Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 10 augustus 2001

Goedendag dames & heren,

Hulp gezocht: commentaar, opmerkingen, aanmerken, etc op het aankomende high-end gamesysteem van de Best Buy Guide van mei 2008 :)

Hieronder het systeem wat ik vooralsnog in gedachte had:

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Performance One P182 Zwart¤ 109,70¤ 109,70
1Apacer Embedded Card Reader 15 in 1 (USB 2.0, Zwart)¤ 7,25¤ 7,25
1Creative X-Fi XtremeMusic¤ 57,55¤ 57,55
1Gigabyte GA-X38-DS5¤ 162,46¤ 162,46
1HP Pavilion w2207h¤ 291,50¤ 291,50
1Intel Core 2 Quad Q9450¤ 257,04¤ 257,04
1Lite-On LH-20A1S¤ 19,80¤ 19,80
1Logitech G15 Gaming Keyboard¤ 65,44¤ 65,44
1Logitech G51¤ 110,63¤ 110,63
1Logitech MX518 Optical Mouse (USB)¤ 26,26¤ 26,26
1OCZ OCZ2RPR800C44GK 4GB (2x 2GB) DDR2¤ 83,36¤ 83,36
2Samsung Spinpoint F1 HD753LJ, 750GB¤ 83,16¤ 166,32
1Sapphire Radeon HD3870¤ 126,02¤ 126,02
1Sapphire Radeon HD3870X2¤ 304,-¤ 304,-
1Scythe Infinity SCINF-1000¤ 34,95¤ 34,95
1Sennheiser PC-150 (Stereo, 3.5mm)¤ 69,50¤ 69,50
1Steelpad Qck¤ 7,50¤ 7,50
1Zalman ZM600-HP¤ 91,45¤ 91,45
ImporterenTotaal¤ 1.990,73
    Verschillen ten opzichte van de vorige editie:
  • Intel Core 2 Quad Q9450 in plaats van Intel Core 2 Duo E8400 - betaalbare quadcore, alhoewel de levertijden nog steeds niet echt goed zijn, dus nog een twijfelpunt
  • Sapphire Radeon HD 3870 X2 gecombineerd met Sapphire Radeon HD 3870 in plaats van een enkele Club3D Radeon HD 3870 X2 - het budget laat het mooi toe en met Crossfire X zou het toch weer een leuke boost op kunnen leveren voor de die-hard gamer
En dat was het eigenlijk wel. Ben ik iets vergeten of heb ik iets gekozen wat veel beter zou kunnen? Laat het maar horen! :)

Die GPU keuze snap ik niet helemaal, we hebben nu toch de 9800 series?

MCSE 2000 / 2003, VCP, CNA, CNAA, CCA, Citrix XenServer 4.1, BizTalk 2006 Dev en Toerist :

9800GX2 is ten eerste ¤100 duurder en wat ik ervan heb gezien ook nog eens slómer dan een enkele Radeon HD 3870 X2.

Naar aanleiding van of ik iets toe kan voegen aan de guide ging ik rondkijken. En nu zie ik bij sommige onderdelen 'boxed' staan en soms 'tray'. Wat houd dit precies in? Want het maakt wel verschil in prijs.

Boxed is met koeler, tray zonder. Als je het over processors hebt tenminste ;)

Aha, op die manier. Ja ik had het inderdaad over een processor. Alleen de boxed is goedkoper dan de tray. Ach het zal wel. :P *Gaat verdersnuffelen*.

IK zou zelf een paar dingen wijzigen...

Videokaart:
Ik zou de Sapphire Radeon HD3870 weghalen, de boost die hij extra geeft is waarschijnlijk niet groot en z'n geld dus niet waard, maar dat is natuurlijk mijn mening.

Harde schijf:
Ik vind 1500 GB voor een Game-pc veel te veel, ik zou er 1 of 2 Samsung Spinpoint T166, 500 GB in doen of anders 1 Samsung Spinpoint F1, 750GB

Dvd-brander:
Ik zou de Lite-On LH-20A1S vervangen door de Samsung SH-S203D, de Lite-On LH-20A1S was eerst ook gekozen door een test van www.hardware.info, uit een nieuwe test van hun is de Samsung SH-S203D het best uit de test gekomen.

