatie uit te voeren, maar ik ga dat niet verdedigen in een apart forum. Dan maar geen mod-rechten.
Kixtart wijzigde dit bericht 03-06-2008 11:05 (23%)
Direct Message is an easy way to come into contact with me :w
Because the people who are crazy enough to think they can change the world . . .
Datum Reactie Score Expert Moderatie Afwijking
02-06-2008 'sanderev66' in Asus laat fotolijstje als extra monitor dienst... 0 0,1 2 +1.9
02-06-2008 'La_Pazz' in Asus laat fotolijstje als extra monitor dienst doen 0 0,1 2 +1.9
06-05-2008 'al-ahlex' in Bipt maakt Belgacoms adsl2+-tarieven openbaar 0 0 1 +1
Voor de rest hou ik het liever kort met deze afsluiter: Slecht bezig met die modbot....
Don't document the problem, Fix it !
Linkjes naar de reacties zijn trouwens nuttiger, waarbij het niet weten dat die bot bestaat zoals gezecht ook al meteen aangeeft dat je de FAQ nooit doorgelezen hebt.
Door jouw laatste twee gemodereerde reacties die je een +2 gaf viel het op, want de reacties waren niet meer dan 0 waard. Naast deze twee reacties zijn er genoeg eerdere moderaties waar hetzelfde uit blijkt.
Kixtart wijzigde dit bericht 15-06-2008 19:35 (28%)
Dom systeem? Niet mogen opwaarderen wat nuttig is?quote:Truster schreef op zondag 15 juni 2008 @ 15:32:
Ik wist nog eens niet dat en modbot bestond. Wat een dom systeem. Mijn moderaties zijn uitgezet op basis van 3 mods op één maand. heb ter controle nog eens nagekeken waarom dat is. En lijkt erop dat je niet iets mag opwaarderen als je iets nuttig is.
Laten we je laatste twee moderaties eens bekijken (en dat is meteen de reden waarom ik je moderatiemogelijkheden handmatig heb uitgezet).
+2? en ook +2?
Noem het gerust een dom systeem maar met zulke mismoderaties zie ik je liever helemaal niet modereren.
Tja. Ik vond dat een intressante opmerking. Ieder zijn mening.quote:botoo schreef op zondag 15 juni 2008 @ 21:18:
[...]
Dom systeem? Niet mogen opwaarderen wat nuttig is?
Laten we je laatste twee moderaties eens bekijken (en dat is meteen de reden waarom ik je moderatiemogelijkheden handmatig heb uitgezet).
+2? en ook +2?
Noem het gerust een dom systeem maar met zulke mismoderaties zie ik je liever helemaal niet modereren.
Goed heb de modfaq is gelezen.
Misschien een tip: laat mensen eerst verplicht fde modaq lezen voor ze kunnen modereren. Zal je veel blocks en posts besparen.
Dus..... Kan het terug ?
Don't document the problem, Fix it !
Je persoonlijke mening is niet de leidraad om te modden, objectiviteit wel.quote:Truster schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 22:33:
Tja. Ik vond dat een intressante opmerking. Ieder zijn mening.
Goed heb de modfaq is gelezen.
Dus..... Kan het terug ?
Als je de modfaq als leidraad aan wilt houden wel, maar als je 'm gelezen hebt en van plan bent om je er niet aan te storen niet.
Jij mag het zeggen.
Naar aanleiding van het toch voortdurende probleem van papegaaimodden wil ik eens een nieuw idee aandragen.
Het systeem werkt naar mijn mening over het algemeen goed. Op zich is het papagaaimodden niet zo'n probleem, maar ik zie bij artikelen nu helaas wel vaak dat de eerste reactieposts vele tientallen (papegaai)mods krijgen, terwijl de verder gelegen posts soms helemaal ongemod zijn.
Zoals al meermalen aagegeven komt een deel van de papegaaimods voort uit een ''angst voor de modbot'. Zoals Femme ook al heeft gezegd is deze angst niet reëel, maar ik moet erkennen dat ik zelf ook wel eens papegaaimod om een paar afwijkende mods die ik gedaan heb te compenseren.
Mijn suggesties om dit gedrag te voorkomen én meer posts gemodereerd te krijgen zijn de volgende.
- modscore onzichtbaar maken totdat je zelf hebt gemodereerd. Consequentie is wel dat je daarna niet meer moet kunnen wijzigen (is al eerder als suggestie gedaan).
- wat volgens mij enorm zou helpen is om voor de eerste of de eerste paar moderaties van een post relatief (veel) meer karmapunten toe te kennen en voor latere (papegaai)mods nauwelijks of helemaal niet. Dat heeft als voordeel dat het papegaaimodden afneemt en het modden nog niet of nauwelijk gemodererde reacties toeneemt.
- een derde (wellicht wat minder effectieve methode) is om iemand die onder de 0,05 zit qua afwijking geen karma toekennen voor het modereren of de status van die user veranderen naar beginner. Dan krijg je naar twee kanten 'angst voor de modbot'
specs: pc met beeldscherm muis en tobo, laptop van Dell
Op die manier maak je het hele moderatiesysteem overbodig. ?Ik lees bijvoorbeeld standaard op -1, maar wanneer ik niet veel tijd heb skip ik de -1 reacties. Wanneer ik de scores niet zou kunnen zien werkt dat systeem niet meer.quote:- modscore onzichtbaar maken totdat je zelf hebt gemodereerd. Consequentie is wel dat je daarna niet meer moet kunnen wijzigen (is al eerder als suggestie gedaan).
Dat lijkt mij een vrij nutteloos maatregel, omdat er niemand is die eerst een scoreopbouw uit gaat klappen voordat hij een reactie modereert. Het enige dat je er mee bereikt is dat het recht zetten van een reactie geen karma oplevert, evenals het iets later een thread modereren.quote:- wat volgens mij enorm zou helpen is om voor de eerste of de eerste paar moderaties van een post relatief (veel) meer karmapunten toe te kennen en voor latere (papegaai)mods nauwelijks of helemaal niet. Dat heeft als voordeel dat het papegaaimodden afneemt en het modden nog niet of nauwelijk gemodererde reacties toeneemt.
Dat kan, maar daarmee straf je hele threads modereren wanneer ze al grotendeels goed staan af. Terwijl de intentie van het moderatiesysteem juist is om het modereren van threads aan te moedigen. In de praktijk telt dat hoe meer je modereert, hoe lager je afwijking is.quote:- een derde (wellicht wat minder effectieve methode) is om iemand die onder de 0,05 zit qua afwijking geen karma toekennen voor het modereren of de status van die user veranderen naar beginner. Dan krijg je naar twee kanten 'angst voor de modbot'
Och kom, laat mij ook even fris meedenkenquote:arne schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 02:18:
om even op je drie (overigens al eerder voorgestelde) punten in te gaan:
Ok, daar heb je een punt. Daar is wel een oplossing voor te bedenken, maar ik ben met je eens dat dat het er niet helderder op maakt.quote:Op die manier maak je het hele moderatiesysteem overbodig. ?Ik lees bijvoorbeeld standaard op -1, maar wanneer ik niet veel tijd heb skip ik de -1 reacties. Wanneer ik de scores niet zou kunnen zien werkt dat systeem niet meer.
Ben ik niet met je eens. Iedereen weet dat de eerste reacties na een tijdje 'overgemodereerd zijn'. Bovendien is in een oogopslag zichtbaar welke posts nog niet zijn gemodereerd; daar hoef je echt niet de scoreopbouw voor uit te klappen. Je wordt ook niet gestraft voor het (papegaai)modden van 'overgemodereerde' posts, maar juist beloond voor niet of nauwelijk gemodereerde postsquote:Dat lijkt mij een vrij nutteloos maatregel, omdat er niemand is die eerst een scoreopbouw uit gaat klappen voordat hij een reactie modereert. Het enige dat je er mee bereikt is dat het recht zetten van een reactie geen karma oplevert, evenals het iets later een thread modereren.
Kortom, ik weet zeker dat deze suggestie leidt tot een meer evenwichtig modgedrag. Belonen van goed gedrag werkt altijd beter dan straffen van slecht gedrag
Dat is op zich wel waar, maar dan vraag ik je wel. Wat is het nut van het modden van een gehele thread wanneer die al geheel goed is beoordeeld? Dat is nu juist het papegaaimodden waar niemand echt wat aan heeft. Ik heb zelf tenminste vaak de neiging om mijns inziens verkeerd gemodde posts te wijzigingen. Uit angst-voor-de-modbot compenseer je dat dan met een paar papegaaimods.quote:Dat kan, maar daarmee straf je hele threads modereren wanneer ze al grotendeels goed staan af. Terwijl de intentie van het moderatiesysteem juist is om het modereren van threads aan te moedigen. In de praktijk telt dat hoe meer je modereert, hoe lager je afwijking is.
Kortom: m.i. moet de nu eenmaal aanwezige angst-voor-de-modbot naar twee kanten werken. Dat geeft m.i. evenwichtige moderaties en ook de durf bij moderators om eens afwijkend te modereren.
Reg. datum: 25 maart 2007
Daar heb je gelijk in. Ik kunt natuurlijk nooit 'zien' of iemand beredeneerd meegaat met een score of papegaaimod, hoewel m.i. bij het modden van de eerste posts wel veel gepegaaimod wordt.quote:Kixtart schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 13:18:
Waar jij het in het laatste stuk over hebt is geen papegaaimodereren. Papegaaimodereren is meegaan met de score zonder de reactie een beoordeling te geven. Dus bijvoorbeeld als er een 0 staat gewoon een 0 geven zonder dat je zelf een waardering eraan hangt. Reacties modereren die al gemodereerd zijn is gewoon goed, want dan staat de score wat vaster, want het is ook mogelijk dat er later nog gemismod wordt en zal minder effect hebben dan.
Daarom houd ik mijn suggestie 2 overeind, met een aanpassing:
- de eerste paar moderaties van een post relatief (veel) meer karmapunten toe te kennen evt in combinatie met een systeem waarbij het moderen van hele threads wordt aangemoedigd door meer karma te geven aan hen die een bepaald percentage van de thread modereren.
Reg. datum: 14 september 2007
Zo heb je ook geen papegaai moderaties.
Ik blijf er bij dat bijna niemand eerst het moderatiescherm uitklapt voordat hij gaat modereren. Ik lees een thread vanaf het begin en begin daar dan ook met modereren. Meestal lees ik 's avonds en maak ik dus voor een hoop threads niet de eerste moderatie. Is mijn modereren dan minder waard? Zorgt die extra moderatie er juist niet voor dat iets wel goed komt te staan of vaster op zijn score komt zodat een mismod minder mee telt? Wanneer een post op +2 staat en daar hoort, dan is het toch alleen goed om te zorgen dat het effect van een eventuele -1 mismod die nog kan komen teniet wordt gedaan?quote:Er is al een keer een voorstel geweest waarbij moderaties op een score die al meerdere keren gegeven is minder zwaar meetellen. Wellicht dat je die informatie nog ergens terug kan vinden. Ik vind het overigens geen slecht voorstel.
Dat lijkt mij juist de ideale manier om een papegaaimod te belonen. Wanneer iemand een halve thread heeft gemod en die thread wel heeft gezien mod hij de rest maar even mee om wat karma te krijgen.quote:- de eerste paar moderaties van een post relatief (veel) meer karmapunten toe te kennen evt in combinatie met een systeem waarbij het moderen van hele threads wordt aangemoedigd door meer karma te geven aan hen die een bepaald percentage van de thread modereren.
En ook geen mogelijkheid om reacties in te delen naar waarderingquote:remunj schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 21:16:
Misschien is het ook mogelijk om de moderaties te verbergen, totdat jezelf een moderatie hebt gedaan. En als je een moderatie hebt gedaan, dat deze niet meer te wijzigen is.
Zo heb je ook geen papegaai moderaties.
Kixtart wijzigde dit bericht 22-06-2008 12:38 (70%)
Reg. datum: 14 september 2007
dat is natuurlijk ook weer waar.quote:Kixtart schreef op zondag 22 juni 2008 @ 12:38:
[...]
En ook geen mogelijkheid om reacties in te delen naar waardering
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 last