De vraag over de 3870x2 en PCI-e 2.0 vs 1.1: de externe aansluiting naar het moederbord is 2.0 MAAR de onderlinge communicatie tussen de 2 chips geschied via een PCI-E 1.1 bridge chip. Aangezien de externe comminucatie plaats vind over een 2.0 bus denk ik dus dat de switch waar jij het over hebt niet gaat werken, maar dat is zoals ik het begrepen heb destijds toen het uitlekte over 1.1 vs 2.0 op de 3870x2, Ik zou zeggen, zoek even op het rage3d.com forum of vraag het daar eens, daar lopen wat meer mensen rond met verstand van zaken.
en om te reageren op fudo's praatjes: Hij houdt stug vol met zn 512 bit bus en ik denk dat ik weet waarom:
-Als het tegen alle verwachtingen in zo blijkt te zijn, heeft hij gelijk.
-Als het gaat om een normale 256 bit bus maar 2chips op de R700 kan hij zeggen dat hij nog gelijk heeft omdat er sprake is van een 2x256 bus,. En van wat ik vernomen heb is er wat "raars" aan de hand met de R700 (2xRV770) en dat zou best kunnen zijn dat ze een shared memorypool hebben met allebei een eigen lijn van 256 bit het geheugen, wat wel overweg kan met 512bit verkeer, maar pin me daar niet op vast.
The PyroPath wijzigde dit bericht 25-04-2008 15:58 (35%)