Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
KeaveXL schreef op zondag 04 mei 2008 @ 14:13:
[...]

Ja want van plat vervoeren gaat de tv stuk |:(
Dat hoeft niet dat snap ik ook wel, maar ik wil niet weten hoe die chauffeurs van die zaken over drempels heen rijden als ze haast hebben om snel thuis te komen.

quote:
ymmv schreef op zondag 04 mei 2008 @ 14:24:
[...]

Hoeft niet, maar de kans is wel een stuk groter bij plat vervoeren. Daarom zie je glazenmakers ook altijd glas rechtop vervoeren. Dan staat er minder gewicht op de glasplaat en breekt er niets tijdens het vervoer bij een hobbel op de weg.
Ja maar als het glas gebroken is zie je dat hopelijk wel voor dat je hem aanzet :) Bovendien zit die tv zo goed in het piepschuim gepakt, dat wanneer je gewoon rustig rijd er echt niks gebeurd met die glasplaat.

Macbook :D

quote:
KeaveXL schreef op zondag 04 mei 2008 @ 14:42:
[...]

Ja maar als het glas gebroken is zie je dat hopelijk wel voor dat je hem aanzet :) Bovendien zit die tv zo goed in het piepschuim gepakt, dat wanneer je gewoon rustig rijd er echt niks gebeurd met die glasplaat.
het heeft niet met het piepschuim te maken maar met het gewicht van het glas dat drukt op het middelste stuk van het glas wanneer de tv plat ligt. bij een drempel kan je net krijgen dat door het op en neer gaan net iets meer gewicht ervoor zorgt dat het glas barst. net als met je opspringt. op het moment dat je neerkomt lijkt het even alsof je zwaarder bent heel eventjes maar.

wanneer het glas rechtop staat dan is er geen sprake meer van een zwak punt evenwijdig aan de krachten. omdat het glas relatief dun is.

quote:
dangerpaki schreef op zondag 04 mei 2008 @ 15:32:
[...]

het heeft niet met het piepschuim te maken maar met het gewicht van het glas dat drukt op het middelste stuk van het glas wanneer de tv plat ligt. bij een drempel kan je net krijgen dat door het op en neer gaan net iets meer gewicht ervoor zorgt dat het glas barst. net als met je opspringt. op het moment dat je neerkomt lijkt het even alsof je zwaarder bent heel eventjes maar.

wanneer het glas rechtop staat dan is er geen sprake meer van een zwak punt evenwijdig aan de krachten. omdat het glas relatief dun is.
Snap ik, maar wanneer de tv dus goed vast ligt o.a. door de doos vast te zetten en doordat de tv goed vast in de doos zit, kan je makkelijk de tv plat vervoeren mits je voorzichtig bent bij drempels etc. Het is inderdaad beter wanneer je hem rechtop (kan) vervoeren, maar als je dat niet kan of geen zin om extra geld uit te geven aan bezorg kosten gaat dit prima.

Macbook :D

Gisteren een PX80 uitgepakt (jammer genoeg niet bij mij thuis :'( ), die zat toch niet super in het piepschuim hoor. Gewoon boven en onderkant, dus genoeg plaats in in midden om 'door te buigen' als je over een drempel rijd of zo.
Het staat ook expliciet op de doos dat hij rechtop vervoerd moet worden. Gelukkig kon hij in mijn koffer gewoon rechtop :)

Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6
Zet jezelf op de kaart met TweakerMaps

Heb plattetv.nl een mail gedaan aangaande de bezorging. Als hun niet staand vervoeren kan ik net zo goed zelf gaan halen, bespaar ik ook weer 25 euro. Schuin of liggend past die bij mij ook wel in mijn stationwagen.

Zal ook even bij vriend Vincent(Smits Arnhem) informeren wat bezorgen kost. Neem aan dat ze elkaars (totaal) prijs in de gaten houden betreffende de 42PZ85.

