Reg. datum: 03 april 2006
Wat heb je gedaan op de Synology om NFS aan te zetten? Plak hier ook eens je /etc/exports file.quote:
"I haven't lost my mind; I have a tape back-up somewhere."
GoT Index » LCD, Plasma, Projectie & Recording » Networked Media Tank - deel 2
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 26 27 28 29 last
[Post Reply] [Nieuw Topic]Wat heb je gedaan op de Synology om NFS aan te zetten? Plak hier ook eens je /etc/exports file.quote:Svennos1 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 08:21:
Al reeds gedaan, ook met de nfs-tcp optie. Helaas. Vooralsnog werkt aleen de MyIhome perfect. Als nou Twonkey ook MKV zou ondersteunen dan zou ik een blij man zijn. Ik ben trouwens wel benieuwd wat er gebeurt als ik NFS draai op een PC, als dat dan wel werkt en het wellicht aan de Synology ligt in mijn geval. Ik ga spelen ...
OK, heb net "transformers"omgezet naar een TS bestand. Dit streamt prima rechtstreeks via NFS op de NAS. Wat betekend dit ? Zou het toch de Popcorn zijn ?quote:jvanhambelgium schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 08:34:
Download gewoon de tool "tsRemux" en het is ongeveer 3 minuutjes werk !
(remux is niet transcoderen dus echt traag gaat het niet)
Kan je pefect de MKV's een omzetten naar TS en proberen of het stukken beter zou gaan.
Hier heb je zo'n lijstje met MUST-HAVE tooltjes als je met deze hobby-kit aan de slag wilt.
http://www.networkedmediatank.com/viewtopic.php?t=3179
De PHC is zeker leuk, alhoewel het nog verre van een perfect product is, maar wel leuk om mee te stoeien!
/volume2/video 10.0.*(ro,no_root_squash)quote:wouter1971 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 10:24:
[...]
Wat heb je gedaan op de Synology om NFS aan te zetten? Plak hier ook eens je /etc/exports file.
Svennos1 wijzigde dit bericht 07-05-2008 10:38 (1%)
Reden: spelling.
Zou kunnen hoor, de Sigma Designs chipset kan in hardware demuxen indien je een TS-bestand zou aanbieden wat toch een slokje op de borrel zal schelen als je met 1080-films begint te stoeien.quote:Svennos1 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 10:37:
[...]
OK, heb net "transformers"omgezet naar een TS bestand. Dit streamt prima rechtstreeks via NFS op de NAS. Wat betekend dit ? Zou het toch de Popcorn zijn ?
[...]
/volume2/video 10.0.*(ro,no_root_squash)
/volume1/music 10.0.*(ro,no_root_squash)
/volume1/photo 10.0.*(ro,no_root-squash)
NFS werkt ook wel.
Ik ga het ook doen binnenkort. Als mijn Transformers ook ineens goed loopt dan weet ik genoegquote:Svennos1 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 10:37:
[...]
OK, heb net "transformers"omgezet naar een TS bestand. Dit streamt prima rechtstreeks via NFS op de NAS. Wat betekend dit ? Zou het toch de Popcorn zijn ?
Royz hyves | Xbox Live gamertag: RoYZZ | Get big or die tryin'
Wat is dan je probleem? Wat werkt er dan niet met NFS?quote:Svennos1 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 10:37:
Eerst: Al reeds gedaan, ook met de nfs-tcp optie. Helaas. Vooralsnog werkt aleen de MyIhome perfect
Toen: NFS werkt ook wel.
Ik kan geen 1080P MKV's zonder happeringen afspelen via NFSquote:wouter1971 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 11:02:
[...]
Wat is dan je probleem? Wat werkt er dan niet met NFS?
Svennos1 wijzigde dit bericht 07-05-2008 11:29 (22%)
Watvoor haperingen zijn dat dan? Ik heb nergens last van hoor, ook niet op 1080p, Poseidon en Zwartboek beide mkv en geen problemen. Beetje lichtjes schokken wellicht? Beetje haperen? De PCH doet geen motion compensation namelijk. Dus wellicht is je probleem al bekend en bedoel je het 50Hz/60Hz bugje wat ze nog op moeten lossen. PAL video's op 1080/60Hz haperen dan lichtjes.quote:Svennos1 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 11:19:
[...]
