Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Slechte ervaringen met Apple / S&S after-sales service

Pagina: 1
Acties:

• fromalk
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 30-03 18:05
beste applegebruikers of collega's eigenlijk.

ik schrijf dit bericht met de intentie mijn gedacht eens even volledig neer te zetten, misschien mogelijke toekomstige gebruikers zelfs te waarschuwen, maar in de eerste plaats simpelweg om mijn ongenoegen te uiten, een ongenoegen dat zich heeft opgestapeld gedurende de voorbije 18 maanden en dat gebaseerd is op meerdere systemen en generaties van systemen als het ware.

Ik heb mijn vriendin voor haar 17de verjaardag een eerste macbook gekocht, grotendeels was deze keuze gebaseerd op het stabiele os, de looks van het toestel (it's a girl thinkg i guess) en de superioriteit dat het merk uitstraalde. Een apple toestel profileert zichzelf, of wordt althans in mijn ogen als een beter systeem gepromoot. Hard en software zijn op elkaar ingespeeld, fijngesteld en de sfeer rondom het hele apple gebeuren was voor mij ongekend.

Toestel 1: Macbook, duur gebruik: 1 jaar, 7* hersteld, in brand geschoten
Ons eerste toestel was dus zoals eerder gezegd een macbook, simpelweg het instapmodel. Dat zou meer als voldoende moeten zijn voor haar schoolactiviteiten en internet prullen. Dit toestel hebben we in oktober 2006 gekocht en vervulde mijn verwachtingen eigenlijk volledig. Helaas werd even later een probleem opgemerkt, het scherm knipperde af en toe. Om een lang verhaal kort te maken;

Ons toestel is 7* in herstelling geweest voor dit probleem, het defect is steeds gebleven en bij s&s Wommelgem (technische dienst) kreeg men het simpelweg niet opgelost blijkbaar. Nu ik kan u wel verzekeren dat als een toestel 7* met eenzelfde defect binnen moet gaan je serieus misnoegd wordt.

Het grootste probleem hierbij was de onzorgvuldigheid van S&S in het afhandelen van hun transport. Wie een toestel bij S&S Hasselt koopt komt eigenlijk bedrogen uit. Technische support kan men er niet verlenen, enkel het toestel opsturen naar Wommelgem. Dit opsturen gebeurd op dinsdag en donderdag. Je verliest dus meteen een aanzienlijke tijd als je je toestel op vrijdag, maandag of woensdag binnen brengt. Nu niet elke winkel kan uitgerust zijn met een technische dienst en ik begrijp de situati maar:

De manier waarop S&S de verzending doet is ronduit ridicuul, het toestel wordt gewoon in een plastieken enveloppe gestoken, samen met het toestel wordt eventueel je adapter meegestuurd. De toestellen worden uiteindelijk gewoon in een opbergdoos van de ikea gestoken en vinden dan hun weg wel naar s&s Wommelgem. Ons toestel, dat altijd met zorg behandeld is geweest en eerder een desktop leven heeft geleden was na de 2de herstelling dan ook voorzien van de nodige krassen en deuken. De enige plaats waar dit in deze maten kan zijn gebeurd is dan ook in het transport. Nu niemand is perfect en het is perfect mogelijk dat een goed deel van de krassen wel van ons komt maar zij die het toestel hebben gezien kunnen alleen maar mijn kant bevestigen.

na 3 herstellingen van een defect heb je recht op een vervangend toestel, wel niets is minder waar, ik heb dit aan de lijve ondervonden. Blijkbaar beloofd men dit wel telefonisch maar zal je hier nooit iets van op papier krijgen, het is echter wel mogelijk maar die beslissing nemen meer bevoegde personen en niet de persoon waarmee jij aan de telefoon hangt.

Na de 7 de herstelling hebben wij het gewoon opgegeven en wouden we ons gewoon bij het probleem neerleggen. Een week later is de magsafe adapter beginnen smeulen en is een kleine woningbrand maar net kunnen vermeden worden. De gehele flank van ons toestel was vervormd en daarmee was het toestel ineens ook afgedankt.

Puur voor de lol heb ik een mail gestuurd naar 'steve jobs', alle mogelijke mail adressen en aliassen bedacht samen met de hulp van het 9lives irc kanaal en zonder enige verwachting het mailtje verstuurd. De dag erna ben ik meteen een nieuw toestel gaan halen voor mijn vriendin die toch 18 zou worden iets later. Zodra we het toestel geconfigureerd hadden kreeg ik een telefoontje van apple Europa om mijn kappot toestel te vervangen. Omdat ik echter enkele uren ervoor een nieuw toestel had gekocht is hier een cash vergoeding uit de bus gekomen.

Nog even toevoegen; vreemd genoeg ontbrak de sticker met de serial ook na ons 7de onderhoud, echter was deze wel nog aanwezig 2 weken voor hij binnen ging. Raar maar waar...

Toestel 2: 24' Imac (full option), duur gebruik: 4 maand
Tussen beide macbooks door heb ik mezelf een Imac gekocht bij S&S Hasselt, prachtig toestel en geen enkel probleem mee gehad.

Toestel 3: Macbook (dure model), duur gebruik: 4 maand
Een nieuw toestel, nieuwe hoop, extra verwachtingen.

Met name de after service was een enorme tegenvaller voor ons geweest bij de eerste macbook. Met dit nieuwe toestel hoopten wij nooit te hoeven meemaken wat er met de vorige was gebeurd en dat is eigenlijk ook niet het geval geweest.

Tot na 3 maanden de behuizing is beginnen te barsten, wederom binnen gebracht bij S&S Hasselt waar we zelf hebben aangeboden om hem in onze sleeve op te sturen, helaas was dit niet mogelijk. De barst was een goede 3cm breed en is volgens mij ontstaan door het stroef openen van het scherm. Ons toestel prior binnen gebracht en expliciet vermeld dat we het op datum x terug moesten hebben.

Een week gaat voorbij en niks hebben wij gehoord van S&S, geen telefoontje, geen mail. Uiteindelijk zijn wij op de datum dat we ons toestel moesten hebben naar S&S Hasselt gegaan (een dinsdag dus de herstellingen uit Wommelgem waren terug) maar helaas zat ons toestel er niet bij. Omdat hun middag pauze weldra begon zou ik zelf wel naar Wommelgem bellen na de middag, ik was overigens toch enorm gehaast.

Na de middag contacteer ik dus Wommelgem en wou ik mijn toestel ter plaatse bij hen komen ophalen. Vreemd genoeg bleek mijn toestel ook niet bij hen te zijn. Concreet; ons toestel was in geen van de beiden winkels aanwezig. Ik heb dan contact opgenomen met S&S Hasselt en zij gingen de zaak voor me uitklaren en mij 30min later terug bellen.

2 uur zijn er voorbij gegaan en toen heb ik om 17u30 (te laat om nog in Wommelgem te geraken) gebeld om te zeggen dat ik mijn toestel zou komen ophalen. Blijkbaar was het toestel in Wommelgem, had men er een week eerder al naar gekeken en viel dit niet onder de garantie, men heeft ons hier echter NIETS laten weten en had zelfs nog niet eens de moeite gedaan om ons toestel terug te sturen waar men wel 5 werkdagen de tijd voor heeft gehad.

Omdat ik die avond vertrok sprak ik met zowel s&s Wommelgem als Hasselt af dat ik het toestel in Hasselt zou ophalen de donderdag die daarop volgde. Deze datum was mijn ultimatum daar ik s'avonds een voordracht zou geven waarvan de data op de betreffende macbook stond.

Donderdagmiddag gaan halen bij S&S Hasselt, niet aanwezig, vergeten op te sturen voor de 2de keer... woedend heb ik contact opgenomen met S&S wommelgem en zou ik het toestel later die dag ophalen in Wommelgem. Op de kop toe was mijn wagen binnen voor een onderhoud, deze zou om 17u klaar zijn en dan was ik om 17u40 bij S&S Wommelgem. Helaas was dit niet het geval, een vervangwagen heeft mij dan maar naar S&S Wommelgem geraasd. Omdat ik luttele minuten te laat zou zijn heb ik hen gebeld en gevraagd dat er iemand 5min later kon blijven. Dit was eerst niet mogelijk maar na een serieuse opmerking langs mijn kant betreffende de stiptheid van hun after sales zou dit toch gaan. 2min te laat kwam ik aan, papier getekend, toestel terug en door.

Dit was de enige positieve ervaring die ik heb met S&S achteraf bekeken (buiten de vriendelijke verkopers die helaas elk probleem willen oplossen met het zinntje; installeer de updates).

Concreet; S&S beschikt 2 weken over mijn toestel, wist na 24u al dat het niet hersteld zou worden onder garantie, laat niets horen, vergeet 2* het toestel op te sturen naar Hasselt.

Mijn vader heeft dit toestel overgenomen en ik heb dan maar de full option zwarte macbook gekocht.

Eveneens is in deze periode de imac de deur uitgegaan voor een macbook pro voor mezelf, daar kom ik later op terug

Toestel 4: Macbook black, duur gebruik: nu 1 maand, behuizing zit niet goed vast
Allereerst heb ik dit toestel kort na de introductie van de penryn versie aangekocht. Ik heb S&S Hasselt gevraagd om een zwarte macbook van de santa rosa generatie omdat hier een serieuze korting op was (was dan ook het oude model) en die heeft men een week voor me aan de kant gehouden. Eerder ophalen ging niet voor me. Ik ben dan op dag x een voorschot gaan afgeven, op de bon stonden toen de specs van het penryn model en ik heb dit aan 2 verschillende kopers opgemerkt. Beiden zeide dat de bon gewoon verkeerd was. De dag later ben ik met mijn vriendin het toestel gaan ophalen, betaald, opnieuwe dezelfde opmerking bij de bon en de factuur maar dat was geen probleem beweerde S&S.

Een hele tijd later zijn we er nu achter gekomen dat het toestel een penryn versie is, gloednieuw (sealed etc) voor een zeer lage prijs. Puur door een administratieve vergissing bij S&S. Ik bedoel dit echter niet als spot maar hieruit blijkt voor mij de professionaliteit van hun winkel en beheer.

Probleem is echter dat ik een goede week geleden heb opgemerkt dat de zijkant van de bottomcase links zeer sterk beweegt en een uitpuilende bult vertoond. Zeker als je vergelijkt met de rechterflank is dit probleem duidelijk.

En achja; dit toestel heeft gemiddeld 2 kernel panics per week...

Toestel 5: Macbook pro, vandaag 3 maand oud, alles zou eens vervangen moeten worden

Nadat ik mijn imac verkocht heb is er een macbook pro in de plaats gekomen, deze computer is mijn leven, mijn agenda, mijn wekker, mijn archief, mijn productiemachine etc...

Helaas heb ik 15 min na de levering reeds contact kunnen opnemen met apple, het toestel maakte een zeer storend geluid. Dit geluid is met de tijd alleen maar erger geworden en wanneer mijn mbp beweegt is het precies alsof er met light sabers gevochten wordt in mijn toestel. Dit geluid komt 99% zeker van de harde schijf. Apple heeft keurig een vervangend toestel voorgesteld maar het geluid was toen alles behalve super hinderend en ik had dringend een nieuw werkpaard nodig.

Dit is meteen het grootste probleem van apple's store, het gebrek aan support ter plaatse. Hier blijkt gewoon geen enkele mogelijkheid toe. Ik zou hier graag voor betaald hebben maar de dienst is er simpelweg niet.

Een week later heb ik opnieuw contact met hen opgenomen om te melden dat mijn toestel in de topcase boven de superdrive een bult vertoond.
http://www.272.be/stijn/container/laptop%20deuk/IMG_0354.JPG

Een maand later heb ik opnieuw contact met apple opgenomen omdat mijn scherm vol krassen staat van mijn toetsenbord. Dit probleem is bekend heb ik mogen ondervinden uit de menige fora dat ik reeds ben afgegaan. Mogelijk speelt de bult in mijn topcase hiertoe ook een rol.

Overigens is met der tijd zich een zwarte plek boven mijn rechterspeaker zich beginnen af te tekeken. Mbp gebruikers zien dat er onder hun scherm een dikker gedeelte is. De hoek rechts van dit gedeelte is wat zwart bij mij en schuurt bij elke sluit en opening met mijn topcase. Inmiddels is dit ook links het geval.

Mijn scherm staat overigens duidelijk ook scheef, dit is zeer goed zichtbaar wanneer het toestel dicht is. De spleet tov van de topcase is met het oog zichtbaar scheef van links tov rechts.

Mijn scherm heeft inmiddels ook last van een groene lijn wanneer het beweegt, dit doet hij inmiddels ook bij gebruik tijdens vervoer (in de wagen of de bus/trein etc).

Software problemen:
Traag, traag, traag
Flash videos zoals op youtube spelen vaak voor een seconde of 2, laggen dan een seconde of 5 en worden dan fast forwarded naar het actuele tijdspunt (de tijd blijft gewoon correct doorlopen, geluid ook maar beeld lagt)
Praktisch elk programma is al eens gecrasht inmiddels, en ik maar reports sturen.
Komt ZEER slecht uit slaapstand, blijft vaak gewoon door slapen

en ohja; de startknop wil niet altijd...

Zodra ik al deze problemen ben beginnen op te merken heb ik mijn toestel willen binnen brengen. Via de online store ging dit niet omdat dit te lang in beslag zou nemen. Bij S&S ga ik niet meer om wille van de naar mijn gevoel onbekwaamheid. Ik heb tot vandaag een maand nodig gehad om te plannen wanneer ik een week zonder mijn toestel kon. Een week omdat switch geen degelijke herstelservice blijkt te hebben.

Ik wil extra betalen in ruil voor prior geholpen te worden > niet mogelijk
Ik wil mijn toestel komen laten zien, door hen laten bepalen welke onderdelen vervangen moeten worden en hem zodra de onderdelen er zijn binnen brengen > niet mogelijk
Ik wil een technieker laten langskomen > niet mogelijk

punt 1 en 3 zijn wel mogelijk bij S&S, zij blijken op dit gebied een beter uitgewerkte service te hebben maar ik zal nooit of te nooit nog een herstelling door hen laten doen.

Een maand lang heb ik tot vandaag zitten plannen om 7 dagen zonder mijn toestel te zitten, dit is simpelweg een kleine ramp voor mij. Dus vandaag bel ik naar switch dat ik de knoop door heb gehakt en het toestel vandaag binnen komt. Wellicht was men mij daar ook al beu gehoord daar ik de voorbije maand elke mogelijke oplossing in mijn voordeel heb proberen te overleggen met hen.

Dus ik rijd vandaag een goede 250km naar Antwerpen (zat in het buitenland) waar ik om 2 minuten na 18u aankom, ik had oveirgens ook om 10 voor 18u al gebeld om te zeggen dat er een kleine kans was dat ik 2 minuten te laat zou zijn. Ik begrijp dat het vrijdagavond is en dat de winkel eigenlijk 120seconde gesloten was. Maar na 450km bumperkleven/blokrijden na een rotdag hoopt een mens toch wel dat men even de deur open doet en gewoon even het ********* toestel aan neemt. Dat was alles dat ik verwachtte. De 5 aanwezige personen bleven echter gewoon met elkaar praten en knikten nee naar me. Jammer voor mij maar ja hier zit ik nu weer. Morgen maar opnieuw naar Antwerpen, al ben ik daar nog niet heel zeker van. Ik begrijp dat je maar tot x uur betaald wordt maar als je weet hoe lang ik onderweg ben geweest en hoe lang ik heb zitten suggelen voor een gaatje te vinden om zonder het toestel te kunnen weet je hoe gefrustreerd ik op dat moment was.

Inmiddels zijn we 6uur later en heb ik er weer een lange weg naar huis opzitten. De hele terugweg heb ik me zitten afvragen of dit toestel zijn dure prijs wel waard is.

Het os is super ondanks dat het voortdurend crasht op mijn mbp en de macbook's kernel nogal lichtgeraakt is. Maar de toestellen zelf zijn helemaal niet superieur. Ik heb zelfs sterk het gevoel dat door de explosieve groei die apple nu kent verkoopcijfers alles zijn geworden waar het om draait. De after service is gewoon brak, er is geen degelijke after service. De enige winkel hier in België (officieel apple service provider) is totaal onbekwaam (Hasselt althans maar in Wommelgem krijgen ze ook geen problemen opgelost). Apple medewerkers bieden een hype aan om een toestel verkocht te krijgen maar zien je liever achteraf niet meer terugkomen.

Dit is voor mij de enige conclusie die te trekken is wanneer een toestel in totaal 2 maand in herstelling is, vuur vat, je toestel afbreekt maar het bedrijf hier geen fabricage fout in ziet. Je pro toestel geen videos kan spelen zoals het hoord, met het nodige lawaai en rare strepen zich vertoond en door productiefouten getekend wordt.

Als de zijkant van mijn zwarte macbook wat beter vastgeschroefd zat was er geen probleem
Als mijn topcase op mijn mbp precieser was geplaatst geweest was er geen probleem
Als mijn witte macbook niet was beginnen barsten was dat een prachtig toestel
En die eerste macbook daar wil ik het niet meer over hebben

Allemaal problemen die niet horen bij een product dat x aantal % duurder is als een gelijkwaardig product.

Ik weet niet of ik hierna ooit nog een apple koop, hoe betrouwbaar het os ook mogen zijn, het bedrijf erachter en vooral de service is dat niet. Veel bla bla maar weinig boem boem, beloftes aan de telefoon die in werkelijkheid niets voorstellen. Uiteindelijk heb je als klant toch geen poot om op te staan. De '2de lijn beslist' wie dat ook moge zijn, want na in totaal zo een 48uren met apple aan de telefoon gehangen te hebben heb ik nog maar 1* een meneer die me kortaf zei dat er niets meer gedaan kon worden voor me aan de lijn gehad

Ik heb deze tekst in eerste plaats ter informatie en preventie geplaats, ergens ook uit frustratie maar wat ik zeg is gebasseerd op mijn ervaringen.

• douwe99
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 19-01-2009
Om alleen even terug te komen op je eerste MacBook. Mijn scherm flikkerde ook en is 3x gerepareerd. Dat zou eigenlijk een 4e keer worden, maar dat is toen misgegaan. Ik heb erg boos naar Apple gebeld en geeist dat ik een nieuwe model kreeg. Dit is gelukt.

Ik heb nu (na 1.5 jaar) dus een gloednieuwe MacBook. Nieuw probleem, dit model zoemt. er komt een heel erg irritant piep uit. Om mijzelf een reeks reparaties te besparen heb ik Apple toen meteen twee opties gegeven; weer een nieuwe model of mijn geld terug. Nu komen ze volgende week weer een nieuw model brengen, ben benieuwd.

• Arathorn8
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 19-05 07:29

Arathorn8

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen
omg, wat een frustraties. Heb niet het hele verhaal gelezen, maar ik heb 2,5 jaar een Powerbook & CD gekocht. Problemenlijst:
  1. Eerste Powerbook had een defecte PMU. Kreeg gelijk een nieuwe.
  2. Vervangende Powerbook had een defecte batterij: kreeg gelijk een nieuwe.
  3. Na een jaar was de CD kapot, vanwege veel switchen tussen PC & Powerbook. Binnen een week een vervangend exemplaar gekregen.
Mijn ervaring met de service van Apple is klaarblijkelijk niet dezelfde als die van jou.

"I came here to chew gum and kick ass... and I'm all out of gum." -- They Live

• ferrybouwman
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 00:03
Mja, het is erg vervelend al deze problemen met de producten zelf. Dat is volledig aan Apple te wijten natuurlijk.

Ik merk echter wel dat een heel groot deel van je ergernis direct betrekking heeft op S&S en in mindere mate op Apple. Ik zelf heb ook een 3-tal problemen met mijn Macbook gehad en elke keer op een keurige, professionele wijze geholpen door mijn Apple Dealer. 1 van de problemen was ook een knipperend scherm, maar daarnaast zijn zonder enig probleem onderdelen als topcase en harddisk vervangen.

Wat mijns insziens het probleem is, is de relatie tussen de dealers en Apple zelf. Sommige dealers krijgen volgens mij 'voorrang' t.o.v. anderen. Dit in de zin van gemakkelijker vervangende onderdelen krijgen etc.

Maar zijn er in Belgie serieus zo weinig dealers te vinden???

MacBook Air 11.6" 1.4GHz 4GB 128GB SSD
Lenovo Thinkpad T520 Intel Core i5 4GB
iPhone 5 32GB
iPad 3 4G 64GB

• LuckY
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 20-07 11:16
Dit is volgens mij meer het probleem van S&S winkel :o
Maarja Het kan ook gewoon een slecht product ontvangen hebben (Meerdere malen).
Badluck Ik heb langer mac spullen en nooit problemen mee gehad.

• fromalk
quote:
ferrybouwman schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 14:16:
Mja, het is erg vervelend al deze problemen met de producten zelf. Dat is volledig aan Apple te wijten natuurlijk.

Ik merk echter wel dat een heel groot deel van je ergernis direct betrekking heeft op S&S en in mindere mate op Apple. Ik zelf heb ook een 3-tal problemen met mijn Macbook gehad en elke keer op een keurige, professionele wijze geholpen door mijn Apple Dealer. 1 van de problemen was ook een knipperend scherm, maar daarnaast zijn zonder enig probleem onderdelen als topcase en harddisk vervangen.

Wat mijns insziens het probleem is, is de relatie tussen de dealers en Apple zelf. Sommige dealers krijgen volgens mij 'voorrang' t.o.v. anderen. Dit in de zin van gemakkelijker vervangende onderdelen krijgen etc.

Maar zijn er in Belgie serieus zo weinig dealers te vinden???
Ik ben het helemaal met je eens. Er zijn een aantal dealers te vinden in België maar slechts 1 in mijn direkte omgeving. Er zijn een aantal andere service punten maar die sturen doorgaans door naar switch antwerpen of gent, deze laatste is al een heel stuk voor mij.

Bij welke asp brengen jullie dan je toestel binnen? Ik ben namelijk op zoek naar een nieuwe :p

Het merendeel van mijn frustratie komt inderdaad door s&s. Maar ik heb ook een probleem met apple zelf, mijn 2 laatste en huidige toestellen zijn beiden uit de doos gekomen met problemen

mbp: hdd maakt vervelend lawaai en een bult in de topcase
mb: linker zijkant zit los

• enverlin
  • Registratie: november 2006
  • Niet online
als S&S alles goed had gedaan, was je Topic Start zeg maar 2/3 kleiner geweest :').. hahah

• Zpottr
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
quote:
fromalk schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 14:26:
(...)
mb: linker zijkant zit los
Als je bedoelt dat je die zijkant een paar mm kunt induwen: dat is normaal nooit anders gezien. Heeft ook geen nadelige gevolgen dus ik zou me er niet te veel aan storen.

iPhone 4S 64GB zwart ongebruikt te koop

• MahRain
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 24-09-2013
Zo te zien heb je gewoon te maken met een vervelende dealer. Zelf heb ik in geval van problemen altijd contact opgenomen met Apple zelf, Applecare, en daar ben ik er altijd nog mee uit gekomen. Mijn MacBook Pro C2D werkt perfect.

• cmegens
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 03-07 16:33
quote:
als S&S alles goed had gedaan, was je Topic Start zeg maar 2/3 kleiner geweest :').. hahah
En als Fromalk zijn producten direct bij Apple had besteld via Apple.be dan was er van die 1/3 ook weinig over gebleven. Ik geef toe dat Fromalk pech heeft gehad, maar een deel van de problemen was via apple zelf heel anders opgelost.

Wanneer je een macbook pro bijvoorbeeld 15 minuten na het uitpakken al een defect vertoont krijg je van Apple gewoon een nieuwe, no questions asked... De scheuren in de cases van de macbook, een bekend probleem, wordt door Apple zelf altijd snel en adequaat opgelost.

Ik vind het dus ook raar dat je je verhaal begint over Apple, terwijl voornamelijk S&S verantwoordelijk is voor je problemen. Tuurlijk, Apple maakt zeker fouten in hun ontwerpen (ook dat is mensenwerk) en met dit soort complexe producten kunnen er wel eens foute producten door heen glippen, maar mijn ervaring met andere merken is niet beter, en vaak slechter! Probeer een Acer laptop maar eens te laten repareren wanneer er een scheurtje in de behuizing zit.

• Zat0x
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 16-10-2008
Flamen is niet gewenst op GoT, punt.

Hoedje wijzigde deze reactie 26-04-2008 17:24 (61%)

• fromalk
Het probleem lag in eerste instantie wel bij s&s maar apple is ook meerdere malen in de fout gegaan hé

Normaal gezien is het interne policy voor een toestel na 3 herstellingen te vervangen, vanaf de 4de herstelling ben ik dit beginnen aan te vragen (bij het eerste toestel dus). Een aantal keer kreeg ik een ja onder het mom van: 'Als het toestel nu uit reparatie komt en nog steeds problemen heeft krijg je een ander' maar zodra ik dan met apple contact op nam voor keer 5, 6 en 7 werd dit telkens een nee vreemd genoeg.

Nuja het ging dan ook maar om het instapmodel

De barst in mijn macbook is niet hersteld geweest, s&s heeft hiervoor contact opgenomen met apple (via een fototje genomen met een isight communiceerd men daar blijkbaar) en apple heeft de herstelling niet goed gekeurd. Ik heb zelf tot 3 maal toe contact met hen opgenomen om dit toch nog geregeld te krijgen maar een oplossing is helemaal niet uit de bus gekomen. Tot overmaat van ramp heeft s&s de levering van mijn toestel toen ook nog eens verpest. Het is dus helemaal niet waar dat men barsten in de behuizing steeds vervangt. En dat lag niet aan s&s maar aan apple. Het ging hier ook niet meer om de low budget uitvoering maar een full option witte editie.

De fabrikage fouten in mijn mb en mbp zijn ook niet de schuld van s&s maar van apple zelf, nu het is niet meer als normaal dat fouten gebeuren en daar kan apple ook niets aan doen maar ik vind dat als je grotendeels betaald voor de looks deze ook perfect in orde moeten zijn

S&S is voor mij pure tegenslag geweest en daar kan apple niet rechtstreeks iets aan doen. Echter gaat apple wel in de fout daar het geen enkele vorm van onderzoek lijkt te doen naar de kwaliteit van de after sales. Niet voor mij specifiek maar elke handelaar kan als hij er maar voor betaald een zwart bordje met premium reseller ophangen, het is aan apple de taak om de kwaliteit van hun premium resellers te controleren en de klant kwaliteitsvolle aftersales te garanderen.

• memento__mori
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 15-04 00:14
quote:
fromalk schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 17:34:
Het probleem lag in eerste instantie wel bij s&s maar apple is ook meerdere malen in de fout gegaan hé

Normaal gezien is het interne policy voor een toestel na 3 herstellingen te vervangen, vanaf de 4de herstelling ben ik dit beginnen aan te vragen (bij het eerste toestel dus). Een aantal keer kreeg ik een ja onder het mom van: 'Als het toestel nu uit reparatie komt en nog steeds problemen heeft krijg je een ander' maar zodra ik dan met apple contact op nam voor keer 5, 6 en 7 werd dit telkens een nee vreemd genoeg.
Je hebt die laptop dan ook niet bij Apple zelf gekocht maar bij S&S, welke dus gewoon een reseller is.
Het is dan aan S&S om het toestel te vervangen en nadien met Apple die zaken te regelen. Apple heeft er in dit geval weinig mee te maken, buiten dat er een productiefout is dan. Als je goed kijkt op je factuur zal daar niet Apple Belgium op staan, maar S&S Hasselt. S&S Hasselt is dus 100% verantwoordelijk voor de producten die zij verkopen. Maar jah, die zullen eerst geld van Apple willen zien, voor dat zij je een nieuwe macbook geven. Maar zo hoort het niet.

Ivm Switch. Ik kan Switch best begrijpen, je hebt die laptop daar niet gekocht dus zij zijn niet verplicht je daar te helpen, tenzij je eerst met de Apple support hebt gebeld, en die je hebben doorgestuurd naar Switch. Ze hebben daar namelijk een contract mee om herstellingen uit te voeren. Dus beter eerst met Apple zelf bellen ipv rechtstreeks contact op te nemen met een reparatiecentrum als je het toestel online gekocht hebt.

Voor de rest vind ik het enorm rot voor je, en het hoort niet, maar het kan overal gebeuren.
Ik heb bijvoorbeeld niets anders dan miserie gehad met m'n gloednieuwe Acer Ferrari 3200 een aantal jaar geleden. De reparatie (door fabrieks/ontwerpfout in moederbord) heeft toen 3 maand geduurd. Voor mij dus nooit meer Acer rootzooi. Ik kan dan ook begrijpen dat je net hetzelfde gevoel hebt over Apple.

• ferrybouwman
quote:
memento__mori schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 18:00:
[...]

Je hebt die laptop dan ook niet bij Apple zelf gekocht maar bij S&S, welke dus gewoon een reseller is.
Het is dan aan S&S om het toestel te vervangen en nadien met Apple die zaken te regelen. Apple heeft er in dit geval weinig mee te maken......
Sorry, maar waar haal je die informatie vandaan?

Apple geeft wereldwijde garantie. heb ik volgende week in Bangkok problemen dan kan ik hem daar aanbieden bij een Apple Reseller. Zij hebben zoals je zegt een contract met Apple voor de reparaties ed. Apple vergoedt de reparatiekosten. Dit geldt voor producten gekocht direct bij Apple maar net zo goed bij de Mediamarkt.

Om een reseller te zijn dien je defecte apparaten te accepteren ongeacht of het product daar is gekocht. Apple is dus wel degelijk degene bij wie je moet zijn voor garantie. Dat zij je vaak doorverwijzen naar een reseller in de buurt is dan weer een ander punt.

iPhone 5 32GB
iPad 3 4G 64GB

• BCC
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 14:36
quote:
ferrybouwman schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 21:36:
[...]
Sorry, maar waar haal je die informatie vandaan?
In essentie heeft hij gelijk. Als consument heb je in principe niets met de fabrikant de maken en alleen met de winkel waar jij het spul gekocht hebt. Bij Apple is de fabrieksgarantie echter zo goed en volledig dat je vaak bij Apple beter uit bent dan bij een willekeurige retailer.

• ferrybouwman
Ja dat klopt, alleen zie je tegenwoordig dat fabrikanten van met name mobiele apparatuur of andere spullen, zoals horloges, mobieltjes etc. hun klanten de service bieden om overal aan te kunnen kloppen met hun problemen.

Ik bedoel dus dat dit duidelijk door Apple wordt aangegeven en dit niet een kwestie is van strijden om waar je moet zijn voor je garantie.

iPhone 5 32GB
iPad 3 4G 64GB

• cmegens
  • Laatst online: 03-07 16:33
quote:
Ja dat klopt, alleen zie je tegenwoordig dat fabrikanten van met name mobiele apparatuur of andere spullen, zoals horloges, mobieltjes etc. hun klanten de service bieden om overal aan te kunnen kloppen met hun problemen.

Ik bedoel dus dat dit duidelijk door Apple wordt aangegeven en dit niet een kwestie is van strijden om waar je moet zijn voor je garantie.
Klopt niet helemaal wat je zegt. Wanneer je een Apple laptop niet rechtstreeks bij Apple koopt, maar via een ander kanaal, zal het verkoopkanaal aan moeten geven of de defecten gerepareerd moeten worden of niet. Dit is dan een zaak tussen de koper en de verkoper waarmee je een koopcontract hebt.

Heb ik mijn product bij Apple gekocht, dan moet ik hem bij een officieel Apple service laten zien, waarna zij vaststellen of mijn klacht klopt. Zij zullen dan namens Apple het defect repareren of iig oplossen. Kortom, het is een zaak tussen de koper en de verkoper bij wie je een koopcontract hebt, en dat is in dit geval Apple. Gezien er weinig officiele Apple winkels hier zijn, schakelen zij dus ook officiele verkoop- en servicepunten in om te bemiddelen.

Daarbij komt nog eens dat niet ieder verkooppunt van Apple spullen ook een erkende verkoop en service punt is voor Apple. Als je dus zoals in dit voorbeeld, je spullen koopt bij een winkel heb je dus, in geval van defect, te maken met die winkel. De winkel regelt zijn zaken dan zelf weer met Apple. Als S&S dus geen zin heeft om veel moeite voor je te doen, dan schepen ze je af. Daarom bestel ik dus altijd alles bij Apple zelf, zodat zij eventuele defecten afhandelen. En ja, Apple zelf staat bekend om zijn goede servive en coulance tegenover eigen productiefouten zoals de scheurtjes. Ik blijf dus bij mijn punt dat Fromalk een hoop leed bespaard was gebleven als hij direct via Apple had besteld. Bovendien valt er vaak via de telefoon nog wel wat extraas bij je aankoop los te peuteren bij Apple zelf..

• Rox_NL
  • Niet online
quote:
fromalk schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 17:34:
S&S is voor mij pure tegenslag geweest en daar kan apple niet rechtstreeks iets aan doen. Echter gaat apple wel in de fout daar het geen enkele vorm van onderzoek lijkt te doen naar de kwaliteit van de after sales. Niet voor mij specifiek maar elke handelaar kan als hij er maar voor betaald een zwart bordje met premium reseller ophangen, het is aan apple de taak om de kwaliteit van hun premium resellers te controleren en de klant kwaliteitsvolle aftersales te garanderen.
Lang niet iedereen krijgt de status van APR. Het ligt er echt aan waar je de vestiging wilt openen en of je ook aan alle eisen van Apple voldoet. Helaas is after-sales wat moeilijker te testen, want dan moet je een mystery shopper (die nu al de winkel en het personeel komen beoordelen) met een kapot gemaakt product langs laten komen. Volgens mij gaat Apple op dit moment nog niet zover ;).

Wat je natuurlijk wel kunt doen is de klachten over S&S doorsturen naar Apple Benelux. Of telefonisch contact opnemen met Apple Benelux in Bunnik, Nederland. Dan weet je zeker dat je klacht gehoord wordt. Dat trouwens niet elke vestiging van hetzelfde bedrijf een Technische Dienst on-sight heeft is vrij logisch, dat is echt een veel te kostbare optie. Als je het vergelijk met andere merken die maar enkele centra hebben voor heel Europa doet Apple het nog wel netjes met service punten in de buurt.

• Hoedje
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 14:59

Hoedje

Moderator Apple Talk
We zijn het over eens, na overleg, dat dit topic beter past in het nieuwe shopping forum, dus daarom --> Shopping Forum.

• leevicko
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 24-07-2012
om het een beetje genuanceerd te bekijken.
ik werk al jaren met s&s en alleen maar positieve zaken.
Zij zijn van de enige die een herstelling op een paar dagen kunnen doen.De meeste werken via arc of een andere service provider en duurt langer. Dus hier zou ik geen punt van maken.

En dan stel ik mij de vraag waarom je er dan blijft shoppen.
Als ergens niet tevreden van ben kom ik er gewoon niet meer in plaats van een winkel zwart te maken.
allé mannen van s&s jullie doen het goed.....

• Tijn89
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 10-07 23:14
Het is indd raar dat je bij die winkel terug blijft komen ipv het via de apple online store te doen.. Maar kan het op zich wel begrijpen dat je er terug komt...

Maar om nu te zeggen dat ze het goed doen, leevicko? Ze zouden op z'n minst hun manier van verzenden moeten aanpassen, want een bekrast product terug krijgen gaat er bij mij echt niet in hoor!

• leevicko
  • Laatst online: 24-07-2012
Begrijp ik niet maar ja...

Van alle herstellingen die ik door hen heb laten uitvoeren heb ik nog nooit het idee gehad dat mijn toestellen slecht werden behandeld. ik denk ook als dit het geval zou zijn dat dit niet de enige post zou zijn over slechte service. Wat je er mee doet is jou keuze. zolang bij mij alles perfect gaat zal ik niet snel veranderen. ( om dit een beetje te verduidelijken: ik werk van 1984 met mac/ nooit anders geweten en heb heel wat ervaring met dealers: goed en slecht)

ik denk dat het altijd aan de koper is om te bepalen waar je iets koopt en waar je iets laat maken.
losstaand van waar je hem gekocht hebt of waar je woont. Ik moet zelf ook 35 min rijden, maar weet waarom!!!

• Joske Pijls
  • Laatst online: 17-07-2008
Welkom op GoT, jammer dat je Het algemeen beleid nog niet hebt gelezen. Ik raad je aan dat eerst te doen voor je verder gaat posten. We verwachten fatsoenlijke en onderbouwde postings hier, van de topicstarter maar ook van jou.

SmartDoDo wijzigde deze reactie 28-04-2008 21:15 (93%)

• Joske Pijls
  • Laatst online: 17-07-2008
Sorry voor mijn vorige reactie. Toch wil ik nogmaals vermelden dat ik er niet bij kan dat iemand na zoveel gezever toch naar dezelfde winkel blijft gaan. Blijf daar dan toch weg !

Doe jezelf een plezier en switch en s&s. Niemand kan tevreden zijn met deze situatie.

Een gouden tip voor jou, fromalk. Mediamarkt !

2 weken onvoorwaardelijke omruilgarantie.

• Wim Leers
  • Laatst online: 20-07 13:34
S&S *probeert* herstellingen in 5 dagen uit te voeren. Dit is veel sneller dan de gemiddelde winkel/fabrikant, maar onacceptabel lang voor mij. Dus toen ik problemen had met mijn MBP (en dat waren er heel wat (staat ook hier op GoT), en zijn er nog altijd heel wat, gewoon omdat ik hem niet kan missen), heb ik naar Apple gebeld en gevraagd of ik nergens anders service kon krijgen. Dat kan dus bij iedere Apple Service Provider. Die moeten namelijk service verlenen aan *iedere* Apple gebruiker, of je daar het toestel gekocht hebt of niet. Zo kwam ik terecht bij het Apple Centre van Maastricht. Op voorhand geregeld, 's morgens langs gereden, in de namiddag was het al klaar… !

Zó hoort het.

(P.S.: ik ben zelf ook van Hasselt, dus Maastricht is een stukje rijden, maar zo lang nu ook weer niet: een 40-tal minuten als ik het me goed herinner.)

http://wimleers.com/, @wimleers

• Dr. Strangelove
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 21-07 18:40
Als het mogelijk is zou ik linea recta naar Apple gaan. Twee keer een probleem gehad met een van de vele producten die ik van ze heb en erg netjes en snel opgelost:

iPod 1st gen met een batterij die na een jaar intensief gebruik zich niet meer liet opladen - vervangen door een nieuwe iPod (of refurbished, in elk geval in nieuwstaat). Alles binnen een week geregeld.

iPod shuffle dead on arrival - vervangen door een nieuw exemplaar, ook binnen een week.

Twee dikke duimen omhoog voor de customer service van Apple :)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• aoleks
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 03-12-2009
ik weet natuurlijk niet hoe het zit in belgie en wat voor een winkel s&s is, maar om met tomaten naar apple te gooien vind ik ook geklets. een beetje het verhaal van mensen die klagen dat ze te veel belasting betalen als je snapt wat ik bedoel...

ik vind dat je eerst jezelf moet gaan verdiepen in wat een apple dealer betekent (als je het over een apple dealer hebt, want s&s kan net zo goed een elektronica winkel zijn waar ze apple computers verkopen) en dan pas mag je klagen.

ja, je hebt gelijk, ze moeten jouw producten netjes behandelen, ook tijdens transport. ja, ze moeten je product vervangen als dit 3 keer is gemaakt vanwege een deffect. ja, ze moeten jouw het goed product verkopen, zeker als dit in de aanbieding is. en ga zo maar door. maar dat is de verplichting van de WINKEL, niet van apple...

sterker nog, ik las in je verhaal dat apple je een waarde bon had gegeven EN!!! de mogelijkheid om je oud toestel in te ruilen. NA EEN DAG!!! nou ken ik jou niet en wil ik niet respectloos zijn, maar ff in het kort: wtf wil je nog meer?

ik snap je frustraties en opnieuw, het is allemaal best dat je ze op een forum uit, maar vergeet niet dat heel veel mensen niet zelf nadenken en ze lezen jouw "slechte" verhalen over apple en zo ontstaan er geruchten dat apple "k*t" is. terwijl dat helemaal niet het geval is.

gr
chris

• Dutch_Razor
  • Laatst online: 15-07 00:18
Eh, waarom ga je uberhaupt nog naar S&S?

Ik was bij Am bridge (in Sittard). Als ik in de winkel geholpen zou worden zou het 2 dagen langer duren, als ik zelf naar hun technische dienst was gereden (5 km) was de reparatie ter plekke uitgevoerd!

Service hangt gewoon heel erg af van de winkel, het is niet zo dat Apple zoals in Amerika eigen winkels heeft, desnoods kun je hem nog naar Apple zelf sturen als er geen winkel in de buurt is.

• Superflip
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 16-07 14:49

Superflip

*pwiet*

Van S&S heb ik zelf al de meest wilde verhalen gehoord.

Ik blijf trouw bij de Switch shops. Laatst was mijn MacBook Pro defect... binnen de dag was ie gerepareerd onder de Apple Garantie! Heel het logic board vervangen.

Overigens was mijn MacBook Pro niet aangekocht bij Switch!

• 0X55AA
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 21-07 19:47
Ach Switch, persoonlijk heb ik van die uit Gent ook al de gekste verhalen gehoord. Maar de ene klant is de andere niet. Sommige klanten verwachten dat ze als ze op zaterdag om 20u een mailtje sturen naar een winkel dat ze binnen het uur worden beantwoord 8)7 Een ervaring met een winkel ligt dus zowel aan de winkel als aan de verwachtingen van de klant.

Persoonlijk heb ik erg goede ervaringen met Lab9 uit Kortrijk, snelle en goede service.

Wat ik trouwens altijd raar vind, men ondervind slechte service/ men is ontevreden, maar toch blijven ze er kopen.

• Tarkin
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 10:45

Tarkin

Fe Fan

nu ja, als je bij een bepaalde winkel blijft kopen, dan komt dat op een gegeven moment toch wel eens in je voordeel. Ik heb hier zelf een lokale pc boer waar ik al mijn hele leven naartoe ga, en als ik dan iets vandoen heb (kabels ofzo) dan krijg ik die gewoon mee, waar ik in een andere winkel zou moeten voor betalen. En ok soms heb je eens wat mindere service (ook 3/4 van het dorp vind hem slecht:p) maar ik heb er een hele goeie verstandsrelatie mee en ik kan er heel wat van gedaan krijgen, dath eb je niet als je altijd een andere winkel opzoekt
Pagina: 1

Populair: Vliegtuig Tablets Luchtvaart Samsung Crash Smartphones Microsoft Apple Games Rusland

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013