Gathering of Tweakers

Quicksearch
Squeezebox is toch niet stand-alone, in ieder geval niet de essentiële onderdelen. Je hebt nog altijd een slimserver nodig om val alle mooie dingen te genieten.

specs | Gentoo rules! |
Do diamonds shine on the dark side of the moon?

Gadgetfetisjist

quote:
voodooless schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 11:58:
Squeezebox is toch niet stand-alone, in ieder geval niet de essentiële onderdelen. Je hebt nog altijd een slimserver nodig om val alle mooie dingen te genieten.
I know, maar het apparaatje is te bedienen en heeft een display. De Airport Express is een geweldig ding, maar een heel ander concept: in geen enkel opzicht stand-alone.

Dat zeg ik ;)

specs | Gentoo rules! |

Gadgetfetisjist

quote:
Nee, jij zei dat de Squeezebox niet stand-alone is :) Dat is ie qua bediening wel, in tegenstelling tot de AEX.

quote:
Exirion schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 13:25:
Nee, jij zei dat de Squeezebox niet stand-alone is :) Dat is ie qua bediening wel, in tegenstelling tot de AEX.
Ik had het dan ook niet over de bediening.
quote: voodooless
je kunt er niets op instellen
Zegt natuurlijk al dat de bediening stand-alone is.

voodooless wijzigde dit bericht 08-05-2008 13:29 (7%)

specs | Gentoo rules! |

ipso iure

Ik ben ook geinteresseerd in deze gadget, alleen is er 1 ding waar ik niet helemaal uit kom.
Ik wil voornamelijk graag dat ik mijn muziekcollectie via een externe HD met ethernetaansluiting (aangesloten op router) direct kan afspelen via de squeezebox, zonder tussenkomst van een pc. Maar als ik de gebruiksaanwijzing zo lees kan dat denk ik niet, je hebt dan altijd nog de squeezebox center software nodig op de pc om dat aan te sturen....Am I correct? iemand die dat exact weet?

En als dat dus inderdaad zo is, meer mensen die dat een probleem vinden, en belangrijker, hoe zou dat te ondervangen / op te lossen zijn?

edit:

hmmz, ondertussen uitgevonden dat je er idd een NAS oid voor nodig hebt....wellicht die popcornhour eens bekijken :)

kamstra wijzigde dit bericht 09-05-2008 12:20 (9%)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat | Wheels

Acties: [view][quote]

Door: voodooless Moderator AUD/VID
Je hebt inderdaad de slimserver nodig. Die kun je echter vaak op een NAS installeren als die op Linux basis is en perl heeft.

specs | Gentoo rules! |

Gadgetfetisjist

quote:
voodooless schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 12:36:
Je hebt inderdaad de slimserver nodig. Die kun je echter vaak op een NAS installeren als die op Linux basis is en perl heeft.
Idd, ik kan 'm op mijn NAS (Buffalo Linkstation Pro) zo installeren.

That Guy
Reg. datum: 02 december 2003

Onbegrijpelijk dat de Harmony-remotes die, normaliter, honderden apparaten kunnen aansturen, niet afgestemd zijn op de Squeezebox Duet reeks. Nu ben je verplicht om die bijhorende remote te gebruiken terwijl een Harmony One of 1000 deze functie perfect kan vervullen.

Just because I rock, doesn't mean im made of stone

ipso iure

quote:
Exirion schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 12:56:
[...]

Idd, ik kan 'm op mijn NAS (Buffalo Linkstation Pro) zo installeren.
Ik zat te kijken naar die Popcornhour, nog niet uitgevonden of t daar ook op kan overigens.

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat | Wheels

Reg. datum: 08 augustus 2005

Ik ben heel blij met mijn Squeezebox duet. Helaas heb ik er wel flink meer voor betaald in de pre-order fase, maar ik vond en vind 'm het geld waard.

De afstandsbediening maakt het ding voor mij helemaal compleet. Squeezecenter haalde mijn complete audiocollectie uit iTunes. Daardoor hoefde ik helemaal niets in te stellen, de playlists werken direct, alle albumcovers werken. Dat werkt lekker op de AB.

Als gadget kan ik de squeezebox ook nog bedienen met mijn iPhone door een plugin. Dat werkt niet zo gelikt als met de AB, maar leuk is het wel.

Ik heb lang gezocht naar een goed apparaat, zoveel apparaten steken schril af bij dit ding.
:)

Met Google Maps coole applicaties / websites bouwen? Kom werken bij SWIS!

Can bind minds with his spoon

Ik heb het apparaat tijdje terug ook aangeschaft, en ben zeer tevreden.

Nu heb ik echter een probleem. Ik heb een enorme collectie MP3's (>500GB) en ben langzaam bezig dit ook op lossless formaat te krijgen. Stel dat ik een album zowel op mp3 als lossless heb, hoe kan ik er dan voor zorgen dat ik altijd het lossless album af laat spelen ? Wel gedacht aan extra item toevoegen aan de tags maar ik heb nog geen idee hoe dit handig kan, iemand goede ideen?
quote:
_Diesel_ schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 14:32:
Oke, mijn stelling dat de apple airport express hetzelfde is, is inderdaad onjuist. Had vluchtig over de TS gelezen, de Squeezbox is inderdaad een heel ander apparaat. Maar ik denk dat voor de meesten mensen die een squeezebox bezitten, een airport express ook zou voldoen. Want de hoofd functie is toch wel het draadloos aansturen van een boxen set o.i.d. of sla ik nu weer de plank mis?
Het is niet het draadloze gebeuren, maar het feit dat ik geen computer hoef op te starten (behalve mijn server, maar die staat in het kruipluik en 24u/dag aan, en het feit dat ik binnen 2 seconden met 1 afstandsbediening mijn hele muziekverzameling kan gaan luisteren :)

Sparhawk wijzigde dit bericht 09-05-2008 14:46 (45%)

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Oke, mijn stelling dat de apple airport express hetzelfde is, is inderdaad onjuist. Had vluchtig over de TS gelezen, de Squeezbox is inderdaad een heel ander apparaat. Maar ik denk dat voor de meesten mensen die een squeezebox bezitten, een airport express ook zou voldoen. Want de hoofd functie is toch wel het draadloos aansturen van een boxen set o.i.d. of sla ik nu weer de plank mis?

To show this diagram properly, I would really need a four dimensional screen. However, because of government cuts, we could manage to provide only a two dimensional screen.

Acties: [view][quote]

Door: voodooless Moderator AUD/VID
quote:
_Diesel_ schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 14:32:
Want de hoofd functie is toch wel het draadloos aansturen van een boxen set o.i.d. of sla ik nu weer de plank mis?
Ja ;) De gein is juist dat je het ding kunt bedienen zonder naar je PC te hoeven lopen.

specs | Gentoo rules! |

quote:
voodooless schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 15:13:
[...]

Ja ;) De gein is juist dat je het ding kunt bedienen zonder naar je PC te hoeven lopen.
Heb net even kontakt gehad met Logitech Nederland omtrend het online zetten van een .pdf file van de Squeezebox Duet, aangezien de file op de www.slimdevices.com niet toereikend is. Waarom ik graag een uitgebreide handleiding online wil hebben is om te kijken of binnen bepaalde .cfg's een Squeezebox wel wil werken. De logitech link zelf geeft het volgende weer over slimline servers :

http://logitech-en-amr.cu...amp;p_li=&p_topview=1

Zelf heb ik een WHS server draaien en vroeg me af of de software ook daar via kan lopen. Logitech geeft daar geen uitsluitsel over. Verder bevreemd het mij dat niet iedere NAS gewoon er in ondersteund word want het is juist de bedoeling, voor mij althans, om muziek te streamen zonder tussenkomst van een client pc.

Zelf ben ik nogal enthiousast over het produkt maar wil niet weer mijn neus stoten dat het niet werkt binnen mijn setup of dat ik er weer apart hardware voor moet aanschaffen, daar waar ik al een server en een paar NAS toko's heb draaien.

Iemand ervaring met de Squeezebox en WHS/2003 ?

Logitech heeft aangegeven dat er over 6 weken een .pdf file online komt, waarbij ik me afvraag waarom het zo lang moet duren voordat het gebeurd en niet gelijk van meet af aan is gedaan, aangezien ik denk dat er nu een hoop mensen bedrogen uitkomen doordat niet iedere NAS Wireless router etc. zomaar even te streamen valt. Logitech "schïjnt" met nieuwe software bezeig te zijn waardoor het bereik van externe apperatuur verbreed zou worden in ondersteuning/gebruik. Afwachten maar :)

quote:
voodooless schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 15:13:
[...]

Macbook + zo'n front row afstandsbediening en een airport expres komt dan op het zelfde neer?

To show this diagram properly, I would really need a four dimensional screen. However, because of government cuts, we could manage to provide only a two dimensional screen.

quote:
_Diesel_ schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 17:00:
[...]

Macbook + zo'n front row afstandsbediening en een airport expres komt dan op het zelfde neer?
feit blijft dat die prachtige Airport (hij werkt hier ook) de kwaliteit heeft van een onboard geluidskaart; de squeezebox dus voor de wat meer verwende oortjes.

Reg. datum: 23 september 2007

Ik heb nu al een aantal jaar de Squeezebox 2 staan, deze had nog een minder mooie behuizing, maar het binnenwerk is gelijk aan de v3.

http://www.techdose.com/reviews/Squeezebox2/squeezebox2.jpg

Ik luister *alleen* nog maar muziek via de Squeezebox, zeker sinds ze SqueezeNetwork hebben geïntroduceerd, waarmee je 10.000-en radiozenders online (bijv Shoutcast, Last.fm of Pandora) kan streamen zonder tussenkomst van je pc. Wil je ook eigen mp3's zonder pc spelen dan kan je bijvoorbeeld een Synology neerzetten, maar er zijn meer NAS-devices die Slimserver ondersteunen, zoals QNAP of ReadyNAS.

De afstandsbedieningen van Harmony kunnen wel degelijk met de Squeezebox overweg, ik heb zelf de Harmon Kardon TC30 en deze is op basis van dezelfde database als de Logitech afstandsbedieningen. Anders kan je altijd nog een JVC DVD speler pakken, die is ook compatible met de Squeezebox door een meegeleverde plugin.
edit:
Leesfoutje: de Duet ondersteunt inderdaad geen Harmony ivm de wifi-remote

Sluit de Squeezebox met een digitale aansluiting op een fatsoenlijke versterker aan (heb je de DAC's - goed óf minder goed - niet eens nodig) en het geluid klinkt ook met een 128kbps stream aanzienlijk beter dan welke FM zender dan ook. Wil je meer kwaliteit dan je met mp3 kan halen, rip dan je cd's naar bijv FLAC, dan heb je geen kwaliteitsverlies, maar wel alle voordelen! Maar met zulke goeie oren zal je waarschijnlijk toch de Transporter willen halen om op een passende high-end versterker en bijbehorende speakers te luisteren :+

Gigabyte P35-DS3P | C2D E8200 | 2x OCZ 2GB PC6400 CL4-4-4-15 | Sapphire HD3850 ultimate | Samsung 226BW

quote:
Ethirty schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 20:40:
maar er zijn meer NAS-devices die Slimserver ondersteunen, zoals QNAP of ReadyNAS.
Logitech maakt met de Squeezebox documentatie toch wel een radicale fout imho, er word gesproken over streamen vanaf je PC en er word nergens gesproken over een "slim" server. Voor de wat doorgewinterde gebruiker is het wat vanzelf sprekender maar niet voor de computer leek.

Maar zoals eerder gezegd, over 6 weken komt er pas uitgebreidere documentatie online over het rijlen en zeilen over het streamen zonder de tussenkomst van een PC. Voorlopig zullen verkopen partijen een hoop vragen krijgen en heel wat retourtjes tegemoet mogen zien, wat mij onnodig lijkt.

Gadgetfetisjist

quote:
dikke man schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 20:10:
feit blijft dat die prachtige Airport (hij werkt hier ook) de kwaliteit heeft van een onboard geluidskaart; de squeezebox dus voor de wat meer verwende oortjes.
Hangt er vanaf hoe je 'm gebruikt. Hij hangt bij mij via TOSLINK aan een voorversterker met Wolfson converters :)

Reg. datum: 23 september 2007

quote:
Parabellum schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 22:08:
Logitech maakt met de Squeezebox documentatie toch wel een radicale fout imho, er word gesproken over streamen vanaf je PC en er word nergens gesproken over een "slim" server.
Zie eigenlijk net pas dat de website gerestyled is. Jammer, de oude van Slim Devices was beter. Daar was duidelijk te lezen dat de Squeezebox werkt en afhankelijk is van de software op je computer, maar dat deze voor alle mainstream OS'en te krijgen is. En dat betekend dat het - in het begin alleen voor de diehard tweaker - ook op een linux based NAS te zetten was.

Uit de handleiding van de Squeezebox 2:
quote:
Squeezebox2 is powered by the Open Source SlimServer software
Dus niet zozeer een "slim" server als in een NAS, maar SlimServer als in naam van de software. ;) Tegenwoordig heet het trouwens SqueezeCenter

Gigabyte P35-DS3P | C2D E8200 | 2x OCZ 2GB PC6400 CL4-4-4-15 | Sapphire HD3850 ultimate | Samsung 226BW

Heilige TDU data koeien

quote:
In dit topic zullen we het alleen hebben over de Squeezebox, de transporter kost meer dan ¤1000,- en is niet reeël.
De transporter is inderdaad 1999 euro om precies te zijn, maar waarom is dit niet reeël? De DAC die in de transporter gebruikt wordt zorgt voor een zeer goede vertaling van de digitale data naar een analoog signaal waarbij het detaile en ruimte in de opnamen worden weergegeven zoals ze zijn opgenomen. Dat dit product misschien niet in dit topic past is natuurlijk een ander verhaal, gezien de prijs van het product, maar om het product daarom een niet reeële prijs/kwaliteit verhouding mee te geven vind ik net een stapje te ver gaan ;).
Menig review, mijn eigen luisterervaringen en die van klanten in de winkel waar ik werk hebben het tegendeel (voor mij) bewezen dat de transporter menig cd speler, die soms vele malen duurder zijn dan de transporter, alle hoeken van de luisterruimte laten zien :)

@ voodooless
Dat de squeezebox 3 geen ultra high end audiostreamer is ben ik helemaal met je eens, maar voor het geld dat hij nu kost presteerd hij echt bovengemiddeld. Logitech heeft slimdevices overgenomen mede om de goede naam die de squeezebox en de transporter hadden in de audiophiele wereld.
Om de squeezebox meer mainstraim te krijgen heeft logitech naast de bestaande squeezebox nu ook de duet geintroduceerd die beschikt over een minder DAC. Daar in tegen heeft de duet wel een WiFi afstandbediening en een kleurendisplay.
Immers niet iedere consument stelt even hoge eissen aan de kwaliteit van zijn audio. Wanneer je MP3`s luisterd heeft een SB3 al weinig voordeel ten aanzien van een duet.

Review over de SB3 door stereohpile.com:
http://stereophile.com/digitalprocessors/906slim/

Luistertest SB3, Sonos en een Transporter getest met high-end materiaal:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=61993.0

P5W DH DLX, Q6600 @ 2,8GHz aircooled, 7950 GX2, Twin2x2048 PC6400PRO, 2x36GB WD-Raptor, Dell 2405 FPW, Z5500, Squeezebox, XFI-Fatil!ty, DIY Beamer & Samsung LED-Beamer --> TDU Name RaceMeeMetOnnoB <-- G25 wheel

quote:
_Diesel_ schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 17:00:
[...]

Een audiokabeltje trekken vanaf je PC is dan ook hetzelfde.
Heilige TDU data koeien

quote:
voodooless schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 12:36:
Vergeet niet dat de slimserver (voor SB3 en voorgaande modellen) of het squeezecentre (voor duet en voorgaande modellen) wel echt voldoende geheugen nodig hebben. Een NAS met 128MB intern geheugen is over het algemeen voldoende, al zal je bij een muziekcollectie met meer dan 25K nummers er toch verstandig aan doen om een NAS met meer geheugen te overwegen. Dit om swappen te voorkomen.

P5W DH DLX, Q6600 @ 2,8GHz aircooled, 7950 GX2, Twin2x2048 PC6400PRO, 2x36GB WD-Raptor, Dell 2405 FPW, Z5500, Squeezebox, XFI-Fatil!ty, DIY Beamer & Samsung LED-Beamer --> TDU Name RaceMeeMetOnnoB <-- G25 wheel

Even een kort vraagje aan de andere tevreden gebruikers: is het mogelijk om na het aflopen van een playlist automatisch op 'willekeurige mix' over te schakelen?

Ik zet mijn mp3-spelers altijd op random en af en toe selecteer ik wat nummers of albums die ik direct wil horen. Als ik dat op mijn Duet doe, dan zijn die gekozen nummer de nieuwe playlist en speelt hij alleen nog maar die af.

Edit: ah, ik heb inmiddels iets bedacht wat erop lijkt. Bij die willekeurige mix kun je instellen hoever hij vooruit selecteert. Als je dat op 1 nummer zet, kun je daarna met de +-toets zelf nummers of albums achteraan toevoegen. Aan het einde van de lijst zorgt de squeezebox steeds dat er weer willekeurig 1 nieuw nummer uitgekozen wordt..

DJ Henk wijzigde dit bericht 12-05-2008 10:48 (30%)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws