Ik ben ook eens wat gaan experimenteren met mijn netwerkje en de PCH want ik wil mijn seagate 750gb schijf uit de PCH hebben, hij maakt me gewoon veel teveel herrie.
Maar nu heb ik gemerkt dat als ik een film (Transformers.2007.HDDVD.1080p.DTS.x264.dxva-EuReKA mooi voorbeeld) vanaf de interne schijf draai dan speelt ie perfect maar als ik m via MyIhome vanaf mn pc draai (heb m op beide HDD's staan) dan stottert het geluid zo nu en dan, beeld gaat wel goed vlgns mij.
De PCH staat net aan en is dus op kamertemperatuur en niet te heet.
(Hij staat momenteel ook zonder deksel zelfs)
Dus t lijkt mij logisch dat het haperen met de netwerk snelheid en met name met de grootte van het bestand temaken heeft (en niet zozeer met temperatuur) want die transformers film is 18gb, maar een andere film (bijv Hitman.2007.Unrated.1080p.BluRay.DTS.x264-CtrlHD) van 8gb speelt prima over MyIhome.
Voor de volledigheid: PCH aangesloten via HDMI op samsung LE40M87 Full HDTV en via Coax S/PDiff op Denon AVR reciever, dus ik heb DTS geluid.
Mijn netwerk zit verder heel simpel in elkaar:
[PC]-----20mtr.kabel-----
[Asus WL-520G router]---10mtr.kabel---[PCH]
(En vanaf de router gaat er 1 draadje naar t modem toe voor internet en die staat zo ingesteld dat mn router alles regelt qua DHCP enz.)
Daarmee haal ik gemiddeld via FlashFXP:
Transferred 1 files totaling 5,96 GB in 38 minutes 26 seconds (2.840,3 KB/s) Is toch erg weinig denk ik zo...
EDIT: Bovenstaande is van de PCH naar de PC toe downloaden, van PC naar PCH uploaden gaat het met gem. 4.286,0 KB/s
Nu is mijn vraag, valt er nog winst te boeken op dit punt als ik een andere router (met gigabit?) zou halen ipv mijn oude asus dingetje? bijv:
D-Link Wireless N Gigabit Router
Of heeft dat geen nut omdat de PCH max 10/100 ethernet heeft?
Andere optie is denk ik dat ik toch met NFS aan de slag zal moeten... (ziet er namelijk veels te ingewikkeld uit, zie er eerlijk gezegd als een berg tegenop om daarmee te gaan kl*ten)
Of toch een samsung spinpoint 400gb HDD halen en grotere HD files daarop zetten?
Excuus voor dit lange verhaal maar ik hoop dat iemand even met me mee kan denken voordat ik geld uit ga geven aan een andere HDD of aan een andere router...