quote:
kroesed schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 22:08:
In china word een afwijkende mening ook niet gewaardeerd, is het enige wat ik bedoelde, met een (iets meer) open mening denk ik dat je wel een overeenkomst zuilt ontdekken met het huidige tweakers modbeleid. Ik ben niet de eerste of enige tweaker die die mening al heeft geuit.
Wij censureren niet, wij geven een waardering, jij kiest vanaf welke waarde jij wil lezen, -1, 0 +1 of +2. Het enige wat echt onzichtbaar wordt gezet is bijvoorbeeld
spam en verder fipo's met een enkele smiley en de ergste flames. Hier heb ik overigens geen concrete voorbeelden van in mijn modperformance met ruim 3600 moderaties van de afgelopen maand, dus dat komt ook weinig voor.
quote:
Dat is de 2e al die je op nul zet, is dat de bedoeling dat jullie als een padvinder achter alle foute modfoutjes aangaan?
Ja, dat is zelfs een belangrijke bestaansreden voor dit forum, mismods melden zodat er in overleg de juiste score gekozen kan worden.
quote:
Ik had het idee dat een site als tweakers dit wel beter zou kunnen automatiseren, en dat voor de twee die ik in 3 minuten tevoorschijn tover, kun jij denk ik wel berekenen hoeveel tijd je kwijt zult zijn als je ze allemaal moet aanpassen, wees blij dat ik niet de tijd neem om ze allemaal op te zoeken.
Tja, helaas, de ai is nog niet zo geavanceerd dat deze teksten op inhoud kan beoordelen, dus dat moet gewoon nog handmatig.
quote:
Tot nu toe hoor ik veel mensen klagen over het nieuwe modsysteem zonder voorbeelden, ik dacht even de moeite te nemen duidelijk te maken wat er door mij word bedoeld, en dat is dan misbruik, ik vind dat woord een beetje ongepast eigenlijk
Maar die modbot vind mijn mening afwijkend tov 2 reactie's dussssssssssssssssss trekt die wel een conclusie?
Die bot moet ergens naar kijken en om het simpel te houden is dat naar de verhouding van de waardering die jij geeft en de waardering die de experts en pro's hebben gegeven. Het is zeker niet onfeilbaar, maar de echt slechte gevallen worden er in ieder geval automatisch uitgegooid en daarnaast helaas ook een enkele goede moderator. Dit is in ieder geval veel effectiever dan handmatig alle slechte modders opzoeken.
quote:
Dat heb ik al, ik bedoel een site waar ik niet word herinnerd aan de mogelijkheid tot modden, als ik toch niet mag modden waarom dan al die overbodie dingetjes op de site.
Dan zul je even moeten zoeken, volgens mij is hier wel ergens ooit een scriptje gepost waarmee alles kon verbergen, volgens mij in het vorige motbot topic. In ieder geval is er geen officiële methode.
quote:
kroesed schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 22:18:
Hier heb je een puntje, Bij een klein contractje(bv. reisverzekering) lees ik de kleine lettertjes al niet, ik ben lid van meerdere sites, waar ik met mijn normale gedrag geen ban krijg, en de meeste faq's op jullie site heb ik wel gelezen, waarin de meest normale dingen staan, maar die MODfaq.....Tot vandaag had ik die niet gelezen.
Ik begrijp nu pas wat jullie bedoelen met +2
Hier krijg je ook geen ban, alleen worden bepaalde rechten (tijdelijk) uitgeschakeld.
quote:
Maar nu ik er toch ben:
Als er een ban op +2 staat, waarom dan niet 2x moeten klikken om die 2e erbij te moeteen krijgen.
Dus 1x modereren +1, 2x klikken voor een +2.
Er staat geen ban op +2, je moet er alleen zuinig mee wezen. 2 punten afwijking is wel ongewenst, maar kan terecht wezen, al kun je dan beter de reactie melden in
Het kleine-mismoderatietopic deel VII zodat we hem met z'n allen recht kunnen zetten (zie eerdere voorbeeld) zodat niet jij die 2 punten afwijking krijgt, maar degene die hem oorspronkelijk verkeerd had beoordeeld.
quote:
Waarom geen waarschuwing als je halverwege je minpuntjes bent, en evt een 2e waarschuwing op 80%.
Je hebt geen gegeven maximum aantal minpuntjes, je hebt een maximale
gemiddelde afwijking en die wordt pas na 48 uur vastgesteld. Op tijd waarschuwen is dus lastig.
quote:
En waar zit die modperformance verstopt.
Community => Moderatie => Moderatie performance (ja vind ik ook onlogisch)
quote:
Ps dit relaas is niet bedoelt om mijn modstatus terug te krijgen, ik heb er sch*t aan, en doe het meer voor jullie (tweakers) dan voor mij.
Voordat iemand begint over 2 posts na elkaar, ik krijg geen 2 qoutes in 1 post.
Bij eerste post op qoute klikken, in het nieuwe scherm naar de tweede post toescrollen en opnieuw op qoute klikken. Da's alles.
DirkW wijzigde dit bericht 14-05-2008 22:44 (25%)