Reg. datum: 08 november 2004

quote:
supercop7373 schreef op zondag 04 mei 2008 @ 15:54:
Heb plattetv.nl een mail gedaan aangaande de bezorging. Als hun niet staand vervoeren kan ik net zo goed zelf gaan halen, bespaar ik ook weer 25 euro. Schuin of liggend past die bij mij ook wel in mijn stationwagen.
Nou ja, behalve dan wanneer hij breekt tijdens vervoer jij verantwoordelijk hiervoor bent en anders de verkoper. Een nogal essentieel verschil!

Vista x64 \o\

Koop je een tv van een boel euro's en dan moeilijk doen over 25e..

Opteron 185 @ 2.9GHZ, 3GB PC3200, Point of View 8800GTS, DFi NF4 ultra-d, Fujitsu MAU 15.000 rpm 36gb scsi, 2x Seagate cheetah x15 15k rpm 36 gb, Maxtor dmax 10 200gb , Fortron Source 700w , DiNovo Laser, Auzentech X-fi Prelude 7.1 @ Z5500 digi

quote:
supercop7373 schreef op zondag 04 mei 2008 @ 10:33:
[...]
Jawel hoor, dan heb je niet goed gekeken. ;) ben gisteren bij plattetv.nl geweest in de Molenstraat en daar staat de 42PZ80 en 42PZ85.
Vrijdag iig niet! En de 8 series zijn goed herkenbaar met die wig-vormige voet!

Maar ik heb vandaag in Arnhem bij de mediamarkt de 42PZ80 gezien. Erg jammer van dat zilveren stuk onderaan. _waarom_ nou net bij de PZ serie dat lelijke gedoe terwijl de anderen 't niet hebben...
quote:
Bever! schreef op zondag 04 mei 2008 @ 16:44:
Koop je een tv van een boel euro's en dan moeilijk doen over 25e..
We blijven Nederlanders hè? Nee, maar altijd op de kleintjes letten.

OT: Ik denk dat de vraag al eerder is gesteld, maar omdat het mij nog steeds niet duidelijk is:
Zit er nou een gamemode in de PX80 of niet ? Zo ja, zorgt die voor on-screen weergave aanpassingen of voor een lagere response ?

quote:
Tjark Verhoeven schreef op zondag 04 mei 2008 @ 16:54:
[...]

Vrijdag iig niet! En de 8 series zijn goed herkenbaar met die wig-vormige voet!

Maar ik heb vandaag in Arnhem bij de mediamarkt de 42PZ80 gezien. Erg jammer van dat zilveren stuk onderaan. _waarom_ nou net bij de PZ serie dat lelijke gedoe terwijl de anderen 't niet hebben...
vrijdagochtend kreeg ik de mail dat ze hem hadden staan....of zouden ze hem stiekum er neer gezet hebben toen??? Hij stond in ieder geval rechts in het midden van de winkel met de naast hem een Samsung en daarnaast de PX80 en PZ85

Dat zilveren stuk aan de onderkant was voor mij de reden(lees opdracht van de vrouw) om voor de PZ85 te gaan.

Nooit meer Lenco CDR's

Je kan ook de "boven doos" eraf halen. Dan past ie gewoon op vrijwel elke achterbank.
Doordat de bank iets afloopt kun je dan de bovenkant tegen de hoofdsteunen laten rusten.
Met de piepschuim stukken uit de bovendoos kun je de rest klemmen tegen je stoel.

We hebben zo 50km afgelegd en dat ging prima. Staat ie dus gewoon overeind.

Acer Aspire 5920G-302G25Mi - XP pro SP2, IE7, Office2003

quote:
Zak aarde schreef op zondag 04 mei 2008 @ 17:00:
[...]

We blijven Nederlanders hè? Nee, maar altijd op de kleintjes letten.

OT: Ik denk dat de vraag al eerder is gesteld, maar omdat het mij nog steeds niet duidelijk is:
Zit er nou een gamemode in de PX80 of niet ? Zo ja, zorgt die voor on-screen weergave aanpassingen of voor een lagere response ?
Er zit geen gamemode op, alleen de amerikaanse versie zou dat hebben.
En op een plasma heb je niet te maken net response tijd :*)
Daarom heb ik nu ook gekozen voor de 42PZ85 :*) En ik ben me een partij blij. :P

quote:
Subbase schreef op zondag 04 mei 2008 @ 19:02:
Je kan ook de "boven doos" eraf halen. Dan past ie gewoon op vrijwel elke achterbank.
Doordat de bank iets afloopt kun je dan de bovenkant tegen de hoofdsteunen laten rusten.
Met de piepschuim stukken uit de bovendoos kun je de rest klemmen tegen je stoel.

We hebben zo 50km afgelegd en dat ging prima. Staat ie dus gewoon overeind.
Ik weet dat het reeds voorbij is gekomen in het vorige topic maar wat is de doosmaat ook al weer?
EDIT:119 cm breed x 80 cm hoog x 33 cm diep...

En wat houd je over qua hoogte als je bovendoos eraf haalt?

supercop7373 wijzigde dit bericht 04-05-2008 20:31 (3%)

Ik ben van plan binnekort een nieuwe televisie te gaan kopen. Ik zit er aan te denken de Panasonic TH-37PX80 te gaan halen. Dit in combinatie met de volgende mogelijkheden/eisen:

- Het is voor in de woonkamer, dus gebruik is voor televisie kijken, gamen en films kijken
- Mijn budget is ongeveer 900 euro (max. 950)
- De afstand van bank tot tv is ongeveer 3 meter
- PC op aansluiten om ander HD content te kunnen bekijken
- Goed HD weergave, hoeft niet Full-HD (zie je toch niet op 37 inch op 3 meter afstand)
- Meerdere HDMI aansluitingen
- Mooi beeld in combinatie met digitale televisie van UPC

Wat vinden jullie van deze televisie, denken jullie dat deze aan mijn eisen zal voldoen? Is er iemand de me nu nog zal aanraden een LCD televisie te gaan halen ipv een plasma?

Reg. datum: 13 augustus 2001

quote:
supercop7373 schreef op zondag 04 mei 2008 @ 19:43:
[...]

Ik weet dat het reeds voorbij is gekomen in het vorige topic maar wat is de doosmaat ook al weer?
EDIT:119 cm breed x 80 cm hoog x 33 cm diep...

En wat houd je over qua hoogte als je bovendoos eraf haalt?
42 of 46 inch?

quote:
Thomasson4 schreef op zondag 04 mei 2008 @ 20:28:
Ik ben van plan binnekort een nieuwe televisie te gaan kopen. Ik zit er aan te denken de Panasonic TH-37PX80 te gaan halen. Dit in combinatie met de volgende mogelijkheden/eisen:

- Het is voor in de woonkamer, dus gebruik is voor televisie kijken, gamen en films kijken
- Mijn budget is ongeveer 900 euro (max. 950)
- De afstand van bank tot tv is ongeveer 3 meter
- PC op aansluiten om ander HD content te kunnen bekijken
- Goed HD weergave, hoeft niet Full-HD (zie je toch niet op 37 inch op 3 meter afstand)
- Meerdere HDMI aansluitingen
- Mooi beeld in combinatie met digitale televisie van UPC

Wat vinden jullie van deze televisie, denken jullie dat deze aan mijn eisen zal voldoen? Is er iemand de me nu nog zal aanraden een LCD televisie te gaan halen ipv een plasma?
Lijkt me prima keuze! Niks op aan te merken.

dikke belg

Hmmm, nu ik er even over nadenk:

Ik zocht een tv (hdready) voor op me kamer te ps3-en
Nu zal ik meestal op 2m of ietsjes verder zitten.
Is het dan verstandig om een 37" hd ready scherm te nemen? aangezien ik niet overduidelijk raster-vorming wil zien..

Of beter safe spelen en voor 32" gaan (maar geen plasma :( )

To-do list: PS3, 24" LCD monitor

Even kortsluiten waarom ik op dit forum naar advies vroeg: mijn Panasonic TH-42PX80 is reeds binnen van vorige week woensdagavond, het verhaaltje:

Heb deze opgehaald bij iishop.nl in Tienen (.BE) voor een luttele ¤940 euro. Ik had de afmetingen van de doos vooraf al, alles mooi nagemeten en hij zou passen in mijn Volvo V40. Ter plaatse zou de aap uit de mouw komen, we kantelden de doos om hem erin te krijgen, maar ik kreeg de doos niet rechtop in de auto! Scheelde een paar cm van het plafond... dus heb hem eruit gehaald en dan rechtop in de koffer gezet op een bedje van heel veel bubbeltjesschuim en stevig vast gezet :). Ik kneep hem wel even bij iedere oneffenheid in de weg en moest zo'n 160km mee bollen (Tienen-Ieper), maar het is nog goed afgelopen!

Thuis aangekomen hem direct geinstalleerd en een paar uur met rust gelaten. Dan mijn PS3 opgestart en gezet in 1080i - WOW ziet er echt goed uit! Tot nu toe heeft de TV al reeds 7u15min gedraaid - als ik het goed lees in het service menu. Hiervan heb ik zo'n 6u bezig gezeten in GTA4 en ik viel haast achterover van het beeld: heel goeie kleurenweergave en zwart is écht zwart. GTA4 speel ik in 720p en het beeld is goed, heb tot nu toe geen problemen ervaren. Ook heb ik een DVD'tje bekeken: de Hellsing OAV 4 en zag er wederom gelikt uit :9

Volgende dingen op de TV heb ik reeds geconfigureerd: Brightness en contrast op 45%, kleur op 50%, scherpte op 1 en Beeldscan staat uit. Ik vind dat het beeld er nog goed uitziet met zo'n brightness en contrast. Dit zal zo zijn voor de eerste 200u (combinatie gamen/films kijken en break-in). Misschien dat ik daarna wat ga tweaken.

- Zijn er nog andere instellingen op de TV waarmee ik rekening moet houden? Alles staat standaard behalve de instellingen hierboven.
- Je moet op de V knop duwen op de tv en dan 3x op de afstandsbediening om in het service menu te komen. Voorzover ik mij herinner staat het aantal uur rechts, de 2e van onderen. Klopt dit?
- Wie weet er goeie producten waarmee ik het schermoppervlak kan proper houden? De voet en de randen, alsook de PS3 trekken veel stof aan maar een stofdoekje zal wel genoeg zijn zeker?

Pics volgen vanavond :)

quote:
DGTyrael schreef op maandag 05 mei 2008 @ 10:29:
Even kortsluiten waarom ik op dit forum naar advies vroeg: mijn Panasonic TH-42PX80 is reeds binnen van vorige week woensdagavond, het verhaaltje:

Heb deze opgehaald bij iishop.nl in Tienen (.BE) voor een luttele ¤940 euro. Ik had de afmetingen van de doos vooraf al, alles mooi nagemeten en hij zou passen in mijn Volvo V40. Ter plaatse zou de aap uit de mouw komen, we kantelden de doos om hem erin te krijgen, maar ik kreeg de doos niet rechtop in de auto! Scheelde een paar cm van het plafond... dus heb hem eruit gehaald en dan rechtop in de koffer gezet op een bedje van heel veel bubbeltjesschuim en stevig vast gezet :). Ik kneep hem wel even bij iedere oneffenheid in de weg en moest zo'n 160km mee bollen (Tienen-Ieper), maar het is nog goed afgelopen!

Thuis aangekomen hem direct geinstalleerd en een paar uur met rust gelaten. Dan mijn PS3 opgestart en gezet in 1080i - WOW ziet er echt goed uit! Tot nu toe heeft de TV al reeds 7u15min gedraaid - als ik het goed lees in het service menu. Hiervan heb ik zo'n 6u bezig gezeten in GTA4 en ik viel haast achterover van het beeld: heel goeie kleurenweergave en zwart is écht zwart. GTA4 speel ik in 720p en het beeld is goed, heb tot nu toe geen problemen ervaren. Ook heb ik een DVD'tje bekeken: de Hellsing OAV 4 en zag er wederom gelikt uit :9

Volgende dingen op de TV heb ik reeds geconfigureerd: Brightness en contrast op 45%, kleur op 50%, scherpte op 1 en Beeldscan staat uit. Ik vind dat het beeld er nog goed uitziet met zo'n brightness en contrast. Dit zal zo zijn voor de eerste 200u (combinatie gamen/films kijken en break-in). Misschien dat ik daarna wat ga tweaken.

- Zijn er nog andere instellingen op de TV waarmee ik rekening moet houden? Alles staat standaard behalve de instellingen hierboven.
- Je moet op de V knop duwen op de tv en dan 3x op de afstandsbediening om in het service menu te komen. Voorzover ik mij herinner staat het aantal uur rechts, de 2e van onderen. Klopt dit?
- Wie weet er goeie producten waarmee ik het schermoppervlak kan proper houden? De voet en de randen, alsook de PS3 trekken veel stof aan maar een stofdoekje zal wel genoeg zijn zeker?

Pics volgen vanavond :)
Hoe heb je hem stevig vast gezet?

Ik ben nog in dubio. Ik ga eind deze week de 46 inch halen en twijfel tussen zelf ophalen of laten brengen.

46 inch zal de doos weer iets groter zijn en verwacht dat ik hem dan schuin in mijn achterbak moeten laden. Hij zal er alleen schuin inpassen en dan maar hopen dat hij zichzelf daarmee redelijk vastklemt. Ik heb overigens een Avensis station.

Hoe zit het met de coating van deze nieuwe modellen? Ik heb vorig jaar namelijk bewust voor de TH-42PV700 gekozen, omdat dat deze een anti-glare coating heeft. Ik ben nu aan het kijken voor een panasonic voor mijn zwager die ook graag zo'n anti-glare coating wil.

Ik heb nog even verder gezocht en kwam via het andere topic op deze link

Het lijkt erop dat alle nieuwe modellen een anti-glare coating bevatten. Klopt dit?

NPV8 wijzigde dit bericht 05-05-2008 12:01 (60%)

@ Philip: ik heb de onderste box van de doos tegen mijn koffer gezet, de plasma gezet op heel veel bubbeltjesschuim en tenslote vastgezet met piepschuim. Vuistregel is dat je hem ten alle tijde rechtop moet laten staan. Hoeveel is de meerprijs voor te laten bezorgen, en welke tv haal je precies? Ik zie net dat je hem schuin zet: dit zou ik afraden en een kleine meerprijs betalen voor de thuisbezorging van een dure investering.
@ NPV8: welke coating? Van het scherm? Er zit inderdaad een anti-glare laag op en ik heb zeer weinig last van reflecties.

@ de rest: bekijken jullie mijn vragen eens? ;)

DGTyrael wijzigde dit bericht 05-05-2008 11:23 (11%)

Ik heb zojuist mijn kofferbak hoogte eens opgemeten en kwam tot 81,5 cm. Wat betreft de 42PZ85 moet die dus passen. Alleen moet ik de doos dan nog wel vast zetten of iemand er tijdelijk naast zetten. In het slechtste geval kan ik de achterzitting naar voren klappen waardoor ik een hoogtegat krijg van dik 94 cm via de zijportier. Heb overigens een Ford Focus Wagon.

Reg. datum: 01 december 2004

Heeft iemand al duidelijke informatie over de break-in instellingen op de PZ80?
Ik ben op het avsforum gaan kijken maar daar worden zoveel instellingen getoond dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik heb wel al een uur of 10 de break-in DVD laten draaien.
Dus als iemand de meest optimale instellingen zou kunnen posten....

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws