quote:
Astennu schreef op maandag 28 april 2008 @ 09:17:
Beetje offtopic maar hoort wel in deze hoek. En omdat er tegenwoordig veel commentaar is over 3DMark vs Games vergelijkingen dat 3DMark overschat wordt. Zullen die mensen dit denk ik wel als goed nieuws zien

3DMark06 wordt, zeker in de huidige vorm, teveel overschat. Veel mensen hechten waarde aan die scores, al snap ik niet precies waarom. Als je crossfire of SLI hebt zie je maar een minimale stijging en als je een quadcore hebt dan gaat de score wel flink mohoog. En dat staat in tegenstelling tot de werkelijke wereld, waar je liever twee gpu's in je systeem hebt dan vier cpu cores. En dan blijft het frustrerend om steeds maar uit te moeten leggen dat die tweede videokaart je systeem meer dan 15% (verschil in 3DMark06 score) sneller maakt in games..
Maargoed, er zal vast wel wat geld geschoven zijn van Intel naar Futuremark om de verkoop van quadcores te stimuleren, zelfde voor Crysis.
Offtopic: Ik zat gister trouwens COD2 te spelen, en ik weet niet of het echt zo'n zwaar spel is maar met 4x AA perst zelfs mijn HD3870 X2 er maar 45 fps gemiddeld uit. Zonder AA zit je altijd tegen de 100 fps aan. Vond dit toch wel erg tegenvallen, want volgens mij deed mijn X1900XTX dit spel nog vloeiender. Ik ben bang dat de RV770, die in grote lijnen hetzelfde ontwerp heeft als de RV670, deze framedrop met de klassieke AA methodes nog steeds bij zich zal dragen.
frankknopers wijzigde dit bericht 28-04-2008 11:00 (6%)