Ik kan geen 1080P MKV's zonder happeringen afspelen via NFS![]()
TS bestanden werken trouwens wel goed voor 1080P via NFS.
Las trouwens net op MPCCLUB over een nieuw MediaPlayer ..![]()
![]()
:
Happering in de zin van echt stotteren van beeld en geluid, tot totaal stilstaand beeld voor een paar seconden. Geen lichte schokjes.quote:wouter1971 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 11:38:
[...]
Watvoor haperingen zijn dat dan? Ik heb nergens last van hoor, ook niet op 1080p, Poseidon en Zwartboek beide mkv en geen problemen. Beetje lichtjes schokken wellicht? Beetje haperen? De PCH doet geen motion compensation namelijk. Dus wellicht is je probleem al bekend en bedoel je het 50Hz/60Hz bugje wat ze nog op moeten lossen. PAL video's op 1080/60Hz haperen dan lichtjes.
Vreemd want ik herken dat totaal niet. Heb je al een 100Mbit switch er tussen gehangen i.p.v. je gigabit switch? Probeer het dan nog eens, het bufferen duurt ook maar 1 seconde bij mij.quote:Svennos1 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 11:43:
[...]
Happering in de zin van echt stotteren van beeld en geluid, tot totaal stilstaand beeld voor een paar seconden. Geen lichte schokjes.
3210 - s35 - s55 - t610 - t630 - s700i - q s100 - k750i - w900i - q s200 - q 9100 - SDA2 - W810i - 8800 - x820 - e65 - k810i - d840
Heb je het apparaatje al? Een koelertje is evt. zo aangebracht hoor. Mij gaat het om het geluid, ik had er puur voor de programma's even een hd in gestopt, meteen er weer uitgehaald, wat een herrie. Alleen daarvoor zou ik al laptop hd erin zetten. Maar dat kan altijd nog, ik heb NAS dus voor mij is de storage niet belangrijk. Als je de PCH gebruikt trouwens zonder hd, verbruikt hij maar 6 watt in vol gebruik. Belachelijk weinig!quote:SYQ schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 12:25:
ik lees hier veel hitte problemen en dergelijke, is het dan niet verstandig om voor een laptop hd te gaan. ik kan voor 33 euro een 60gb hd kopen, nieuw alleen zit ik te twijfelen mbt snelheid
Vreemd, bij mij ging het dus meerdere malen wel goed. Mogelijk bug in firmware? Ik heb de een-na-laatste firmware.quote:Ekfad schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 10:22:
[...]
Via USB heb ik geprobeerd zo'n 2 GB over te zetten, met verschillende files en telkens een vastloper. Opvallend was dat de harde shijf in mij PCH als het ware stil viel. Alsof die time out aanpassing in de nieuwe firmware van invloed is...
Volgens mij speelt de PCH alleen regio-vrije DVDs.quote:Fly-guy schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 09:29:
[...]
Aantal dvd's speelt hij niet af (blijft steken bij het loading screen), maar dat ligt vast en zeker aan het rippen, niet de unit zelf.
Niet alleen regio-vrij, maar ook gedecrypted. Mijn interpretatie van rippen is echter dat hij dit dus al gedaan heeft. Anders is het gewoon kopiėren, toch?quote:RichieB schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 09:52:
[...]
Volgens mij speelt de PCH alleen regio-vrije DVDs.
Oost west, Groningen best!
Klopt,ik heb een aantal dvds omgezet (zat/zit regelmatig in een hotel, een laptop met films is dan soms een uitkomst) en deze specifieke DVD is een van de eerste die ik geprobeerd heb te rippen. Ik weet dat het toen (ik heb het over een jaar of 2,3 terug) de eerste fout gegaan zijn (combinatie byggy programmatuur en noob gebruiker) en ik neem aan dat deze DVD dat probleem dus ook heeft.quote:Elefante schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 11:17:
[...]
Niet alleen regio-vrij, maar ook gedecrypted. Mijn interpretatie van rippen is echter dat hij dit dus al gedaan heeft. Anders is het gewoon kopiėren, toch?
147,- vandaag geboekt op mijn CC. De dollar is nog minder waard geworden dus denk ikquote:SileX schreef op maandag 21 april 2008 @ 13:56:
[...]
Het vorige topic staat er vol mee
Uiteindelijk ben je zo'n 170 euro kwijt, voor alles
DH.FiReHaWK wijzigde dit bericht 08-05-2008 15:32 (7%)
Rob de bouwer.
Probeer het eens met 'IFOEDIT'. Die kan de (geripte) dvd regiovrij maken door een setting in de VIDEO_TS.IFO aan te passen.quote:Fly-guy schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 11:22:
[...]
Klopt,ik heb een aantal dvds omgezet (zat/zit regelmatig in een hotel, een laptop met films is dan soms een uitkomst) en deze specifieke DVD is een van de eerste die ik geprobeerd heb te rippen. Ik weet dat het toen (ik heb het over een jaar of 2,3 terug) de eerste fout gegaan zijn (combinatie byggy programmatuur en noob gebruiker) en ik neem aan dat deze DVD dat probleem dus ook heeft.
Tijdens het typen geprobeert deze dvd op de computer af te spelen en dat gaat ook niet, denk dat ik dus niet alle defecte rips verwijderd heb
OutofFocus wijzigde dit bericht 08-05-2008 15:35 (8%)
Yup,dat is het zeker en dan nog een NAS thuis en dan lekker je eigen muziek streamen naar je hotel kamerquote:(zat/zit regelmatig in een hotel, een laptop met films is dan soms een uitkomst)
Nou, juist duurder, want bij mij is tijdje geleden 142,11 geboekt op mn CC.quote:DH.FiReHaWK schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 15:31:
[...]
147,- vandaag geboekt op mijn CC. De dollar is nog minder waard geworden dus denk ik))
Vraagje: Wat voor Harddisk is ideaal voor de PCH?
Ik zit zelf te denken aan een WD caviar van 500 GB 16MB cache.
ik heb een hitachi Deskstar P7K500 320GB. Afgezien van de initiele spinup bij het opstarten van het apparaat zelf, hoor ik 'm totaal niet. Hij schijnt wat trage accesstimes te hebben, maar volgens mij is dat in praktijk niet te merken, of in ieder geval heb ik er geen last.quote:DH.FiReHaWK schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 15:31:
[...]
Vraagje: Wat voor Harddisk is ideaal voor de PCH?
Ik zit zelf te denken aan een WD caviar van 500 GB 16MB cache.
Heb 'm al gedelete, ik bleek zowel de verkeerde als de goede rip op twee verschillende schijven staan, simpelweg ooit vergeten te deleten...quote:OutofFocus schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 15:32:
[...]
Probeer het eens met 'IFOEDIT'. Die kan de (geripte) dvd regiovrij maken door een setting in de VIDEO_TS.IFO aan te passen.
Zie Ifoedit V0.971
Rob de bouwer.
Ik heb er een samsung spinpoint 400gb in zitten omdat dat een van de stilste drives is. Warmteprobleem heb ik nog nooit gehad. Mijn pch staat in een kastje (op zachte ondergrond ivm vibraties) zonder het deksel er op.quote:DH.FiReHaWK schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 08:16:
Toen ben ik overgestapt op de WD, geen problemen so far, maar nog meer mensen ervaringen met andere schijven?
| Nano 3G | shure se310 |Specs -> Pc
Ik heb er een WD Caviar 80 gb van 6 jaar oud ingestopt. Die werkt nog perfect.quote:DH.FiReHaWK schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 08:16:
Maar de caviar schijven blijven toch mooi koel?
Heb nogal wat berichten gelezen van mensen die last hebben van warmgelopen PCH box, vandaar dat ik direct aan een WD caviar dacht. Heb deze ook in mijn PC hangen atm, werkt prima, ik ben ook wel iemand die zich aan merken bind. Eerst altijd maxtor gehad tot ik daar tot 3 maal toe een kapotte schijf had met BOOT FAILURE![]()
Toen ben ik overgestapt op de WD, geen problemen so far, maar nog meer mensen ervaringen met andere schijven? Wil graag een keuze maken voordat de PCH geshipped wordt
GoT Index » LCD, Plasma, Projectie & Recording » Networked Media Tank - deel 2
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 26 27 28 29 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea