Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Mr Magic schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 22:10:
[...]

Iemand een tip voor een stopcontact dat ik via infrarood met m'n Logitech Harmony kan bedienen? Ik heb al lopen zoeken, maar kan alleen maar schakelapparatuur vinden die met radiosignalen werkt.
Men neme een Powermid XS (IR naar RF conversie) en een KlikAanKlikUit ontvanger :)
Oddball

Is er een manier om vanaf je PC films etc op de ingebouwde HD van de PCH te zetten? Anders heb ik 1) de TV in gebruik en 2) een netwerkkabel door het huis lopen tijdens het vullen de van HD.
De HD uit de PCH halen en in een externe houder zetten kan natuurlijk, maar handig is anders.

GeeBee wijzigde dit bericht 14-05-2008 23:56 (3%)

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

xbox360: Count Black

Als het goed is komt deze week mijn bestelling binnen. Volgens DHL is de PopcornHour nu in A'dam. Moet je zeker weten invoerrechten betalen als DHL aan de deur komt of glippen ze er ook weleens tussendoor? Zo ja kan iemand mij dan vertellen hoeveel dit is?

xbox360: Count Black

¤ 30,- Awakener. Dat is eigenlijk al heel veel in dit en het vorige topic genoemd. Ook zijn er mensen die deze kosten niet berekend kregen.

quote:
GeeBee schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 23:55:
Is er een manier om vanaf je PC films etc op de ingebouwde HD van de PCH te zetten? Anders heb ik 1) de TV in gebruik en 2) een netwerkkabel door het huis lopen tijdens het vullen de van HD.
De HD uit de PCH halen en in een externe houder zetten kan natuurlijk, maar handig is anders.
Ik denk niet dat er een andere manier is. Freecom Mediaplayer's kun je als externe USB schijf aan je pc hangen. Mooie optie is dat.
Is een netwerkkabel door je huis leggen een no-go?
Ik las net dat er een wirelessN usb stick is/aankomt. Dan kan je zonder kabel de hdd benaderen. Moet je wel een Nrouter hebben.

http://www.mpcclub.com/mo...;file=article&sid=571

Asus A8R MVP Radeon X200 - AMD Opteron 146 - Sapphire GTO2 - Corsair XMS 3200 c2 - 2x WD caviar Sata2 raid0

Oddball

quote:
tweakernick schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 08:47:
[...]

Ik denk niet dat er een andere manier is. Freecom Mediaplayer's kun je als externe USB schijf aan je pc hangen. Mooie optie is dat.
Is een netwerkkabel door je huis leggen een no-go?
Nou ja... no-go is een groot woord natuurlijk... maar de kabel ligt dan wel over de overloop, hobbelt over de trap naar beneden en door de gang naar de tv in de woonkamer. Dus handig is anders. Het leek me handig om de PCH boven "op te laden" met series en films en dan beneden kijken.

[beetje off-topic-vraag]
Nu ligt de modem/router ook boven, dus loopt de telefoonkabel al van de woonkamer naar boven dus als ik die nou vervang door UTP, volgens mij kan dat toch? Telefoon naar boven en netwerk naar beneden door dezelfde kabel? Lekker karweitje... door de kruipruimte :(

gebruik dan wireless HD streaming: http://www.mpcclub.com/mo...=&order=0&thold=0

geen kabels meer!

Oddball

quote:
Bedankt voor de tip, maar als ik daarvoor ¤150 moet uitgeven, trek ik wel een kabeltje :)

Reg. datum: 22 december 2000

quote:
GeeBee schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 09:39:
[...]

Nou ja... no-go is een groot woord natuurlijk... maar de kabel ligt dan wel over de overloop, hobbelt over de trap naar beneden en door de gang naar de tv in de woonkamer. Dus handig is anders. Het leek me handig om de PCH boven "op te laden" met series en films en dan beneden kijken.
Je kunt natuurlijk ook gewoon een externe harddisk aansluiten en die vullen op je pc. Vind ik eigenljk nog het meest practisch. Ik heb een 250 Gb laptopschijf op de usb poort aangesloten, stil, zuinig en geen gerotzooi met voedingskabels.

Oddball

Een laptopHD kan op USB draaien zonder extra voeding?

quote:
GeeBee schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 09:39:
[...]

[beetje off-topic-vraag]
Nu ligt de modem/router ook boven, dus loopt de telefoonkabel al van de woonkamer naar boven dus als ik die nou vervang door UTP, volgens mij kan dat toch? Telefoon naar boven en netwerk naar beneden door dezelfde kabel? Lekker karweitje... door de kruipruimte :(
Voor deze ene keer dan.....

draadje 1,2,3 en 6 voor UTP (max 100 mbit), andere draadjes kun je voor bijv. telefoon gebruiken.

quote:
GeeBee schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 10:33:
Een laptopHD kan op USB draaien zonder extra voeding?
Jup. Die hebben genoeg aan de voeding die op de USB-poort staat.
Ik heb wat mail conversatie met PCH gehad over de warmte die de PCH ontwikkeld ondanks dat hij 'uit'staat (Power&Delete), en ze zeggen het volgende:
quote:
I just got the reply from Syabas that Power + Delete will shutdown the HDD and Kernel but the Sigma Chip will not cool down unless you remove the power from the unit. So the warm symptom is correct.
en
quote:
Syabas developer is trying to create a "green" version firmware that will shutdown some of the block like Video DAC of Sigma CPU after Power + Delete which will lower the temperature of the CPU. I was confuse that this green version of firmware already release but seem that they still working that with Sigma Designs at this moment.
Een oplossing voor de warmte ontwikkeling bij uit stand is dus onderweg.

Vind overigens dat de support bij PCH voortreffelijk is, snel antwoorden en men lijkt wat aan de problemen te willen doen...Klasse

be-(n) geni(t)aal

Gisteren de PCH binnengekregen, natuurlijk meteen uit de doos gerukt en aangesloten.

Eerste ervaring was: wat zit er weinig in dat kastje, gaat dit het allemaal doen, dat ene kleine printje?

Aangesloten, eerst kreeg ik geen beeld, even de quick-guide erbij gepakt, TV-MODE + 0, hey beeld!

Vervolgens ging het eigenlijk best goed, even op die internet TV gekeken, zeer beperkt natuurlijk maar ik zag al dat je hier zelf url's aan kunt toevoegen. Is daar ergens een lijstje van? gaan we uitzoeken.

Daarna even de netwerk instellingen veranderd en voila ik kon mijn LAN op, vanaf de computer boven even alles geprobeerd, DVD-ISO, DVD video_TS files, AVI, MPEG, Foto, Muziek, Documentje. Alles werkte eigenlijk meteen, hartstikke mooi. Heb nu zelf ook ervaren dat het inderdaad vervelend is dat je eerst moet kiezen: Film, Muziek, Foto, Text en als je wilt switchen moet je terug naar af. Jammer.

Daarna even onder maintenance de firmware upgraden, ging allemaal erg vlotjes, helaas na de reboot hing de PCH vast, reageerde nergens meer op. Mijn hart sloeg wel even over, zou de firmware slecht zijn? Maar na een reboot werkte alles weer, iemand ooit eerder gehad?

Ik moet zeggen dat ik het een mooi ding vind, maar ik ben toch niet zo enthousiast als ik gehoopt had te zijn, het afspelen van de beelden via het netwerk gaat.....maar om nou te zeggen vloeiend...nee. Er zit een soort schokken in (dit was voor het updaten van de firmware). De internet applicaties zijn traag vind ik, youtube, internet TV etcetera het duurt best lang voordat het op het scherm staat (hangt een 12MBit verbinding aan dus dat kan het niet zijn). Wat mij ook tegenviel is dat het parallel ATA is, staat gewoon in de spec waar je besteld maar had er overheen gekeken. Imo hadden ze er wel SATA op mogen maken, zeker als ik straks bestanden ga kopieeren, knippen, plakken. Kan dit wel eens irritant gaan worden?

Moet natuurlijk nog veel opties ontdekken, vind het nog steeds jammer dat er geen uitgebreide manual van het systeem verkrijgbaar is voor de mensen die wat hulp nodig hebben met het opstarten.

Rob de bouwer.

quote:
DH.FiReHaWK schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 09:29:
Gisteren de PCH binnengekregen, natuurlijk meteen uit de doos gerukt en aangesloten.

Eerste ervaring was: wat zit er weinig in dat kastje, gaat dit het allemaal doen, dat ene kleine printje?

Aangesloten, eerst kreeg ik geen beeld, even de quick-guide erbij gepakt, TV-MODE + 0, hey beeld!

Vervolgens ging het eigenlijk best goed, even op die internet TV gekeken, zeer beperkt natuurlijk maar ik zag al dat je hier zelf url's aan kunt toevoegen. Is daar ergens een lijstje van? gaan we uitzoeken.

Daarna even de netwerk instellingen veranderd en voila ik kon mijn LAN op, vanaf de computer boven even alles geprobeerd, DVD-ISO, DVD video_TS files, AVI, MPEG, Foto, Muziek, Documentje. Alles werkte eigenlijk meteen, hartstikke mooi. Heb nu zelf ook ervaren dat het inderdaad vervelend is dat je eerst moet kiezen: Film, Muziek, Foto, Text en als je wilt switchen moet je terug naar af. Jammer.

Daarna even onder maintenance de firmware upgraden, ging allemaal erg vlotjes, helaas na de reboot hing de PCH vast, reageerde nergens meer op. Mijn hart sloeg wel even over, zou de firmware slecht zijn? Maar na een reboot werkte alles weer, iemand ooit eerder gehad?

Ik moet zeggen dat ik het een mooi ding vind, maar ik ben toch niet zo enthousiast als ik gehoopt had te zijn, het afspelen van de beelden via het netwerk gaat.....maar om nou te zeggen vloeiend...nee. Er zit een soort schokken in (dit was voor het updaten van de firmware). De internet applicaties zijn traag vind ik, youtube, internet TV etcetera het duurt best lang voordat het op het scherm staat (hangt een 12MBit verbinding aan dus dat kan het niet zijn). Wat mij ook tegenviel is dat het parallel ATA is, staat gewoon in de spec waar je besteld maar had er overheen gekeken. Imo hadden ze er wel SATA op mogen maken, zeker als ik straks bestanden ga kopieeren, knippen, plakken. Kan dit wel eens irritant gaan worden?

Moet natuurlijk nog veel opties ontdekken, vind het nog steeds jammer dat er geen uitgebreide manual van het systeem verkrijgbaar is voor de mensen die wat hulp nodig hebben met het opstarten.
Klopt, het is een prima apparaat, alleen het is jammer van een paar kleine dingetjes.
Het internet-gedeelte is echt waardeloos, ik heb ook al heel vaak gehad dat ie daar vastliep, dus ik gebruik 't nu ook niet meer, dan pak ik de MacBook er wel bij. :)
Ik gebruik 'm voornamelijk voor DVD-ISO's afspelen en HD containers via 't netwerk, en dat werkt vrijwel altijd prima. :)
Ik gebruik hem ook als NAS, want die had ik nog niet :D
Ik zie het niet zo zitten om een interne hardeschijf aan te schaffen, IDE is toch verouderde techniek. Als de PCH op is heb ik weinig aan zo'n schijf.

whahoehaha

quote:
ircdude schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 20:26:
Ik zie het niet zo zitten om een interne hardeschijf aan te schaffen, IDE is toch verouderde techniek. Als de PCH op is heb ik weinig aan zo'n schijf.
Ik denk dat je schijf eerder op is dan je PCH......

Het valt me trouwens op dat in de laatste posts mensen denken dat ze het 8ste wereldwonder in huis krijgen.... ik vind het imho dat het ding al heel wat kan voor wat erin zit, als je alles soepel en snel wilt moet je een mediacenter kopen cq maken.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Reg. datum: 28 september 2004

Ik heb opeens een vreemd probleem met mijn nmt. De smb shares werken niet meer zonder enige veranderingen die ik gemaakt heb. Ik heb llink geprobeerd en dat werkt wel. Ik heb pc, modem, router en nmt gereset geen succes. Als ik op browse duw ziet hij ook mijn workgroup niet meer, iemand enig idee?

Nou begin maar alvast met lachen, ik heb het probleem gevonden. Ik werk met een gastaccount in Vista, en ben vergeten het vinkje wachtwoord verloopt nooit aan te zetten, dus het wachtwoord was verlopen |:(

baca wijzigde dit bericht 17-05-2008 07:19 (26%)

quote:
baca schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 23:50:
Nou begin maar alvast met lachen, ik heb het probleem gevonden. Ik werk met een gastaccount in Vista, en ben vergeten het vinkje wachtwoord verloopt nooit aan te zetten, dus het wachtwoord was verlopen |:(
:) Goede reden om gelijk eens uit de vogelen hoe NFS werkt? :) Geloof me....je wil niet meer anders met de PCH.

"I haven't lost my mind; I have a tape back-up somewhere."

wouter, gebruik je HaneWin NFS? Is een licentie op meerdere pc's te gebruiken?
quote:
DH.FiReHaWK schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 09:29:

Het schokken wordt minder als je er een HD inzet. Buffering loopt dan via de HD.
Ik kreeeg zonder Hd geen enkele youtube film aan de gang.

Over PATA : er zijn diverse eigenaren die hebben geprobeerd om met een PATA-SATA converter toch een SATA schijf in te bouwen (Te koop via e-bay voor 1 dollar).
De ervaring was dat de SATA-HD dan niet op gang komt omdat de stroomvoorziening van de PCH-print te beperkt is.
Pas als ze een externe (PC) voeding op de schijf aansloten lukte het om een SATA schijf te gebruiken.

Heeft er iemand op een makkelijke manier zijn Harmony remote op de PCH aangesloten? Ik kan de PCH namelijk nog niet vinden in de database van Logitech.
Kan iemand nog een keer de link geven naar die contactdozen die via de Harmony zijn te bedienen?

:9

Edit: ik heb een Logitech 785. Bedoeling is dus om het iR signaal om te zetten naar RF om zo WCD's te kunnen bedienen (dan hoef ik namelijk niet ook nog zo'n klik-aan-klik-uit systeem aan te schaffen.

giohardcore wijzigde dit bericht 19-05-2008 14:30 (28%)

quote:
giohardcore schreef op maandag 19 mei 2008 @ 14:13:
Heeft er iemand op een makkelijke manier zijn Harmony remote op de PCH aangesloten? Ik kan de PCH namelijk nog niet vinden in de database van Logitech.
Media pc > syabas > PopcornHour A-100

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws