Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 30 november 2007

http://www.reteip.nl/wiifittopic/GB_Wii_WiiFit.jpg

Welkom bij het Grote Wii-Fit Topic.

Inleiding

Wii Fit is ontworpen om je bewuster te laten zijn van je fysieke conditie, terwijl je tegelijkertijd een beetje plezier hebt en wat gezonder wordt. Met oefeningen die ontworpen zijn om je te helpen je balans en houding te verbeteren, je BMI (Body Mass Index) te veranderen of simpelweg te ontspannen, gebruikt Wii Fit de nieuwste technologieën om je te assisteren bij het leiden van een gezonder leven.

Als eerste stap je op het hypermoderne Wii Balance Board om een overzicht te krijgen van je huidige conditie. Door je BMI (Body Mass Index) te berekenen, je zwaartepunt te analyseren en je atletische vaardigheid te berekenen middels een paar simpele tests, bepaalt de software je Wii Fit Age (Wii Fit-leeftijd); een unieke indicatie tussen 2 en 99.

Wii Fit bevat meer dan veertig oefeningen op vier gebieden. Verbrand calorieën in de Aerobic Exercises (aerobicsoefeningen), werk aan je balans en houding met de Balance Games (balansspellen), versterk je spieren met de Muscle Workouts (spiertrainingen) en leer te rekken en ontspannen met de Yoga-houdingen.

Van Step Basics (basissteps) en Snowboarding tot Rhythm Boxing (ritmisch boksen) en Jogging (hardlopen), Wii Fit biedt een breed aanbod aan vermakelijke activiteiten. Ze motiveren je om te blijven trainen en moedigen de rest van het gezin aan om het ook eens te proberen.

Spelinformatie

http://www.nintendo.nl/NOE/images/game_packshots/wii/PS_Wii_Fit_PEGI.jpg
* Categorie: Overige sportspellen, Fitness & gezondheidsspel
* Multiplayer-stand: Tegelijkertijd
* Aantal spelers: 1-2
* Leeftijdsclassificatie: 3+
* Uitgever: Nintendo
* Ontwikkelaar: Nintendo
* Releasedatum: 25/04/2008

* Geniet van meer dan 40 oefeningen, ontworpen om je te helpen bij het verbeteren van je evenwicht, houding en BMI, of simpelweg bij het ontspannen.
* Gebruik het Wii Fit Channel om de vooruitgang bij te houden van iedereen die Wii Fit gebruikt.
* Probeer allerlei oefeningen, inclusief yoga, balansspellen, spiertrainingen en aerobicsoefeningen. Kies jouw favoriete oefeningen, zodat elke training een plezier is!

Wii Fit Channel

Om je te helpen je vooruitgang bij te houden, bevat Wii Fit het Wii Fit Channel, een speciaal kanaal voor Wii Fit. Maximaal acht mensen kunnen hun persoonlijke fitnessprofielen daarin opslaan en vergelijken, en het kanaal houdt ook bij welke oefeningen er buiten het Wii Balance Board om gedaan worden. Op die manier krijg je een nauwkeurig overzicht van je conditie. En als je daadwerkelijk vooruitgang boekt, zie je dat niet alleen in een grafiek, maar ook aan de slinkende taille van je Mii-personage.

http://www.digitalbattle.com/wp-content/uploads/2007/12/wiifit.jpg

Accessoires

Er is op dit moment 1 extra accessoire bekent. De Wii Fit mat.
http://www.jnintendo.com/wp-content/plugins/wp-image-suck/images/1390693715d0d8097a25ac103fdb64d6/hori04.jpg
http://www.reteip.nl/wiifittopic/hori01.jpg

Voor zover bekend is het Balance Board niet los te verkrijgen. Als er meerdere spellen met ondersteuning voor uitkomen breng Nintendo deze waarschijnlijk als losse accessoire uit

Interessante Links

Officiële website
Nintendo NL Wii Fit Informatie

Credits

Topicstart door Reteip en Er!k. Aanvullingen en/of opmerkingen graag even melden! ;)

Er!k wijzigde dit bericht 25-04-2008 14:53 (120%)

Mocht er iemand zijn die graag een mooie topicstart wil maken, heel graag :D

Ik vind de prijs nogal redelijk hoog voor dit dus eerst een paar vraagjes voordat ik dit ga aanschaffen.

- Is dat balance board groot genoeg als je maat 45 hebt?
- Ben je niet snel uitgekeken op die spelletjes/oefeningen die er bij zitten? speel je zelf alle spellen of doe je er nu nog maar 1 omdat die de leukste is...
- Met tennis in wii sport kan je gewoon slaan met simpele polsbeweging zonder je hele arm te bewegen, Is dit vergelijkbaar met wii fit? Dus dat je bijvoorbeel alleen maar je voet beweegt ipv je hele lichaam. Dus dan zou het hele idee erachter vervagen...

heuh?
Reg. datum: 17 september 2004

quote:
zolderraam schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 13:38:
- Met tennis in wii sport kan je gewoon slaan met simpele polsbeweging zonder je hele arm te bewegen, Is dit vergelijkbaar met wii fit? Dus dat je bijvoorbeel alleen maar je voet beweegt ipv je hele lichaam. Dus dan zou het hele idee erachter vervagen...
Als je jezelf voor de gek wilt houden, dan kan dat altijd.
Reg. datum: 08 september 2001

Precies, als jij lekker op de bank wil zitten terwijl je stapt, wiebelt of duwt met je voeten op het fit-board, dan moet je dat helemaal zelf weten.

GNU guru en mainframe hacker
Er zijn twee soorten mensen: zij die Audigy mixers snappen en zij die dat niet doen.

Oh yeah? Define well-adjusted.

Als je persé een BMI van 1 wil hebben, kan dat natuurlijk ook, gewoon op de bank gaan zitten terwijl het ding meet...

Als je gaat doen alsof je sport, kan je beter Mario & Sonic at the olympics nemen, denk ik, daar moet je ook niet écht lopen. Veel handiger ;)

Only a hitman or a gamer would shoot a person in the face - Jack "the Joker" Thompson
Origin, Bullfrog, Westwood, DICE, Maxis. Pandemic and Bioware must be so thrilled to be in such good company.

Hier ook een Wiifit'er

Erg leuke manier om iets aan beweging te doen. Het is in elk geval meer een workout dan een spelletje. Ook de manier van instructies laat dat duidelijk zien. Wiifit bevat engelse teksten en ook engelse gesproken instructies. Evenwichtoefeningen zijn knap lastig, de muscle trainingen zijn ook (voor mij dan) best zwaar te noemen, het is meer beweging dan Wii Sports in elk geval. Wii sports is ook moe van te worden, maar met Wiifit voel ik in elk geval mijn spieren na een aantal oefeningen.

Zelf ook wel benieuwd naar de officiele(?) Wii mat:
http://www.jnintendo.com/wp-content/plugins/wp-image-suck/images/1390693715d0d8097a25ac103fdb64d6/hori04.jpg
http://www.jnintendo.com/wp-content/plugins/wp-image-suck/images/1390693715d0d8097a25ac103fdb64d6/hori01.jpg
Als die niet te duur is lijkt me dit ook een aardige accessoire. Helaas nog nergens zien staan.
De paar reviews die ik gezien heb zijn daar positief over.

Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders.

Phone Home
Reg. datum: 04 augustus 2001

Wii Fit mat? Wat doet dat dan precies?

[edit]
Oke het is dus niet meer dan een gewone mat om wat zachter te liggen.

-ET- wijzigde dit bericht 25-04-2008 14:14 (51%)

Toshiba Satellite A100-803; Core2duo T5200 1.6Ghz; 2GB DDR2; 120GB Sata; 15,4" WXGA; Ubuntu 8.04

quote:
itsme schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 14:02:
Hier ook een Wiifit'er

Erg leuke manier om iets aan beweging te doen. Het is in elk geval meer een workout dan een spelletje. Ook de manier van instructies laat dat duidelijk zien. Wiifit bevat engelse teksten en ook engelse gesproken instructies. Evenwichtoefeningen zijn knap lastig, de muscle trainingen zijn ook (voor mij dan) best zwaar te noemen, het is meer beweging dan Wii Sports in elk geval. Wii sports is ook moe van te worden, maar met Wiifit voel ik in elk geval mijn spieren na een aantal oefeningen.

Zelf ook wel benieuwd naar de officiele Wii mat:
[afbeelding]
[afbeelding]
Als die niet te duur is lijkt me dit ook een aardige accessoire. Helaas nog nergens zien staan.
De paar reviews die ik gezien heb zijn daar positief over.
Volgens mij is dat puur om te zorgen dat als je bijv. push ups gaat doen dat je niet over de vloer aan het dweilen bent, maar de mat eronder kunt leggen. Zit volgens mij geen functionaliteit in.

quote:
-ET- schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 14:03:
Wii Fit mat? Wat doet dat dan precies?
Bron
http://blog.wired.com/games/images/2008/04/14/wiifitmat.jpg
quote:
I think that technically you are supposed to do Wii Fit by placing the Balance Board on a yoga mat -- that's how it shows it being played in the game screens, anyway.

But of course I was too lazy to go buy one, which is why I was pleasantly surprised when Hori's officially licensed Wii Fit mat showed up at our doorstep. It's actually really nice -- long enough to fit the Balance Board on the front and accommodate a six-foot gaijin doing push-ups, and quite soft and comfortable to stand on.

It's a considerable comfort difference that lets you concentrate more on the exercises. Doing lunges this morning was much easier because I wasn't slipping and sliding all over the place. Same with push-ups. Jogging on it barefoot also worked really well, much better than on my rug.

There's no reason, other than the stylish Wii Fit green color, to buy this versus another yoga mat. But if you want to be as fashionable as I am, they have them at Play-Asia for $35.

Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders.

wow 35 dollar is nog best veel voor een matje :D

quote:
SaURoN schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 14:14:
wow 35 dollar is nog best veel voor een matje :D
22.23 EUR valt nog te doen ;)

Gisteren gehaald, en gisteravond heel even geprobeerd. Best lachen, en zit leuk in elkaar. Maar ik hoop echt dat ze er meer spellen voor uit gaan brengen. Ben bang dat ik op de meegeleverde set best snel uitgekeken ben. Hoef natuurlijk niet alleen te sporten ;)
Vind het best veel geld om wat te skieen overigens..

Xbox Live Gamertag: UltraSubX

10100111001

Ik heb 'm even gemerged en opgeschoond. Zou je dat laatste plaatje uit de TS alleen nog wel 590px willen maken?

qed

quote:
itsme schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 14:19:
[...]

22.23 EUR valt nog te doen ;)
Nou voor een matje vind ik dat nog veel hoor :P Het voegt weinig tot geen functionaliteit toe ;)

quote:
UltraSub schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 14:21:
Gisteren gehaald, en gisteravond heel even geprobeerd. Best lachen, en zit leuk in elkaar. Maar ik hoop echt dat ze er meer spellen voor uit gaan brengen. Ben bang dat ik op de meegeleverde set best snel uitgekeken ben. Hoef natuurlijk niet alleen te sporten ;)
Vind het best veel geld om wat te skieen overigens..
Binnenkort komt er ook een Ski spel uit (We Ski of Family Ski) dat ook als eerste game actief gebruik gaat maken van de balance board.

IM LINK WTFLMAO

Ik vraag me af hoe serieus Wii Sport een toevoeging is voor je gezondheid. Krijg je echt het gevoel dat je er op vooruit gaat of is het meer een soort Brain Training met oefeningen die serieus lijken, maar waar je stiekem niet zo veel aan hebt als ze willen laten blijken?

Ik boks nml 1x in de week, en ik zou graag thuis elke dag misschien 15 minuutjes trainen. Is dit dan echt een leuke toevoeging of enkel een goed idee wat lollig is uitgevoerd?

Vanaf heden is elke dag, CLB For The Win-dag!!... never... forget...

quote:
TheZeroorez schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 14:21:
Ik heb 'm even gemerged en opgeschoond. Zou je dat laatste plaatje uit de TS alleen nog wel 590px willen maken?
Done, ziet er beter uit zo!

quote:
SaURoN schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 14:21:
[...]

Nou voor een matje vind ik dat nog veel hoor :P Het voegt weinig tot geen functionaliteit toe ;)
Dat is waar maar er staat dan wel Wii™ op :P
Een matje is in elk geval wel een aardige aanvulling, dan lig je niet zo op de grond
Of dat dan perse een nintendo goedgekeurd geval moet zijn is de vraag ;)
quote:
apNia schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 14:25:
Ik vraag me af hoe serieus Wii Sport een toevoeging is voor je gezondheid. Krijg je echt het gevoel dat je er op vooruit gaat of is het meer een soort Brain Training met oefeningen die serieus lijken, maar waar je stiekem niet zo veel aan hebt als ze willen laten blijken?

Ik boks nml 1x in de week, en ik zou graag thuis elke dag misschien 15 minuutjes trainen. Is dit dan echt een leuke toevoeging of enkel een goed idee wat lollig is uitgevoerd?
Waar Wii Sports meer een spelletje is waar je moe van kunt worden is dit toch meer een training.
Gisteravond had ik het zelfde gevoel als na een stukje joggen. Naar mijn gevoel kun je hier een echte workout van maken.
Pushups etc hebben ongetwijfeld echt resultaat als je het vol houd.

itsme wijzigde dit bericht 25-04-2008 14:30 (50%)

quote:
apNia schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 14:25:

Een gezonde levensstijl is echt 'hot' op dit moment. Dus alles wat refereert aan een gezonde levensttijl vindt gretig sftrek. Het is logisch dat Nintendo hiervan gebruik wilt maken. Tegelijkertijd spreken ze hiermee een brede doelgroep aan. Persoonlijk denk ik dat het meer voor de fun is dan dat mensen actief gaan fitnessen hiermee. Als het lekker weer is ga ik liever buiten sporten dan Wii'en...

Phone Home
Reg. datum: 04 augustus 2001

Buiten dat de gezonde levensstijl hot is, vind ik ook de unieke werking van het board ontzettend gaaf.

En het werkt ook gewoon zoals je zou verwachten, zonder vage afwijkenen/bugs/glitches

Toshiba Satellite A100-803; Core2duo T5200 1.6Ghz; 2GB DDR2; 120GB Sata; 15,4" WXGA; Ubuntu 8.04

Reg. datum: 22 augustus 2001

Wat ik jammer vind aan Wii Fit is wanneer je met meerdere mensen speelt/traint.

Je moet telkens van Mii veranderen (dus terug naar het begin menu). Was handiger geweest als je van player kan switchen om de game bijvoorbeeld.

Pentium 920D - 1024MB DDR2 677Mhz - Asus P5LD2 - LG 17" TFT - WD 2000 GB 7200 rpm (IDE) - NEC 3540 DVD brander - Asus 48x24x52 - Sapphire X1300, 256MB - Windows XP SP2 <> MDA Compact I - SPV M700 <> Wii - NDS Lite

Weet iemand al of je ook een trainingssessie kunt doen ipv losse oefeningen? Ik kan nu alleen nog oefening na oefening aanklikken, maar een serie oefeningen doen (of oefeningen combineren) lijkt me juist die echte 'train' toevoeging.

PS : Er!k link even naar dit plaatje in de topicstart ipv die grote : http://www.reteip.nl/wiifittopic/hori01.jpg

2e Edit :

Hier kun je hem bestellen :). 20 Euro kost hij hier!

Wii Fit Mat @ PSXShop

Reteip wijzigde dit bericht 25-04-2008 14:54 (43%)

quote:
Reteip schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 14:32:
Weet iemand al of je ook een trainingssessie kunt doen ipv losse oefeningen? Ik kan nu alleen nog oefening na oefening aanklikken, maar een serie oefeningen doen (of oefeningen combineren) lijkt me juist die echte 'train' toevoeging.

PS : Er!k link even naar dit plaatje in de topicstart ipv die grote : [afbeelding]
Die is inderdaad beter :) Heb ook nog een plaatje toegevoegd van het resultatenoverzicht van het Wii Fit Channel.

quote:
Er!k schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 14:49:
[...]

Die is inderdaad beter :) Heb ook nog een plaatje toegevoegd van het resultatenoverzicht van het Wii Fit Channel.
Jammer dat het kanaal geen ondersteuning heeft voor friends, het leek me wel leuk om de grafiekjes van anderen met een Wii te kunnen vergelijken.

Ow en mocht je een Wiifit sticker willen, de kraskaart voor nintendo registratie is ook meteen een sticker :P

itsme wijzigde dit bericht 25-04-2008 14:52 (13%)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws