Gehehehe dat is waarquote:
Mijn zonnepanelen en wat testritten met elektrische voertuigen: www.solarwebsite.nl
GoT Index » Elektronica » Duurzame Energie deel 6
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 last
[Post Reply] [Nieuw Topic]Gehehehe dat is waarquote:TD-er schreef op donderdag 24 april 2008 @ 23:21:
Dat is in elk geval makkelijk te doen, Je filmt maar 1x en speelt het achteruit om "de andere kant" te laten zien
Mijn zonnepanelen en wat testritten met elektrische voertuigen: www.solarwebsite.nl
Ik proef hier iets teveel "fossiele push", te weinig over de veel te grote benodigde capaciteit, over de slechte verhouding warmte/elektra voor een gemiddeld of zelfs zuinig huishouden, en te weinig over de problemen met de netinvoeding en het wegdrukken van zonnestroom. Dat vijfletter"woord" is overigens een afschuwelijk bureaucratenconstruct wat normale Nederlanders niet in hun mond zouden moeten willen nemen.quote:Lethal schreef op donderdag 24 april 2008 @ 21:40:
En uiteraard vind ik ook dat iedereen naar ZonPV moet.. Dit gebeurd echter pas over 10 jaar verwacht ik.
De HRe ketel is simpelweg een tussenstap naar volledige duurzaamheid. We moeten niet vergeten dat de gasvoorraden in noord nederland de grootste van europa zijn. De KnowHow op gebied van gas in nederland is gigantisch en die moeten we blijven verkopen. Hier spelen erg veel economische belangen in mee. En hoe zuiniger we zelf met gas omgaan, des te langer kunnen we het verkopen.
Sag nicht: "Ich habe die Wahrheit gefunden", sondern: "Ich habe eine Wahrheit gefunden" (Kahlil Gibran, 1883 - 1931)
Hoezo, Ferrarisje "lui" in huize CanonG1???quote:hhints schreef op donderdag 24 april 2008 @ 23:02:
[...]"Nu wordt binnen de inverter aangesloten", en "nu gaat de stekker in het stopcontact", waarna je een ferrarismeter toont die in eens heel lui wordt.
Sag nicht: "Ich habe die Wahrheit gefunden", sondern: "Ich habe eine Wahrheit gefunden" (Kahlil Gibran, 1883 - 1931)
Hhints, mag ik vragen wat jou achtergrond is? Wil wel weten hoe jij aan deze informatie komt.quote:hhints schreef op donderdag 24 april 2008 @ 23:13:
[...]
De HRe ketel is nog slechts een leuk idee. Hij is nog peperduur, en nog lang niet uitontwikkeld.
Ik geloof er helemaal niets van dat hij de eerste 10 jaar even duur wordt als een gewone HR ketel.
Misschien als de staat er 2000 EUR aanschaf subsidie tegenaan gooit.
Weet dat er HRe ketels zijn die elke 6 maanden een olie verversing nodig hebben.
Weet dat er HRe ketels zijn met een duur onderdeel (1500 EUR over 10 jaar) dat een nog onzekere levensduur heeft.
En het allerergste is dat er de komende jaren alleen simpele HR CV ketels komen, geen HRE combiketels, geen GR boiler ketels, De stumperds die aan die HRe ketel ontwikkelen, vinden het te moeilijk om dergelijek varianten in de software te programmeren.
want daarvoor krijgen ze geen ontwikkelings subsidie van Senter Novem. En geen subsidie? dan ook geen klantvriendelijke features.
Het ondernemerschap gaat hier zo ver als de subsidie strekt. Echt niet verder.
Het fliterdunne groene imago komt uitsluitend van de PR afdeling.
Laat die HRe ketel nog maar even zitten, ga je huis veel beter isoleren.
Zoek goed uit hoe de ventilatie op een gezonde manier is te regelen.
En zet die ventialtie snachts zo dat het slaapkamerraam wel open kan.
De warmte/elektra verhouding voor een gemiddeld huishouden is ideaal bij de HRe-ketel. De ketelfabrikanten hebben hem ontworpen met een warmteverhouding 1 op 5, dat wil zeggen dat bij 1600 kuub de ketel ideaal tot zijn recht komt.quote:zonnigtype schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 00:36:
[...]
Ik proef hier iets teveel "fossiele push", te weinig over de veel te grote benodigde capaciteit, over de slechte verhouding warmte/elektra voor een gemiddeld of zelfs zuinig huishouden, en te weinig over de problemen met de netinvoeding en het wegdrukken van zonnestroom. Dat vijfletter"woord" is overigens een afschuwelijk bureaucratenconstruct wat normale Nederlanders niet in hun mond zouden moeten willen nemen.
EZ wil zonnestroom een extra haal over de strot geven door artikel 31c ook nog eens voor de fossiel gestookte toverketels te laten gelden. Dat is een schoftenstreek van het allooi "onder de gordel"...
Dat is dus 8x zoveel gas als wij met z'n tweetjes in een jaar verbruiken voor verwarming+douchen+koken.. onzinnige dingen zijn het. Kun je je geld beter uitgeven aan zonnecellen.quote:Lethal schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 11:43:
[...]
De warmte/elektra verhouding voor een gemiddeld huishouden is ideaal bij de HRe-ketel. De ketelfabrikanten hebben hem ontworpen met een warmteverhouding 1 op 5, dat wil zeggen dat bij 1600 kuub de ketel ideaal tot zijn recht komt.
WVL_KsZeN wijzigde dit bericht 25-04-2008 12:09 (20%)
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
Gewoon sites en fora zoals deze lezen en vragen stellen. Leveranciers/installateurs aanschrijven.quote:Niwla schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 13:20:
Al een tijd lang speel ik met de gedachte van het plaatsen van zonnepanel op mijn dak. Ik verzand in de verschillende soorten panelen en aanbieders. Hoe zijn degene die inmiddels panelen op hun dak hebben daarmee omgegaan. Hebben jullie advies "ingekocht" o.i.d.?
"What do you get if you multiply six by nine..."
Tot een jaar of vier geleden wist ik ook niet veel van deze materie, maar gelukkig kun je met behulp van internet jezelf op dit gebied veel leren. Ik ben zelf begonnen met voor mezelf een paar dingen op een rijtje te zetten:quote:Niwla schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 13:20:
Al een tijd lang speel ik met de gedachte van het plaatsen van zonnepanel op mijn dak. Ik verzand in de verschillende soorten panelen en aanbieders. Hoe zijn degene die inmiddels panelen op hun dak hebben daarmee omgegaan. Hebben jullie advies "ingekocht" o.i.d.?
... wat straks onterecht (ook) gesaldeerd weer terug van het net gehaald mag worden en zonnestroom (terecht gesaldeerd) dus van het net weg gaat drukken, als ze het maar vet blijven pushen bij "gemiddelde" huishoudens die dom gehouden (moeten) worden...quote:Lethal schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 16:37:
1 kuub = 10.2 kWh
1600m3 x 10.2 = 16320kWh
Waarvan 3264 kWh E
en 13056 kWh W
En het gaat hier om een GEMIDDELD huishouden in nederland .. dus niet om de duurzame types hier aanwezig!
HRe levert dus jaarlijks 750 euro elektriciteit op!
zonnigtype wijzigde dit bericht 25-04-2008 19:38 (9%)
Reden: Elektra opbrengst bij zuinige stokerds...
6 delen duurzame energie...maar goed dat het weekend is.quote:Punkrocker schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 14:55:
[...]
Gewoon sites en fora zoals deze lezen en vragen stellen. Leveranciers/installateurs aanschrijven.
Gewoon doen... doet een beetje pijn, maar nu glimlach ik bij t zien van de olieprijs.quote:Niwla schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 23:10:
[...]
6 delen duurzame energie...maar goed dat het weekend is.![]()
Dank je voor je opmerkingen CanonG1. De dingen die jij noemt ben ik idd al voor mezelf nagegaan. De top50 heb ik ook gezien en ook de site van jouOok zijn we al erg scherp op ons huidige verbruik.
Het is voor mij geen kosten/baten verhaal. Wil graag zelf doen wat ik zelf kan en gebruik maken van datgene wat smorgens gratis opkomt en savonds gratis weer ondergaat!! Ook denk ik dat de steeds stijgende energieprijzen een leuk onderdeel zijn van het hele verhaal
Ik weet wat ik wil produceren -> max 3000kwh p/j (vanwege het salderen)
mijn investering pas ik daar op aan.
Mijn dak is er prima geschikt voor (schuin dak op het zuiden) maar zie het niet zitten om het zelf te doen (de hoogte).
ik vind vooral de keus van het type panelen moeilijk maar misschien moet ik idd even een rondje bellen langs leveranciers. Uit hun websites haal ik niet snel dat ze ook advies doen hierin. Veelal zijn het webshops die DHZ-pakketten aanbieden.
Ook zie ik veel verschil in terugkoppeling. Jij hebt er zelf een kwh-meter tussen zitten; er zijn leveranciers die terugkoppeling via het web aanbieden. Ik zou het leuk vinden om die panelen op mijn dak te hebben en de terugkoppeling is daar natuurlijk een groot onderdeel van (al zal ik er niet zoveel grafieken aan wijden als jij)

NielsTn wijzigde dit bericht 25-04-2008 23:31 (2%)
Reden: typefout hersteld
Voor Nederland vooralsnog: houdt het bij bewezen betrouwbare merk silicium panelen. Als je krap in de oppervlakte zit, monokristallijn (hogere efficiëntie per opp.). Heb je voldoende ruimte, (hopelijk) wat goedkoper (doch bij merkmodules volslagen betrouwbaar) multikristallijn.quote:Niwla schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 23:10:
ik vind vooral de keus van het type panelen moeilijk maar misschien moet ik idd even een rondje bellen langs leveranciers.
Hhints is elektrotechnisch ingenieur, met verstand van in massa fabriceren van high tech appraten, en embedded regel software.quote:Lethal schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 11:41:
[...]
Hhints, mag ik vragen wat jou achtergrond is? Wil wel weten hoe jij aan deze informatie komt.
Beste Lethal:quote:Lethal schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 16:37:
1 kuub = 10.2 kWh
1600m3 x 10.2 = 16320kWh
Waarvan 3264 kWh E
en 13056 kWh W
En het gaat hier om een GEMIDDELD huishouden in nederland .. dus niet om de duurzame types hier aanwezig!
HRe levert dus jaarlijks 750 euro elektriciteit op!
zonnigtype wijzigde dit bericht 26-04-2008 12:39 (25%)
Reden: berichtje fossiel energieverbruik marketing manager BV NEEderland
Lethal wijzigde dit bericht 26-04-2008 19:35 (34%)
Lethal wijzigde dit bericht 26-04-2008 19:56 (7%)
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona