Gathering of Tweakers

Quicksearch
Be Quiet! schijnt een degelijk duits merk te zijn. Alhoewel de naamgeving anders doet vermoeden moet ik zeggen. De voorganger staat trouwens ook in dat lijstje en het merk is wat minder bekend omdat het niet overal te krijgen is. Tot nu toe heb ik er 1 dus en geen 100 gehad en getest, dus mijn mening is puur subjectief tot nu toe over het model dat ik heb. Hij heeft iig nog niet voor problemen gezorgd. Overigens schijnt de kortsluitbeveiliging wel OK te zijn weet ik uit eigen ervaring :')
TS:
Kun je in je starttopic een link naar post achterlaten, als er weer een nieuwe samenstelling is gemaakt op basis van feedback?

Anders moet ik zoeken en/of overizcht hebben wat er tot nu toe besloten is voor BBG.

Reg. datum: 03 mei 2004

Het lijkt me wel wat om dit systeem zo aan te schaffen, er is alleen geen alternatief aangegeven voor de "Antec Fusion Black 430" (nu ¤ 132,75)

Ik vind uiterlijk niet belangrijk, mijn PC zet ik in de computerkamer, en ik trek de nodige draadjes naar mijn TV en STEREO, ongeveer 1,5 meter van mijn PC verwijderd. (aan de andere kant van een zachte muur)

Dan heeft het dus geen zin zo'n mooie kast te plaatsen, zeker niet voor de prijs.

Nu denk ik er dan ook over om dan de "Antec NSK4480B" (nu 63 euro) te gebruiken. Dat is de kast die werd voorgesteld in het basissyteem. Overigens zijn beide kasten geschikt voor de "mATX" standaard. Dus daar hoef ik het niet voor te laten.

Scheelt weer bijna 70 euro!

Ik neem mijn harde schijf mee naar het nieuwe systeem, en de TV kaart kan altijd nog.

Dan blijft dit over als keus:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon X2 4850e¤ 68,40¤ 68,40
1Antec NSK4480B¤ 63,-¤ 63,-
1Gigabyte GA-MA78GM-S2H¤ 72,80¤ 72,80
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/2G 2GB (2x 1GB) DDR2¤ 32,46¤ 32,46
1Lite-On LH-20A1S¤ 18,29¤ 18,29
1Scythe Ninja Mini¤ 29,-¤ 29,-
ImporterenTotaal¤ 283,95

Of je pakt de al eerder vermelde NSK2480. Dit is in principe gewoon een fusion met een ander frontje. Kost ~ 80 euro, 50 euro minder dus.

edit:
In een NSK 4480 kan je trouwens ook een grotere heatsink stoppen, zoals de normale Scythe Ninja of de Thermalright HR-01 Plus, die nog beter presteert.

drZymo wijzigde dit bericht 16-06-2008 13:28 (40%)

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Inderdaad de HTPC standaard in de BBG lijkt me echt een goed idee. Zoiezo heb ik het idee dat de htpc in opmars is dit zou dan een normaal gevolg zijn.....de evolutie van de tweakers BBG is op handen.

Tsunami bwa3000/AMD 64 3200+ @ 2300/512 cache/Kingston 3200 2x512 matched pair/Innovatek XXS + NV40/Gainward PowerPack 6800 GT GS/Tagan480/MSI k8n neo plat.

Reg. datum: 03 november 2002

quote:
BackSlash schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 08:13:
Mijn reactie is nu natuurlijk te laat aangezien de BBG al geplaatst is... maar ik vraag mij serieus af of dit systeem een 1080P MKV rip wel trekt. Ik heb een HTPC gehad op basis van een X² 4200+ (2x 2.2 Ghz), Ati HD 2400 pro en 1,5 GB geheugen. HD rips kun je niet versnellen met UDV dus die videokaart doet verder niks.

720P rips trekt het systeem nog wel, 1080P rips vaker niet dan wel. Als je officiële blu-ray schijfjes hebt dan kun je gebruik maken van UDV, niet bij rips.

Ik heb mijn HTPC daarom geupgrade naar een Core2Duo 6750, 2 GB geheugen en dezelfde videokaart, nu loopt elke HD rip ook als een trein :)
Kan iemand bevestigen of dit waar is?

Ik ben namelijk ook van plan een HTPC te bouwen, waarbij het afspelen van een MKV 1080p rip zeker een van de belangrijkste functies is. Heb ik dus echt een snellere processor nodig dan deze 4850E?

Uit het HTPC topic:
quote:
jingaling schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 09:50:
Heb net de "beruchte" vogelscene getest op een:

- 5200+
- Gigabyte GA-MA78GM-S2H
- 1gb intern geheugen (andere module was kapot en teruggestuurd)
- vista 32bits
- mpc home cinema 1.0.0.2
- core avc pro 1.7

De 1080P .MKV versie tussen de 7% en 12% load
zelfs met ondertiteling aan.

Op de andere htpc

-8400
- Asus P5E-VM HDMI
- 2gig
- vista 32bits
-powerdvd 8 en 7

Liep de cpu te stotteren op 100% toendetijd.

Al met al die MPC is echt toppie
Oftewel: met 5200+ 12% max, dus met een 4200+ zal dat ook wel lukken.

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Pain to the max

quote:
Fraggar schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 18:29:
[...]

Kan iemand bevestigen of dit waar is?

Ik ben namelijk ook van plan een HTPC te bouwen, waarbij het afspelen van een MKV 1080p rip zeker een van de belangrijkste functies is. Heb ik dus echt een snellere processor nodig dan deze 4850E?
Ik spreek puur uit eigen ervaring. Ik heb inmiddels een HD film collectie opgebouwd van ruim 60-70 films, allen bestaande uit rips. Alle 720P films zijn wel te draaien op een wat langzamer systeem (zoals mijn X² 4200+ systeem destijds), de 1080P draaiden gewoon met erg hoge CPU usage. Als de bitrate iets te hoog lag dan was het niet kijkbaar door de schokjes en hikjes.

Als je dit risico niet wilt lopen zou ik gewoon voor zekerheid gaan en er een snelle cpu inzetten. Scheelt je een paar tientjes maar kijk je gegarandeerd schokvrij.
quote:
drZymo schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 20:24:
Uit het HTPC topic:

[...]

Oftewel: met 5200+ 12% max, dus met een 4200+ zal dat ook wel lukken.
Goh, toch knap dat jij vanaf daar kan weten dat alle 1080P films vloeiend zullen draaien het met een 4200+. En al helemaal knap dat je dat weet door 1 dit te baseren op 1 filmfragment, en dit hebt getest met een compleet andere configuratie :+

MAIN - Core2Duo E8400 | 4 GB DDR2 800 | X1900 XT 512MB | 250 + 320 + 500 GB | Sony GDM FW900 24" widescreen CRT HTPC - Core2Duo E6750 | 2 GB DDR2 800 | HD2400pro | 500GB | Samsung 50 inch Plasma

quote:
BackSlash schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 21:39:
[...]

Goh, toch knap dat jij vanaf daar kan weten dat alle 1080P films vloeiend zullen draaien het met een 4200+. En al helemaal knap dat je dat weet door 1 dit te baseren op 1 filmfragment, en dit hebt getest met een compleet andere configuratie :+
Dat was niet mijn post die ik quote ;).

Ik heb zelf geen ervaring met dit systeem. Het ging me meer om aan te geven dat het zou moeten kunnen. De beruchte vogelscene staat iig bekend als zware kost; als die scene lukt dan kan je er redelijk zeker van zijn dat de rest ook werkt. En het ging jingaling volgens mij ook meer om aan te geven dat MPC-HC het erg goed doet vergeleken met een systeem zonder 780G chipset en MPC-HC.

En je zegt zelf nog "zoals mijn X² 4200+ systeem destijds". Was er destijds ook al een 780G chipset? Of HD video acceleratie zoals de huidige generatie grafische kaarten hebben? De laatste tijd is het namelijk erg snel gegaan met de support voor HD video en dat scheelt enorm in CPU belasting.

drZymo wijzigde dit bericht 20-06-2008 22:49 (16%)

Dit zijn de onderdelen waar ik mijn HTPC mee heb gebouwd,

Proccesor: AMD Athlon 64 X2 4850 E
Koeling: Scythe Ninja Mini
Moederbord: Gigabyte GA-MA78GM-S2H
Voeding: Coolermaster 620W ATX Silent voeding
Geheugen: Kingston Value Ram 2 x 1GB
Geheugen koeling: 2 x Scythe Kama Wing BK
Harddisk: 2 x Western Digital Caviar GP 500GB (WD5000AACS)
Behuizing: AE Origen X15E
Cardreader: 52 in 1 memory card reader
Optical drive: LG GGC-H20L
TV-Kaart: Hauppauge WinTV-HVR-2200
TV-Kaart Digitaal: 2 x Digital Everywhere Floppy DTV DVB-C
Cam Module: 2 x Alphacrypt Multicrypt CI Module
Toetsenbord: Logitec diNovo Mini
Software: Windows Vista Ultimate OEM

Maar heb een probleempje dat wanneer ik op Live TV (HD Ned 1 ) draai hij stottert..
zijn er nog wat instelling die de hardware versnelling beinvloeden, heeft iemand een idee..

Super forum hier hoop van geleerd _/-\o_

Vitotherm wijzigde dit bericht 20-06-2008 23:14 (72%)

quote:
Vitotherm schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 22:52:
Dit zijn de onderdelen waar ik mijn HTPC mee heb gebouwd,

Proccesor: AMD Athlon 64 X2 4850 E
Koeling: Scythe Ninja Mini
Moederbord: Gigabyte GA-MA78GM-S2H
Voeding: Coolermaster 620W ATX Silent voeding
Geheugen: Kingston Value Ram 2 x 1GB
Geheugen koeling: 2 x Scythe Kama Wing BK
Harddisk: 2 x Western Digital Caviar GP 500GB (WD5000AACS)
Behuizing: AE Origen X15E
Cardreader: 52 in 1 memory card reader
Optical drive: LG GGC-H20L
TV-Kaart: Hauppauge WinTV-HVR-2200
TV-Kaart Digitaal: 2 x Digital Everywhere Floppy DTV DVB-C
Cam Module: 2 x Alphacrypt Multicrypt CI Module
Toetsenbord: Logitec diNovo Mini
Software: Windows Vista Ultimate OEM
pff... wel overkill op je voeding... daar had je makkelijk op kunnen besparen
Reg. datum: 04 juni 2003

Heb de volgende combinatie aan losse onderdelen besteld en hoop de PC aankomende week in elkaar te gaan zetten. Het idee was een mooie HTPC in de woonkamer aan te sluiten op een FullHD TV maar wel onderdelen te gebruiken waarmee ik met games redelijk meekom. Ik speel voornamelijk MMORPG's (WoW, Eve Online), maar wil nog wel eens een nieuwe FPS uitproberen.

http://www.pcmegastore.nl/catalog/images/Veris%20Fusion%20Black.PNG

Processor: Intel Core 2 Duo E8400 3.00 GHz, 1333 MHz, 6 MB, Tray
Mainboard: GigaByte GA-G33M-DS2R
Keyboard: Logitech Keyboard DiNovo Edge Draadloos, Zwart / Zilver, Qwerty
Blu-ray: Lite-On DH-4O1S 4 X, 12 X, SATA, Bulk, Zwart
Harddisk x2: Seagate Barracuda 7200.11 500 GB, 7200 Rpm, 32 MB, S-ATA II/300
Memory: Kingston HyperX Dual Channel 4096 MB, PC6400, 800 MHz, 5, Kit Of 2
Casing: Antec Fusion Zwart, 430 Watt
Graphics card: GigaByte GeForce 8800GT 512 MB, PCI-e 16x
CPU Cooler: Zalman CNPS8700NT Koper

Ik heb getwijfeld tussen een kast die wel of niet full-ATX zou ondersteunen, maar de combo van Antec met voeding en de looks hebben het gewonnen. Ik hoop dat ik de airflow in de kast voldoende voor elkaar heb met de standaard 2x 120mm fans. Ik neem in alle redelijkheid aan dat een 430Watt Antec voeding genoeg juice afgeeft in deze setup...

Ik heb bewust gekozen voor een videokaart met een Zalman koeler en een niet-boxed CPU met een Zalman koeler die zijn fanspeed automatisch aanpast aan de temperatuur. Het is even fingers crossed of de beide Zalman koelers qua dimensies in de kast passen. De CPU koeler zou bedoeld moeten zijn voor HTPC's dus ik heb het er op gegokt.

Qua onderdelen is alles bijna up-to-date, maar niet het nieuwste van het nieuwste waardoor de prijs/kwaliteit verhouding erg goed is imo. Jammer dat het micro-ATX bord geen Pci-e 2.0 ondersteund voor de nieuwste generatie kaarten.

Omdat ik voor 4GB geheugen heb gekozen ben ik van plan Windows Vista Home Premium 64bit te gaan draaien. Ik verwacht in ieder geval geen problemen met 64bits drivers voor de hardware waarvoor ik gekozen heb.

Tegen de tijd dat ik digitale TV heb kijk ik nog welke TV-kaart ik kan plaatsen. Heb me daar nog niet in verdiept.

Kosten: ongeveer 1200,-

Op of aanmerkingen op deze setup?

Specs 3dmark2003: 6048

is er al koffie?

quote:
Dude schreef op zondag 22 juni 2008 @ 14:40:

Processor: Intel Core 2 Duo E8400 3.00 GHz, 1333 MHz, 6 MB, Tray
Mainboard: GigaByte GA-G33M-DS2R
Keyboard: Logitech Keyboard DiNovo Edge Draadloos, Zwart / Zilver, Qwerty
Blu-ray: Lite-On DH-4O1S 4 X, 12 X, SATA, Bulk, Zwart
Harddisk x2: Seagate Barracuda 7200.11 500 GB, 7200 Rpm, 32 MB, S-ATA II/300
Memory: Kingston HyperX Dual Channel 4096 MB, PC6400, 800 MHz, 5, Kit Of 2
Casing: Antec Fusion Zwart, 430 Watt
Graphics card: GigaByte GeForce 8800GT 512 MB, PCI-e 16x
CPU Cooler: Zalman CNPS8700NT Koper

Ik heb getwijfeld tussen een kast die wel of niet full-ATX zou ondersteunen, maar de combo van Antec met voeding en de looks hebben het gewonnen. Ik hoop dat ik de airflow in de kast voldoende voor elkaar heb met de standaard 2x 120mm fans. Ik neem in alle redelijkheid aan dat een 430Watt Antec voeding genoeg juice afgeeft in deze setup...

Ik heb bewust gekozen voor een videokaart met een Zalman koeler en een niet-boxed CPU met een Zalman koeler die zijn fanspeed automatisch aanpast aan de temperatuur. Het is even fingers crossed of de beide Zalman koelers qua dimensies in de kast passen. De CPU koeler zou bedoeld moeten zijn voor HTPC's dus ik heb het er op gegokt.

Qua onderdelen is alles bijna up-to-date, maar niet het nieuwste van het nieuwste waardoor de prijs/kwaliteit verhouding erg goed is imo. Jammer dat het micro-ATX bord geen Pci-e 2.0 ondersteund voor de nieuwste generatie kaarten.

Omdat ik voor 4GB geheugen heb gekozen ben ik van plan Windows Vista Home Premium 64bit te gaan draaien. Ik verwacht in ieder geval geen problemen met 64bits drivers voor de hardware waarvoor ik gekozen heb.

Tegen de tijd dat ik digitale TV heb kijk ik nog welke TV-kaart ik kan plaatsen. Heb me daar nog niet in verdiept.

Kosten: ongeveer 1200,-

Op of aanmerkingen op deze setup?
Ik zit me nog ernstig in te lezen, maar vraag me af waarom je de 8800 hebt genomen? Want volgens eerdere stukken zouden de 8500 en 8600 wél hardware-ondersteuning hebben voor HD, en de 8800 niet. Of geldt dat niet voor deze serie?

Ander dingetje wat ik me afvraag: het valt me op dat er voor Lite-On BR spelers gekozen wordt. Prima, ik heb geen voor- of afkeur voor een merk. Maar waarom niet de LG GGC-H20L? Iets goedkoper (maar die paar euro maken het verschil niet), terwijl het merk naar mijn smaak iets hoger aangeschreven staat. En de LG ondersteunt 6x leessnelheid voor BR, waarmee de opstarttijd van een disc sneller wordt. Of vergis ik me?

Ik heb overigens wel dezelfde twijfels als jij: ATX of mATX, that's the question ;)

en zoals eerder opgemerkt: enorm leerzaam forum _/-\o_

Pietervs wijzigde dit bericht 26-06-2008 17:24 (9%)

Better days are coming... They are called SATURDAY and SUNDAY :)

quote:
Dude schreef op zondag 22 juni 2008 @ 14:40:
Heb de volgende combinatie aan losse onderdelen besteld en hoop...
Ik denk dat je dit beter in een Best-buy voor game PC's kunt stoppen, het heeft weinig te maken met HTPC gedoe.
Wel wat opmerkingen, spreek uit eigen ervaring. De HD's zou ik sowieso vervangen met Samsung 500GB of Samsung F1 1GB HD's. Heb zelf veel seagates gehad, en een behoorlijk aantal al stuk. Daarnaast zijn de Samsungs een stuk sneller(sowieso de F1 1TB), stiller en koeler.
Zalman + alle erbij horende verwachtingen is slechts een sprookje, spreek wederom uit eigen ervaring. Ze zijn zwaar, koelenmiddelmatig, maken veel lawaai en zijn veels te duur. Zeker in vergelijking met een Scythe Infinity die ik nu gebruik. Als je de uitgebreide reviews erop naleest zie je bovendien nagenoeg altijd Zalman ergens in de middenmoot of achteraan hangen.
En misschien dat ik me vergis, maar dat moederbord wat je nu hebt heeft reeds videouitgangen, niet echt nodig als je al een videokaart erinzet, of je moet meer dan 2 schermen tegelijk willen aansturen.
Reg. datum: 04 juni 2003

quote:
Leviath schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 18:09:
[...]

Ik denk dat je dit beter in een Best-buy voor game PC's kunt stoppen, het heeft weinig te maken met HTPC gedoe.
Wel wat opmerkingen, spreek uit eigen ervaring. De HD's zou ik sowieso vervangen met Samsung 500GB of Samsung F1 1GB HD's. Heb zelf veel seagates gehad, en een behoorlijk aantal al stuk. Daarnaast zijn de Samsungs een stuk sneller(sowieso de F1 1TB), stiller en koeler.
Zalman + alle erbij horende verwachtingen is slechts een sprookje, spreek wederom uit eigen ervaring. Ze zijn zwaar, koelenmiddelmatig, maken veel lawaai en zijn veels te duur. Zeker in vergelijking met een Scythe Infinity die ik nu gebruik. Als je de uitgebreide reviews erop naleest zie je bovendien nagenoeg altijd Zalman ergens in de middenmoot of achteraan hangen.
En misschien dat ik me vergis, maar dat moederbord wat je nu hebt heeft reeds videouitgangen, niet echt nodig als je al een videokaart erinzet, of je moet meer dan 2 schermen tegelijk willen aansturen.
Point taken.. tot nu toe heb ik goede ervaringen met Seagate, maar moet eerlijk zijn dat ik me qua harddisk niet heb ingelezen.

Zalman is inderdaad een beetje voor de looks gekozen, hoewel ik met mijn Zalmanproducten tot nu goed heb kunnen koelen (totdat ik overging op waterkoeling). Ik wilde graag die specifieke koeler omdat die zich automatisch aan de temperatuur aanpast.

Het moederbord is een compromis. Ik wilde graag een Gigabyte omdat ik de ondersteuning van Asus middelmatig vind. Ik heb in die keuze alleen borden met onboard video gezien.

Ik wilde wel perse een 8800GT voor de prestaties. De 8600 serie presteerd beduidend minder.

Specs 3dmark2003: 6048

Reg. datum: 23 december 2003

Die Gigabyte GA-MA78GM-S2H heeft zowel VGA als DVI als HDMI, maar zijn deze ook alle drie tegelijkertijd te benaderen? heb namelijk een LCd-tv voor de hdmi, en 2 x tft-schermpje...waar ik ook mijn videobewerking mee doe.

Nu ga ik een HTPC bouwen, en dacht dat dit misschien wel een oplossing was om overal beeld op te hebben....

quote:
Jan-us schreef op maandag 07 juli 2008 @ 23:28:
Die Gigabyte GA-MA78GM-S2H heeft zowel VGA als DVI als HDMI, maar zijn deze ook alle drie tegelijkertijd te benaderen? heb namelijk een LCd-tv voor de hdmi, en 2 x tft-schermpje...waar ik ook mijn videobewerking mee doe.

Nu ga ik een HTPC bouwen, en dacht dat dit misschien wel een oplossing was om overal beeld op te hebben....
Nee, deze zijn helaas niet tegelijk te gebruiken. Je kan alleen de DVI- of de HDMI-poort gebruiken naast de VGA-poort, zie voor meer informatie trouwens hier :)

Leuk moederbord is het wel, ben hem van plan om zelf te gaan kopen :)

MIKpunt.org - Dé studievereniging van de opleiding Medische Informatiekunde

Reg. datum: 03 mei 2004

quote:
Jan-us schreef op maandag 07 juli 2008 @ 23:28:

Misschien is dit iets voor jou.
Dan maak je van 1 poort meerdere poorten, tegelijkertijd een convertor naar s-video/composiet

PC to TV Converter

hunneuh huh un whoopass?? (:-(

1. Processor AMD Athlon X2 4850e
  2. Moederbord Gigabyte GA-MA78GM-S2H
  3. Cpu-koeler Scythe Ninja Mini
  4. Werkgeheugen Kingston 2GB PC2-6400
  5. Tv-kaart Hauppauge WinTV-HVR-2200
  6. Harde schijf Samsung SpinPoint F1 1TB
  7. Blu-ray-speler LG GGC-H20L
  8. Behuizing Antec Fusion Black 430 ¤ 148,15
  9. Afstandsbediening MS Media Center Remote & Receiver
  10. Toetsenbord Trust Vista Remote Keyboard
Dit is de HTPC zoals die in de BBG van mei is opgesteld. Nu ben ik ook bezig om een HTPC samen te stellen en deze samenstelling ziet er in principe wel goed uit.

Echter mijn HTPC gaat ook meteen dienst doen als een soort server, oftewel al mijn media (films foto's e.d.) komt op deze pc te staan en word via het netwerk beschikbaar. Daarnaast zal deze ook gebruikt gaan worden om te downloaden.

Mijn vraag is dan ook:
Is deze opstelling krachtig genoeg om bijv. HD te bekijken terwijl er op de achtergrond newsbin(download)draait en via het netwerk bijv. media word bekeken, bijv. een dvd-film of foto's?

Zo nee, waar zou ik dan aanpassingen moeten maken?

BF2 Stats specs || JA hij doet het nog :-) ||

Is er al iemand die het systeem heeft gebouwd zoals hij er nu uitziet? Ik ben erg benieuwd naar de resultaten van die discussie over 1080p content.
Ik ben van plan dit te gaan bouwen en ik vind deze content belangrijk. Ik snap namelijk niet helemaal of die grafische chip nu wel of niet meewerkt aan geripte 1080p content. Als alles namelijk op de processor aankomt dan zou deze daar wellicht te licht voor zijn.

Ik weet zelf niet het naadje van de kous over dit onderwerp. Ik probeer hier slechts met een soort opsomming tot een harde uitspraak te komen. Ik wil namelijk heel graag binnenkort een systeem gaan bouwen en ik vertrouw volledig op de kennis in dit forum :)

Ik ben van plan om het systeem te gaan bestellen met een paar aanpassingen. Aangezien ik het systeem wil gebruiken om digitenne op te nemen en gelijkertijd te kijken op een Philips lcd tv met vga aansluiting heb ik gekozen voor 2x FloppyDTV DVB-T in combinatie met 2x een CAM module (deze heb je nodig voor rtl 4, sbs enzo toch?). Daarmee kom je op het volgende systeem uit:
  • Scythe Ninja Mini
  • Samsung Spinpoint F1,7200RPM, SATA II, 3
  • Logitech diNovo Mini
  • LG GGC-H20L
  • Kingston KVR800D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2,
  • GigaByte GA-MA78GM-S2H,Retail
  • Antec Fusion Black,Zwart
  • AMD Athlon 64 X2,Boxed, 4850E, Socket AM
  • floppydtv (2x)
  • cam conax (2x)
Mijn vraag is nu of deze configuratie nog steeds aan te raden is als vervangen van analoge televisie.
De 2e vraag slaat op de datum (mei) van de bbg. Zijn er inmiddels onderdelen die ik beter kan vervangen door een ander onderdeel.

De 3e vraag gaat over de stilte van de kast. Heeft het nog nut om de standaard 120mm case fans te vervangen door bijvoorbeeld Papst fans. Ik kon namelijk geen decibel gegevens van de Antec fans vinden. De laatste vraag is of er ruimte is en of het nut heeft om een hdd silencer te plaatsen.

Je 3e vraag kan ik beantwoorden met wat linkjes:

http://www.silentpcreview.com/article63-page2.html
Een lijst van erg stille fans.
Conclusie: papst is allang niet de stilste meer ;)

http://www.silentpcreview.com/article591-page1.html
Review van de Antec Fusion met de nadruk op geluidsproduct.
Conclusie: fans zijn prima maar de Nexus Real Silent fans zijn stiller.

drZymo wijzigde dit bericht 10-07-2008 09:07 (36%)

tnx, heb het aangepast naar deze fan:
http://www.scythe-eu.com/...s-flex-12cm-case-fan.html (de D versie, 800rpm)
Kosten ongeveer 13 euro per stuk, maar schijnt weer een stukje stiller te zijn :)

Iemand die me antwoord kan geven op de andere 2 vraagjes? :)

Needletime!

quote:
WaarAnders schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 23:10:

Mijn vraag is nu of deze configuratie nog steeds aan te raden is als vervangen van analoge televisie.
Beeldkwaliteit van Digitenne is misschien iets beter dan analoge kabel (bah) maar als je de mogelijkheid hebt kan je beter voor digitale kabel gaan. Echt een stuk beter beeld.

*Jaja ik weet het. Die random caps in mijn nick zijn al jaren niet stoer meer*E6600@3200(400*8)/4*1GB OCZ 6400 4-4-4-15/2*350 Raid0/8800GT-512/Neo HE 550W/Antec P180

Om jullie vragen over 1080p playback te beantwoorden is deze test waarschijnlijk wel representatief: http://www.silentpcreview.com/article807-page6.html

Test Setup:

AMD Athlon X2 4850e processor - 2.5Ghz, 2x512KB L2 cache, 65nm, 45W
Gigabyte GA-MA78GM-S2H motherboard - F3C BIOS, 128MB allocated to integrated graphics
Corsair XMS2 memory 1GB
Seagate Momentus 5400.2 notebook hard drive - 120 GB, 5400RPM, SATA
Asus BC-1205PT Blu Ray drive - SATA
Seasonic SS-400ET power supply
Microsoft Windows Vista operating system - Home Premium, 32-bit
ATI Catalyst 8.2 IGP/graphics driver
QuickTime Alternative 1.81 codec package

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws