Gathering of Tweakers

Quicksearch
Gisteren eindelijk mijn Panasonic 37PX80 uitgepakt en neergezet. Tjongejonge...wat een mooie beelden. De DVD Earth van de BBC was de eerste die ik speelde, nou is die DVD al heel bijzonder, maar op dit scherm is het een juweeltje.

Ik heb wel een opmerking en kan in de topic niets hierover vinden.
Ik vind de letters wat rafelig. Ondertitel letters zijn voorzien van een zwarte rand, maar als er sprake is van titels in grotere letters mis ik onderaan een gedeelte. Er loopt zeg maar een streepje aan de onderkant door de letter heen.
Cirkels zijn ook niet rond, maar bestaan duidelijk uit liggende streepjes.

Moet ik hiermee leren leven of is er een instelling die dat kan wijzigen? Ik vind het zo een beetje jammer, hoewel de beelden echt waanzinnig zijn.

Ik zal zo even kijken, kan kijken hoeveel speeltijd ik bij GTA heb en hoeveel tijd de TV al aangestaan heeft..
En alles gaat tot nu toe goed. Gewoon prima geen inbranders nix niet :)

Edit: Dat was de meest onlogische zin ooit.
In ieder geval: 46 uur heeft de TV nu aangestaan, op cinema mode.
Hiervan heb ik rond de 20 uur Break in DVD van eaprogramming.com gedraaid.
En kheb nu zo'n 8 uur playing time bij GTA.
Geen inbranders te zien, zijn natuurlijk dan ook wel veel cutscenes bij GTA.
Na het spelen telkes op BBC 1 gedaan, geen logo's en wel bewegende beelden.

theRedDevilNL wijzigde dit bericht 30-04-2008 20:18 (51%)

Ik ben niet lui. Ik bespaar energie

Ik ben heel benieuwd, de 42PZ85 wordt vrijdagmiddag bezorgd.
Heb vandaag wat dvd's gedownload voor de break in en een voor de calibratie daarna.
Ik zal denk ik de oude tv er nog ff bij houden voor de xbox360.
Zal proberen om wat af te wisselen voor de zekerheid.

Dan even de vraag over de break in dvd, maakt het uit van wat voor bron die wordt afgespeeld?

Nu zet ik zonet mijn xbox uit.. Na weer een flinke sessie gamen..
En zie tot mijn schrik op het zwarte scherm (moest nog switchen van component naar AV) toch een kleine inbrand iets!
Als ik élke weerkaatsting uit mijn kamer weghaal, dus met mijn handen voor mn gezicht tegen het glas aanzit.. zie ik toch heel vaag de ring van mijn radar bij GTA!!
En wat me nog meer opviel is dat ik zelfs het BBC logo (dat bij BBC2 zit, daar heb ik hem ongeveer een uurtje op gehad aangezien BBC1 toen geen fullscreen programma had) kan onderscheiden!
Verder nog vaag letters, maar niet zo dat ik ook daadwerkelijk kan zien wat er staat. Meer heeeeeel vaag letters gewoon, misschien ondertiteling, misschien 'loading' van GTA?!

Ik schrik me hier echt kapot van en heb gelijk weer mijn DVD speler eraan gehangen met de Break In DVD.
Deze laat ik de rest van de nacht wel draaien en daarna zet ik mn plasma gewoon een tijd uit. Zou dat ook uitmaken, standby of helemaal uit?
Nouja, we zullen morgen zien wat het is.. Wel vaag allemaal dit, en egt kut dus hoop wel dat het nog weggaat.
Al zie je he tniet, het stoort me toch, het idee dat het er wel is..

Hopelijk kan ik nog slapen met een scherm dat aanstaat naast mn hoofd ;)

Edit: Ik lees nu dat het ook gewoon een temporary iets kan zijn, zo aan het begin.
Maar ik heb hem gewoon in Cinema mode gezet (gelijk vanaf het begin).. Moet ik dáárbij ook nog het contrast omlaag doen?
Die staat namelijk bij cinema al op ongeveer 50%, en moet ik dáár dan weer 50% van nemen (dus het balkje totaal maar 25%)? Ik dacht dat het gewoon wel goed was met die cinema mode..

Edit2: Die PX80 serie heeft toch niet iets van pixel shifting ofzo? dat ik dat per ongeluk uit gezet heb.. lijkt me niet toch

theRedDevilNL wijzigde dit bericht 01-05-2008 03:48 (16%)

Dude dat is geen burn in, maar image retention ;) . Heel normaal in de eerste periode en zéker niet iets om je druk over te maken. Gaat vanzelf weg.

AMD 64 X2 4200@2.7Ghz | Asus A8N-SLi | 2048MB Corsair TwinX | XFX 8800GTX | 400GB Seagate Barracuda | Samsung 204b 20.1inch | G5+G15

Zeker weten?
Je weet niet hoe ik me doodschrok.. Nu al beetje bijgekomen, mede doordat ik toch nog even allemaal shit over GTA heb gelezen en ik toch wel enorm gelukkig ben met wat ik toch allemaal op mn kamer heb staan met mn kleine 18 jaartjes. Zuur zelfverdient, das het best ;)

Ik heb trouwens wel iets wat me nog meer opvalt aan mn TV..
Sowieso is het egt een stofmagneet, dat shiny gedeelte vooral maar ook de voetnoot!
Maar als ik via de weerspiegeling naar de muur/iets anders kijk.. Zie je een soort 'net' patroon.
Dit had ik gelijk al dus ik maak me er ook geen zorgen over, maar is dit iets wat alle plasma's hebben? En wat is het dan, de achterliggende beeldbuis dingetjes ofzo?
Hier zie je het goed, linksboven in de weerspiegeling.

Weet iemand hoe het zit met de garantie bij FOKA in Rotterdam. Zie op kieskeurig dat de prijzen van de PZ80 en PZ85 daar nu flink laag zijn. Is dat 24 mnd aan huis garantie bij hun?

Kunnen de eigenaren ook wat meer vertellen of de onboard geluidskwaliteit? :)
quote:
tweakernick schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 12:34:
Kunnen de eigenaren ook wat meer vertellen of de onboard geluidskwaliteit? :)
Geluidskwaliteit is goed (42PZ85).
Je hebt de keuze uit drie soorten "output": stereo en 2 soorten (virtual) "surround". Die laatste twee geven wat meer diepte aan het geluid.

bl4444444444t

dikke belg

quote:
theRedDevilNL schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 14:16:
Nou als iemand nog geintresseerd was in foto's van de 37PX80:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

hier nog even mijn voorraadje voor vandaag:
[afbeelding]

Aangzien imgdumper.com het even niet doet, even bij imageshack gedaan.
is die volledig HD ready? want er klopt toch iets niet met zijn resolutie denk ik :X

edit: en is het te doen op 2m (ietsjes meer) kijkafstand?
want als die echt hd ready is, is die ideaal voor op me kamer (PS3/BluRay- gebruik)

Zag hem op Redcoon staan voor 812eur, dus niet mis :)

geemfriek wijzigde dit bericht 01-05-2008 12:57 (12%)

To-do list: PS3, 24" LCD monitor

quote:
geemfriek schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 12:47:
[...]

is die volledig HD ready? want er klopt toch iets niet met zijn resolutie denk ik :X
lol ofwel is het "full hd" (uw volledige hd denk ik) of wel is het "hd ready"...

info@huureenprojector.com

quote:
Wat is het verschil met half HD ready? :S
dikke belg

quote:
tweakernick schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 12:53:
[...]

Wat is het verschil met half HD ready? :S
die 720p klopt, maar de resolutie is: 1024 x 720

Moet die 1024 normaal niet meer zijn? Of ben ik nu fout

Weet iemand hoe je voor de px80 de overscan in het servicemenu kan uitzettten? (dus niet het beeldmenu, daar heb ik beeldscan al uit staan).

Ik las in vorige topics mensen die met success de waarde van 3 naar -3 hadden teruggebracht. Echter, ik kan het niet vinde in het servicemenu.

Ik heb geprobeerd:
- Service = -/V (op tv) + 3x 0 (op afstandsbediening)
- 1
- 3

maar zie alleen maar kleurtonen als opties staan.

MSc EM

quote:
geemfriek schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 12:59:
Moet die 1024 normaal niet meer zijn? Of ben ik nu fout
De pixels zijn rechthoekig. Geen enkel probleem voor gewoon DVD, tv en bluray gebruik. Voor PC gebruik (non mediacenter) is het wel wat klote.

B + BSc + MSc automotive engineering. Engineering and develop the impossible!

dikke belg

"The 37PX80 also lags behind some of its LCD rivals by not making any of its three HDMIs v1.3 compatible"

Bron: http://www.avreview.co.uk/news/article/mps/UAN/1914/v/3/sp/

Is dit een dikke 'bummer' voor PS3 gebruik? Of wat houdt dat juist in? :?

Sowieso schrijf je zo!
Reg. datum: 19 februari 2001

Zie de Engelse wikipedia voor de mogelijkheden van 1.3. Wat ik zo snel zie is de mogelijkheid om een extra kleurruimte door te sturen (bijv sRGB en xvYCC), maar dan moet het paneel het ook ondersteunen. Daarnaast lijk je zaken als TrueHD (audio) door te kunnen sturen, maar ik vraag mij af welke zinnige toevoeging dit heeft aangezien je naar mijn mening altijd je speler op deze manier aansluit op een fatsoenlijke audioset en niet de tv... Maar goed, wellicht dat iemand wel een zinnige toevoeging weet.

Great Minds think alike!
Slaat geen deuk in een pakkie boter @ noizycows

Oke hier wat onduidelijkheden wat betreft de thxxpz800 t.o.v. thxxpz85. Op het AVS forum zijn inmiddels een paar bezitters van de pz800 en die zeggen dat het beeld duidelijk mooier is dan de pz85 door de betere gradatiestappen. Op de panasonic.nl website hebben zowel de pz800 als de pz85 5.120 gradatiestappen.

Ga je echter kijken op de panasonic.com website zie je dat de pz800 5.120 gradatiestappen heeft en de pz85 4,096 gradatiestappen heeft.

Is dit een verschil tussen EU en US modellen of heeft de nederlandse panasonic website het gewoon mis?

Macbook :D

Nu weg ....
Reg. datum: 19 december 2003

quote:
mig29 schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 13:57:
[...]
Daarnaast lijk je zaken als TrueHD (audio) door te kunnen sturen, maar ik vraag mij af welke zinnige toevoeging dit heeft aangezien je naar mijn mening altijd je speler op deze manier aansluit op een fatsoenlijke audioset en niet de tv...
Tja, en waarom zou dat niet fatsoenlijk zijn ?

Een beetje receiver die TrueHD/DTS-MA doet, heeft ook een HDMI1.3 output. De receiver stript het audio eraf, en stuurt het video-deel door. Een knappe receiver heeft daarnaast ook nog eens de mogelijkheid om het video-signaal te bewerken; Vaak zitten er in goede receivers zelfs heel goede video-processors, die beter schalen/deinterlacen/filteren dan de processoren die in de TV's zelf zitten.

Zie ook bv. deze: (die ik dus heb)

Sowieso schrijf je zo!
Reg. datum: 19 februari 2001

Que? Ik bedoelde juist dat je je HD-DVD/ BR speler sowieso al op een receiver aansluit. Wat moet je anders met TrueHD? Dan is het signaal vervolgens in een receiver en waarom zou je dan nog HDMI 1.3 willen? Omdat ie sRGB aankan (die het paneel toch niet heeft)?

Great Minds think alike!
Slaat geen deuk in een pakkie boter @ noizycows

quote:
geemfriek schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 12:47:
[...]

edit: en is het te doen op 2m (ietsjes meer) kijkafstand?
want als die echt hd ready is, is die ideaal voor op me kamer (PS3/BluRay- gebruik)

Zag hem op Redcoon staan voor 812eur, dus niet mis :)
Jah het is een HD ready plasma. De Xbox staat ingesteld op 720p..
Foto's van een TV maken werkt gewoon minder dan je denkt, daardoor ziet het er verlept uit. Kan vanavond proberen in donkere kamer/zonder flits te maken.. Misschien dat dat er beter uitziet.

Maar ik zit ongeveer 3 meter weg en het ziet er gewoon geweldig uit!
Gister allemaal maten over de vloer (koninginnenacht) en ze vonden het allemaal geweldig. En niet dat zij nog nooit HD materiaal gezien hebben, want paar ervan hebben ook gewoon FullHD en HD ready plasma/lcd tv's thuis staan.

Edit:
quote:
Devilsown schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 12:59:
Weet iemand hoe je voor de px80 de overscan in het servicemenu kan uitzettten? (dus niet het beeldmenu, daar heb ik beeldscan al uit staan).
Wat houdt dat overscan precies in, en waar is het goed/slecht voor?

theRedDevilNL wijzigde dit bericht 01-05-2008 14:55 (14%)

MSc EM

quote:
theRedDevilNL schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 14:55:
Wat houdt dat overscan precies in, en waar is het goed/slecht voor?
Standaard laat de TV wat beeld materiaal langs alle 4 kanten wegvallen. Probeer het maar eens bij een 16:9 zender en zet beeldscan in het gewone menu uit. (service menu kan je de mate van de overscan regelen). Maar ik merk weinig verschil tussen met en onder overscan.

Naar mijn mening is het regelen van de overscan alleen goed als je een pc erop aansluit. Als ik beeldscan uitzet krijg ik zelfs zwarte balken bij sommige zender. Door de beelscan aan te zetten zoomt hij wat in en is het wel full screen :)

Chevy454 wijzigde dit bericht 01-05-2008 15:19 (12%)

B + BSc + MSc automotive engineering. Engineering and develop the impossible!

Ik heb hier wat foto's gevonde van de pz800.
Ik weet niet of ze al bekend zijn hier .

http://aving.net/usa/news/default.asp?mode=read&c_num=69630&C_Code=09&SP_Num=128

quote:
Chevy454 schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 15:17:
[...]

Standaard laat de TV wat beeld materiaal langs alle 4 kanten wegvallen. Probeer het maar eens bij een 16:9 zender en zet beeldscan in het gewone menu uit. (service menu kan je de mate van de overscan regelen). Maar ik merk weinig verschil tussen met en onder overscan.

Naar mijn mening is het regelen van de overscan alleen goed als je een pc erop aansluit. Als ik beeldscan uitzet krijg ik zelfs zwarte balken bij sommige zender. Door de beelscan aan te zetten zoomt hij wat in en is het wel full screen :)
Je moet niet de overscan uitzetten bij TV-uitzendingen want daarbij wordt uitgegaan van overscan en heb je dus een dood gebied in beeld, maar bij filmmateriaal op DVDs en zeker Blu-Ray, PS3 en PC is het aan te bevelen omdat er dan niets van het beeld wordt weggeknipt. Je krijgt meer in beeld en het is nog scherper ook vanwege de 1:1 pixelmapping op 1080p.

Xbox Gamer Tag ...Wii, Xbox, Xbox 360, PSP, PS2, PS3...

quote:
Chevy454 schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 15:17:

Als ik beeldscan uitzet krijg ik zelfs zwarte balken bij sommige zender.
anamorphic 2.35:1 ;)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws