Reg. datum: 10 april 2007
Vandaag mijn modem ontvangen, werd dus inderdaad bij buren bezorgd.
Mijn WL-500gP draait hier op de standaard Asus firmware. Bij mij staat ie ingesteld op Accesspoint.quote:ssj_gohan schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 10:58:
Mijn probleem is alsvolgd
Ik ben in bezit van een WL500gPremium, momenteel voorzien van Oleg 1.9.7.10 firmware, opzich geen klachten over, werkt perfect.
Nu was ik eergisteren gaan experimenteren met DD-WRT, werkte ook goed maar ik kon er niet mee internetten...bleek een domme fout te zijn, dhcp stond aan...dus uitgezet en mijn wl500gP kreeg netjes een IP toegewezen door de zyxel.
De overige computers kregen echter geen IP, en hoezeer ik ook zocht, ik kon niks vinden waardoor dit probleem kon worden opgelost...had de wl500g in Accesspoint mode gezet, dhcp forwarder, andere range etc etc..maar niks werkte...
Heeft iemand tips?
Hij heeft wel een vast IP in hetzelfde subnet, maar buiten de dhcp range van de Zyxel. Draait als een zonnetje.
Mijn internet zou de 27e opgeleverd worden, maar werkt sinds vandaag en op 18 mbit. Ik heb niets te klagen dus 
Wel gaan DNS lookups erg traag, en het gebruik van OpenDNS lijkt niet echt verbetering te brengen. Of hebben die toevallig issues op het moment?
Wel gaan DNS lookups erg traag, en het gebruik van OpenDNS lijkt niet echt verbetering te brengen. Of hebben die toevallig issues op het moment?
@neographikal
als het een zelfde net nummer is kan je het weglaten mischien
dus zonder 08 want dat kan met de zyxel heel goed
zelf bel ik alle nummers binnen eigen netnummer zo, hier dus 0548 en die laat ik gewoon weg en kan uitstekend plaatselijk bellen
hebben ze ander netnummer dan kan het helaas niet en moet je mobiel ernaar toe bellen
zelf bel ik alle nummers binnen eigen netnummer zo, hier dus 0548 en die laat ik gewoon weg en kan uitstekend plaatselijk bellen
hebben ze ander netnummer dan kan het helaas niet en moet je mobiel ernaar toe bellen
08xxx-nummers zijn plaatsonafhankelijk, dus je moet dit "netnummer" (wat het dus niet is) altijd draaien.quote:blueswoman schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 08:05:
@neographikal
Reg. datum: 04 juli 2003
Reg. datum: 04 juli 2003
Nu weet ik het zeker, Telfort heeft mijn snelheid vastgezet op meer dan 1Mbit lager dan ik normaal altijd haalde op mijn adres!
Ik weet alleen niet of het door mijn belletje naar de klantenservice komt, toen achteraf bleek dat die snuggere werklui hier verderop in de buurt de kabel hadden doorgesneden tijdens hun werkzaamheden waardoor mijn medebewoners hier en ik dus de hele dag zonder internet zaten, of na de landelijke storing van KPN, maar mijn modem traint nu altijd met precies dezelfde snelheden in 18205 kbps down / 1117 kbps up en dat van vroeg tot laat, na een softe en harde reset van het modem en na meerdere dsl-line resets.
Het zou in ieder geval wel een vreemde oplossing zijn voor het niet hebben van een dsl-signaal, want met die reden belde ik naar de klantenservice en het is ondertussen dus ook echt 5 tot 10 werkdagen later en sinds ik dat modem heb heeft het werkelijk nog nooit precies dezelfde snelheden gehaald en de snelheid schommelde hier standaard tussen de 18,9 Mbit tot 19,6 Mbit. Zelfs mijn upload is ruim 40 kbps gezakt!
Als je zo wordt beloond na het bellen van de Telfort helpdesk, dan bel ik ze in ieder geval niet meer en voor die ene Mbit ga ik echt niet moeilijk doen. Als ze nu op zijn minst eens wat aan de telefonie deden en het bellen dus een stuk betrouwbaarder maakten, dan kreeg je misschien zelfs nog waardering voor het produkt wat ze nu aanbieden onder de noemer "Vast Bellen", want die kinderziektes zouden er nu toch al een beetje uit moeten zijn bij de produkten van KPN(dochters) en misschien wordt het ooit nog wat met deze budgettak van KPN. Zelfs de beginperiode van IPB van KPN was bij mij niet zo dramatisch qua telefonie en ik had het gelijk na de testfase omdat ik daarvoor te laat was.
Gelukkig werkt Telfort internet hier wel altijd (dat dan weer wel)!
Ik weet alleen niet of het door mijn belletje naar de klantenservice komt, toen achteraf bleek dat die snuggere werklui hier verderop in de buurt de kabel hadden doorgesneden tijdens hun werkzaamheden waardoor mijn medebewoners hier en ik dus de hele dag zonder internet zaten, of na de landelijke storing van KPN, maar mijn modem traint nu altijd met precies dezelfde snelheden in 18205 kbps down / 1117 kbps up en dat van vroeg tot laat, na een softe en harde reset van het modem en na meerdere dsl-line resets.
Het zou in ieder geval wel een vreemde oplossing zijn voor het niet hebben van een dsl-signaal, want met die reden belde ik naar de klantenservice en het is ondertussen dus ook echt 5 tot 10 werkdagen later en sinds ik dat modem heb heeft het werkelijk nog nooit precies dezelfde snelheden gehaald en de snelheid schommelde hier standaard tussen de 18,9 Mbit tot 19,6 Mbit. Zelfs mijn upload is ruim 40 kbps gezakt!
Als je zo wordt beloond na het bellen van de Telfort helpdesk, dan bel ik ze in ieder geval niet meer en voor die ene Mbit ga ik echt niet moeilijk doen. Als ze nu op zijn minst eens wat aan de telefonie deden en het bellen dus een stuk betrouwbaarder maakten, dan kreeg je misschien zelfs nog waardering voor het produkt wat ze nu aanbieden onder de noemer "Vast Bellen", want die kinderziektes zouden er nu toch al een beetje uit moeten zijn bij de produkten van KPN(dochters) en misschien wordt het ooit nog wat met deze budgettak van KPN. Zelfs de beginperiode van IPB van KPN was bij mij niet zo dramatisch qua telefonie en ik had het gelijk na de testfase omdat ik daarvoor te laat was.
Gelukkig werkt Telfort internet hier wel altijd (dat dan weer wel)!
Mijn ervaring met Telfort tot nu toe:
-Eind maart: Telfort internet/bellen aangevraagd per 26 mei. (planet loopt af per 3 juni)
-Begin april: modem e.d. ontvangen
-Begin mei: brief van KPN dat de ADSLlijn wordt opgeheven
-Begin mei: gebeld met KPN dat het een telco-migratie betreft en het ADSL signaal niet van de lijn gehaald moet worden.
-Begin mei: brief van Planet, ADSL wordt omgezet naar ADSL-only abbo per 3 juni en dat er verder niets wijzigt. (wordt mijn abbo niet, zoals gepland, stop gezet bij planet per 3 juni???)
-Begin mei: Contact gehad met de helpdesk en raadde mij aan tot de 23e mei te wachten. Dan zou er meer duidelijkheid zijn. (waarschijnlijk heeft Telfort te snel het telefoonnummerportering(?) bij KPN aangevraagd, waardoor KPN het nummer niet vrij gaf en Planet dus verlengt werd, (zoiets
))
-22 mei: geen signaal meer van Planet
-22 mei: Zyxel modem geinstalleerd en internet werkt foutloos
-Heden: Internet werkt vlekkeloos, telefoon moet nog geactiveerd worden.
De zyxel traint in op de maximale snelheid, 8 mbit. (nog geen ADSL2+ beschikbaar in mijn woonplaats.) Ook verbonden door middel van een 10-15 meter lange telefoonlijn (de modem staat op zolder) traint hij in op 8 mbit.
Hoewel het dus even spannend was met betrekking tot Planet heb ik nu internet via Telfort.
De toekomst zal uitwijzen hoe het met Planet verder gaat en of het internetbellen snel geactiveerd wordt.
Misschien dat ik nog even met Planet/KPN bel om er zeker van te zijn dat ik niet nog een jaar rekeningen krijg... 
-Eind maart: Telfort internet/bellen aangevraagd per 26 mei. (planet loopt af per 3 juni)
-Begin april: modem e.d. ontvangen
-Begin mei: brief van KPN dat de ADSLlijn wordt opgeheven
-Begin mei: gebeld met KPN dat het een telco-migratie betreft en het ADSL signaal niet van de lijn gehaald moet worden.
-Begin mei: brief van Planet, ADSL wordt omgezet naar ADSL-only abbo per 3 juni en dat er verder niets wijzigt. (wordt mijn abbo niet, zoals gepland, stop gezet bij planet per 3 juni???)
-Begin mei: Contact gehad met de helpdesk en raadde mij aan tot de 23e mei te wachten. Dan zou er meer duidelijkheid zijn. (waarschijnlijk heeft Telfort te snel het telefoonnummerportering(?) bij KPN aangevraagd, waardoor KPN het nummer niet vrij gaf en Planet dus verlengt werd, (zoiets
-22 mei: geen signaal meer van Planet
-22 mei: Zyxel modem geinstalleerd en internet werkt foutloos
-Heden: Internet werkt vlekkeloos, telefoon moet nog geactiveerd worden.
De zyxel traint in op de maximale snelheid, 8 mbit. (nog geen ADSL2+ beschikbaar in mijn woonplaats.) Ook verbonden door middel van een 10-15 meter lange telefoonlijn (de modem staat op zolder) traint hij in op 8 mbit.
Hoewel het dus even spannend was met betrekking tot Planet heb ik nu internet via Telfort.
De toekomst zal uitwijzen hoe het met Planet verder gaat en of het internetbellen snel geactiveerd wordt.
Reg. datum: 10 januari 2008
Je kunt het verhaal hier eerst meldenquote:Gijs007 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 17:06:
[...]
nog niet laat ik mijn pa lekker doen![]()
vind hij leuk
btw: heb je toevallig een adres.
die telfort site is nog al vaag.
btw: tnt staakt
offtopic:zal mijn halo 3(die kpn was vergeten op te sturen) ook wel langer duren
http://klantenservice.int.../contact.aspx?nodeid=8576
en daarna afhankelijk van de reactie per brief verzenden:
Green ISP b.v.
Postbus 2823
3500 GV Utrecht
telefoon 030-2483500
Lekker vaag allemaal.Is er niemand die hier iets over kan zeggen ?quote:funrider schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 16:04:
"O ja, ik heb helpdesk T gecontact. Er schijnt een nieuwe firmware onderweg te zijn (ASG2)." Ik neem aan dat ie doelt op firmware update van Zyxel modem. Maar blijft punt dat eerder fout lijkt te zitten in telefoon centrale omdat de storingen landelijk zijn.
Ik heb van de week mijn pakket gehad, vanochtend ging ik naar stap 4 en net krijg ik mail dat op 6 juni de boel geactiveerd wordt.
Daarna nog maar is vechten met Tele2, die me niet voor 23 juni administratief willen afsluiten
Daarna nog maar is vechten met Tele2, die me niet voor 23 juni administratief willen afsluiten
Riep er iemand?
Ik heb in de Zyxel nu bij first en second DNS-server de OpenDNS IP's ingevuld (op de "WAN"-pagina), maar nslookups ("looking for...") in m'n browser blijft te traag. Moet ik nog iets anders aanpassen ofzo?
edit: Ook bij "DHCP Setup" gedaan nu, en het is nog steeds traag
Het staat nu wel goed afaik (IP van OpenDNS):
code:
Pingen van dat IP levert een response time op van ±18ms, dus dat lijkt me niet problematisch.
edit: Ook bij "DHCP Setup" gedaan nu, en het is nog steeds traag
code:
1
2
3
| nslookup gathering.tweakers.net Server: 208.67.222.222 Address: 208.67.222.222#53 |
Pingen van dat IP levert een response time op van ±18ms, dus dat lijkt me niet problematisch.
CraZaay wijzigde dit bericht 23-05-2008 20:38 (45%)
Hoe bevalt het modem eigenlijk onder jullie? Loopt het soms vast wanneer er bijvoorbeeld veel connecties worden gemaakt? (door torrents bijvoorbeeld) En is het soms zo dat Telefonie eruit knalt? (Als gevolg van dat het modem vastloopt)
- Quad-core specs - - Wat niet deugt wat niet deert, wie niet neukt die masturbeert.
Hoe kan ik bandwidth management zo instellen zodat ik fatsoenlijk kan bellen en downloaden tegelijk?
Momenteel heb ik SIP op HIGH priority met een 128kbps bandwidth budget. Kan max downloaden met ~850kByte/sec. Als ik die download (usenet) afknijp tot max 400kByte/sec is het nog steeds niet te doen met bellen.. onverstaanbaar, een en al gestotter. Da's toch niet normaal?
Edit: dit downloaden gebeurt wireless (want wired verbindingen doet m'n Zyxel niet fatsoenlijk), de CPU usage van de router schommelt tijdens alleen het downloaden al tussen de 60 en 90%... zonder enige encryptie, stel je voor dat ie dat ook nog zou moeten doen... alleen mac-filtering.
Momenteel heb ik SIP op HIGH priority met een 128kbps bandwidth budget. Kan max downloaden met ~850kByte/sec. Als ik die download (usenet) afknijp tot max 400kByte/sec is het nog steeds niet te doen met bellen.. onverstaanbaar, een en al gestotter. Da's toch niet normaal?
Edit: dit downloaden gebeurt wireless (want wired verbindingen doet m'n Zyxel niet fatsoenlijk), de CPU usage van de router schommelt tijdens alleen het downloaden al tussen de 60 en 90%... zonder enige encryptie, stel je voor dat ie dat ook nog zou moeten doen... alleen mac-filtering.
stefimke wijzigde dit bericht 23-05-2008 22:06 (27%)
Misschien heb je software op je PC draaien die DNS lookups vertragen? Firewall/viruscanner/etc?quote:CraZaay schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 19:16:
Ik heb in de Zyxel nu bij first en second DNS-server de OpenDNS IP's ingevuld (op de "WAN"-pagina), maar nslookups ("looking for...") in m'n browser blijft te traag. Moet ik nog iets anders aanpassen ofzo?
edit: Ook bij "DHCP Setup" gedaan nu, en het is nog steeds traagHet staat nu wel goed afaik (IP van OpenDNS):
code:
1 2 3 nslookup gathering.tweakers.net Server: 208.67.222.222 Address: 208.67.222.222#53
Macquote:trolleystad schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 22:27:
Misschien heb je software op je PC draaien die DNS lookups vertragen? Firewall/viruscanner/etc?
edit: Probleem opgelost. Wat bleek: als 4e en 5e DNS-server in mijn lijst stonden twee XS4ALL DNS-servers. Deze zijn niet te bereiken vanaf het Telfort-netwerk, en kennelijk hing 'ie daar op. Apart lijkt me, aangezien 'ie niet alle 5 de DNS-servers zou moeten querien volgens mij. Maar goed, probleem opgelost en wellicht dat anderen hier hun voordeel mee kunnen doen
Bedankt voor deze inhoudelijke reactie. Zo krijgt zo'n topic toch meerwaarde.quote:kaajee schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 00:15:
Een 'Mac' is ook gewoon een PC (Personal Computer) hoor!!
(geblaat van die mac gebruikers altijd..........)
Ja, een Mac is ook een PC. Maar aangezien iedereen er zo'n beetje vanuit gaat dat een PC Windows draait en het hier om iets OS specifieks ging, leek het melden van het OS me wel zo handig.
CraZaay wijzigde dit bericht 24-05-2008 00:20 (51%)
Een 'Mac' is ook gewoon een PC (Personal Computer) hoor!!quote:
(geblaat van die mac gebruikers altijd..........)
Ik vind het zo grappig dat mensen de problemen altijd eerst bij iemand anders zoeken (in dit geval bij de ISP) en daarna pas bij zichzelfquote:CraZaay schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 22:40:
[...]
MacEn nee, niet dat ik weet. Op kantoor bijvoorbeeld gaat alles gewoon retesnel op deze laptop. Het lijkt echter toch niet aan Telfort/OpenDNS te liggen; m'n andere Mac doet het wél gewoon snel. Heel apart, dns cache flushen helpt ook niet btw. Niet te surfen op deze manier.
edit: Probleem opgelost. Wat bleek: als 4e en 5e DNS-server in mijn lijst stonden twee XS4ALL DNS-servers. Deze zijn niet te bereiken vanaf het Telfort-netwerk, en kennelijk hing 'ie daar op. Apart lijkt me, aangezien 'ie niet alle 5 de DNS-servers zou moeten querien volgens mij. Maar goed, probleem opgelost en wellicht dat anderen hier hun voordeel mee kunnen doen
Niet lullig bedoeld hoor, doet elke nederlander
Gisteren heb ik bij iemand het zyxel modem even geinstalleerd, en volgens de informatie in de brief gaat de lijn officieel maandag pas aan, en dan gaat de telefonie dus ook over van KPN op Telfort.
Nu had ik gisteren al internet, maar nog geen SIP. Dit is niet zo gek natuurlijk want de lijn is nog van KPN. Echter kon ik ook niet bij het emailadres, niet via pop maar ook niet via webmail. Wordt deze maandag pas geactiveerd? Of is er iets mis?
Nu had ik gisteren al internet, maar nog geen SIP. Dit is niet zo gek natuurlijk want de lijn is nog van KPN. Echter kon ik ook niet bij het emailadres, niet via pop maar ook niet via webmail. Wordt deze maandag pas geactiveerd? Of is er iets mis?
offtopic:
Een MAC is in principe helemaal geen PC, immers is de PC van oudsher een IBM compatible, en tot voor het intel-mac tijdperk hadden de MACs een compleet andere architectuur (68k of PPC).
Nu zou je kunnen zeggen dat een MAC ook een PC is omdat het ten eerste een persoonlijke computer is, zoals PC, en ten tweede is er tegenwoordig weinig verschil meer in hardware. Toch vind ik zelf het nog belangrijk om het onderscheid te maken tussen MAC en PC. Straks gaat iedereen zijn MAC "PC" noemen, dan wordt het wel erg ingewikkeld.
Een MAC is in principe helemaal geen PC, immers is de PC van oudsher een IBM compatible, en tot voor het intel-mac tijdperk hadden de MACs een compleet andere architectuur (68k of PPC).
Nu zou je kunnen zeggen dat een MAC ook een PC is omdat het ten eerste een persoonlijke computer is, zoals PC, en ten tweede is er tegenwoordig weinig verschil meer in hardware. Toch vind ik zelf het nog belangrijk om het onderscheid te maken tussen MAC en PC. Straks gaat iedereen zijn MAC "PC" noemen, dan wordt het wel erg ingewikkeld.
hmm, spekkies Laptop Soms een beetje een taalpurist.
Ik lees de Telfort-topics al 4 delen mee, dan ga je er vanzelf vanuit dat Telfort weer eens problemen heeftquote:trolleystad schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 08:06:
Ik vind het zo grappig dat mensen de problemen altijd eerst bij iemand anders zoeken (in dit geval bij de ISP) en daarna pas bij zichzelf![]()
Niet lullig bedoeld hoor, doet elke nederlander![]()
wikipedia: personal computer (PC)..................Nu stoppen we ermee ok?quote:mace schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 08:21:
offtopic:
Administratief kan het wat langer duren dan technisch.quote:mace schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 08:21:
Reg. datum: 11 december 2001
Reg. datum: 11 december 2001
nou hier ook hetzelfde,net weer een paar keer resync.quote:Chillosophy schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 13:33:
Ik heb sinds de aansluiting is opgeleverd erg vaak last van disconnects.
heb geprobeerd om de lijn op adsl2 te zetten ipv adls2plus,ook dat hielp het probleem niet op te lossen.
ga nu een ander modem proberen.
Hier verder: Telfort Internet ervaringen topic - Deel 9
Golf? The 2008 GoT-Open!
Super!quote:
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Dit topic is gesloten. ![]()