Gathering of Tweakers

Quicksearch
Beste tweakerts...

Zou het niet eens tijd worden om de games sectie te veranderen?

Bijvoorbeeld:

- PC games
- X360 consoles + games
- PS 3 consoles + games
- Wii consoles + games
- Andere consoles

Zou een stuk overzichtelijker zijn, want nu loopt alles zo'n beetje door elkaar....

Acties: [view][quote]

Door: pven Moderator TCM
*pven treurt*
Reg. datum: 16 oktober 1999

Dat is al vaker voorgesteld: zoeken naar 'splitsen games' (of gebruik een andere combinatie) :Y)

Door: TheZeroorez Moderator SGD/SPV
Het grote Spielerij feedback-topic

We zijn op het moment overigens bezig met een oplossing voor de grootte van SGD. Dat is inderdaad zo druk dat het het nummer één subforum is qua posts/views.

Wat ga je doen met multiplatform games? Meerdere topics aanmaken voor hetzelfde spel?
1 fora naar 5 verschillende splitsen lijkt me wat teveel van het goede..
quote:
Tofu schreef op zondag 11 mei 2008 @ 23:54:
Wat ga je doen met multiplatform games? Meerdere topics aanmaken voor hetzelfde spel?
Lijkt me wel, het zijn immers misschien dezelfde spellen maar ze werken vaak toch anders qua controls en de graphics zijn ook al anders. En met problemen etc. is dat ook bij ieder platforum anders dus het is niet zo handig als PC + console door elkaar loopt.

Lágrimas negras

Bedenk je dan ook even dat je hier net een maandje rondhangt. En aan wat voor jou misschien niet helemaal handig is, is de rest misschien wel gewend.

Lost track of time in a flurry of smoke. Waiting anxiety for a fair judgement deserved.
What are they going to do when the rivers overrun, other than tremble incessantly?

is Engelandvaarder!

quote:
Cheatah schreef op maandag 12 mei 2008 @ 00:03:
Bedenk je dan ook even dat je hier net een maandje rondhangt. En aan wat voor jou misschien niet helemaal handig is, is de rest misschien wel gewend.
Ach, aan de andere kant ziet een nieuweling misschien de inconsistentie waar de regulars niet anders gewend zijn ;) . Al denk ik dat je uit moet kijken voor teveel opdeling waardoor je miniatuur, overlappende forumdelen krijgt.

Officieel ele fan

quote:
Cheatah schreef op maandag 12 mei 2008 @ 00:03:
Hoho, de mods zijn er ook van overtuigd dat er een betere manier moet zijn, alleen welke zijn ze nog niet uit :P

61=jiskefet | 06-15275070
God, root, what is difference? | Dell | Talga Vasrnicsteh | IBM zuigt

Lágrimas negras

quote:
gambieter schreef op maandag 12 mei 2008 @ 00:06:

Ach, aan de andere kant ziet een nieuweling misschien de inconsistentie waar de regulars niet anders gewend zijn ;) . Al denk ik dat je uit moet kijken voor teveel opdeling waardoor je miniatuur, overlappende forumdelen krijgt.
Ik zeg ook niet dat er niet gesneden moet worden, ik probeer alleen een beetje te relativeren ;)
Niet alle splitsingen zijn in het verleden succesvol gebleken :)

Lost track of time in a flurry of smoke. Waiting anxiety for a fair judgement deserved.
What are they going to do when the rivers overrun, other than tremble incessantly?

quote:
Tofu schreef op zondag 11 mei 2008 @ 23:54:
We gaan helemaal niets met platformen doen, omdat dat een enorm overlappende, onhandige en onlogische 'oplossing' is :P

CFF: Heinzketchup - 3A

quote:
TheZeroorez schreef op maandag 12 mei 2008 @ 08:28:
[...]
We gaan helemaal niets met platformen doen, omdat dat een enorm overlappende, onhandige en onlogische 'oplossing' is :P
Misschien iets met genre's, sport/racing, shooters, mmo, overig/centraal b.v. ?
In die laatste kunnen dan de "<insert console> ervaringen" topics.
Het voordeel van genre's is dat je wat gerichter kunt zoeken/lezen/volgen.
3 of 4 subfora lijkt me meer dan genoeg. :7

This dependency has no dependencies!

Reg. datum: 04 december 2006

Ik zou het opsplitsen naar grofweg genre?

Vakantione vanaf jetzt!

Naar genre opsplitsen lijkt me niet handig. Hoeveel topics over FPS'en, racegames of RPG's zijn er nou helemaal?

No fear, no distractions. The ability to let anything that does not matter, truly slide.

- "Teokomstige games & geruchten"
- "Huidige games"
- "Consoles en Accessoires"

Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others. Groucho Marx

quote:
sanzut schreef op maandag 12 mei 2008 @ 11:45:
Ik zou het opsplitsen naar grofweg genre?
Dat is zo'n beetje het plan ja.
quote:
Asmodeus schreef op maandag 12 mei 2008 @ 12:36:
Naar genre opsplitsen lijkt me niet handig. Hoeveel topics over FPS'en, racegames of RPG's zijn er nou helemaal?
Best veel eigenlijk. Prima opsplitsing dus.
quote:
Speed24 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 12:38:
- "Teokomstige games & geruchten"
- "Huidige games"
- "Consoles en Accessoires"
Gezien de verdeling van de huidige actieve topics gaat dat niet echt werken / nuttig zijn. Een nieuwe indeling hebben we al over gedacht, maar het heeft nog even de tijd nodig.

Ik ben nog altijd voor een apart peripheral forum. Eentje waar je gewoon een topic kunt starten over een nieuwe controller voor de Xbox 360 bijvoorbeeld, zonder dat je dat in Het grote Xbox 360 topic deel 2542346 hoeft te posten, waar je door 100 verschillende users de melding krijgt dat dat al eerder is voorbij gekomen en dat je dus maar moet zoeken in de overige 2542345 topics.
quote:
Gezien de verdeling van de huidige actieve topics gaat dat niet echt werken / nuttig zijn. Een nieuwe indeling hebben we al over gedacht, maar het heeft nog even de tijd nodig.
Je moet niet alleen denken in de huidige actieve topics, maar ook in nieuwe topics die dan aangemaakt gaan worden die nu nog niet aangemaakt worden. Zoals het voorbeeld wat ik net al gaf.

.oisyn wijzigde dit bericht 12-05-2008 15:30 (33%)

Call me cocky, but if there`s an alien out there I can`t kill I haven`t met him and killed him yet.
[Tomb Raider: Underworld] - [My javascript wolfenstein project]

Indeling naar platform (pc, xbox, playstation) lijkt me eerlijk gezegd geen goed idee, omdat veel games op meerdere platforms uitkomen en het denk ik handiger is om dan 1 topic aan te houden, ipv. 3 losse waar voor 99% hetzelfde instaat. Of je moet het forum aanpassen zodat er met tags gewerkt kan worden en topics in meerdere subfora kunnen staan (idee dat onlangs in dit topic besproken is: [forum/feat] Tags in plaats van categorieën)

Palomar wijzigde dit bericht 12-05-2008 15:24 (5%)

quote:
.oisyn schreef op maandag 12 mei 2008 @ 15:10:
Ik ben nog altijd voor een apart peripheral forum. Eentje waar je gewoon een topic kunt starten over een nieuwe controller voor de Xbox 360 bijvoorbeeld, zonder dat je dat in Het grote Xbox 360 topic deel 2542346 hoeft te posten, waar je door 100 verschillende users de melding krijgt dat dat al eerder is voorbij gekomen en dat je dus maar moet zoeken in de overige 2542345 topics.
Dat is natuurlijk om de levensvatbaarheid van de grote topics in stand te houden. Iets waar de reagerende users schijnbaar baat bij hebben. Wat mij betreft zou het geen probleem moeten zijn om een dergelijk topic aan te maken. En daar is een policy voor om het aan de users kenbaar te maken hoe men er mee moet omgaan.

Maargoed, ik begrijp dat de Spielerij mensen al druk bezig zijn met denken. Al hoeft het voor mij niet anders kan verandering ook wel eens goed zijn :)

If you think you're the bomb, then I'm Hiroshima!
Launch Control! - Carnavalsmarkt.nl

quote:
Wom schreef op maandag 12 mei 2008 @ 18:33:
Wat mij betreft zou het geen probleem moeten zijn om een dergelijk topic aan te maken.
Dergelijke topics zouden nu worden ondergesneeuwd. Het PS3 forum van destijds is een goed voorbeeld van hoe het ook kan. Je krijgt lichtere kleine topics over specifieke onderwerpen, en daardoor ook veel meer reacties omdat mensen de titels van dergelijke lezen en dan erop klikken omdat ze er ook iets vanaf (willen) weten. Zo weet ik zelf ook wel wat van verschillende dingen van de consoles, maar ik ga echt niet de grote Xbox 360 en PS3 topics bijhouden, omdat ik daarin niet kan filteren op de dingen die ik interessant vindt. En zulke topics kun je ook niet terugvinden in SGD omdat de gametopics daar gewoon de overhand hebben.

Call me cocky, but if there`s an alien out there I can`t kill I haven`t met him and killed him yet.
[Tomb Raider: Underworld] - [My javascript wolfenstein project]

Ruud Ruudjah = new Ruudjah();

Allereerst lijkt het me dat de oplossing voor het probleem gezocht moet worden vanuit de gebruiker beredeneerd. De gebruiker moet immers het forum gebruiken en een logische indeling voor z'n neus krijgen.

"Het lijkt me dat een XBOX 360 bezitter meer geinterreseerd is in XBOX 360 topics. Aan de andere kant, ook PS3 topics zullen hem misschien interreseren, omdat er een exlcusive binnenkort uitkomt en een PS3 aanschaf overwogen word. Grote kans dat deze gebruiker bijvoorbeeld geen WII topics wil zien, omdat hij dat geen mooi apparaat vind om te bespelen."

Je kan het ook anders formuleren.

"Het lijkt me dat een gamer vooral geinterreseerd is in genres. Iemand die Command & Conquer speelt, zal ook geinterreseerd zijn in World in Conflict. Het topic over een nieuwe game, "War of tanks" zal hem ook interreseren, iig grote kans dat. De gamer is niet geinterreseerd in een topic over BrainTrainer, dus grote kans dat er ook geen interesse is in BrainTrainer v2.0."

Praktisch gezien is er voor beide wat te zeggen. Deze discussie word gevoerd vanwege het fundamentele probleem met categorieen. Een perfecte oplossing met categorieen bestaat niet, en zal nooit bestaan.

De vraag is dus: Wat is de beste oplossing voor dit probleem? Dan komen we weer terug bij de eerste zin uit deze post, namelijk dat de oplossing vanuit de gebruiker moet worden beredeneerd, aangezien het bedoelt is voor de gebruiker. Dan ben ik geneigd om te zeggen: kijk naar wat andere sites doen. Is hier een categorie indeling die overwegend veel op andere sites gebruikt wordt? Gebruik die dan, want dat is de gebruiker al gewend. Een gamer zal meer sites bezoeken, en door de gewenning hoeft er bij gebruik van de gaming fora niet meer over nagedacht te worden.

is Engelandvaarder!

quote:
Ruudjah schreef op maandag 12 mei 2008 @ 19:11:
Allereerst lijkt het me dat de oplossing voor het probleem gezocht moet worden vanuit de gebruiker beredeneerd. De gebruiker moet immers het forum gebruiken en een logische indeling voor z'n neus krijgen.
Dat is een wat beperkende/beperkte visie. Het moet ook modereerbaar zijn om de het kaf van het koren te kunnen blijven scheiden; dus zal er bij de indeling ook met die modereerbaarheid rekening moeten worden gehouden. Verder zullen gebruikers snel alleen vanuit hun console redeneren, iets wat sneller in beperkte oplossingen resulteert :) .

quote:
.oisyn schreef op maandag 12 mei 2008 @ 18:59:
[...]

Dergelijke topics zouden nu worden ondergesneeuwd. Het PS3 forum van destijds is een goed voorbeeld van hoe het ook kan. Je krijgt lichtere kleine topics over specifieke onderwerpen, en daardoor ook veel meer reacties omdat mensen de titels van dergelijke lezen en dan erop klikken omdat ze er ook iets vanaf (willen) weten. Zo weet ik zelf ook wel wat van verschillende dingen van de consoles, maar ik ga echt niet de grote Xbox 360 en PS3 topics bijhouden, omdat ik daarin niet kan filteren op de dingen die ik interessant vindt. En zulke topics kun je ook niet terugvinden in SGD omdat de gametopics daar gewoon de overhand hebben.
Dat is natuurlijk ook wel een beetje oorzaak <> gevolg. Als iedereen "makkelijk" denkt en het gewoon in het grote xxx topic gooit dan zal dat ook altijd de bron voor dergelijke informatie blijven. Als er een nieuw topic wordt geopend waarbij de titel bijvoorbeeld "Nieuwe logitech joystick voor X360, iemand ervaring?" kan ik me niet voorstellen dat het topic ondergesneeuwd gaat worden, of het moet zijn dat er niemand inderdaad iets zinnigs over heeft te zeggen.

Of denk je dat de mensen die wel nuttig voor dat topic zouden kunnen zijn enkel het Grote Xbox 360 topic doorlezen?

If you think you're the bomb, then I'm Hiroshima!
Launch Control! - Carnavalsmarkt.nl

Door: zeef Forumcoördinator
Reg. datum: 22 januari 2000

Er wordt hard nagedacht aan een oplossing voor grote topics. Dat is echter niet zo heel eenvoudig, zeker niet als je ook de informatie nog enigszins overzichtelijk wil houden zonder een massa van losse topicjes.

In ieder geval zijn we voorlopig van plan om de games op te splitsen naar soort/genre en niet naar console. Omdat de gemplay veelall hetzelfde is voor de consoles. Voor de specifieke console eigen titels is ook altijd een genre indeling te maken :) Maar mocht iemand nog een briljant ander idee hebben dan hoor ik dat graag.

Curry zegt:
[21:40:35] Curry: vieze koorbal dat je bent
[21:40:36] zeef: knor
Curry zegt: strakke timing

Ik heb hem zelf ook

Op zich logisch, maar ik denk dat vanuit een community oogpunt verdeling in de drie consoles en pc platform meer voor de hand ligt. Die mensen voelen zich al verbonden met elkaar (zie de grote topics). Daarnaast open je dan altijd even het forum van de console waarin jij geinteresseert ben en waarvan jij alles wilt weten.

Nu ben je echt als beheerder een indeling die voor het beheer misschien handiger is aan het 'opleggen'. Een weinig gebruikersgerichte houding zou ik zeggen.

Het enige echt grote nadeel is volgens mij dat er dan van 1 spel maximaal 4 topics lopen. Of dat nou echt heel erg is... Ik zou zeggen van niet. Naast het feit dat die spellen soms gewoon verschillen (in online dingetjes enzo), kan je als de spellen echt heel erg gelijk zijn mooi aliassen gebruiken.

Maar ik ben het ook erg eens met Ruudjahh hierboven. Hoe doen andere gamesfora het? Je hoeft hier toch niet het wiel opnieuw uit te gaan vinden? Beter goed gejat dan slecht bedacht. Kijk hoe het fora eruit ziet en kijk eens in de feedbackfora of daar veel problemen mee zijn. Lijkt me uitstekend. Als de consequentie dan is dat er topics dubbel komen, dan zou je ervoor kunnen kiezen om even die GoT traditie van 'elk topic is er een teveel' (:P) even moeten loslaten en eens kijken hoe dat zou werken ;).

JvS wijzigde dit bericht 17-05-2008 01:08 (42%)

Lang*e*pe*nis*spe*ci*fi*ca*tie (de ~ (m.), ~ies):
Schreeuwerige specificatie die mensen makkelijk aanspreekt maar alles behalve bepalend is voor de kwaliteit.

Voorbeelden: Full HD, 1000Watt, 20Megapixels

Reg. datum: 30 oktober 2001

dat het splitsen van een forum ook slecht kan gaan bewijst hele gsm forum wel

3210 - s35 - s55 - t610 - t630 - s700i - q s100 - k750i - w900i - q s200 - q 9100 - SDA2 - W810i - 8800 - x820 - e65 - k810i - d840

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws