Hoofdcategorieën
Topicacties

Newsservers met binaries [deel 8]

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 last

Reageer Nieuw Topic
Na deel 7 is het nu alweer tijd voor het volgende hoofdstuk over pay-servers _o_

Natuurlijk levert elke internet provider een eigen news-service, alleen zijn deze vaak niet geschikt voor het downloaden van binaries. Binaries zijn in feite (grote) bestanden, die beschikbaar zijn voor iedereen die aan de news-service verbonden is. Tenminste, als de server dit ondersteund.

Voor meer info over usenet, zie: http://www.binaries4all.nl/ (Met dank aan Pven)

Dit topic gaat echter over newsservers, die als los abonnement kunnen worden afgesloten. Deze hebben als voordeel, dat er meestal meer ruimte beschikbaar is voor binaries; bestanden zullen er dus langer op blijven staan.

Let wel op dat het bespreken van FTD-achtige onderwerpen is niet de bedoeling is. (Op straffe van een Officiele Waarschuwing). Géén index-sites of services dus !

Voor klachten of opmerkingen over NewsCacher, gelieve dit topic te bezoeken!

Ook wensen wij op GOT geen SPAM voor producten, firma's of diensten. Speciaal voor dit topic lijkt extra aandacht op deze gedragsregel noodzakelijk.

SoaDmaggot wijzigde dit bericht 10-05-2008 19:56 (7%)

Trephix.com

Reg. datum: 27 augustus 2004

Zit al bijna 3 jaar bij tweaknews, jaaraccount. Even dit topic volgen :)

Reg. datum: 15 februari 2000

uit het voorgaande topic..
quote:
ustinov schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 17:21:
[...]

Sorry, wie dreigt hier dan?
Dreigen met advocaten en aangifte is volledig legaal.
Nee, dat is het niet. Niet dat je daardoor zelf de gevangenis in gaat, maar wanneer je een iemand waar je geld/service van krijgt bestookt met brieven waarin je dreigt met rechtzaken en de boetes die daaruit voortkomen, dan zet je de uitkomst daarvan op losse schroeven. Dit is namelijk een vorm van afdreiging (afpersing) en je evt aanklacht kan op grond daarvan niet ontvankelijk worden verklaard. Rechters houden er niet zo van als iemand op hun stoel gaat zitten.

Anyway, ik hoop niet dat dit hele topic alleen nog maar over Newscacher gaat. Wanneer er problemen zijn met een usenet provider, is het logisch dat er hier even over gediscusieerd word. Echter niet wekenlang status-updates van mensen die er nog in geloven of juist boos en zijn hun recht willen halen tot de laatste cent. http://www.irishbikerforum.com/forums/style_emoticons/default/dead-horse-fast2.gif

Op een gegeven moment kun je er IMO beter een punt achter zetten en op zoek gaan naar iets anders. Er zijn heel veel aanbieders op de markt en wanneer je met nieuwe en heel goedkope aanbieders in zee gaat, loop je nu eenmaal meer risico dan met providers die al jarenlang usenet aanbieden voor wat meer ¤'s.

Atomsk wijzigde dit bericht 10-05-2008 11:03 (3%)

“Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.”
PSN ID: Atomsk73

Reg. datum: 15 oktober 2003

Zet even die USP vergelijksite in de TS :)
schit-te-rend!
Reg. datum: 23 november 2001

zullen we dit topic Newscacher-klachten vrij houden? Daar is dit topic voor gemaakt:

Newscacher gedupeerden topic

|Asrock 4CoreDual-SATA2|Intel Core 2 Duo E6750|2 GB DDR2|Ati X1950 pro| 40 gb 7200|80 gb 7200| Iiyama 17'|NEC 3500|sb live 5.1| Panasonic FZ5

Reg. datum: 07 februari 2007

XLned werkt goed hier.
schit-te-rend!
Reg. datum: 23 november 2001

weet iemand welke provider hier een beetje aan voldoet:
- tegen de 8mbit download speed
- meerdere users mogelijk
- onbeperkt gebruik
- goedkoop!

|Asrock 4CoreDual-SATA2|Intel Core 2 Duo E6750|2 GB DDR2|Ati X1950 pro| 40 gb 7200|80 gb 7200| Iiyama 17'|NEC 3500|sb live 5.1| Panasonic FZ5

sponsort
Reg. datum: 16 oktober 1999

^ Lees deel 7 eens door :Y)
Reg. datum: 06 oktober 2005

Heeft Tweaknews een aparte upload server?

Wat is het adres van de nieuwsserver?
news.tweaknews.nl
Volgens de FAQ hebben ze één adres richting hun servers, en wordt waarschijnlijk alles aan de hand van load-balancers verder geleid.

Trephix.com

blijft baggeren
Reg. datum: 22 juni 2006

gewoon uploaden via news.tweaknews.nl inderdaad

Windows Vista: nutteloos en overbodig.
Officiële Telfort forum

quote:
greatgonzo schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 13:05:
- onbeperkt gebruik
- goedkoop!
Om een usenetprovider te zoeken kan je even kijken op: http://www.usenetvergelijker.nl/time.php
Hier kan je ook de verschillende providers vergelijken!

Alle payservers op een rijtje..UsenetVergelijker.nl

Reg. datum: 07 juni 2001

Ik werk met xsnews, maar wil het nog even aankijken wb de snelheid

Norah
PSP Fat met CFW 4.01 M33-2 & NDS met R4DS 2Gb 1.18

quote:
greatgonzo schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 13:05:
- onbeperkt gebruik
- goedkoop!
Als je de vergelijking doet zal je op Eweka of XSnews uitkomen. Als je voor zeker een jaar wilt gebruiken is XSnews de goedkoopste deze werkt met kortingen.

Bij providers zijn aanraders. De keuze is aan jouw :).
http://www.binaries4all.nl/payservers/ hier staat wat info op een rijtje van de providers.

vandeMeulenhof wijzigde dit bericht 13-05-2008 15:28 (8%)

[Canon EOS 450D] [EFS18-55IS] [Foto's]

|\|()()|3
Reg. datum: 20 maart 2002

Ik heb zelf XSNews, redelijk tevreden maar soms wat rarigheden. Als Grabit vastloopt en connect opnieuw, blijven de lijnen nog dichtzitten. Duurt vaak een half uur ofzo. Voor de rest is de retentie zo'n 100 dgn.

Xbox Live Tag: Nightwish1980

quote:
Warfare schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 17:15:
Ik heb zelf XSNews, redelijk tevreden maar soms wat rarigheden. Als Grabit vastloopt en connect opnieuw, blijven de lijnen nog dichtzitten. Duurt vaak een half uur ofzo. Voor de rest is de retentie zo'n 100 dgn.
Heb ik vroeger ook vaak gehad met Grabit bij meerdere usenet providers. Bij andere clients heb ik nergens last van.

quote:
Pinata schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 17:27:
[...]

Heb ik vroeger ook vaak gehad met Grabit bij meerdere usenet providers. Bij andere clients heb ik nergens last van.
Wellicht dat Grabit de lijnen bij een crash niet afsluit, en andere clients daar wel makkelijker over doen. Lijkt me dat je connectie eerst een time-out moet krijgen bij de servers en dit niets te maken heeft met de client zelf :)

Trephix.com

Next
Reg. datum: 29 december 2001

Dat zal het wel zijn, Outlook Express vergeet het zelfs soms zonder te crashen. Bij mij crasht Grabit eigenlijk nooit.

Elwood: What kind of music do you usually have here?
Claire: Oh, we got both kinds. We got country *and* western.
Tweak-City

Reg. datum: 03 augustus 2004

quote:
Warfare schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 17:15:
Een handige tip daarvoor is (imho) kijken hoeveel lijnen je nodig hebt om je maximum te halen. Mocht het daarna mis gaan heb jij altijd nog die overige lijnen beschikbaar. Ik haal mijn max bijvoorbeeld al met 2 lijnen van de in totaal 6. (heb er wel 4 ingesteld)

Join het DPC WhatPulse team - Last.FM - Save the Whales -- Harpoon a Honda

Official Prozac Dealer!
Reg. datum: 04 april 2000

Gelezen wat ik hier lees en in het vorige topic, denk ik dat ik tweaknews maar ga doorzetten, ook als ik wegga bij tweakdsl. Krijg een 100mbit lijntje, maar 100mbit bij newsserver downloaden is geen betaalbare optie.

Believe nothing, no matter where you read it or who has said it. Not even if i have said it, unless it agrees with your own reason and you own common sense

GSI Zuigt

Wel als je XSnews neemt voor een langere periode dan 1 maand.
Halfjaar voor 60 euro. Zoveel kost je verbinding per maand, denk ik.

Andere providers met hoge snelheden:

XLned
PFcorner
TweakDSL
Official Prozac Dealer!
Reg. datum: 04 april 2000

quote:
vr6-only schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 07:06:
Wel als je XSnews neemt voor een langere periode dan 1 maand.
Halfjaar voor 60 euro. Zoveel kost je verbinding per maand, denk ik.

Andere providers met hoge snelheden:

XLned
PFcorner
TweakDSL
Nee, mijn verbinding is 32,50 per maand... Maar 60 euro voor een 1/2 jaar is te doen. Hoewel tweaknews nu toch ook naar 20mbit is gegaan.. ook rapzat.

Believe nothing, no matter where you read it or who has said it. Not even if i have said it, unless it agrees with your own reason and you own common sense

Reg. datum: 28 februari 2004

quote:
newscacher.com schreef op zaterdag 16 mei 2008 @ 01:35:
We hebben vandaag een aantal telefonische gesprekken gevoerd met onze nieuwe leveranciers van usenet en aanverwante diensten.

De huidige planning om onze nieuwe website officieel opnieuw open te stellen voor het publiek en de mogelijkheid te bieden voor het bestellen en heractiveren van reeds betaalde abonnementen zal op zaterdag 24 mei 2008 plaatsvinden.

Alle 4 de nieuwe leveranciers hebben aangegeven voor die tijd alle diensten op te kunnen leveren, onze apparatuur wordt op dit moment al klaargemaakt voor de toegang tot de diverse platforms, de website vorderd gestaag, dus zoals het er nu uitziet moet het lukken.

Deze datum blijft even onder voorbehoud maar we doen ons uiterste best om je op de hoogte te houden, en zo snel mogelijk alles klaar te maken.

Bedankt voor je geduld en wellicht tot ziens op NewsCacher.com
Zou er uiteindelijk dan toch verandering gaan komen ???????????????????

Reg. datum: 09 september 2003

quote:
strangerke schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 09:38:
[...]

Zou er uiteindelijk dan toch verandering gaan komen ???????????????????
Kan je dit in dat NC topic houden? Dat is 'r immers voor.

Reg. datum: 26 februari 2001

Ik haal bij astraweb,maar de halve snelheid van wat ik normaal heb, zowel op de amsterdamse serverpark, als de amerikaanse.
Hebben meer mensen problemen met hun usenetsnelheid?
Mijn provider is Telfort over KPN netwerk
ook via de 100mb testfile kom ik maar op de helft.
Mijn modem traint in op 15677 kbps, aan de bekabeling binnenhuis is niks verandert.
Ik heb maar de helft van de snelheid sinds de grote storing is geweest, zou KPN of telfort bewust cappen, om nog niet de volledige belasting op de infrastructuur te zetten?

thefxr wijzigde dit bericht 16-05-2008 13:23 (41%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: