Hoofdcategorieën
Topicacties

Newscacher gedupeerden topic

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 35 36 37 38 last

Reageer Nieuw Topic
Niet die Jism

quote:
vr6-only schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 14:11:
[...]

Bullshit. Giganews haalt niet meer dan 186 dagen!
Google er maar eens!
Giganews is wel de grootste op gebied van Hardware. Want die hebben namelijk naast hun NNTP services ook nog eens een HTTP service draaien, dus 2 farms als je het mij vraagt. Ik had begrepen dat je namelijk een HTTP niet zomaar koppelen kon op een bestaande NNTP-service.

Anyways lijkt Newscacher dan ook z'n stuff hiervandaan te halen. Een standaard 100+ dagen retentie dus en waarschijnlijk gewoon de normale snelheden weer.

Geen spam meer! | Jism: waar dacht je dat die ballen voor waren dan.. Redundant brains :+

Next
Reg. datum: 29 december 2001

quote:
vr6-only schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 14:07:
[...]

Geef eens 1 provider aan die zich houdt aan de retentie!
Geen van de providers kunnen leveren wat ze op hun site vermelden!

Eweka heeft dat heel slim aangepakt en zet gewoon neer "Tot xxx"
Snelheid "Tot xxxx"

maw. Haal je maar 500 KB/s snelheid en 50 dagen retentie. Dan kun je niet zeiken!
Wat het is "tot" en niet 120 dagen en 20 Mbit/s.....
En Tom omschrijft het als maximaal x mbit. Wat is je punt? Ik heb het over de continuïteit van de toko en de dienstverlening. Tom heeft inmiddels bewezen dat dit niet zijn sterkste punt is.
quote:
Voor alsnog: Tom. Je hebt je aan je woord gehouden en het proefpakket draait hier super!
Dat kan niemand ontkennen!
Tom kan ook niet ontdekken dat hij geen goede reputatie heeft ivm zijn verleden!
Maar zoals Wijnando op zijn forum neer zet "in het verleden behaalde resultaten, is geen garantie voor in de toekomst". Geldt in feite ook voor Newscacher. Wat in het verleden is gebeurd, is nou eenmaal gebeurd! Nu moet hij laten zien dat hij geen oplichter is!
Mooi dat je blij bent met je proefabo. Persoonlijk denk ik dat het van korte duur is, maar we zullen zien. Nu moet hij inderdaad laten zien dat hij geen oplichter is.
quote:
Kixtart schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 14:13:
En daarom gebruiken ze daar ook 'tot', want niet elke groep is even populair.
En omdat het aanbod verschilt (dit is een factor die je niet kan beïnvloeden). Als iedereen opeens 1,5 keer zo veel gaat uploaden (kerstvakantie ofzo) dan wordt de retentie opeens 1,5 keer zo kort.

Marzman wijzigde dit bericht 24-05-2008 14:22 (12%)

Elwood: What kind of music do you usually have here?
Claire: Oh, we got both kinds. We got country *and* western.
Tweak-City

Reg. datum: 20 maart 2001

quote:
MEGATRON schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 13:51:
[...]

Jij kan kennelijk niet lezen. Ik heb al voor 1 jaar betaald en daar wil ik graag gebruik van maken. Ik nu zo'n proefabbo en die draait goed. Straks heractiveren.
Zou ik ook zeker doen, je geld krijg je toch niet meer terug. Probeer er dan in ieder geval zoveel mogelijk uit te halen.
quote:
Tot op heden heeft meneer Dings zijn woord gehouden aangaande newscacher.
Ehm, zie uitleg betreffende xsnews, zie highwinds, zie over enkele dagen meer nieuws.

Mijn advies is gebruik nu je tegoed op. En als dat op is kijk dan over een jaar nog eens of newscacher nog bestaat.

Leuk vraagje trouwens. Als je zelf al aangeeft niet alle betalingen 100% op tijd te doen, waarom stel je dan wel een verplichting in dat mensen eerst een proefabbonnement moeten nemen voordat ze kunnen / mogen betalen??? Dat betekent gewoon meer en meer rekeningen zonder inkomsten.

quote:
[...]
Continuiteit is iets anders dan retentie, 100 dagen retentie is moeilijk te bereiken als je bedrijf geen 100 dagen bestaat...
quote:
Eweka heeft dat heel slim aangepakt en zet gewoon neer "Tot xxx"
Snelheid "Tot xxxx"

maw. Haal je maar 500 KB/s snelheid en 50 dagen retentie. Dan kun je niet zeiken!
Wat het is "tot" en niet 120 dagen en 20 Mbit/s.....
En wat zegt newscacher ( http://www.newscacher.nl/deals.php ) :
- Houdbaarheid 100 ~ 120 dagen
- Snelheid tot 100Mbit

Dus gewoon hetzelfde...
quote:
Voor alsnog: Tom. Je hebt je aan je woord gehouden en het proefpakket draait hier super!
Dat kan niemand ontkennen!
Tom kan ook niet ontdekken dat hij geen goede reputatie heeft ivm zijn verleden!
Laat de tijd dat eerst maar eens vertellen... Een supersnelle newsserver neerzetten kan ik ook, met een beetje praten is dit supersimpel. Maar als na 2 maanden de rekeningen binnenkomen dan heb ik opeens een probleem want dan heb ik de cashflow niet. Maar voor 1 / 2 maanden is dit zo te regelen met een beetje contacten.

En zijn reputatie kon hij wel een heleboel aan doen, en met het akkefietje van xsnews is deze ook niet echt verbeterd. Feitelijk is het enige wat jij zegt dat hij nu al 1 ( week? ) een superservice draait terwijl er nog steeds ideal / paypal terugbetalingen openstaan en hij net een maand geleden gewoon zijn service op zwart heeft laten zetten door zijn rekeningen niet op tijd te betalen.
Ik gok dat nog niet eens de 1e rekening bij Tom is binnengekomen...

Reg. datum: 15 oktober 2003

quote:

Speedxs. Retentie is hoger dan dat ze zelf aangeven.
quote:
Gomez12 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 14:36:
[...]

Continuiteit is iets anders dan retentie, 100 dagen retentie is moeilijk te bereiken als je bedrijf geen 100 dagen bestaat...
Tom Newscasher heeft geen eigen farm, maar is reseller. Aantal dagen slaat dus op zijn leverancier.

tweakernick wijzigde dit bericht 24-05-2008 14:50 (44%)

Niet die Jism

En ook die retentie varieert weer omwille de hoeveelheid die op Usenet gepost wordt. Als ik mijn kersverse linux-distro wil delen met de rest en plaats dat ik 10 groepen ben ik voor 700MB ruim 7GB aan het opslaan op Usenet. Doe je dat met de laatste reportage van Peter R de vries in HD van 10GB per reportage op 5 groepen, dan kost die USP dat ruim 50GB.

Een vaste retentie is dus nooit haalbaar voor de meeste USP's. Reseller ofniet.. Reseller is altijd makkelijk wanneer je mensen dit voor je wilt laten doen ipv een compleet eigen farm hebben & onderhouden.

Geen spam meer! | Jism: waar dacht je dat die ballen voor waren dan.. Redundant brains :+

A701 Scoter Rom Team Member
Reg. datum: 26 maart 2005

Ik heb vanmorgen een proef abonnement aangevraagt en het werkt perfect!
Ik hoop dat ze nu alles op een rijtje hebben en dat alles gewoon lekker goed doorgaat.

Bij deze wil ik Tom veel succes wensen en zijn goede kant laten zien :)

Tom

Niet die Jism

quote:
Totdat er weer een betalingsachterstand ontstaat en newscacher afgesloten wordt van de gebruikte diensten.

Wordt jij ook betaald voor het posten van positieve revieuws toevallig? ;)

UsenetJunkie

quote:
[b][message=30122822,noline]
Een vaste retentie is dus nooit haalbaar voor de meeste USP's.
Voor geen enkele USP!

Retentie is afhankelijk van de hoeveelheid die dagelijks gepost wordt op Usenet.

Het probleem is dat het totale volume van Usenet de laatste 2-3 maanden met ongeveer 10% is toegenomen. (waarvan minimaal 8% voor rekening komt van de vele release groepjes met hun eigen releases) Als een USP merkt dat de retentie terug loopt moet hij spools bestellen waar gauw een maand over heen gaat. Zijn deze eenmaal geplaatst dan duurt het nog eens de volledige retentie voor het pas effect gaat hebben. (met 90 dagen retentie hebben we het dus over 1 maand voor plaatsing + 3 maanden voor het effect heeft)

Helaas is gedurende deze tijd (4 maanden) het totale volume weer met minimaal 10% toegenomen

de Abacus wijzigde dit bericht 24-05-2008 16:45 (6%)

XS News Support

Next

quote:
de Abacus schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 16:43:
[...]

Voor geen enkele USP!

Retentie is afhankelijk van de hoeveelheid die dagelijks gepost wordt op Usenet.

Het probleem is dat het totale volume van Usenet de laatste 2-3 maanden met ongeveer 10% is toegenomen. (waarvan minimaal 8% voor rekening komt van de vele release groepjes met hun eigen releases) Als een USP merkt dat de retentie terug loopt moet hij spools bestellen waar gauw een maand over heen gaat. Zijn deze eenmaal geplaatst dan duurt het nog eens de volledige retentie voor het pas effect gaat hebben. (met 90 dagen retentie hebben we het dus over 1 maand voor plaatsing + 3 maanden voor het effect heeft)

Helaas is gedurende deze tijd (4 maanden) het totale volume weer met minimaal 10% toegenomen
Hoezo duurt het nog eens de volledige retentie? Je hebt 90 dagen, om dan op 100 te komen dat kost dan toch 10 dagen? (als je hardware het aan kan)

Marzman wijzigde dit bericht 24-05-2008 17:14 (3%)

Tweak-City

Reg. datum: 31 december 2005

Gaat weer de goede kant op. Krijg de volgende berichten:

Vanaf je huidige aansluiting met ipadres 89.220.**.*** en de gebruikersnaam ****** is reeds een inschrijving voltooid!

Je inschrijving is vooralsnog nog niet bevestigd per email. Binnen enkele ogenblikken ontvang je een nieuwe bevestigingsmail zodat je je inschrijving alsnog kunt bevestigen.

JE BENT NIET INGELOGD OF GEEN LID,
JE KUNT GEEN REAKTIES PLAATSEN!

Reg. datum: 18 september 2005

quote:
de Abacus schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 16:43:
[...]

Voor geen enkele USP!

Als je weet dat het volume elke 3 maanden toeneemt met een percentage tussen de 10 en 20% dan is het toch geen enkel probleem om daarop te anticiperen?

Bovendien kun je natuurlijk een retentie van 150 dagen +- bieden, terwijl je met 120 adverteert. Dan kun je die 120 best garanderen.

GSI Zuigt

Denk je echt dat ze dat doen?

Slechts een fractie van de klanten zeurt over de retentie!
Alleen bij de eerste beoordelingen worden zulke dingen getest.

Ik heb tot nu toe één keer gehad dat ik iets wou hebben. Gewoon zomaar erop gekomen en toen ik het opzocht via *****. Was deze 133 dagen oud.

Voor de rest ben ik altijd binnen 1 week erbij en is dus 100 dagen meer dan zat!

bjck wijzigde dit bericht 24-05-2008 19:22 (2%)

Die melding krijg je als je niet bent ingelogd op het forum.
Onderaan het forum kun je je inloggen en eventueel een vakje aanvinken zodat je browser het wachtwoord bewaart.

Als je abonnement niet werkt kan dat goed kloppen, we geven op dit moment slechts 25 man per 2 uur toegang tot het proefabonnement om zeker te weten dat alles werkt

http://www.newscacher.nl/images/reclame.gif

Reg. datum: 13 mei 2007

Hmm ik had al een tijd geleden een proefabbo aangevraagd maar blijkbaar moet ik het opnieuw proberen, alleen lastig om er tussen te komen.

UsenetJunkie

quote:
Marzman schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 17:13:
[...]

Hoezo duurt het nog eens de volledige retentie? Je hebt 90 dagen, om dan op 100 te komen dat kost dan toch 10 dagen? (als je hardware het aan kan)
Zo werkt het dus helaas niet.
Data wordt over alle HD's evenredig weg geschreven. Een upgrade van 100 naar 120 dagen duurt dus 120 dagen

XS News Support

Reg. datum: 31 december 2005

Gaat een stuk beter... dus ook niet.

You have specified an incorrect username. Please check your username and try again. If you continue to have problems please contact the Board Administrator.

Ben je je gegevens kwijt ?

Emailadres
Gevonden!

Krijg geen email terug

UsenetJunkie

quote:
Groundie schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 17:33:
[...]

Als je weet dat het volume elke 3 maanden toeneemt met een percentage tussen de 10 en 20% dan is het toch geen enkel probleem om daarop te anticiperen?
Nee dat weet je niet, de hoeveelheid postings is van te voren niet bekend of niet in te schatten
quote:
Bovendien kun je natuurlijk een retentie van 150 dagen +- bieden, terwijl je met 120 adverteert. Dan kun je die 120 best garanderen.
dat duurt dus 150 dagen voor je er op zit, ondertussen is het volume weer toegenomen.
Daarbij komt ook nog eens dat de investeringen gigantisch zijn. Investeren in "Overkill" levert niets op en kost alleen maar geld.(of de Nederlandse USP's moeten hun prijzen aanpassen naar een "buitenlands" niveau? m.a.w. wil jij minimaal 15 tot 20 euro per maand betalen? Dan is het mogelijk om voor de feite aan te lopen in plaats van achteraf. (maar zelfs USP's die dit vragen, lopen er achteraan. 186 dagen ipv 200 bijvoorbeeld)

Maar nu back on topic, verdere discussies hierover horen elders thuis

XS News Support

Reg. datum: 26 februari 2001

Ik dacht dat dit het newscacher gedupeerde topic was, maar het gaat nu alleen nog maar over retentie of toeleveranciers, met de toeleverancier van newscacher hebben klanten niks mee te maken!
De verbintenis is aangegaan met newscacher, die moet dus ook weer opnieuw toegang verlenen tot de dienstverlening.
Alleen krijg ik sterk de indruk dat newscacher opnieuw begonnnen is,ipv een doorstart, proefabo's is niet echt waarop leden zitten te wachten, die willen gewoon hebben waarvoor ze betaald hebben, dus 6 of 12 maanden toegang.

GSI Zuigt

Dit doet hij zodat alles op rolletjes loopt, alvorens de deuren wijdopen te zetten!

Dit staat ook bovenaan met een rode banner aangegeven!

Herstelprocedure
Profiel
Geschiedenis
etc
etc

Allemaal nog niet af! Hij kon ook wel 2 weken langer wachten, maar dat gingen mensen nog meer klagen. Nu laat hij zien dat hij met een doorstart bezig is!

Belangrijkste. Mensen kunnen downloaden en voor nop! Iedereen kan namelijk een proefpakket aanvragen!

vr6-only wijzigde dit bericht 24-05-2008 19:09 (54%)

quote:
vr6-only schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 19:07:
Dit doet hij zodat alles op rolletjes loopt, alvorens de deuren wijdopen te zetten!
...
Belangrijkste. Mensen kunnen downloaden en voor nop! Iedereen kan namelijk een proefpakket aanvragen!
Je begrijpt dat hij wel een van de weinige bedrijven is die dit op deze manier doet en dat de andere bedrijven die dit doen gewoon een zooitje geld achter de hand hebben. Hij heeft alleen een verleden van betalingsachterstanden achter zich ( nou ja, verleden blijkbaar 1 maand geleden nog afgesloten hiervoor )

Ja, laat ik het beschaafd zeggen en zeggen dat ik het een beetje merkwaardig businessmodel vind in combinatie met zijn verleden...

Reg. datum: 02 mei 2008

quote:

Dit staat ook bovenaan met een rode banner aangegeven!

Herstelprocedure
Profiel
Geschiedenis
etc
etc

Allemaal nog niet af! Hij kon ook wel 2 weken langer wachten, maar dat gingen mensen nog meer klagen. Nu laat hij zien dat hij met een doorstart bezig is!

Ik vind het gewoon eng hoe jij Tom steeds het hand boven de hoofd houdt :r

Next

Ik vind het ook appart. Ik snap zijn belang (hij heeft al betaald) en waarom hij bepaalde dingen afzwakt, maar hij slaat hier wel heel erg door in het beschermen van Newscacher. Als het een nieuw account was had ik gedacht dat het een pseudoniem van Tom was, maar vr6-only loopt toch al een tijdje mee hier :)
quote:
Bij bijna elke usenet service provider kan iedereen een proefabo aanvragen.

Marzman wijzigde dit bericht 24-05-2008 20:00 (31%)

Tweak-City

A701 Scoter Rom Team Member
Reg. datum: 26 maart 2005

quote:
lism schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 16:35:
[...]

Totdat er weer een betalingsachterstand ontstaat en newscacher afgesloten wordt van de gebruikte diensten.

Wordt jij ook betaald voor het posten van positieve revieuws toevallig? ;)
Nee, zeker niet. Je kan hem een tweede kans geven :) Ik houd niet van betaald te krijgen om iemand te helpen :)

Tom

Reg. datum: 18 april 2005

quote:
ircdude schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 19:47:
[...]
Ik vind het gewoon eng hoe jij Tom steeds het hand boven de hoofd houdt :r
Ik hoop dat je er niet van wakker ligt dan :z . Ik heb best wel respect voor de bijdragen Vr6-only, die zich ergert aan het geschreeuw in deze thread. Wat is er nou helemaal mis met die dienst? Tot nu toe doet meneer Dings gewoon wat hij zegt. Zijn dienst is "up" en mijn Altbinz loopt voluit. Hij gaat de oude abonnementen weer koppelen. Ik zie mezelf nog wel zo'n "Enlight 16Mb onbeperkt" €15 voor 6 maanden kopen (als die aanbieding er over een week nog staat tenminste :P ). Waarom? Omdat hij volgens mij 6x zo goedkoop is als de goedkoopste volgende (toevallig Hitnews).

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 35 36 37 38 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: