NFS vanaf je pc is niet echt spannend. Windows heeft echter geen standaard NFS server, dus die zul je eenmalig moeten aanschaffen voor 19 Euro. haneWIN NFS Server. Deze installeer je en daarna draait ie als een service als je je pc aanhebt. Klein proggie waar je, na een paar instellingen, geen omkijken meer naar hebt.
Vervolgens maak je in de settings (de exportfile) een paar verwijzingen naar mappen op je pc die je wilt sharen met je PCH. Bijvoorbeeld: C:\Users\Public\ -readonly -name:Public 192.168.1.xx. Hier is de usersdirectory van Vista geshared. Allen lezen en de naam Public. Ik kan deze directory benaderen vanaf de PCH want deze heb ik als directory in de shared maps setting toegevoegd. Er zijn nog een paar kleine dingetjes die je moet doen, maar het past wellicht niet in dit topic om daar verder op in te gaan.
Instellen is éénmalig en valt reuze mee. Via NFS heb ik prima performance om media te streamen vanaf mijn laptop naar mijn PCH. Net gedownloade HD media check ik op die manier even voordat ik het op de interne HD zet. Tot nu toe een zeer betrouwbare verbinding gebleken.
Als ik nog een vaste PC zou hebben, dan was deze constructie zeker die ik zou kiezen. Geen lawaai, en je kunt er zoveel storage inhangen als je wil. Laat die dikke HD bestanden maar komen
roma0803 wijzigde dit bericht 23-04-2008 19:37 (7%)
When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.