Gathering of Tweakers

Quicksearch

Acties: [view][quote]

Door: botoo Moderator TMF / FPM Coördinator
too old to die young

Vanaf augustus 2007 is er een modbot actief op de FP.

Wat doet die ModBot nu eigenlijk?

In het kort komt het er op neer dat de modbot de reactiescores vergelijkt met de scores die de expertmodders, pro- en powermods aan een reactie hebben toegekend. Te vaak een te groot verschil met de experts zal resulteren in een (tijdelijke) teruggang in modrechten. Een 'expert' gaat dan terug naar 'actief' en een 'actief' modder zal minimaal één maand niet kunnen modden. Omgekeerd kan gelukkig ook, als jouw moderaties vergelijkbaar zijn aan die van de experts zal je mod-status automagisch opgewaardeerd worden zodat je ook bij die experts komt.

Natuurlijk kan er iets misgaan en als je van mening bent dat je status onjuist is aangepast dat kan je dat hier melden zodat er een handmatige controle plaats zal vinden. Het is niet de bedoeling om een inhoudelijke welles/nietes discussie op te starten over je moderaties, maar het word iig door mensenogen tegen het licht gehouden.

Wie te weing mod en/of teveel verkeerde moderaties heeft gedaan krijgt een soortgelijk onderstaand plaatje te zien (modstatus kan ook van actief naar inactief zijn).
http://tweakers.net/ext/f/9f4e51342387270933230fe82ba253bf/full.jpg

Cloud wijzigde dit bericht 13-05-2008 14:05 (0%)

Because the people who are crazy enough to think they can change the world . . .
. . . are the ones who do.
t3h h0rr0r! -> Masters Of Horror!

Ik werd zojuist verwelkomd op Tweakers met het bericht dat mijn moderatierechten gedeactiveerd zijn omdat ik teveel zou afwijken van het gemiddelde. Dat vond ik vreemd. Wellicht komt dat omdat ik, wegens tijdgebrek, de laaste tijd vooral moderaties doe waarvan ik vind dat de huidige score niet klopt. Dat doe ik overigens zonder daarbij "strategisch" te modereren: ik deel dus de score uit die de bijdrage wat mij betreft zou moeten hebben, niet meer of minder. Misschien dat een admin eens kan kijken of de bot niet wat te streng geoordeeld heeft?

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Als je een flink aantal reacties omlaag hebt gemod omdat ze in jouw optiek te hoog staan, zou je nogal wat veel af kunnen wijken van de uiteindelijke "expert" moderatie. Dan kan de bot om de hoek komen schoppen. Het klinkt niet vreemd hoor.

Rhyaehar ~ lvl 50 Hunter, Man at Arms | Annon Amarth - Lord of the Rings Online Kinship [Laurelin] | LOTRO blog

Reg. datum: 29 november 2004

Iets beter lezen, dat had hij zelf ook al geconcludeerd, wat hij vraagt is een handmatige hercontrole omdat de modbot op dit punt gewoon faalt :)

Had je deze al gevonden? http://tweakers.net/reacties/?Action=ModPerformance

Without order nothing can exist - without chaos nothing can evolve
Never forget that only dead fish swim with the stream

too old to die young

Modbotpech ATS, modmogelijkheden zijn weer aangezet.

Because the people who are crazy enough to think they can change the world . . .

Mmmmike the TV

Al zijn er wel een paar moderaties waar ik me wel afvraag of ze meerwaarde zijn ;)

Direct Message is an easy way to come into contact with me :w

Dank.
Er zijn natuurlijk altijd moderaties waarover gediscussieerd kan worden. Ik had de ModPerformance pagina inmiddels gevonden inderdaad. Daaruit blijkt dat ik gemiddeld wat aan de milde (hoge) kant modereer. Kan kloppen, ik vind dat er té veel op 0 blijft steken zelfs als de reactie m.i. weldegelijk iets toevoegt aan het artikel of de discussie daarover.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

vakantie
Reg. datum: 01 april 2005

Zolang je het gefundeert doet, aan de hand van inhoud, zou dat geen probleem mogen zijn. Een typisch geval gefaalde modbot dus :p

[nutteloze ruimtevulling] [/]

quote:
ATS schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 09:09:
Ik werd zojuist verwelkomd op Tweakers met het bericht dat mijn moderatierechten gedeactiveerd zijn omdat ik teveel zou afwijken van het gemiddelde. Dat vond ik vreemd. Wellicht komt dat omdat ik, wegens tijdgebrek, de laaste tijd vooral moderaties doe waarvan ik vind dat de huidige score niet klopt. Dat doe ik overigens zonder daarbij "strategisch" te modereren: ik deel dus de score uit die de bijdrage wat mij betreft zou moeten hebben, niet meer of minder. Misschien dat een admin eens kan kijken of de bot niet wat te streng geoordeeld heeft?
Dit is mij dus ook overkomen, echter heb ik altijd "tijdgebrek", nu toch even de tijd genomen om een punt te maken en dan maar hopen dat die moderator Bot reageert :)
bv: een goed bedoelt advies, iets wat al vaker is langsgekomen, dat weet ik, maar er zijn van die hardleerse mensen die het advies nog niet hebben laten doordringen en nu nog blijven klagen:
multimediacar in 'nieuws: Telenet draait omzeilen downloadlimiet de nek om'
staat in het rood? Waarom? ik zou hem groen maken, maar dat is natuurlijk een afwijking, en afwijkend gedrag word niet getolereerd in china op tweakers.

En dan een voorbeeld van een reactie op een ander welke geen enkele informatie toevoegt, minder grappig is dan zijn voorganger, maar wel volop (meer dan zijn voorganger) in het groen staat:
VisionMaster in 'nieuws: Random number generator van Debian-openssl blijkt al jaren voorspelbaar'
Papegaaiengedrag zonder extra'tje krijgt van mij een dikke rood, maar dat mag ik nu niet meer doen in mijn cel van 2 bij 2 meter.

Kroesed is aan het uithuilen :'( omdat hij is gekortwiekt door zijn favoriete site 8) , en denkt erover hyves :+ als startpagina in te stellen.

Ps, is er een mogelijkheid om tweakers zonder moderaties te bekijken?

Baloo [BE]

het probleem is dat ik alleen dingen een score geef waar ik van vind dat ze niet kloppen, vaak zijn dit domme opmerkingen of een +2 status

Intel C2DE6600 @ 3.4Ghz // Asus P5K-E/WIFI-AP // 4x1GB 6400 Kingston HyperX // RAID0: 2 x Seagate Barracuda 7200.10 250GB // Gigabyte Nvidia Geforce 8500GT (512MBI) // Antec P182 // NEOhe 500W // Creative Xfi ExtremeGamer

Door: RoD Moderator PMD / FP ProMod
quote:
kroesed schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 19:44:
[...]

Dit is mij dus ook overkomen, echter heb ik altijd "tijdgebrek", nu toch even de tijd genomen om een punt te maken en dan maar hopen dat die moderator Bot reageert :)
bv: een goed bedoelt advies, iets wat al vaker is langsgekomen, dat weet ik, maar er zijn van die hardleerse mensen die het advies nog niet hebben laten doordringen en nu nog blijven klagen:
multimediacar in 'nieuws: Telenet draait omzeilen downloadlimiet de nek om'
staat in het rood? Waarom? ik zou hem groen maken, maar dat is natuurlijk een afwijking, en afwijkend gedrag word niet getolereerd in china op tweakers.
Een vergelijking met China maken vind ik vrij ongepast eigenlijk. Verder staat die reactie nu op 0.
quote:
En dan een voorbeeld van een reactie op een ander welke geen enkele informatie toevoegt, minder grappig is dan zijn voorganger, maar wel volop (meer dan zijn voorganger) in het groen staat:
VisionMaster in 'nieuws: Random number generator van Debian-openssl blijkt al jaren voorspelbaar'
Papegaaiengedrag zonder extra'tje krijgt van mij een dikke rood, maar dat mag ik nu niet meer doen in mijn cel van 2 bij 2 meter.
Staat nu op 0. Het lijkt me handiger dat je dit soort dingen gewoon in het mismodtopic meldt, in plaats van de moderaties van enkele mensen te misbruiken om een klacht over het moderatiesysteem te maken. Die reacties staan er nog maar net, dus valt hier weinig zinvolle informatie uit te halen... als er uberhaubt al iets te concluderen valt naar aanleiding van 2 reacties.
quote:
Ps, is er een mogelijkheid om tweakers zonder moderaties te bekijken?
Zet gewoon je filter op -1, dan kun je alles lezen.
quote:
MikeVM schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 19:45:
het probleem is dat ik alleen dingen een score geef waar ik van vind dat ze niet kloppen, vaak zijn dit domme opmerkingen of een +2 status
Dan heb je inderdaad een probleem. De ModBot kan niet onderscheiden hoe terecht een afwijking precies is. De beste oplossing is natuurlijk om niet selectief te modden, dan zou je geen problemen moeten hebben. Ideaal is het niet.. maar er is wel een oplossing voor.

Mmmmike the TV

Kroesed, als je antwoord op specifieke moderaties wilt hebben kan je beter even in het mismod topic kijken/melden, zodat meerdere personen hier naar kunnen kijken.

Jouw rechten zijn iig handmatig uitgezet door het zwaar mismodden waarbij je totaal de richtlijnen negeert van de modFAQ. Als je even in je modperformance kijkt kan je zo zien welke ik bedoel, want je hebt vaak meer dan 2 punten verschil (http://tweakers.net/reacties/?Action=ModPerformance). Vooral de posts die jij een +2 hebt gegeven begrijp ik totaal niet.

Kixtart wijzigde dit bericht 14-05-2008 19:57 (6%)

quote:
RoD schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 19:51:
Een vergelijking met China maken vind ik vrij ongepast eigenlijk. Verder staat die reactie nu op 0.
In china word een afwijkende mening ook niet gewaardeerd, is het enige wat ik bedoelde, met een (iets meer) open mening denk ik dat je wel een overeenkomst zuilt ontdekken met het huidige tweakers modbeleid. Ik ben niet de eerste of enige tweaker die die mening al heeft geuit.
quote:
Staat nu op 0. Het lijkt me handiger dat je dit soort dingen gewoon in het mismodtopic meldt, in plaats van de moderaties van enkele mensen te misbruiken om een klacht over het moderatiesysteem te maken. Die reacties staan er nog maar net, dus valt hier weinig zinvolle informatie uit te halen... als er uberhaubt al iets te concluderen valt naar aanleiding van 2 reacties.
Dat is de 2e al die je op nul zet, is dat de bedoeling dat jullie als een padvinder achter alle foute modfoutjes aangaan?
Ik had het idee dat een site als tweakers dit wel beter zou kunnen automatiseren, en dat voor de twee die ik in 3 minuten tevoorschijn tover, kun jij denk ik wel berekenen hoeveel tijd je kwijt zult zijn als je ze allemaal moet aanpassen, wees blij dat ik niet de tijd neem om ze allemaal op te zoeken.

Tot nu toe hoor ik veel mensen klagen over het nieuwe modsysteem zonder voorbeelden, ik dacht even de moeite te nemen duidelijk te maken wat er door mij word bedoeld, en dat is dan misbruik, ik vind dat woord een beetje ongepast eigenlijk 8)

Maar die modbot vind mijn mening afwijkend tov 2 reactie's dussssssssssssssssss trekt die wel een conclusie?
quote:
Zet gewoon je filter op -1, dan kun je alles lezen.
Dat heb ik al, ik bedoel een site waar ik niet word herinnerd aan de mogelijkheid tot modden, als ik toch niet mag modden waarom dan al die overbodie dingetjes op de site.

quote:
Kixtart schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 19:52:
Kroesed, als je antwoord op specifieke moderaties wilt hebben kan je beter even in het mismod topic kijken/melden, zodat meerdere personen hier naar kunnen kijken.

Jouw rechten zijn iig handmatig uitgezet door het zwaar mismodden waarbij je totaal de richtlijnen negeert van de modFAQ. Als je even in je modperformance kijkt kan je zo zien welke ik bedoel, want je hebt vaak meer dan 2 punten verschil (http://tweakers.net/reacties/?Action=ModPerformance). Vooral de posts die jij een +2 hebt gegeven begrijp ik totaal niet.
Hier heb je een puntje, Bij een klein contractje(bv. reisverzekering) lees ik de kleine lettertjes al niet, ik ben lid van meerdere sites, waar ik met mijn normale gedrag geen ban krijg, en de meeste faq's op jullie site heb ik wel gelezen, waarin de meest normale dingen staan, maar die MODfaq.....Tot vandaag had ik die niet gelezen. Ik begrijp nu pas wat jullie bedoelen met +2 8)7
Maar nu ik er toch ben:
Als er een ban op +2 staat, waarom dan niet 2x moeten klikken om die 2e erbij te moeteen krijgen.
Dus 1x modereren +1, 2x klikken voor een +2.
Waarom geen waarschuwing als je halverwege je minpuntjes bent, en evt een 2e waarschuwing op 80%.

En waar zit die modperformance verstopt.

Ps dit relaas is niet bedoelt om mijn modstatus terug te krijgen, ik heb er sch*t aan, en doe het meer voor jullie (tweakers) dan voor mij.

Voordat iemand begint over 2 posts na elkaar, ik krijg geen 2 qoutes in 1 post.

quote:
kroesed schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 22:08:
In china word een afwijkende mening ook niet gewaardeerd, is het enige wat ik bedoelde, met een (iets meer) open mening denk ik dat je wel een overeenkomst zuilt ontdekken met het huidige tweakers modbeleid. Ik ben niet de eerste of enige tweaker die die mening al heeft geuit.
Wij censureren niet, wij geven een waardering, jij kiest vanaf welke waarde jij wil lezen, -1, 0 +1 of +2. Het enige wat echt onzichtbaar wordt gezet is bijvoorbeeld spam en verder fipo's met een enkele smiley en de ergste flames. Hier heb ik overigens geen concrete voorbeelden van in mijn modperformance met ruim 3600 moderaties van de afgelopen maand, dus dat komt ook weinig voor.
quote:
Dat is de 2e al die je op nul zet, is dat de bedoeling dat jullie als een padvinder achter alle foute modfoutjes aangaan?
Ja, dat is zelfs een belangrijke bestaansreden voor dit forum, mismods melden zodat er in overleg de juiste score gekozen kan worden.
quote:
Ik had het idee dat een site als tweakers dit wel beter zou kunnen automatiseren, en dat voor de twee die ik in 3 minuten tevoorschijn tover, kun jij denk ik wel berekenen hoeveel tijd je kwijt zult zijn als je ze allemaal moet aanpassen, wees blij dat ik niet de tijd neem om ze allemaal op te zoeken.
Tja, helaas, de ai is nog niet zo geavanceerd dat deze teksten op inhoud kan beoordelen, dus dat moet gewoon nog handmatig.
quote:
Tot nu toe hoor ik veel mensen klagen over het nieuwe modsysteem zonder voorbeelden, ik dacht even de moeite te nemen duidelijk te maken wat er door mij word bedoeld, en dat is dan misbruik, ik vind dat woord een beetje ongepast eigenlijk 8)

Maar die modbot vind mijn mening afwijkend tov 2 reactie's dussssssssssssssssss trekt die wel een conclusie?
Die bot moet ergens naar kijken en om het simpel te houden is dat naar de verhouding van de waardering die jij geeft en de waardering die de experts en pro's hebben gegeven. Het is zeker niet onfeilbaar, maar de echt slechte gevallen worden er in ieder geval automatisch uitgegooid en daarnaast helaas ook een enkele goede moderator. Dit is in ieder geval veel effectiever dan handmatig alle slechte modders opzoeken.
quote:
Dat heb ik al, ik bedoel een site waar ik niet word herinnerd aan de mogelijkheid tot modden, als ik toch niet mag modden waarom dan al die overbodie dingetjes op de site.
Dan zul je even moeten zoeken, volgens mij is hier wel ergens ooit een scriptje gepost waarmee alles kon verbergen, volgens mij in het vorige motbot topic. In ieder geval is er geen officiële methode.
quote:
kroesed schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 22:18:
Hier heb je een puntje, Bij een klein contractje(bv. reisverzekering) lees ik de kleine lettertjes al niet, ik ben lid van meerdere sites, waar ik met mijn normale gedrag geen ban krijg, en de meeste faq's op jullie site heb ik wel gelezen, waarin de meest normale dingen staan, maar die MODfaq.....Tot vandaag had ik die niet gelezen. Ik begrijp nu pas wat jullie bedoelen met +2 8)7
Hier krijg je ook geen ban, alleen worden bepaalde rechten (tijdelijk) uitgeschakeld.
quote:
Maar nu ik er toch ben:
Als er een ban op +2 staat, waarom dan niet 2x moeten klikken om die 2e erbij te moeteen krijgen.
Er staat geen ban op +2, je moet er alleen zuinig mee wezen. 2 punten afwijking is wel ongewenst, maar kan terecht wezen, al kun je dan beter de reactie melden in Het kleine-mismoderatietopic deel VII zodat we hem met z'n allen recht kunnen zetten (zie eerdere voorbeeld) zodat niet jij die 2 punten afwijking krijgt, maar degene die hem oorspronkelijk verkeerd had beoordeeld.
quote:
Waarom geen waarschuwing als je halverwege je minpuntjes bent, en evt een 2e waarschuwing op 80%.
Je hebt geen gegeven maximum aantal minpuntjes, je hebt een maximale gemiddelde afwijking en die wordt pas na 48 uur vastgesteld. Op tijd waarschuwen is dus lastig.
quote:
En waar zit die modperformance verstopt.
Community => Moderatie => Moderatie performance (ja vind ik ook onlogisch)
quote:
Ps dit relaas is niet bedoelt om mijn modstatus terug te krijgen, ik heb er sch*t aan, en doe het meer voor jullie (tweakers) dan voor mij.

Bij eerste post op qoute klikken, in het nieuwe scherm naar de tweede post toescrollen en opnieuw op qoute klikken. Da's alles.

DirkW wijzigde dit bericht 14-05-2008 22:44 (25%)

Mmmmike the TV

Om dan maar even met wat voorbeelden te komen van posts die je +2 (must-read) gaf. +2 is bedoeld voor posts die niet gemist mogen worden, omdat ze zeer interessante informatie bevatten voor de lezer, zie ook: reviews: Tweakers.net moderatie faq

Ik kan hierin geen must-read vinden, want het is gewoon een klaag over de moderatie en dit kan dus hier in TMF (-1):
84hannes in 'nieuws: Goedkeuring voor overname BEA '
DeKoning! in 'nieuws: Goedkeuring voor overname BEA '

Korte vraag dat naar mijn mening beoordeeld kan worden met een 0, want hij is onschuldig en bevat geen interessante informatie:
QinXi in 'nieuws: JVC bouwt eerste microdisplay voor uhdv-weergave'

Grapje dat een 0 of +1 zou kunnen krijgen (of -1 want het gaat wel lang door/uitmelken van de grap)
fevenhuis in 'nieuws: 'Eén Gmail-account kan spamwerk van klein botnet verzetten''
boesOne in 'nieuws: 'Eén Gmail-account kan spamwerk van klein botnet verzetten''
fevenhuis in 'nieuws: 'Eén Gmail-account kan spamwerk van klein botnet verzetten''

Niet iets wat bij het artikel moet staan, maar in het forum gedeelte van de redactie of het meldpunt:
Brian in 'nieuws: Nieuwe tegenslag voor uwb nu TI voor 802.11n kiest'

Typfout verbeteraars en dus -1, want deze reacties hebben helemaal geen nut voor de lezer:
jvoorhout in 'nieuws: Blizzard geeft meer details over tweede uitbreiding WoW vrij'
Moogles in 'nieuws: Blizzard geeft meer details over tweede uitbreiding WoW vrij'
Ghoztmaster in 'nieuws: Blizzard geeft meer details over tweede uitbreiding WoW vrij'

Vervelende op de man spelende reactie en dus -1:
coretx in 'nieuws: Slachtoffer fotografeert laptopdief via internet'

quote:
kroesed schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 22:08:
[...]

Je bent inderdaad niet de eerste die zich niet verdiept heeft in hoe het moderatiesysteem werkt. Want het systeem werkt helemaal niet op mening. Het is geen populariteitsverkiezing. Modden doe je op inhoud, en niet op mening.
quote:
Er achteraangaan? Nee. Wel is het handig om mismods te melden en het mismodtopic te bekijken om daar gemeldde reacties zelf te beoordelen.
quote:
Er is niks aangepast, ik heb gewoon die reactie gemod waarna de balans doorsloeg naar de 0. Aangezien die twee reacties er nog maar net stonden en slechts enkele moderaties hebben ontvangen, is het logisch dat er daar nogal eens wat verkeerd staat. De meeste komen vanzelf op de juiste score door de hoeveelheid modders die de reactie lezen en modden, en slechts een fractie komt terecht in het mismodtopic alwaar de reacties rechtgezet worden.
quote:
Die twee reacties stonden inderdaad niet goed, maar ik heb dus al net uitgelegd waar dat aan ligt. Verder hebben twee reacties die niet goed staan helemaal niets te maken met of het moderatiesysteem goed werkt. Dat kun je pas herkennen als er consequent een aantal reacties in een draad fout staan. En dat gebeurd bijna niet.
quote:
Die trekt pas conclusies als je totale afwijking boven de 0,7 komt. Daar zou je bij normaal modden niet op moeten komen. Tenzij je heel weinig mod, wat je vatbaar maakt voor een enkele grote afwijking, en tenzij je selectief mod, wat betekent dat je alleen reacties mod die naar jouw mening niet goed staan.
Uit de klauwen van de ModBot blijven is in ieder geval helemaal niet moeilijk als je conform de modfaq mod.
quote:
Als jij niet mag modden is het moderatiesysteem overbodig? Ik neem aan dat je zelf ook snapt dat dat geen redenatie is.
quote:
kroesed schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 22:18:
[...]

Afaik krijg je de melding om de modfaq te lezen als je je moderatierechten aanzet. Daarnaast staat de modfaq altijd boven de reacties bij een bepaald artikel. Reacties modden is niet zomaar wat doen, daar zit wel een bepaald idee achter. Het is dus wel enigszins noodzakelijk dat je met de inhoud van de modfaq bekend bent.
quote:
Maar nu ik er toch ben:
Je mag best +2 modden. Er moet echter wel een reden voor zijn. Lukraak reacties op +2 modden is dus niet de bedoeling. Maar als er een reactie +2 verdiend, wees dan niet bang om em dan ook te geven.
quote:
Je krijgt al een melding als je van expert naar normaal teruggezet wordt. Dan zit je op een afwijking van >0.4. Dat geeft toch al een waarschuwing dat je op je tellen moet letten. Opzich zou een waarschuwing dat je tegen de rand van de maximale afwijking zit en het daarom wellicht nuttig is om de modfaq nog eens door te nemen, wel handig. Maar je moet het (imo) bij "normaal" modereren toch wel redelijk bont maken om er door de ModBot uitgeschopt te worden. Dat kan ook aan je moderatietactiek liggen.
quote:
Eerste reactie quoten, dan naar beneden scrollen en dan op de quoteknop drukken bij de tweede post die je wilt quoten :)

Reg. datum: 14 januari 2003

Ik vind een moderatiebot op zichzelf al een slecht idee.
Ik ben namelijk niet iemand die alle berichten gaat modereren, maar alleen de berichten waarvan ik vind dat ze te laag of te hoog staan.
Was daarnaast ook niet op de hoogte van het bestaan van de modbot, maar dat zal mijn eigenlijk schuld wel zijn. Had ik dat wel geweten dan had ik andere waarderingen gegeven, maar dat vind ik dus al een slecht teken.

Mmmmike the TV

De conclusie is daarom dat je de modFAQ niet hebt gelezen, want daar staat dat ook in aangegeven. In dit geval is het maar goed dat jouw rechten zijn afgepakt, want het lijkt erop dat je strategisch modereerde. Strategisch modereren betekend dat je overcompenseert, omdat je een andere beoordeling zou willen zien, zoals een post die op -1 staat een +2 geven om hem op 0 te krijgen. Dit is helemaal tegen de regels en de modBot zorgt ervoor dat deze mensen eruit gevist worden.

En je rechten zijn trouwens handmatig uitgezet waarschijnlijk om bovenstaande reden

Kixtart wijzigde dit bericht 15-05-2008 17:07 (9%)

Reg. datum: 14 januari 2003

Sorry dat ik me niet verdiept heb in alle faqs en handleidingen, maar geef dan in ieder geval een waarschuwing. Schijnbaar ben ik de enige die ze niet heeft gelezen.
Totdat ik mijn rechten kwijt was wist ik niet eens dat de modbot bestond....

Op het moment van activeren krijg je een linkje naar de faq, dat zou voldoende moeten wezen. En het 30 dagen uitschakelen van de modrechten is nou ook niet de allerzwaarste straf, ik zie het gewoon als een duidelijke waarschuwing. Gewone waarschuwingen geven is niet te doen, alles bijhouden e.d. zou te veel werk opleveren.

Door: Kixtart T.net PowerMod
Mmmmike the TV

@MaZes, er zijn ook mensen die mismodden alleen maar om te irriteren en dat is de reden waarom er geen email wordt gestuurd als handmatig de rechten worden afgepakt (onnodig werk). Iedereen waar het blijkt dat ze zich wel actief willen inzetten moeten wat moeite doen om hier te komen en zo weten we dat ze serieus zijn. Ik denk dat je het beste even de reviews: Tweakers.net moderatie faq kunt gaan lezen, zodat je in de toekomst niet weer tegen problemen aanloopt.

too old to die young

quote:
MaZeS schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 16:59:
Ik vind een moderatiebot op zichzelf al een slecht idee.
Ik ben namelijk niet iemand die alle berichten gaat modereren, maar alleen de berichten waarvan ik vind dat ze te laag of te hoog staan.
Was daarnaast ook niet op de hoogte van het bestaan van de modbot, maar dat zal mijn eigenlijk schuld wel zijn. Had ik dat wel geweten dan had ik andere waarderingen gegeven, maar dat vind ik dus al een slecht teken.
Jouw modmogelijkheden zijn handmatig uitgezet omdat je een aantal volstrekt foute moderaties hebt gedaan, daar hoeft de modbot niet de schuld van te krijgen.
Met name een aantal volledig offtopic (-1) reacties heb je met een +2 beoordeeld waarmee je te kennen geeft de modfaq niet gelezen te hebben en/of deze liever niet als leidraad wenst te zien.

Jezelf richten naar een modbot is sowieso geen goede insteek voor objectief modden maar zal eerder leiden tot papegaaimodden en daar zit niemand op te wachten.

Heren, ik wil iedereen bedanken voor zijn reactie's.
Ik was, ben en blijf van mening dat de huidige manier van modden niet wenselijk is, het resultaat is dat er ontzettend veel gele mod's zijn, niemand durft zijn nek uit te steken, of het moet een langdradig stuk _/-\o_ zijn of een verkeerde opmerking met veel smileys :( .

Ik ga morgen op vakantie naar noorwegen en zoals eerder aangegeven dacht ik de site tweakers ermee te helpen (de community op te bouwen), wat jullie (modjes) ongetwijfeld vinden dat nu gebeurd, en daar verschillen wij van mening.

Daarnaast ben ik niet de enige die afgeeft op het huidige systeem, en jullie (de modjes) zijn de enige die kunnen zien of het aantal klagers een klein percentage of een grote groep is.
Tot nu toe zijn er geen wijzigingen geweest in het systeem, dus ik ga ervan uit dan ik tot de 1 of 2 procent hoor die het niets vind.

Ik sluit mij aan bij de massa en zal vanaf heden niet meer(zeer weinig) modden.
Maar als ik dat doe is het iets waar ik het niet eens ben met de tot dan toe gemodde mening, waardoor ik afwijkend modgedrag heb, waardoor ik weer een maand niet mag modden.
En als ik me er dan weer over irriteer dan zien we mekaar dan wel weer in dit topic.

quote:
kroesed schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 22:20:
Heren, ik wil iedereen bedanken voor zijn reactie's.
Ik was, ben en blijf van mening dat de huidige manier van modden niet wenselijk is, het resultaat is dat er ontzettend veel gele mod's zijn, niemand durft zijn nek uit te steken, of het moet een langdradig stuk _/-\o_ zijn of een verkeerde opmerking met veel smileys :( .
Er zijn nu eenmaal veel reacties die aan een "gele mod" (de nul) voldoen. Dat is het neutrale niveau, dus het is ook wel enigszins logisch dat je daar de meeste reacties van ziet.
quote:
Ik ga morgen op vakantie naar noorwegen en zoals eerder aangegeven dacht ik de site tweakers ermee te helpen (de community op te bouwen), wat jullie (modjes) ongetwijfeld vinden dat nu gebeurd, en daar verschillen wij van mening.

Daarnaast ben ik niet de enige die afgeeft op het huidige systeem, en jullie (de modjes) zijn de enige die kunnen zien of het aantal klagers een klein percentage of een grote groep is.
Tot nu toe zijn er geen wijzigingen geweest in het systeem, dus ik ga ervan uit dan ik tot de 1 of 2 procent hoor die het niets vind.

Ik sluit mij aan bij de massa en zal vanaf heden niet meer(zeer weinig) modden.
Maar als ik dat doe is het iets waar ik het niet eens ben met de tot dan toe gemodde mening, waardoor ik afwijkend modgedrag heb, waardoor ik weer een maand niet mag modden.
En als ik me er dan weer over irriteer dan zien we mekaar dan wel weer in dit topic.
Als je dat nou eens niet doet, en juist de reacties die naar jouw mening niet goed staan meldt in Het kleine-mismoderatietopic deel VII dan zul je ten eerste zien dat de reacties veel sneller op de juiste score terechtkomen, en ten tweede raak je zo je modrechten niet kwijt. Daarbij valt er altijd wel wat te leren als je in dat topic rondhangt :)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws