Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
ione schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 10:29:
[...]

Ben ook tevreden met die van mij. Zou je mij je instellingen kunnen doorgeven. Kijken of ik wit ook echt wit krijg. Zit nu een kleine rode gloed in. Niet storend ofzo.
Ik heb de kleuren zelfs nog niet eens individueel hoeven af te stellen.
Voor de rest gebruik ik deze instellingen:

Brightness: 30
Contrast: 50
Color Format: PC RGB
Color Settings Mode: PC Mode
Color Adjustment: PC Normal
Sharpness: 60

Zoals je ziet heb ik de helderheid flink teruggeschroefd, anders moet je echt een zonnebril op.. 8)
Voordeel hiervan is dat de backlight een stuk langer meegaat :)

Ik zat eens te denken. Wanneer komen er nu eens van dit soort grote schermen met LED backlights ?

In laptops wordt het wel eens toegepast.

Sys -=System Specs=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!- 3DMark 2003 Score = 30869

Reg. datum: 01 november 2006

quote:
-Frankie- schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 19:31:
Weet iemand eigenlijk nou de reden dat de 3008wfp niet meer op de Dell-site staat?
Ik wil deze bij QSix gaan bestellen maar ben licht argwanend hierdoor?
Heeft iemand dus meer info erover?

ps. Dat ze bij qsix er zo mee stunten(gratis soundbar, geen verzendkosten) wekt nog meer argwaan op :P
Willen ze er van af ofzo?
ik heb net dell gebeld en zij wisten zelf niet wanneer de 3008 weer beschikbaar is

advertentie got:
quote:
Qsix: TFT's uit voorraad24-u levering monitors & notebooks 3008wfp, 2408wfp en D830 Actie!www.Qsix.eu
Ads door Google
let op, q6 heeft de 3008 helemaal niet op voorraad, moet je gwoon wachten dus :')

Ik heb voordat ik een 3008 bestelde even gevraagd naar de levertijd, en kreeg een paar uur later een keurig antwoord dat dat 1-2 weken was, dus gelijk besteld (vind ik best redelijk namelijk, het is immers de nieuwste revisie A01). Dat was 10 dagen geleden, dus ik verwacht de monitor ergens volgende week.

Mocht dat niet zo zijn, dan ga ik er vanuit dat qsix mij hiervan op de hoogte zal stellen.

Trouwens: er wordt op de qsix website keurig bijgezegd welke modellen op voorraad zijn, dat de tekst bij een google advertentie niet 100% up to date is, maakt mij niet zoveel uit. Je gaat immers toch naar hun website om je bestelling te plaatsen, dan zie je het zo zelf.

Toen ik Dell belde over het bestellen van een 3008 (omdat ik deze niet meer op hun site kon vinden), wist de verkoper niet eens dat ze hem niet meer konden bestellen en ook niet dat hij van de site gehaald was. Dus enige kennis over de levertijd kan je dan ook niet van Dell verwachten lijkt me.

TempesT wijzigde dit bericht 16-05-2008 12:37 (41%)

Heel Hard Heerschen

Dunder-Mifflin, Inc.

quote:
Astennu schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 08:57:
Ik zat eens te denken. Wanneer komen er nu eens van dit soort grote schermen met LED backlights ?
Waren/zijn er al.

Bijvoorbeeld deze 30" Samsung. Maar de kleurruimte (wat wordt gepresenteerd als het grote voordeel van LED backlight) bleek tegen te vallen in vergelijking met normale wide gamut schermen waar het uiterste wordt geperst uit de TL-backlight.

Veel schiet je er dus nog niet mee op :)

Canon EOS 300D + Canon EOS 1000FN + EF-S 18-55 (3.5-5.6) + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Die KW Ringmeister

quote:
Valo schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 09:01:
[...]

ik heb net dell gebeld en zij wisten zelf niet wanneer de 3008 weer beschikbaar is

advertentie got:

[...]

let op, q6 heeft de 3008 helemaal niet op voorraad, moet je gwoon wachten dus :')
Een beetje een open deur intrappen denk ik... Qsix zal ook geen oneindige voorraad hebben en als Dell ze zelf niet meer kan leveren... 1+1=2 en zo? ;) Dus om dan gelijk die smilie te gebruiken vind ik niet netjes...
quote:
Gizz schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 14:22:
[...]

Waren/zijn er al.

Bijvoorbeeld deze 30" Samsung. Maar de kleurruimte (wat wordt gepresenteerd als het grote voordeel van LED backlight) bleek tegen te vallen in vergelijking met normale wide gamut schermen waar het uiterste wordt geperst uit de TL-backlight.

Veel schiet je er dus nog niet mee op :)
Je leest het verkeerd, want die LED-monitor is alleen de XL20 20" 4:3 scherm, de 305t 30" heeft gewoon CCFL backlight.

Knightwolf wijzigde dit bericht 16-05-2008 16:02 (43%)

Where does a Jackal bite a Wolf ? | Opel Vectra 2.5i V6 Pearl | Pontiac Firebird TransAM 5.7 V8
Eurlings en $p¤¤, doorspoelen en weg er mee | Loooove going sideways!

Dunder-Mifflin, Inc.

Ahja, ik wist dat het een Samsung was en dacht dus deze :P
Maar de test die ik had gelezen ging wel over die XL20. Lekker prijzig ding ook.

Canon EOS 300D + Canon EOS 1000FN + EF-S 18-55 (3.5-5.6) + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Mja dat schiet dus nog niet op :P

Ben benieuwd of er ook nog een nieuwe ref komt van de 3008 waar de input lagg wat minder gemaakt kan worden. Dan wil ik er wel een gaan kopen. Of die A01 ref moet dat al hebben maar dat zal wel niet.

Sys -=System Specs=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!- 3DMark 2003 Score = 30869

Die KW Ringmeister

De 3008 heeft helemaal niet zo'n hoge inputlag hoor. Daarbij, heb je zelf al ervaren hoe 'erg' de inputlag van de 3008 is? Zonee, dan kun je daar niet over oordelen. De 2408 heeft meer dacht ik. En de 2707 heeft met 46 ms ook meer dan de 3008, en die 2707 had ik hier eerst, en daar kon ik het al niet eens bij merken, laat staan deze 3008.

Niet om heel lullig te doen, maar begin wel beetje moe te worden van dat gemijmel over inputlag terwijl de meeste mensen daar niet eens wat van zullen merken, zelfs niet met snelle FSP-games. Ben het er natuurlijk mee eens dat elke ms inputlag teveel is, maar het wordt gewoon zo ontzettend opgeblazen dat het nergens meer over gaat.

Eerste (foute) exemplaar dat ik hier had staan was een A00, en het 2e (eveneens foute) die ik nog steeds heb staat A01 achterop. Nou weet ik niet of dit een 'true' A01 is, maar merk en zie zo 123 geen enkel verschil tussen die 2. Maar heb dat 2e scherm dan ook al sinds 9 april hier staan, al ruim een maand dus (nog steeds wachtende tot Dell nieuwe schermen levert en deze ook omgeruild kan worden).

Knightwolf wijzigde dit bericht 16-05-2008 23:23 (43%)

Where does a Jackal bite a Wolf ? | Opel Vectra 2.5i V6 Pearl | Pontiac Firebird TransAM 5.7 V8

quote:
Knightwolf schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 23:17:
De 3008 heeft helemaal niet zo'n hoge inputlag hoor, de 2408 heeft meer dacht ik. Daarbij, heb je zelf al ervaren hoe 'erg' de inputlag van de 3008 is? Zonee, dan kun je daar niet over oordelen.

Eerste (foute) exemplaar dat ik hier had staan was een A00, en het 2e (eveneens foute) die ik nog steeds heb staat A01 achterop. Nou weet ik niet of dit een 'true' A01 is, maar merk en zie zo 123 geen enkel verschil tussen die 2. Maar heb dat 2e scherm dan ook al sinds 9 april hier staan, al ruim een maand dus (nog steeds wachtende tot Dell nieuwe schermen levert en deze ook omgeruild kan worden).
Lijkt me sterk ik denk niet dat dell twee verschillende chips heeft gebruikt voor de input/scaling en zo. Het lijkt mij dat die gewoon hetzelfde zijn.

Nee ik heb het niet ervaren want ik ga geen 1700 euro uitgeven voor iets wat stats heeft die slechter zijn dan die van mijn huidige 2405. Voor dat geld wil ik iets wat op zijn minst in alle opzichten beter is.

Die KW Ringmeister

Ik had hem sinds een kleine 2 maanden voor 1400 bij Qsix. Toen waren er helemaal nog nauwelijks ervaringen met de 3008, maar kon gelukkig al enkele reviews zien. En als er iets is waar je je geen zorgen over hoeft te maken is het de inputlag wel :) tenzei je een extreme hard-core FPS-gamer bent, maar dan ben je nog altijd beter af met een TN-paneel.

Edit:
Of je betaalt 2x zoveel voor een 30" Eizo, weet je zeker dat je beeld goed is :P

Knightwolf wijzigde dit bericht 16-05-2008 23:27 (11%)

quote:
Knightwolf schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 23:25:
Ik had hem sinds een kleine 2 maanden voor 1400 bij Qsix. Toen waren er helemaal nog nauwelijks ervaringen met de 3008, maar kon gelukkig al enkele reviews zien. En als er iets is waar je je geen zorgen over hoeft te maken is het de inputlag wel :) tenzei je een extreme hard-core FPS-gamer bent, maar dan ben je nog altijd beter af met een TN-paneel.

Edit:
Of je betaalt 2x zoveel voor een 30" Eizo, weet je zeker dat je beeld goed is :P
Mijn eisen zijn:
1: Alle aansluitingen die de 2405 ook heeft want ik gebruik die regelmatig
2: Sneller beeld dan de 2405 want dat vond ik een van de mindere punten mijn CRT was zo veel sneller
3: Betere kleur weergave (dat zou wel goed moeten zitten bij die 08 serie)
4: En dus 30"

Hardcore FPS ben ik niet maar ik doe het wel eens. Maar ik gebruik me scherm ook voor films dus hij moet eigenlijk overal goed in zijn :) Ik wacht het gewoon nog wel af nog wat meer ervaringen lezen en hopelijk iemand vinden waar ik eens een kijkje kan nemen en het kan vergelijken met mijn eigen scherm.

Die KW Ringmeister

Wat bedoel je met sneller beeld? Pixel-reactietijd is iets anders dan inputlag.. :)

Ben ook geen hardcore FPS-gamer, maar doe het ook wel es. En heb niet het gevoel dat ik trager kan reageren of minder nauwkeurig ben in UT2004 dan met m'n CRT voorheen. Dat had ik met die 2707 al niet, laat staan met de 3008. En if so, dan komt dat mogelijk door de hogere resolutie die ik probeer te draaien :P en m'n systeem blijkbaar niet goed meer trekt :+

Knightwolf wijzigde dit bericht 17-05-2008 00:07 (14%)

Reg. datum: 01 november 2006

quote:
Knightwolf schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 15:57:
[...]

Een beetje een open deur intrappen denk ik... Qsix zal ook geen oneindige voorraad hebben en als Dell ze zelf niet meer kan leveren... 1+1=2 en zo? ;) Dus om dan gelijk die smilie te gebruiken vind ik niet netjes...
Ok idd, als ze het ook op de site hebben staan is dat prima natuurlijk..

maar anyway ik heb mn scherm dus vorige week op ebay besteld (supra) en daar stond/staat gewoon:
15 van 15 beschikbaar

dus ik ging er eigenlijk vanuit dat ik m direct zou krijgen maar goed (weet k veel), dat vind ik niet correct van m (aanbieden op ebay, maar geen voorraad hebben).. Dell heeft niet het enige 30 inch scherm...

Dus ik ben benieuwd wann die schermen nou eens weer te krijgen zijn in NL
en die supra is toch gewoon q6? ik heb cash naar q6 bankrkn overgemaakt....

Die KW Ringmeister

Dell heeft idd niet het enige 30" scherm, maar er zijn maar heel weinig leveranciers die Dell kunnen (mogen) leveren.

En wat ik via via begrepen heb is dat de 3008 intussen helemaal nergens meer te krijgen is, dus zit iedereen te wachten op een nieuwe levering 3008's.

quote:
Knightwolf schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 00:05:
Wat bedoel je met sneller beeld? Pixel-reactietijd is iets anders dan inputlag.. :)

Ben ook geen hardcore FPS-gamer, maar doe het ook wel es. En heb niet het gevoel dat ik trager kan reageren of minder nauwkeurig ben in UT2004 dan met m'n CRT voorheen. Dat had ik met die 2707 al niet, laat staan met de 3008. En if so, dan komt dat mogelijk door de hogere resolutie die ik probeer te draaien :P en m'n systeem blijkbaar niet goed meer trekt :+
De 2405 heeft ook last van pixel reactietijd ja. Waardoor je eventuele input lagg sowieso niet echt kan merken. Zal die voor de grap wel eens proberen te testen op de 2405. Mocht ik dan meer dan 40ms halen kan ik wel voor die 3008 gaan. Want die had toch 45 of zo ?

maar ik wil in totaal gewoon een goed beeld hebben en met FPS is het vervelend als je iets doet en het beeld komt er achter aan. 40ms is best veel imo. Ik weet niet of het pressies te vergelijken is met ping wat je in internet games hebt maar een vertraging van meer dan 100 ms is echt vervelend.

Met hardcore fps dus echt een probleem want jij hebt dan je internet ping + scherm lagg en dan kan het gewoon dat iemand met een CRT jou eerder ziet jij em niet en je al neer knalt. Heel iri want sommige van die gasten kunnen dat echt in een fractie van een seconde.

Astennu wijzigde dit bericht 17-05-2008 09:47 (9%)

quote:
Astennu schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 09:46:
40ms is best veel imo. Ik weet niet of het pressies te vergelijken is met ping wat je in internet games hebt maar een vertraging van meer dan 100 ms is echt vervelend.
Dan heb je je antwoord toch al? Je kunt het niet inschatten. Gewoon bestellen dus, werk ermee en als het niet te overleven valt, dan kun je hem binnen 8 dagen retourneren.
quote:
neographikal schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 12:15:
[...]

Dan heb je je antwoord toch al? Je kunt het niet inschatten. Gewoon bestellen dus, werk ermee en als het niet te overleven valt, dan kun je hem binnen 8 dagen retourneren.
Ah kijk dat is nu wat ik wou weten of dat kon. Dat is wel mooi ja dan kan ik even kijken of het wat is anders geld terug.

Die KW Ringmeister

Als je dat wilde weten, waarom stel je die vraag dan niet gewoon letterlijk? Dan had ik je daar ook meteen wel antwoord op kunnen geven :D

Heb ik een paar dagen terug al gedaan. Alleen toen wist niemand het :P

quote:
Milmoor schreef op zondag 11 mei 2008 @ 11:46:
Je hebt altijd de wet kopen op afstand. Dus altijd op zijn minst 8 dagen recht op retour met geld terug. Je moet dan wel zelf de porto terug betalen en bedrijven zijn er niet happig op. Het recht hebben is wat anders dan dat ook krijgen. Maar Qsiz heeft een hele goede naam, ook qua retour/ruilen etc.

To boldy nerd where no one has nerded before.

Heeft iemand al A01 revisie van de 2408 gezien/gekregen, ik wil een 2408 gaan kopen maar dan niet de A00.

Volgens de Dell fora zou het een dezer dagen moeten gebeuren. Ik zit ook met smart te wachten, scherm bevalt verder nl. subliem :)
Reg. datum: 02 augustus 2006

Wat betreft het rode wat te fel/oversaturated lijkt, iemand dit al geprobeerd?:

http://forums.dpreview.co...1004&message=24998798

Bij mij lijkt het althans verholpen/minder te zijn, of verbeeld ik het me maar...?

De oververzadiging zal minder worden, maar het scherm heeft van zichzelf ook een rode tint en die kun je er alleen uit krijgen door te kalibreren.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws