[quote]
Philip schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 12:39:
Mijn budget is max 1800 euro
Ik wil zeker een FULL HD (ps3 en blue ray)
Met 42 inch moet je dan wel binnen 3 meter zitten anders zie je het verschil niet eens tussen Full HD en HD Ready. Als je kleiner gaat moet je dus nog dichterbij zitten om het verschil te zien. Daar zijn tabellen voor die heb ik maandag pas weer bij de hand.
Verder zul je dan wel vaak blue-ray moeten kijken want gewonde SD content is op HD ready beduidend mooier. Dit komt omdat de upscaling chips nog niet je van het zijn en dus naar HD ready beter gaat dan naar Full HD omreken. Dus als je vaak films download of DVD's kijkt ben je blijer met HD ready. (is een mening die je vaak tegenkomt maar niet bewezen wordt)
Ook moet je beseffen dat duure HD-ready's soms mooier beeld geven dan goedkope Full HD's. Met mooi beeld bedoel ik wat anders als het aantal beeldlijnen ;-)
Verder moeten mensen er rekening mee houden dat als je goedkope aansluit kabels gebruikt je wel degelijk een verschil in kwaliteit kunt krijgen. Juist op die korte kijkafstanden. Neem maar eens een goedkope coax kabel en zo'n duurdere met dubbele kooi (dikke kabel) en plug je HDready of fullHD maar eens op de analoge antenne.
Voorlopig heb ik dus maar de Panasonic TH-42PX80 staan omdat ik elke avond DVD kijk die ook geregeld van internet komt. Plasma voor het mooiere bewegende beeld en helderheid. 3m afstand zit en dus HD Ready voldoet.
Ohja, veel mensen hebben digitale TV (van bv upc) houd er rekening mee dat het signaal idd beter is dan met analoog maar je hebt nog steeds GEEN hd content. Dan moet je een HD abonement afsluiten (is uiteraard duurder). Discovery en National geografic zenden al uit in HD en straks natuurlijk het EK en de olympische spelen. Er wordt geprobeerd om NL 1,2,3 binnenkort ook in HD uit te zenden. Maar zoals gezegd, dat is dus een anders abbonement als alleen maar digitaal!!
Subbase wijzigde dit bericht 05-05-2008 22:29 (5%)