Gathering of Tweakers

Quicksearch
Is het een troll om neer te zetten dat een OS een bedenkelijke reputatie heeft als dat al door volksstammen is geconstateerd? Volgens mij is het dan een feit.
Schandelijk is een woord dat een mening uitdrukt en kan dus nooit een troll of flame zijn.
Ook kan de context weldegelijk verschil uitmaken. Ik stel juist dat mensen die gedachten kunnen hebben bij dit bericht en dat ik ze eigenlijk dan wel gelijk kan geven, dat is toch een zeer duidelijke context.

Dat er meer in zit dan alleen besturingssystemen klopt geheel maar aangezien het allemaal software is en het OS ook onder software valt zit ik er ook weer niet zo ver naast. Zo inhoudelijk onjuist is het dus niet. Verder is inhoudelijk onjuist geen reden voor een -1 mod.

Niet dat het me echt wat interesseert maar op deze manier leren we allemaal weer van hoe de FAQ geinterpreteerd kan worden. Ik vind in deze de discussie nuttiger dan het eindresultaat. Vergeet vooral niet naar mijn ondertekening te kijken bij iedere post hier! ;)

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

quote:
arne schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 20:38:
Maar is het dan een flame of een onschuldig niet geheel correct betoogje door het net niet goed lezen van een artikel? In mijn ogen zit hij redelijk op de grens, waarbij ik hem maar het voordeel van de twijvel geef.
Het feit dat het inhoudelijk onjuist is, is zeker geen troll/flame, en ook geen reden om een -1 uit te delen. Zo bedoelde ik het ook niet. Als alleen dat er stond, had het van mij gewoon een 0 gehad.

Echter, de rest van de reactie doet nogal trollerig aan met de genoemde termen. Het feit dat het een gevoelig (voor trolls/flames) onderwerp/newspost is maakt dat er wat strenger gemod mag worden (staat ook in de FAQ). Daarom vind ik de balans net doorslaan naar de -1, hoewel een 0 zeker niet onverdedigbaar is.
Inhoudelijk onjuist? Dan heb je een reply te bouwen ipv een moderatie te plaatsen. En met enig zoeken kom je ook wel op een marge van 80% op de OSsen van MS, dus over het onjuiste valt ook wat te zeggen.

Verdonk en een TomTom hebben zowel een overeenkomst als een verschil.
Beide willen je de juiste weg door Nederland leiden maar de TomTom hoef je niet te vertellen hoe dat moet.

Reg. datum: 29 november 2004

Wie geeft hier ooit een +2 aan? Op 0 staat ie best. JapyDooge in 'nieuws: Ubuntu 8.04 'Hardy Heron' neergestreken'

Without order nothing can exist - without chaos nothing can evolve
Never forget that only dead fish swim with the stream

Reg. datum: 01 april 2005

sommigen nemen "soepeler modereren in de meuktracker" wel heel serieus :p

[nutteloze ruimtevulling] [/]

Hij zou wmb ook wel op +1 mogen. Hij geeft wat gebruikerservaring en dat mag meetellen om er een extr puntje aan te geven. +2 is idd zwaar mismodden.

Ik vind hem wat te schreeuwerig voor een +1 met al die smileys, en zo vreselijk veel voegt het ook weer niet toe. Een 0 van mij.
Ik kwam laatst deze productreview deze review dus tegen. Daar valt in de reacties de user friks op. Hij geeft vier reacties en wel:

friks in 'productreview: LG L227WT-PF review door wildcheese'

Gelukkig blijft wildcheese gewoon rustig bij deze reacties, maar dat terzijde. De eerste val nog mee en geeft hij ook nog wat kritiekpunten aan hoewel de post een wat agressieve toon heeft. De tweede is gewoon een flame en die laatste twee reacties voegen 0,0 toe. De reacties staan er al langere tijd dus modden kan alleen voor PowerMods als het goed is, maar wat ik me eigenlijk afvroeg is: is het misschien niet beter dat die laatste twee reacties gewoon verwijderd worden en misschien ook wat met de andere reacties?

Edit:
@ Kixtart hieronder: Ok. :)

Regeneration wijzigde dit bericht 26-04-2008 12:19 (4%)
Reden: link fix met dank aan Kixtart. ;)

Mmmmike the TV

quote:
Regeneration schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 11:26:
Ik kwam laatst deze productreview tegen. Daar valt in de reacties de user friks op. Hij geeft vier reacties en wel:
Nog niet naar de reacties gekeken, maar het is review:
productreview: LG L227WT-PF review door wildcheese (er is een 1 verdwenen in jouw link :P )

edit:
fixored :P
Dank voor het melden. De user heeft een klein mailtje hierover gehad.

Kixtart wijzigde dit bericht 26-04-2008 12:11 (11%)

DirectMessage is an easy way to come into contact with me

Reg. datum: 01 april 2005

lekker bezig inderdaad, doet iemand moeite krijg je dat...
Ik had al lang als antwoord gegeven of we iemand die niet eens fatsoenlijk kan quoten dan wel serieus zouden moeten nemen :p

[nutteloze ruimtevulling] [/]

Mmmmike the TV

Been there, done that! ;)

Mmmmike the TV

En is deze nu zo vervelend dat hij een -1 verdiend?
J-Media in 'plan: TweakGear v2.0: de relaunch!'

Nee, maar je bent wel 2 dagen te laat, want die is niet meer te modden....
Insane for a day
Reg. datum: 10 augustus 2001

Wel door hem? ;)

Mmmmike the TV

Sorry, had het niet in de gaten :)

Acties: [view][quote]

Door: RoD Moderator PMD / FP ProMod
Ik heb het niet uitgezocht, maar het ruikt nogal naar iets wat al een aantal maal gezegd is. -1 vanwege dubbelpost misschien? (nogmaals, ik heb er niet naar gekeken).

Aaargh! in 'nieuws: 'Apple presenteert 3g-iPhone in juni''

Ongeacht mijn mening (want zo hoort het met modden ;) ) vind ik deze zeker geen +1. Gewoon een mening, 0 dus m.i.

En dan nu de zon in...

vgroenewold wijzigde dit bericht 26-04-2008 16:19 (4%)

ottovds in 'nieuws: 'Apple presenteert 3g-iPhone in juni''

Geldt hetzelfde voor een beetje. Beetje lastig soms om in sommige gevallen de 0 of +1 te gebruiken, voor +1 moet er toch net even wat meer staan of een mooi punt. Niet van die obvious zaken.

ps. doe ik het een beetje beter qua modden deze keer? ;)

Die eerste is idd een 0. Die tweede is wat lastiger, hij is rommelig geschreven, maar hij lijkt me wel van meerwaarde, vooreerst maar een +1 aan gegeven.

En ja hoor, je doet het nu wel goed :P Ongeacht welke scores je geeft, je bent serieus en zo te zien objectief bezig en daar gaat het om.

Een +2 voor deze post lijkt me behoorlijk modmisbruik.

Door de toonzetting kom ik zelf niet verder dan een 0, hoewel een +1 ook wel zou kunnen, maar een +2 is imho toch echt way te hoog.

Ben ik dan de enige die dat een -1 vindt? Wat T.net op het forum doet is volgens mij iets wat totaal niet ter zake doet. Goed, je kunt zeggen dat het binding heeft met het onderwerp, maar in combinatie met het flamerige karakter doet het mij wel een -1 geven.
Vanaf osc4r in 'nieuws: 'Apple presenteert 3g-iPhone in juni'' gaat het vrij offtopic. Wat de Macbook met de 3G iPhone release te maken heeft is mij een raadsel. De reacties daarop zouden op 0 kunnen, maar volgens mij behoort de eerste die offtopic gaat een -1 te verdienen?

Reg. datum: 26 april 2005

quote:
RoD schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 18:38:
Ben ik dan de enige die dat een -1 vindt? Wat T.net op het forum doet is volgens mij iets wat totaal niet ter zake doet. Goed, je kunt zeggen dat het binding heeft met het onderwerp, maar in combinatie met het flamerige karakter doet het mij wel een -1 geven.
Persoonlijk zou ik er ook een -1 voor geven, reeds gedaan. Het staat op de verkeerd plaats, en het is niet echt opbouwend geformuleerd. Ik snap zijn punt wel maar formuleer het dan fatsoenlijk, zodat er ook serieus op gereageerd kan worden.

FicoF wijzigde dit bericht 26-04-2008 18:59 (10%)

Verkeerde plaats en verkeerde formulering, ik kan er niets anders van maken dan een -1.
quote:
RoD schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 18:38:
Vanaf osc4r in 'nieuws: 'Apple presenteert 3g-iPhone in juni'' gaat het vrij offtopic. Wat de Macbook met de 3G iPhone release te maken heeft is mij een raadsel. De reacties daarop zouden op 0 kunnen, maar volgens mij behoort de eerste die offtopic gaat een -1 te verdienen?
Door het verloop van de thread geef ik daar een 0 aan. De reactie an sich is offtopic, maar in het grotere geheel niet en dat telt in dit geval.

Verloop van de thread? wat bedoel je daarmee?
Robby517 in 'nieuws: Opvallend design voor nieuwe Samsung-mediaspelers'
Offtopic, niet relevant en bovendien ook niet interessant. Nulletje lijkt me goed.

merauder in 'nieuws: Opvallend design voor nieuwe Samsung-mediaspelers'
Het punt dat hij probeert te maken is nogal vaag en imo slaat hij de plank nogal mis. Waarom dit meerwaarde heeft weet ik niet.

RoD wijzigde dit bericht 26-04-2008 20:08 (25%)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws