I'm not as stupid as you look
Reg. datum: 14 februari 2005
Echter is de beloofde update alweer niet geleverd! (4de x dat het beloofd is!!!)
Ik heb tot heden nog niets van de homelink op m'n pc (succesvol) kunnen installeren.. Er is altijd hier of daar wel een bug. Maarja, ik heb internet dus zal ik maar niet gaan zeuren. (Wel irritant dat ik geen poorten etc kan open zetten, er werd mij gezegd dat ik dit kon doen via de homelink software)
edit: @hieronder: bedankt
ev1ltje wijzigde dit bericht 04-10-2008 11:44 (7%)
Reg. datum: 14 februari 2005
lol wie heeft u dat vertelt?quote:ev1ltje schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 10:23:
Oh, de update van homelink 2.0 zeker?
Ik heb tot heden nog niets van de homelink op m'n pc (succesvol) kunnen installeren.. Er is altijd hier of daar wel een bug. Maarja, ik heb internet dus zal ik maar niet gaan zeuren. (Wel irritant dat ik geen poorten etc kan open zetten, er werd mij gezegd dat ik dit kon doen via de homelink software)
poorten openen doe je gewoon op uw router!
http://<iprouter>/UE/advanced_nat.html
daar kun je het instellen => geavanceerde instellingen => internet=>NAT=>Port forwarding
klacht op 03/10/2008 verstuurd naar Dommel
Hun standpunt moet ten laatste op 3/11/2008 bij ombudsdienst zijn
Dommel heeft maximum één maand om te antwoorden
Als ze dat standpunt hebben ontvangen, nemen zij contact op met mij en moet ik een reactie geven op dit standpunt...
HyperBart wijzigde dit bericht 04-10-2008 16:22 (27%)
Adblock Plus
Geen Mac,wel fan! Apple
Nokia E71
Trouwens, waar blijft mijn update van Homelink 2.0 ?
HyperBart wijzigde dit bericht 04-10-2008 17:50 (8%)
Adblock Plus
Geen Mac,wel fan! Apple
Nokia E71
Reg. datum: 05 oktober 2008
Een personeelstekort door de onverwachte vraag naar homeconnect en cityconnect, en bovendien nog eens netwerkproblemen omdat ze gepest worden door de grote ISP's, tja
te begrijpen dat Belgacom bijvoorbeeld 24u support kan geven, enkele jaren geleden was bijna iedereen klant bij hun .. geld genoeg dus. Een beetje meer geduld en steun voor de moeite die dommel doet om het tijdperk van downloadlimieten en belachelijk hoge prijzen naar de geschiedenisboeken te verwijzen zou wonderen doen!
Maar de klanten worden niet op de hoogte gehouden, en dat zouden ze mogen doen, ik vind het veel beter als ze regelmatig eens een update deden en geen loze beloftes, zoals de software die al 4 keer (!) is uitgesteldquote:shooze schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 00:59:
Dommel doet allesinds zijn best om alle problemen op te lossen ...
Dat hadden ze in eerste instantie kunnen incalculeren, en daarenboven kan je nu nog snel een helpdesk inhuren om de druk op te vangen en technische vragen door de huis-eigen helpdesk te laten doen...quote:Een personeelstekort door de onverwachte vraag naar homeconnect en cityconnect, en bovendien nog eens netwerkproblemen omdat ze gepest worden door de grote ISP's, tja
Dan moet Dommel het nog steeds incalculeren, ik vind Dommel heel sympathiek, maar ik vind het niet leuk dat ik nog niet eens een probleem kan melden en het door een controle-orgaan moet laten opnemen... Dat zou niet mogen...quote:te begrijpen dat Belgacom bijvoorbeeld 24u support kan geven, enkele jaren geleden was bijna iedereen klant bij hun .. geld genoeg dus. Een beetje meer geduld en steun voor de moeite die dommel doet om het tijdperk van downloadlimieten en belachelijk hoge prijzen naar de geschiedenisboeken te verwijzen zou wonderen doen!
Verder moet ik wel zeggen dat ik van de internetdiensten van dommel heel tevreden ben, maar Dommel is in de VoIP markt gestapt terwijl zij zelf nog niet de maturiteitsfase hadden bereikt omtrent die technologie, VoIP zelf is wel matuur genoeg, maar de dienstverlener niet...
Adblock Plus
Geen Mac,wel fan! Apple
Nokia E71
Hail to the guardians of the watchtowers of the north
Los Bacos
(Trouwens als m'n internet het niet doet zal er zoiezo al niet te veel getelefoneerd worden..)
* ev1ltje is doomed
Adblock Plus
Geen Mac,wel fan! Apple
Nokia E71
maar dit hier lezend, twijfel ik toch nog even langer om dat te doen...
maar kijkend naar hoe vaak ik eigenlijk maar bel met de vaste lijn, gaat me dat eigenlijk niet zo veel rol spelen dat die voip er af en toe uitligt. (alhoewel: je betaalt natuurlijk voor het geheel en niet enkel voor het internet)
anderzijds: als de gehele verbinding eruit ligt zou ik erger vinden...
toch nog een maandje verder kijken of het de huidige provider blijft, of toch naar dommel.
(en dan voor de volgende periode opzeg doen, en aansluiting aan vragen zodat die 2 elkaar max. een paar weken overlappen qua contract en de downtijd minimaal is qua aansluiting - ik om namelijk al van een niet bgc-adsl-provider over een belgacom-lijntje)
merci voor de tip hieronder
maar er is nog een andere kleine reden: ik wacht op de 12Mbps in mijn regio, omhoog gaan qua prijs, maar terug naar beneden qua snelheid zie ik niet echt zitten. (het omhoog qua limiet dan weer wel)
soulrider wijzigde dit bericht 06-10-2008 13:14 (12%)
Configureer die dan in je Siemens, dan gaat het ook perfect, en laat alles via de Dommel internetconnectie gaan, want die ligt bij mijn weten nooit plat, ik heb nog nooit gehad dat ik iets niet kon bereiken of dat het hier plat lag...
Adblock Plus
Geen Mac,wel fan! Apple
Nokia E71
I'm not as stupid as you look
hoe gaat je internet er dan uit ?
gewoon een paar seconden dan dat de internetverbinding even wegvalt of echt dat ie een uurtje down ligt ?
Geweldig, nu ligt de klantendienst gewoon met een slotje er op... Ze zijn gesloten, om 15.08 !!!
HyperBart wijzigde dit bericht 06-10-2008 15:08 (17%)
Adblock Plus
Geen Mac,wel fan! Apple
Nokia E71
Hopelijk blijft de verbinding nu..
Edit:
Eerste seconde sinds mijn vorige post dat ik terug online ben.. Ik vrees er voor dat dit probleem zich (hopelijk slechts enige tijd) zal blijven aanhouden
Er knipperen wel wat ledjes op de Gigaset. Het ledje van ADSL heeft drie afwisselende patronen:
* 4/5 keer per seconde
* 2/3 keer per seconde
* enkele seconden vast blijven branden
De bovenstaande drie blijven zich voortdurend afwisselen, en soms gaat het ledje van Online dan ook aan en kan ik enkele seconden online..
ev1ltje wijzigde dit bericht 06-10-2008 15:59 (58%)
Reg. datum: 05 oktober 2008
Punten die ze inderdaad moeten aanpakken:
- betere handleiding voor het installeren en beheren van homelink (op de website + manual)
- live stats over de status van het netwerk (zowel DSL als voIP)
Ze zijn trouwens hun intern netwerk aan het updaten, dit kunnen de storingen natuurlijk verklaren, spijtig dat we daar natuurlijk naar moeten raden. Maar misshien hebben ze zoveel problemen dat ze echt harde prioriteiten moeten stellen, alweer een gok!
(het blijkt ook dat ik telkens in periodes van 10 seconden tot 1 minuut maximum online ben, langer is me van gisteren avond tot nu nog niet gelukt, tekst schrijven doe ik trouwens in Kladblok en dan snel pasten wanneer ik eens verbinding heb
* ev1ltje zucht..
-resetten van de router naar fabrieksinstellingen (10 seconden op knopje onderaan)
-optie 3 in de software kiezen
-router laten detecteren en updaten door de software
-meteen daarna via de webinterface inloggen op de router, en de dsltempX@schedom+password vervangen door de accountgegevens in je aanmeldingsbrief (voor de nieuwsserver) (maar geen .BE na schedom), al de andere gegevens laten staan.
-en als je dan op "lijninstellingen testen" klikt zou het kunnen werken, binnen een paar uur reset de modem en paar keer en uiteindelijk gaat het voip lichtje aan, dan heeft dommel alle instellingen naar je modem gepushed.
Best mogelijk dat ik hier overbodige stappen gedaan heb of iets ben vergeten neer te schrijven, maar bij mij heeft het internet na de activatietroubles zo goed als probleemloos gewerkt.
Hail to the guardians of the watchtowers of the north
Los Bacos
Zeg, nu jullie toch zo bezig zijn met resetten van routers enzo, als je ooit weggaat bij Dommel en je reset de hele santeboetiek, heb je dan terug een open router van siemens waar je alles in kan stellen ?
Zou wel leuk zijn als ik bij dommel wegga van homeconnect, maar nog wel netconnect oid neem, en dan een alternatief numemertje voor buitenland er in kan zetten...
Adblock Plus
Geen Mac,wel fan! Apple
Nokia E71
@ The Bad Seed: Activeren heb ik eigenlijk nooit "echt" gedaan, zoals ik al enkele malen aangaf was de homelink software nooit succesvol geïnstalleerd op m'n pc, maar plots kreeg ik verbinding en dus heb ik het er dan maar zo bij gelaten
Hmm, ik zou het daarbij gaan zoeken ergens...quote:ev1ltje schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 20:27:
Pfieuw, ik ben nu al een tijdje terug online, hopelijk blijft het nu zo..
@ The Bad Seed: Activeren heb ik eigenlijk nooit "echt" gedaan, zoals ik al enkele malen aangaf was de homelink software nooit succesvol geïnstalleerd op m'n pc, maar plots kreeg ik verbinding en dus heb ik het er dan maar zo bij gelaten
Adblock Plus
Geen Mac,wel fan! Apple
Nokia E71
De medewerker zij dat het daarmee waarschijnlijk opgelost zou zijn, alhoewel ik nu terug stabiel internet heb.. (tenminste toch al voor een tiental minuten). Jammer dat het enkel door een verlaging van snelheid zou kunnen opgelost worden
Edit: 2 seconden na m'n post lag er ik gelijk terug uit
ev1ltje wijzigde dit bericht 07-10-2008 16:50 (5%)
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 last