Behuizing:
Ik zou de Antec Performance One P182 Zwart vervangen door de Cooler Master CM 690, een goede en betaalbare kast.

Voeding:
De Zalman ZM600-HP zou ik vervangen door éént van het merk Cooler Master.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. ;) 8)

quote:
Hollandheld schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 15:14:
IK zou zelf een paar dingen wijzigen...

Videokaart:
Ik zou de Sapphire Radeon HD3870 weghalen, de boost die hij extra geeft is waarschijnlijk niet groot en z'n geld dus niet waard, maar dat is natuurlijk mijn mening.

Harde schijf:
Ik vind 1500 GB voor een Game-pc veel te veel, ik zou er 1 of 2 Samsung Spinpoint T166, 500 GB in doen of anders 1 Samsung Spinpoint F1, 750GB

Dvd-brander:
Ik zou de Lite-On LH-20A1S vervangen door de Samsung SH-S203D, de Lite-On LH-20A1S was eerst ook gekozen door een test van www.hardware.info, uit een nieuwe test van hun is de Samsung SH-S203D het best uit de test gekomen.

Behuizing:
Ik zou de Antec Performance One P182 Zwart vervangen door de Cooler Master CM 690, een goede en betaalbare kast.

Voeding:

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. ;) 8)
Ja maar je ondersteunt je keuzes echt bijna niet hoor. Ik kan zelf zeggen dat ik niet eens ben met je bij de meeste punten.

Over de videokaart heb je waarschijnlijk gelijk.
Harde schijf: 1,5TB is idd nogal groot, maar dit zal dan waarschijnlijk ook voor RAID0 zijn bedoeld. Als je dan toch 2 schijven neemt met een budget van 2000 euro, kan je beter voor een goede prijs/prestatie gaan ipv zo klein mogelijk. Het is niet alléén een game PC denk ik zo.
DVD Brander geloof ik je zo over, al zou ik zelf gedacht hebben dat de Lite On beter zou presteren.

Over de andere twee punten: Je zou er niet verder naast kunnen zitten ;)
De P182 is de perfecte oplossing voor eigenlijk alle doeleinden. Dat ding heeft 5 koelers, stoffilters, erg goede cable management en ziet er nog eens strak uit. De CM690 is mooi, maar toch slechts een midrange kast. Je hebt een budget van 2K en je gaat geld besparen op de kast met een aantal tientjes?
De keuze van je voeding beargumenteer je helemaal niet. Het lijkt me dat je zelf een CM voeding hebt en er tevreden over bent, maar laat me je wat vertellen: CM is een A-Merk, maar er zijn veel betere merken ;) Ik had zelf gekozen voor de Corsair HX620W omdat ik het gevoel heb dat ik meer reviews heb gelezen waar die voeding erboven uit stak dan de Zalman. Ik weet wel dat het inmiddels een verouderd model is, maar het blijft toch een monstervoeding. CM als voeding vind ik onduidelijk omdat het erg afhangt van welke serie je koopt of de kwaliteit goed zal zijn. Corsair heeft alleen maar topvoedingen (De VX is overigens niet modulair. Er schijnt een nieuwe serie te zijn, maar die ken ik niet. Als die modulair is zal die wel beter zijn).

[Sonata III] - [Gigabyte P35C-DS3R] - [Intel Core 2 Duo E6300 @ 400x7] - [Corsair XMS2 PC5400 2048MB] - [Asus EAH3850/G/HTDI 256M @ 750/1049] - [Samsung T166 320GB] - [NEC-AD 7173S] - [Samsung Syncmaster 206BW]

Overklokken.info redactie!

IMO kan je nu beter gaan voor een Q9550 ism met een HD3870X2, aangezien je met Crossfire X met 3 x HD3870 waarschijnlijk wel met een bottleneckende CPU zit, en dat beetje meer multiplier van de CPU is dan altijd meegenomen.

E6300 @ 4.03 Ghz 1.95V
2 x 1GB D9GTR @ 969 Mhz Cas 7 2.05V @ P35
255% Edit club!

quote:
Maarten-NForce schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 23:02:
IMO kan je nu beter gaan voor een Q9550 ism met een HD3870X2, aangezien je met Crossfire X met 3 x HD3870 waarschijnlijk wel met een bottleneckende CPU zit, en dat beetje meer multiplier van de CPU is dan altijd meegenomen.
Het prijsverschil is veel te hoog voro een Q9550, met een beetje OC lukt het al aardig om met een Q9450 om de bottleneck te voorkomen.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

quote:
Videokaart:
Mee eens, Dual GPU tot daar aan toe, maar zeker vanaf 3 GPU's wordt de winst serieus klein in verhoudign met de meerprijs.
quote:
Dvd-brander:
Mee eens, in diverse tests komt de SH-S203x (waarbij meestal x = B ) als all-rounder beste DVD station. Hoewel tegenwoordig de verschillen uiteraard klein zijn tussen de merken.
quote:
Voeding:
Reden?
Ik zou eerder vervangen door een Corsair of door de nieuwe Enermax Modu82+ reeks. De Corsairs blijken altijd tot de top te behoren op gebied van kwaliteit, rendement en stil. De nieuwe enermax kan op al deze gebieden gerust mee met (of misschien voorbij) de Corsair's, zeker wat betreft rendement zijn dat mooie voeding (beide merken uitvoerig getest op www.silentpcreview.com).
quote:
Ik had zelf gekozen voor de Corsair HX620W omdat ik het gevoel heb dat ik meer reviews heb gelezen waar die voeding erboven uit stak dan de Zalman. Ik weet wel dat het inmiddels een verouderd model is, maar het blijft toch een monstervoeding.
De HX reeks is idd de oudste reeks van Corsair en de originele revisie is idd niet meer aan te raden omwille van PCI-E 6pins connectoren ipv de 8pins varianten. Echter heeft de HX reeks met de nieuwe revisie enkele verbeteringen meegekregen waardonder die 8pins connectoren.
quote:
Corsair heeft alleen maar topvoedingen (De VX is overigens niet modulair. Er schijnt een nieuwe serie te zijn, maar die ken ik niet. Als die modulair is zal die wel beter zijn).
Je bedoelt waarschijnlijk de TX reeks (als ik me niet vergis niet-modulair), staat nog iets hoger dan de HX reeks op de vermogenladder. Wat dat betreft heb je in dalende lijn (en min of meer stijgende lijn voor geluidsproductie):
- TX
- HX
- VX
Anyway naast de Corsairs zou ik ook eens kijken naar die Modu82+, is modulair en scoort verder op alle gebieden zeer goed, en is 82+ uiteraard.
Voor de rest ziet het er allemaal redelijk ok uit.
quote:
Het is niet alléén een game PC denk ik zo.
Mja voor buiten het gamen is 1500gig uiteraard voldoende voor ook nog wat opslag te hebben, maar dan zit je natuurlijk niet te wachten op RAID0. Is het mogelijk met deze hardware om een kleine RAID0 array te maken = 1ste partitie (boot+games), en dan de overige ruimte op de hd's kan je 2 (gewone non-RAID single disk) partities maken (1 per hd) voor opslag?

disco stu wijzigde dit bericht 27-04-2008 01:30 (7%)

quote:
Hahn schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 14:59:
Boxed is met koeler, tray zonder. Als je het over processors hebt tenminste ;)
Waarom pak je dan een boxed als je de koeler vervangt door een andere?

quote:
trombocite schreef op zondag 27 april 2008 @ 03:35:
[...]

Waarom pak je dan een boxed als je de koeler vervangt door een andere?
Omdat je bij boxed versies altijd 3 jaar garantie hebt en bij tray meestal maar 1 jaar.

Intel E8400, Striker Extreme, 4096 DDR2, 150GB Samsung+ 250GB Samsung + 500GB Samsung, Nec 3540A Brander, Lite-On 16x DVD-rom, Club3D 8800GTS512, Samsung 226BW TFT

En omdat boxed dik ¤20 goedkoper is, dan is de keuze snel genoeg gemaakt toch?

Wat ik niet zo begrijp is waarom er nu ineens voor een Quad wordt gekozen.
Meestal wordt mij verteld dat je er nu nog weinig aan hebt omdat je toch weinig applicaties draait met ondersteuning voor meerdere cores.
Ook de meeste games gaan niet hard meer vooruit bij een stap van 2 naar 4 cores.

Of wordt deze keuze gedaan omdat het gewoon prima in het budget past? Vorige maand was het namelijk wel een dual core.

Edit:
Die Sennheiser is maar in één webshop te krijgen.
Is het niet zo dat daarmee de PC 151 wordt bedoeld? Die is namelijk wél te vinden op de Sennheiser website.

Gonadan wijzigde dit bericht 27-04-2008 18:03 (16%)

[SPECS] - In theorie zijn theorie en praktijk hetzelfde, in de praktijk niet. -

There are 10 types of people. Those who understand binary and those who don't.

Zomervakantie! :D

Waarom niet dit: pricewatch: OCZ OCZ2P10004GK 4GB (2x 2GB) DDR2 geheugen? Deze is namelijk sneller en iets goedkoper dan pricewatch: OCZ OCZ2RPR800C44GK 4GB (2x 2GB) DDR2 geheugen. :) (overgenomen van Mentox in "[BBG] Workstation mei 2008" ;))
quote:
[...]

Dvd-brander:

[...]
Ben ik wel mee eens. Verder is het zelfs zo dat de pricewatch: Samsung SH-S203D iets goedkoper is, dan de pricewatch: Lite-On LH-20A1S. :)

Tot slot zit er volgens mij in de pricewatch: Antec Performance One P182 Zwart behuizing geen voeding. Een aparte voeding staat ook niet in de lijst. Dus mist er nog een voeding, of zie ik iets over het hoofd? => Ja, Regeneration je ziet hem over het hoofd => pricewatch: Zalman ZM600-HP staat er in de lijst. 8)7 :P
pricewatch: Antec Sonata Plus 550 Zilver, Zwart is wel een mooie (= mening) met een sterke voeding van 550 watt. Dit zou een alternatief kunnen zijn.

Regeneration wijzigde dit bericht 27-04-2008 19:34 (8%)

Blijf positief -- Tweaker gallery (T.net) - Gebruikersprofiel (GoT) - Timeline crew & ex-crew

Wat denk je dat die Zalman ZM600-HP is? ;)

Ik zag een paar replies hierboven al wat staan over opslag maar waarom geen nieuwe Western Digital Velociraptor WD3000GLFS? Makkelijk als je in games snelle laadtijden hebt. En deze net uitgebrachte schijf is toch een stukje sneller dan die samsungs.

quote:
anjaniki schreef op maandag 28 april 2008 @ 09:39:
Ik zag een paar replies hierboven al wat staan over opslag maar waarom geen nieuwe Western Digital Velociraptor WD3000GLFS? Makkelijk als je in games snelle laadtijden hebt. En deze net uitgebrachte schijf is toch een stukje sneller dan die samsungs.
Wellicht omdat de Velociraptor "maar" zo'n 150 euro duurder is dan een Samsung F1 schijf en aangezien een F1 in veel gevallen een Raptor WD1500 makkelijk kan bijhouden is dat voor dit systeem mooi zat.

't is een "betaalbaar" High End game systeem, geen "geef al je geld uit" Ultra High End game systeem.

In dat geval had de redactie ook makkelijk een dubbele GX2, twee QX 9775 cpu's en een Intel Skulltrail moederbord in het systeem kunnen zetten ;)

mindcrash wijzigde dit bericht 28-04-2008 13:33 (3%)

Warom komen er 750 mb grote Samsung f1's in en niet de 640GB of 1TB variant, deze zijn duurder per MB, maar zijn sneller volgens posts in [HDD] De Samsung Spinpoint F1 is er!.
Als je dan toch voor meer snelheid wilt gaan lijkt mij dit een goede optie.

mocht je de Sapphire Radeon HD3870 er in eerste instantie nog niet in zetten dan is het in de toekomst nog mogelijk om een 4870 te plaatsen (volgens mij kan je verschillende crossfire kaarten met elkaar laten werken)

solomo wijzigde dit bericht 28-04-2008 14:52 (25%)

Satellite Rulezz

quote:
solomo schreef op maandag 28 april 2008 @ 14:49:
Warom komen er 750 mb grote Samsung f1's in en niet de 640GB of 1TB variant, deze zijn duurder per MB, maar zijn sneller volgens posts in [HDD] De Samsung Spinpoint F1 is er!.
Als je dan toch voor meer snelheid wilt gaan lijkt mij dit een goede optie.

mocht je de Sapphire Radeon HD3870 er in eerste instantie nog niet in zetten dan is het in de toekomst nog mogelijk om een 4870 te plaatsen (volgens mij kan je verschillende crossfire kaarten met elkaar laten werken)
Weet je zeker dat dit werkt? De 4870 heeft een hele nieuwe "chipset" dan de 3870. Ik dacht dat alleen crossfire-opstellingen van 38xx kaarten werden ondersteund.

Satellite Television Rulezzz! In het bezit van een Dreambox 7000S!!! Waar zit de ANY KEY???

quote:
Binnetie schreef op maandag 28 april 2008 @ 16:08:
[...]

Weet je zeker dat dit werkt? De 4870 heeft een hele nieuwe "chipset" dan de 3870. Ik dacht dat alleen crossfire-opstellingen van 38xx kaarten werden ondersteund.
helaas niet voor 100% zeker, in het verleden heb ik gelezen dat crossfire met verschillende kaarten moet werken en op een aantal fora is dit ook gemeld. Dat het dan weer niet werkt met nieuwe "chipsets" lijkt me dan weer tegen de belofte van crossfire in te gaan waar het de bedoeling is om later je systeem nog te upgraden met een extra nieuwe kaart.

Een officieel bericht heb ik trouwens zo niet gezien, misschien dat iemand hier meer van weet.

Satellite Rulezz

quote:
solomo schreef op maandag 28 april 2008 @ 16:42:
[...]

helaas niet voor 100% zeker, in het verleden heb ik gelezen dat crossfire met verschillende kaarten moet werken en op een aantal fora is dit ook gemeld. Dat het dan weer niet werkt met nieuwe "chipsets" lijkt me dan weer tegen de belofte van crossfire in te gaan waar het de bedoeling is om later je systeem nog te upgraden met een extra nieuwe kaart.

Een officieel bericht heb ik trouwens zo niet gezien, misschien dat iemand hier meer van weet.
Ik ben hier ook wel benieuwd na. Als dat zo is dan is het een mooie keus om een eerst een andere grafische kaart te plaatsen.

Satellite Television Rulezzz! In het bezit van een Dreambox 7000S!!! Waar zit de ANY KEY???

Zillion Lives!

Moederbord zou ik vervangen door de opvolger EX38-DS5. Energy efficient series blabla :)
quote:
solomo schreef op maandag 28 april 2008 @ 14:49:
Dat gaat helaas niet werken. ATi kaarten moeten op dezelfde chip gebaseerd zijn om met elkaar in Crossfire(X) te werken. Een HD3870 en een HD3850 zijn beide op de RV670 gebaseerd, dus die kunnen in Crossfire werken. Voor een HD3870X2 geldt natuurlijk hetzelfde. De 4870 is gebaseerd op de RV770 en zal dus niet met een HD3870X2 in CrossfireX kunnen werken.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws