Dat maakt niet uit als Vista sneller 'voelt'.... en dat doet het zeker imho.quote:
Following rules makes you stupid. | God is an imaginary friend for adults.
GoT Index » Windows Clients » Na 1 jaar Vista terug naar XP
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 last
[Post Reply] [Nieuw Topic]Dat maakt niet uit als Vista sneller 'voelt'.... en dat doet het zeker imho.quote:warp schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 02:19:
[...]
Precies, over het algemeen (lees: in de meeste gevallen) is XP gewoon sneller dan Vista.
mockingbird wijzigde dit bericht 26-04-2008 10:15 (9%)
even inspiratieloos..
Dit is het gebruikte systeem:quote:Haaglander schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 09:10:
Die benchmarks zullen wel zeer sterk hardware- resp. configuratie-afhankelijk zijn en zeggen dus niet alles.
De uitgevoerde tests zijn nu niet meteen tests die een multi-core vereisen.Pentium 950D processor (3.4GHz)
4GB of RAM (being 32-bit, the OS recognizes a shade over 3GB)
2 x 250GB Maxtor hard drive
What I did was simple. I took out the boot drive and found two identical 250GB drives. I fitted one, installed Vista Ultimate 32-bit, set up the system and got it up and running. Then I took out that drive and replaced it with the second drive, installed Windows XP SP2 onto this one and got this OS up and running. Both systems are fresh and have all the latest drivers installed.
No optimizations were carried out other than defragging the drive and making sure that all background tasks had finished.
quote:warp schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 02:19:
[...]
Precies, over het algemeen (lees: in de meeste gevallen) is XP gewoon sneller dan Vista.
Zo kunnen we wel bezig blijven. Feit: De benchmarks bewijzen het tegendeel van de laatste reactie. Ofwel zijn sommigen hier heel subjectief, of wordt er aan wishful thinking gedaan, of zit er ergens een bug (ik heb er geen betere benaming voor) waardoor het ene systeem sneller is/aanvoelt dan een ander gelijkaardig systeem, of zou men beter onderscheid moeten maken tussen boot-snelheid, file-transfers, opstarten van applicaties en responsiviteit, maar de eerste drie zijn dan weer heel gemakkelijk te meten. Vista scoort in de betreffende benchmarks op dat betreffende systeem enkel beter in file transfers van grote bestanden tussen harde schijven of over het netwerk. Ik wil niet onaardig doen, maar mijn persoonlijke ervaring en de benchmarks bewijzen het tegenovergestelde van wat hier vaak beweerd wordt (iemand met een goede verklaring?).quote:Ramon schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 09:50:
[...]
Dat maakt niet uit als Vista sneller 'voelt'.... en dat doet het zeker imho.
Ik denk ook dat naarmate de systemen sneller worden, het performanceverschil tussen XP en Vista (alsmede vorige generaties) steeds kleiner zal worden, al moet ik er meteen bij vertellen dat het verschil hier redelijk groot is met een systeem dat ruim boven de Vista-capable specificaties zit.quote:WooK schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 09:44:
Ik geloof dan ook wel dat zoals iemand eerder al zei dat als je een erg up-to-date pc hebt, vista wellicht wel de beste keus is (na wat tweaken).
Dit is het subforum Windows Clients.quote:Tweakie_JKO schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 09:47:
Wat een gezeur allemaal rondom vista /xp
Gebruik lekker allemaal linux (wat op vele punten beter is ) en MS kan sluiten
Ubuntu 8.04 draait super
Cyberblizzard wijzigde dit bericht 26-04-2008 10:24 (24%)
PC: ASUS P5W-DH DL | C2D E6600 @ 3 GHz | 2GB DDR2 800 | ASUS 8800GTX | X-FI X-Music | Dell 3007 WFP-HC 30"
Helemaal mee eens. Linux is meer voor nerds die jaloers zijn dat met Windows zoveel meer kan.quote:wildhagen schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 09:49:
[...]
Als het antwoord op één van die vragen 'nee' is, is Linux geen serieus alternatief.
Ik kijk anders altijd films fullscreen op m'n tv hoor?quote:mockingbird schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 10:00:
Ik heb er een paar dagen Vista (SP1) opgehad en ik vond het - behalve dat ik overal aan moest wennen en dat ik UAC redeiljk irritant vond - over het algemeen sneller en responsiever aanvoelen dan XP (SP2). (beide verse installs op zelfde machine).
Ik ben echter vrij snel terug gegaan om de simpele reden dat Video Overlay (dus video fullscreen op secundaire monitor, bijv. TV) niet werkt in Vista. Daarnaast had ik met video last van tearing, waar ik dat op XP niet heb.
Eigenlijk voor mij de twee redenen om terug te gaan. Het was een keuze, naar mijn gevoel, tussen een hoop kleine verbeteringen tegen, voornamelijk, twee belangrijke achteruitgangen. Tja, dan is de keuze toch snel gemaakt.
Zodra Video overlay (of een ander systeem met gelijke resultaten) op Vista beschikbaar is, zal ik het weer proberen.
Edit: ik vergeet bijna dat bestanden kopiëren bij mij, ook na SP1, traag ging. Een oplossing heb ik niet gezocht omdat ik wist dat ik video overlay toch niet aan zou krijgen.
PC: ASUS P5W-DH DL | C2D E6600 @ 3 GHz | 2GB DDR2 800 | ASUS 8800GTX | X-FI X-Music | Dell 3007 WFP-HC 30"
Rogresalor wijzigde dit bericht 26-04-2008 10:51 (8%)
Het is 's-nachts kouder dan buiten
Houdoe
DX10-games, maar dat is het voor mij (nog) niet waard, ik vind het trouwens frappant dat er geen DX10-support meer is in XP, ik geloof er niets van dat het niet mogelijk is. Anyway, ik heb uitgebreid getest en vergeleken in FSX, en uiteindelijk vond ik FSX-DX9 beter dan FSX-DX10 (de redenen zijn eerder in dit topic te lezen). Ik vind DX10 - net als x64 - meer marketing dan iets anders.quote:Witte schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 11:14:
Ik heb hierboven niet een dwingende reden gelezen om over te schakelen van XP naar Vista.
Noem mij 1 pakket (want laten we wel wezen: het draait uiteindelijk om de software, en niet om het OS) wat beter niet werkt op XP en wel op Vista.
Cyberblizzard wijzigde dit bericht 26-04-2008 11:27 (4%)
Dat is dan niet onder VISTA dmv overlay. Als ik mijn TV op clone zet en een film niet fullscreen op m'n main monitor bekijk, gaat hij niet meer automatsich fullscreen op de TV. Dát doet overlay onder XP.quote:Ramon schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 10:41:
[...]
Ik kijk anders altijd films fullscreen op m'n tv hoor?Werkt gewoon uitstekend via de s-video. Heb een ATi X1950XT.
even inspiratieloos..
Is mij ook niet gelukt onder Windows Vista.quote:mockingbird schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 11:38:
[...]
Dat is dan niet onder VISTA dmv overlay. Als ik mijn TV op clone zet en een film niet fullscreen op m'n main monitor bekijk, gaat hij niet meer automatsich fullscreen op de TV. Dát doet overlay onder XP.
Als ik films fullscreen afspeelde in VISTA, dan stonden ze natuurlijk ook fullscreen op mijn TV, maar dan kan ik niet meer gewoon m'n hoofdmonitor gebruiken voor surfen e.d.
- - Second Place Is First Place Loser - -
Ik vind het inderdaad grappig dat ITers altijd roepen dat als de gemiddelde gebruiker het niet snapt ze een dombo zijn.quote:warp schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 01:27:
[...]
Helemaal mee eens. De gemiddelde gebruiker verwacht gewoon dat het werkt. Iets dat veel tweakers moeilijk kunnen bevatten. Die roepen gelijk "n00b, je snapt niets er van" en dat soort onzin. Feit is echter, dat 95% van de gebruikers nu eenmaal geen techneuten zijn.
[...]
leonbong wijzigde dit bericht 26-04-2008 14:35 (3%)
Ik loop meestal als een KIP met KOP rond.
quote:leonbong schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 14:32:
PS Ik vind vista ook iets trager aanvoelen dan XP/W2K. Maarja sinds XP vinden mensen het ook normaal dat MS Word soms je typen niet kan bijhouden op het scherm. Ik heb echter nog nooit sneller kunnen typen dan mijn oude IBM 8088.
Conclusie PC's zijn niet sneller geworden in het gebruik sinds de eerste IBM pc. We hebben echter wel meer mogelijkheden.

Cyberblizzard wijzigde dit bericht 26-04-2008 15:26 (9%)
The Zep Man wijzigde dit bericht 26-04-2008 16:38 (39%)
X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$Toppunt van ironie: postnr 28183390$H+H*
"Eén van de doelstellingen van de nieuwe layout is om informatie overzichtelijker te presenteren."
Jij moet geen TVR kopen danquote:leonbong schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 14:32:
Ik ben altijd van mening dat als iemand het niet snapt het ALTIJD aan het product ligt. Voorbeeld als je een auto koopt weet je altijd hoe je hem moet starten en wegrijden. Als dat niet het geval zou zijn dan zou je hem meteen terug brengen.
Als je daarmee bedoelt dat de gebruikservaring niet sneller is geworden dan klopt dat wel - pure snelheid is zeker wel vooruit gegaan.quote:Conclusie PC's zijn niet sneller geworden in het gebruik sinds de eerste IBM pc. We hebben echter wel meer mogelijkheden.
alt-92 wijzigde dit bericht 26-04-2008 16:44 (16%)
[root@localhost /]$ modprobe brain.o
modprobe: Can't locate module brain.o - certified prutser - specs
Die mappenstructuur word er idd alleen maar slechter op.quote:The Zep Man schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 16:37:
Moet wel zeggen dat als je een half uurtje werkt aan Vista, dat het meeste gewoon op XP kan lijken (met uitzondering van Control Panel, Windows Explorer en de gare mappenstructuur in je profiel).
Oost west, 127.0.0.1 best!
Liever toch maar wel inhoudelijk erop in gaan - anders blijft er van je post niet veel meer over dan een 'Vista is kut" kreet, en dat kan vast niet je bedoeling zijn in dit topic.quote:geerttttt schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 16:48:
ik kan er inhoudelijk op in gaan maar dat maakt de release van een nieuw windows OS die wel het installeren waard is niet dichterbij.
Nou ja als ik dan een paar zaken moet opnoemen:quote:alt-92 schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 16:56:
[...]
Liever toch maar wel inhoudelijk erop in gaan - anders blijft er van je post niet veel meer over dan een 'Vista is kut" kreet, en dat kan vast niet je bedoeling zijn in dit topic.
Oost west, 127.0.0.1 best!
Niet 'misschien'quote:geerttttt schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 17:27:
Er zijn mischien wel mensen die vista WEL goed vinden en WEL gebruiken,
Dat zal je mij ook nooit zien ontkennenquote:althans het er percentagegezien veel minder zijn dan microsoft had gehoopt.
Nou, ik zie hier alleen maar argumenten waarom niet.quote:Ik zou wel graag willen horen waarom hun nu zo graag vista gebruiken.
Waar is een forum anders voor ?quote:alt-92 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 20:03:
Maar eerlijkheidshalve...
Hadden we dit soort discussies ook niet toen in 2001 Windows XP uitkwam en iedereen heel voorzichtig van Wintendo (win98) af kwam en tegen precies dezelfde zaken aanliep?
Scanners die niet meer werkten, printers die het eerste jaar geen goede werkende drivers hadden, programma's die (nog) niet werkten - Office 97 op een multi-user XP systeem was altijd crap bijvoorbeeld...
Het is 's-nachts kouder dan buiten
dan doe je het toch zo: monitor clonen uitzetten, je browse etc scherm als hoofdscherm en je video/tv scherm als secundair scherm. Filmpje starten, erheen slepen en full screen.quote:Miss_Stranger schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 12:36:
[...]
Is mij ook niet gelukt onder Windows Vista.
Terwijl het een kwestie hoort te zijn van PC+Monitor uit, 2e monitor aansluiten, monitor aan, pc aan...
Tsja, MS-DOS 1.0 werkte ook en erg soepel ook, waarom zou je verkassen naar 2.0, 3.0 etc?quote:Sjah schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 21:33:
Ik ben nog steeds niet over op Vista, maar net even een sp1 Vista iso installed, en ik moet zeggen: er is vooruitgang, toch wel soepeler. Slecht heb ik Vista nooit gevonden, maarja Xp werkt, en best soepel, dus waarom zou je verkassen...?
Virussen? Scan ze hier! | Anti-spam? Stichting Spamvrij.nl Spamklachten indienen? SpamCop
GoT Index » Windows Clients » Na 1 jaar Vista terug naar XP
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos