Hoofdcategorieën
Topicacties

[TFT] Dell UltraSharp Serie (20,1", 24", 27", 30") - Deel 10

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 20 21 22 23 last

Nieuw Topic
Heb ik geprobeerd, maar het leek geen effect te hebben.

Hm, toen ik een week geleden in dit topic postte kreeg ik gelijk een reactie per email van Qsix, maar nu heb ik alweer een week niks gehoord :| :|
Reg. datum: 02 mei 2006

quote:
ChunKi schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 23:31:
Wat betreft het rode wat te fel/oversaturated lijkt, iemand dit al geprobeerd?:

http://forums.dpreview.co...1004&message=24998798

Bij mij lijkt het althans verholpen/minder te zijn, of verbeeld ik het me maar...?
Bij mij is het ietjes minder geworden. De beste man die dit artikel heeft geschreven, zet er ook bij dat je eventueel de instellingen van de monitor aan moeten passen. Ik heb mijn instellingen (2408 inmiddels) op fact. default gezet en bovenstaande methode toegepast. Het lijkt wat minder saturated nog. Ik denk dat als ik de brightness weer 50% verminder, dat de weergave een stuk natuurlijker wordt.

By any means necessary..
Reg. datum: 15 januari 2001

Is er nog iemand die zowel Linux(Ubuntu) als Windows (XP) gebruikt in combinatie met de 2408? Ik vind dat de anti-aliasing in Windows er gewoon slechter uitziet dan in Ubuntu. De letters zijn gewoon zwart, in plaats van met een klein beetje een rode gloed.

AMD64 3500 Winchester | 2x 512MB Corsair XLPT | Asus A8N SLI Deluxe | XFX Geforce 6600 GT | Antec SX830 | iiYama Visionmaster 17 inch | Canon PowerShot S30 - "Geen volk eerst!!!"

Reg. datum: 23 februari 2006

Afgelopen zaterdag mijn 2408 WFP besteld, eens kijken wat voor een revisie ik ontvang! Zal jullie op de hoogte houden.

Click hier om dit spel online te spellen!

Graag :) Binnenkort zouden de beruchte A01's moeten komen....Ben benieuwd :)

Nauwelijks gebruikte Canon 85/1.8 te koop incl Hoya SHMC filter. DM voor meer info.

Fotograaf nodig?

Biker Mice from Mars \o/
Reg. datum: 28 november 2000

Ik denk dat ik maandag ofzo weer eens QSix ga bellen.. ik zit al vrijwel 2 weken met een gare monitor (link), en meer dan een mailtje terug om het serienummer door te geven (na meer dan een week) met nogsteeds geen mail terug voor het swappen van mijn 2408 of wat dan ook.

Zelfs een mailtje oid dat ie niet op voorraad zou zijn (wat ik betwijfel gezien wat de website claimt) zou al helpen :/
Reg. datum: 05 september 2007

quote:
neographikal schreef op maandag 26 mei 2008 @ 00:40:
Graag :) Binnenkort zouden de beruchte A01's moeten komen....Ben benieuwd :)
gaat mid-juli worden...

http://www.dellcommunity....p;message.id=91284#M91284

Een firmware update alleen, maar in de vorm van een replacement, dus kan je niet zelf doen.

Fixt input lag, sharpness, improved power safe recovery (geen last van dit laastste?).

Lijkt me niet dat een firmware update de rode waas, en de lichtere linkerkant kan fixen, dus als je daarop zit te wachten lijkt het erop dat je pech hebt :D
Maar goed, wie weet..

Zojuist Rob gemaild wat hij ervan denkt. Ik heb weinig zin in weer twee maanden wachten wanneer het probleem waarschijnlijk niet gerepareerd is door Dell. Eens zien wat Rob ervan zegt :)

Nauwelijks gebruikte Canon 85/1.8 te koop incl Hoya SHMC filter. DM voor meer info.

Fotograaf nodig?

Reg. datum: 05 februari 2005

Voor de geinteresseerden, zag net dat tot a.s. woensdag de 2707 op dell.com met 30% korting is en geen verzendkosten. Ik zag ook dat Q-six die niet meer op voorraad heeft. Zou dit dan een laatste dumpactie zijn van Dell en zou er dan eindelijk een 2708 komen?

Die korting staat daar wel vaker op, is een redelijk normale prijs wat ik zo vaker zie :)

Fotograaf nodig?

Reg. datum: 04 september 2006

Het is mij opgevallen dat de sounbar as501pa niet meer leverbaar is. Ik was 'm vergeten te bestellen bij de 2408 en nu is het te laat.

Gelukkig heeft Dell het niet in het rood aangegeven. Want zelfs onder ubuntu knalt die kleur er uit! Op het dell forum heb ik gelezen dat de firmware update in zal houden dat je je monitor moet omruilen.

Op de site van qsix wordt de 3008 nu als "op voorraad" aangegeven.
Ik heb even gemaild, maar ze komen morgen pas binnen.

Als het goed is heb ik de mijne dan donderdag (5 mei besteld, en ik kan hem dus 29 mei verwachten ) , dat is wel 10 dagen later dan de oorspronkelijk geschatte (maximale) levertijd van 2 weken, maar ach zolang ik maar een goede krijg doe ik daar niet zo moeilijk over.

Ik ben benieuwd.

Heel Hard Heerschen

Reg. datum: 10 augustus 2004

Ik wil misschien een 2408 kopen, maar mijn laptop heeft alleen een d-sub uitgang, dit levert toch geen problemen op met mindere kwaliteit ofzo?

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik zou voor de zekerheid even controleren of je laptop wel 1920x1200 kan uitpoepen, vaak houden die dingen bij 1600x1200 op. Verder hangt het kwaliteitsverlies ook erg van de gebruikte kabel af. 1600x1200 op mijn CRT was niet zo heel top, letters zag je 2x, zelfs met de bijgeleverde kabel.

Canon EOS 300D + Canon EOS 1000FN + EF-S 18-55 (3.5-5.6) + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Reg. datum: 10 juni 2001

Resoluties hoger dan 1280x1024 zijn analoog meestal niet zo denderend... En een laptop die 1920x1200 kan weergeven moet ik nog tegenkomen... Misschien de hele brute met stevige onboard graphics, maar bij een doorsnee laptop kun dat wel vergeten.

Reg. datum: 05 februari 2005

quote:
JazzySOB schreef op maandag 26 mei 2008 @ 22:32:
En een laptop die 1920x1200 kan weergeven moet ik nog tegenkomen... Misschien de hele brute met stevige onboard graphics, maar bij een doorsnee laptop kun dat wel vergeten.
Volgens mijn drivers moet mijn laptop met een simpele Intel 945GM chipset gewoon 1920*1200 aankunnen. Ik krijg morgen of overmorgen mijn 2408 binnen, dus dan ga ik dat zeker proberen. Ik zal mijn bevindingen hier wel even neergooien mocht het werken :)

edit:
Inmiddels t ding binnen. Mijn notebook kan 1920*1200 zonder problemen leveren. Ziet er best okee uit. Niet zo scherp als met DVI maar het is wel echt prima werkbaar.

Moet zeggen dat ik weinig problemen zie qua banding en backlight bleeding tot dusverre. Zal er morgen als ik wat meer tijd heb eens een paar testjes op loslaten...

Nog wel de vraag, Picture By Picture, waarom kan ik niet gewoon DVI en VGA seleceteren daar? Heb allen de optie Composite, Svideo en Component :?

plukke wijzigde dit bericht 27-05-2008 20:44 (32%)

Reg. datum: 02 mei 2006

Mijn ervaring met de 2408 die ik nu bijna 2 weken in bezit heb: Vergeleken met de 2407wfp een ware achteruitgang! Ik moet het iets nuanceren, want deze specifieke monitor heeft wat kuren. Delen uit de gehele breedte trillen links en rechts. Bij donker beeld is dat ook nog eens met rode strepen door het beeld. Dag 1 en 2 had ik hier geen last van, maar toen begon het gedonder. Na een aantal dagen verdween het, omdat ik DVI poort 2 gebruikte. Sinds een aantal dagen is het weer terug. Zulke kuren had ik nooit met de 2407wfp (a03). Verder zit er nog een grote spleet tussen de knoppen en het lcd panel. Ik zal hier later wel wat foto's en een video van maken om het e.a. te verduidelijken. Eerst een mailtje sturen naar Rob. Wat betreft de oversaturated rood en een beetje groen: Ja daar heb ik last van, maar iets minder nu (zie mijn vorige post).

SSBM KING
Reg. datum: 15 maart 2004

Ik begin steeds meer te neigen naar een ACD van Apple. Die schijnen zelfs nu ze al 2 jaar oud nog steeds beter te zijn dan de concurrentie.
Ook omdat Hazro met hun schermen maar niet buiten UK leveren...
En NEC hun 24 incher (2409WUXi) niet hier in EU willen leveren.

We worden weer eens goed genaaid;)

Reg. datum: 20 augustus 2001

quote:
Paul NGC schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 15:40:
Ik begin steeds meer te neigen naar een ACD van Apple. Die schijnen zelfs nu ze al 2 jaar oud nog steeds beter te zijn dan de concurrentie.
In mijn zoektocht naar een 24 inch TFT ben ik ook eens gaan kijken naar de 23 inch Apple en ik vond hem een beetje mwoa. Qua vormgeving vind ik hem super maar qua beeld had ik er meer van verwacht, hij kwam mij wat flets over en de prijs vind ik stevig.

Reg. datum: 10 augustus 2004

quote:
Gizz schreef op maandag 26 mei 2008 @ 20:42:
Ik zou voor de zekerheid even controleren of je laptop wel 1920x1200 kan uitpoepen, vaak houden die dingen bij 1600x1200 op. Verder hangt het kwaliteitsverlies ook erg van de gebruikte kabel af. 1600x1200 op mijn CRT was niet zo heel top, letters zag je 2x, zelfs met de bijgeleverde kabel.
quote:
JazzySOB schreef op maandag 26 mei 2008 @ 22:32:
Resoluties hoger dan 1280x1024 zijn analoog meestal niet zo denderend... En een laptop die 1920x1200 kan weergeven moet ik nog tegenkomen... Misschien de hele brute met stevige onboard graphics, maar bij een doorsnee laptop kun dat wel vergeten.
Hij kan zelfs tot 2048x1536 dus dat zit wel goed, maar met een goede kabel zou het dus niet zo veel schelen van dvi?

doing IT

Ik heb prima 1900x1200 gedraaid op een erg goede analoge monitor, maar ook je videokaart moet het bij kunnen houden. Tegenwoordig geldt dat CRT=goedkoop, dus laag in resolutatie. Er wordt daardoor bezuinigd op filters etc. Gewoon testen, maar er zijn genoeg kaarten die boven de 1280 al problemen geven.

To boldy nerd where no one has nerded before.

Reg. datum: 12 april 2005

Ik oog komende week een 23"/24" tft-monitor aanschaffen voor gebruik voor (semi-prof.) videobewerking. Ik zal hem aansluiten op een apple macbook pro, dus de 1920x1200 resolutie moet geen probleem zijn. Ik dacht eerst aan een Dell 2408WFP, maar er zijn zoveel negatieve verhalen over (rode tinten, input-lag, etc) dat ik bang ben een vervelende duurkoop te doen aan deze monitor.

De Dell 2408WFP spreekt me erg aan door zijn prijs bij Qsix.eu van 599 euro.

Voor 150 euro meer heb je ook de Eizo S2431W (750 euro bij PcHut.nl), zonder HDMI (anders moet je 300 euro meer betalen). Een niet heel mooi ogend scherm, maar wel een scherm dat zeer goede reviews krijgt over zijn kleurechtheid. Ook lijkt hij geen 'issues' te hebben.

De monitor die ik eerst overwoog was de Apple Cinema Display 23", maar die is al sinds 2006 niet meer vernieuwd en is duurder (899 euro).

Ook LG en NEC schijnen goede monitoren te hebben, maar die zijn vaak of heel duur of minder veelzijdig dan de Dell van maar 599 euro. Raden jullie het aan om op dit moment de Dell te kopen, of verder te kijken naar andere monitoren? Als iemand nog ervaringen heeft met die andere monitoren, ben ik ook erg benieuwd naar de egaliteit + kleurechtheid ervan.

Reg. datum: 01 november 2006

quote:
TempesT schreef op maandag 26 mei 2008 @ 20:03:
Op de site van qsix wordt de 3008 nu als "op voorraad" aangegeven.
Ik heb even gemaild, maar ze komen morgen pas binnen.

Als het goed is heb ik de mijne dan donderdag (5 mei besteld, en ik kan hem dus 29 mei verwachten ) , dat is wel 10 dagen later dan de oorspronkelijk geschatte (maximale) levertijd van 2 weken, maar ach zolang ik maar een goede krijg doe ik daar niet zo moeilijk over.

Ik ben benieuwd.
Yes! Ik kreeg net een mail van suprdadictus dat ze binnen zijn! En dat ie waarsch morgen wordt afgeleverd bij mij thuis O+

BF2 @ www.ndaclan.nl
Reg. datum: 05 augustus 2004

quote:
unex154 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 21:01:
[...]

[...]

Hij kan zelfs tot 2048x1536 dus dat zit wel goed, maar met een goede kabel zou het dus niet zo veel schelen van dvi?
Veel laptops hebben een enorm beroerde analoge output. Dan mag hij wel fijn 2048x1536 ondersteunen, maar dat zegt nog niet dat het er goed uitziet. Al is je kabel nog zo goed, als je bron gewoon slecht is veranderd een kabel daar niks aan.

Reg. datum: 23 februari 2000

Heeft misschien iemand zijn Dell UltraSharp 2007WFP gekalibreerd met een spider? Graag zou ik hier de instellingen van willen weten :) Ik gebruik de versie met het S-IPS pannel.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 20 21 22 23 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: