quote:
racer13 schreef op maandag 05 mei 2008 @ 09:59:
[...]
dat is dus niet waar, wij hebben ook een 2e hands xbox, en ht enige wat je hoeft te doen is, bellen naar microsoft, de gegevens van de vorige eigenaar doorgeven, en dan wordt hij door een medewerker op jou naam gezet
DIT is niet waar. Microsoft geeft geen garantie aan de tweede eigenaar. Jij was gewoon een bofkont, dat je de goede medewerker aan de telefoon had. Maar als je kijkt in de garantie voorwaarden zou je geen garantie mogen krijgen. Dit kun je natuurlijk aanvechten juridisch, want garantie zit op een product, en is niet persoonsgebonden. Dit is gewoon vals van Microsoft.
Anyway, Microsoft kan wel degelijk weten dat jij de tweede gebruiker bent, als de vorige gebruiker ook al gebruik gemaakt heeft van zijn/haar garantie. Dan staat hij namelijk geregistreerd.
Ik heb dus hetzelfde probleem, de vorige eigenaar had een RROD, en nu heb ik een kapotte DVD drive, en beginnende symptonen van een RROD.
MAAR je kunt wel garantie krijgen, want als je die XBOX 'gekregen' hebt ben je niet de tweede eigenaar. Dus wat je kunt zeggen is dat je hem gekregen hebt, en dat je die eerste eigenaar goed kent, maarja dan moet je dus wel liegen. En je moet nog contact hebben met de vorige gebruiker, en deze moet zo aardig wezen om te bellen naar Microsoft etc.
Wel een heel gedoe, en daarom raad ik je aan om gewoon een Xbox te kopen in de winkel. Dan maar een paar euro extra, maar dan heb je wel een Falcon en garantie is goed geregeld, wat dus wel belangrijk is bij een Xbox 360!