quote:
SniperFox schreef op woensdag 30 april 2008 @ 16:05:
Waarom zouden er redacteurs moeten zijn die MacOS X gebruiken om Apple nieuws voor te schotelen? Waarom zouden normale redacteurs dit niet kunnen, en vooral, waarom persee Apple nieuws? Zo zou ik ook wel een fan kunnen zijn van Logitech, daarom hoeft nog niet een redactielid Logitech hardware te gebruiken en nieuws te brengen alleen omdat ik hier fan van ben.
Er zit natuurlijk een groot verschil tussen je Logitech muis en de PC waar je nu op zit te werken. PC / Mac verschillen wezenlijk qua operating system / interface / architectuur (inmiddels niet zoveel meer) / gedrag dat het best interessant is om te weten of er redacteuren met OS X werken.
quote:
Evenwichtig beeld? Ik zou het nogal raar vinden als alleen redactieleden die fanatiek Apple electronica gebruiken nieuws over Apple zouden praten. Hierdoor zou het nieuws juist niet evenwichtig en neutraal worden.
Ja en nee, met dit punt heb je gelijk maar zoals TS aangeeft geeft het
wellicht een 'touch' aan mac reviews / nieuwsberichten.
quote:
Tweakers is een site voor de ICT, is er belangrijk nieuws dan zal die lijkt mij wel op de frontpage verschijnen. Ik zie zo vaak Apple nieuws, er is zelfs een Apple sub-forum. Dit lijkt mij behoorlijk veel aandacht voor simpelweg een merk.
Het is niet 'simpelweg een merk'; het is een volledige vervanger voor de PC met zijn eigen OS, bijbehorende applicaties voor dit OS, architectuur, etc.
Als je het over de iPod alleen had dan had ik je gelijk gegeven, ja.
quote:
En op het punt dat er niet zo vaak over Apple electronica gesproken wordt, dit is waarschijnlijk omdat Macs simpelweg niet "Tweakbaar" zijn. Over OEM machienes valt niet echt heel veel te praten, en hier heb je altijd nog specifieke Apple websites voor. Deze site heet niets voor niets Tweakers.

True.
* Rob.. werkt niet op een Apple overigens
Wat ik denk dat de TS bedoeld is of er iemand is die als gebruiker OS X ervaring heeft, en zo bekend is met de perikelen die erbij komen kijken. Wat meer als iemand die iets grondig heeft onderzocht maar niet de praktijkervaring heeft.
(Niets ten nadele aan het laatste overigens, en naar voorzover ik de artikelen heb gelezen zijn ze allemaal prima te noemen

)
[/einde veer]
edit:
En Rataplan heeft al het verlossende antwoord gegeven dus