Allereerst lijkt het me dat de oplossing voor het probleem gezocht moet worden vanuit de gebruiker beredeneerd. De gebruiker moet immers het forum gebruiken en een logische indeling voor z'n neus krijgen.
"Het lijkt me dat een XBOX 360 bezitter meer geinterreseerd is in XBOX 360 topics. Aan de andere kant, ook PS3 topics zullen hem misschien interreseren, omdat er een exlcusive binnenkort uitkomt en een PS3 aanschaf overwogen word. Grote kans dat deze gebruiker bijvoorbeeld geen WII topics wil zien, omdat hij dat geen mooi apparaat vind om te bespelen."
Je kan het ook anders formuleren.
"Het lijkt me dat een gamer vooral geinterreseerd is in genres. Iemand die Command & Conquer speelt, zal ook geinterreseerd zijn in World in Conflict. Het topic over een nieuwe game, "War of tanks" zal hem ook interreseren, iig grote kans dat. De gamer is niet geinterreseerd in een topic over BrainTrainer, dus grote kans dat er ook geen interesse is in BrainTrainer v2.0."
Praktisch gezien is er voor beide wat te zeggen. Deze discussie word gevoerd vanwege het
fundamentele probleem met categorieen. Een perfecte oplossing met categorieen bestaat niet, en zal nooit bestaan.
De vraag is dus: Wat is de
beste oplossing voor dit probleem? Dan komen we weer terug bij de eerste zin uit deze post, namelijk dat de oplossing vanuit de gebruiker moet worden beredeneerd, aangezien het bedoelt is voor de gebruiker. Dan ben ik geneigd om te zeggen: kijk naar wat andere sites doen. Is hier een categorie indeling die overwegend veel op andere sites gebruikt wordt? Gebruik die dan, want dat is de gebruiker al gewend. Een gamer zal meer sites bezoeken, en door de gewenning hoeft er bij gebruik van de gaming fora niet meer over nagedacht te worden.