Gathering of Tweakers

Quicksearch
Ik was al bang dat ik de enigste was met dit probleem.. Hebben meer mensen hier last van ?
Iemand al contact kunnen leggen met iemand van Telfort ?

Reg. datum: 04 september 2000

quote:
Erwinh schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 20:58:
Vanavond tijdens een gesprek viel de verbinding plots weg. Mijn vaste nummer met mijn mobiel gebeld en dan krijg ik de melding" Sorry uw account of pincode wordt niet herkend, probeert u het nogmaals."
Het Phone1 lampje brand wel, maar in het menu staat dat ik niet geregistreerd sta.
Klikken op register heeft geen zin.
Soms lukt het wel om te registreren, maar werkt telefonie nog steeds niet. Unregister gaat niet. En krijg een andere melding als ik mijzelf probeer te bellen (weet nu even niet wat er wordt gezegd).

Ik heb dit nog maar 1 keer eerder gehad, en toen hoefde ik alleen maar de modem aan en uit te zetten. Nu werkt niet, en Telfort is al naar huis. Niet echt handig...
Exact hetzelfde probleem hier. Na reset van het modem heb ik status "SIP1 Registration Status:On Register". Maar mobiel bellen naar mijn vaste nummer geeft de bescheiden damesstem met bovenstaande foutmelding.

@ FOK!
Reg. datum: 25 maart 2001

Hier ook, gemeente Rotterdam, geen telefonie. Overigens de eerste storing sinds december :o

quote:
Erwinh schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 20:58:
Vanavond tijdens een gesprek viel de verbinding plots weg. Mijn vaste nummer met mijn mobiel gebeld en dan krijg ik de melding" Sorry uw account of pincode wordt niet herkend, probeert u het nogmaals."
Het Phone1 lampje brand wel, maar in het menu staat dat ik niet geregistreerd sta.
Klikken op register heeft geen zin.
Soms lukt het wel om te registreren, maar werkt telefonie nog steeds niet. Unregister gaat niet. En krijg een andere melding als ik mijzelf probeer te bellen (weet nu even niet wat er wordt gezegd).

Ik heb dit nog maar 1 keer eerder gehad, en toen hoefde ik alleen maar de modem aan en uit te zetten. Nu werkt niet, en Telfort is al naar huis. Niet echt handig...
Bij mij precies het zelfde, het lampje brand wel en het modem staat gewoon op geregistreerd. Ook exact dezelde melding. Betreft omgeving Ermelo. Twee weken gelden ook al eens iets dergelijks gehad. Vanaf januari Telfort klant, dit is nu de 2e keer dat ik dus storing heb in de telefonie. Overigens verder wel tevreden over Telfort

Groeten
Gertjan

In Breda, 4811, werkt telefonie ook voor geen meter meer en dat kon er ook nog wel bij met die baggerverbinding hier. Gelukkig hebben we nog zoiets als mobiele telefoons, maar dit is al de 2e keer in een week tijd en begint een beetje triest te worden zo.

Misschien moet KPN / Telfort maar even een stop op de aanmeldingen invoeren, net als bij IPB destijds, om de huidige capaciteitsproblemen te verwerken en verdere te voorkomen.

Reg. datum: 07 december 2007

En ook hier in het 3411 gebied geen sjoege. Begin er ook een beetje de balen van te krijgen. Telfort mag zo onderhand, net als IPB een half jaar geleden, aan een vergoeding voor iedereen gaan denken.
Waardeloze update van hun storingsmeldingen ook.

Reg. datum: 25 september 2007

Ook in Delft werkt de telefoon niet. :(

Bij mij werkt Telfort vaste telefonie weer, zowel bellen als gebeld worden.
Regio Emmen

Hier 2405 ook nog steeds geen telefonie en de "bekende tekst " van de dame.

In Ermelo doet de telefoon het weer

groet,
Gertjan

Gertjan65 wijzigde dit bericht 26-04-2008 21:47 (75%)

Hier in Voorschoten(2253) doet de telefoon ook, na ik de modem eerst uit had gezet en na 1 minuut weer aan had gezet.

@ FOK!
Reg. datum: 25 maart 2001

Ook hier is de storing verholpen :)

Hier doet ie het ook weer, maar de vlag gaat nog niet uit.
Niet de 1e keer van de week dat er probs waren.

Reg. datum: 17 september 2006

Probleem hier! :x

Ik had voorheen een tiscali abo 6 Mb down en 750 kb up, maar sinds een week is het gewoon huilen met de pet op. De verbinding valt soms weg, down en up zijn respectivelijk 1500 en 210(via telfort website moet 14 mbit mogelijk zijn). Internetten is een hel. De telefoon doet het ook niet meer (modem instellingen zijn goed).

Virus/spyware scan of andere bekabeling hebben geen effect. De snelheid is bagger op alle computers. Het kan bijna alleen maar telfort zijn, maar ik zou graag wat feedback krijgen voor mogelijke oorzaken en dingen waar ik naar kan kijken. Voorheen werkte alles prima en zonder iets te veranderen is het opeens zo geworden.

quote:
JRM schreef op zondag 27 april 2008 @ 00:20:
Probleem hier! :x

Ik had voorheen een tiscali abo 6 Mb down en 750 kb up, maar sinds een week is het gewoon huilen met de pet op. De verbinding valt soms weg, down en up zijn respectivelijk 1500 en 210(via telfort website moet 14 mbit mogelijk zijn). Internetten is een hel. De telefoon doet het ook niet meer (modem instellingen zijn goed).

Virus/spyware scan of andere bekabeling hebben geen effect. De snelheid is bagger op alle computers. Het kan bijna alleen maar telfort zijn, maar ik zou graag wat feedback krijgen voor mogelijke oorzaken en dingen waar ik naar kan kijken. Voorheen werkte alles prima en zonder iets te veranderen is het opeens zo geworden.
Tja, zonder iets te veranderen deed mijn auto ook opeens niets meer :o Ik zou beginnen met kijken in je modem op welke waardes deze ingetraind staat en dit vergelijken met de snelheid die je haalt op je computers. En dan niet meten met een site als speedtest.nl, dat is niet te vertrouwen. Download op http://ftp.telfort.nl/pub/test/ het 100mb.bin bestand eens.

Mocht je intrainwaarde te laag zijn, sluit dan je modem eens met een korte kabel direct op je IS/RA punt aan zonder adsl-splitter. Is je waarde dan nog steeds te laag? Dan is de kans inderdaad groot dat het niet je huis ligt, maar dat er iets met je koperkabel van KPN aan de hand is, of misschien bij Telfort.

Ik heb 16 april telfort internet en telefonie aangevraagd en ben inmiddels in stap 3.
Ik ben op zoek gegaan naar de israpunt in mn huis (bouwjaar 1910).
Niks gevonden alleen dit volgens mij een soort van splitter, er komen 4 draden in samen. Ik ben bang dat mn isra punt ergens onder de vloer zit. Is dit goeie situatie of moet ik echt mn isra punt vinden?
http://a.imagehost.org/0208/DSC02187.jpg
http://a.imagehost.org/0208/DSC02191.jpg

Dit lijkt me NIET je isra punt. Gezien de kleuren is het een 'door knoop doos'. Volg de 2? losse beige? kabels en kijk waar het uitkomt. Daar zal een isra punt zitten.

Onder de vloer zit meestal geen isra punt. je moet op zoek naar een (meestal) dikke blauwe kabel of een heleboel losse draadjes in een losse doos (meestal in de wand vd muur)

eerste actie? volg de draadjes en vertel meer ;)
quote:
dubbboy schreef op zondag 27 april 2008 @ 19:16:
Ik heb 16 april telfort internet en telefonie aangevraagd en ben inmiddels in stap 3.
Ik ben op zoek gegaan naar de israpunt in mn huis (bouwjaar 1910).
Niks gevonden alleen dit volgens mij een soort van splitter, er komen 4 draden in samen. Ik ben bang dat mn isra punt ergens onder de vloer zit. Is dit goeie situatie of moet ik echt mn isra punt vinden?

http://home.tiscali.nl/~koffiemok/isra-overzicht.jpg

onderste rij en dan die in het midden. Dat is waarschijnlijk jouw situatie momenteel.
Zo'n punt kan ook in de kruipruimte zitten! Het hoeft niet persé in de meterkast!

Maar dat doosje is ervoor om de lijnen één op één door te zetten.
Stel dat je boven en beneden een telefoon wilt, dan kan dat met zo'n doosje.

Op de rode en blauwe aders zit het signaal op. Maar welke? Het is dus aan te raden om uit te zoeken hoe het allemaal is aangesloten.

vr6-only wijzigde dit bericht 28-04-2008 01:09 (37%)

Mooie plaatjes. Goede tekst. Maar in een kruipruimte mag geen electra worden afgewerkt.... zal er echt boven zitten ;)
quote:
vr6-only schreef op maandag 28 april 2008 @ 01:05:

onderste rij en dan die in het midden. Dat is waarschijnlijk jouw situatie momenteel.
Zo'n punt kan ook in de kruipruimte zitten! Het hoeft niet persé in de meterkast!

Maar dat doosje is ervoor om de lijnen één op één door te zetten.
Stel dat je boven en beneden een telefoon wilt, dan kan dat met zo'n doosje.

Op de rode en blauwe aders zit het signaal op. Maar welke? Het is dus aan te raden om uit te zoeken hoe het allemaal is aangesloten.

Ik ben vanochtend van Speedlinq 4 mbit naar Telfort 20 mbit overgezet. Download nu met 1900 kb/sc :9~ _/-\o_ Hulde aan Telfort :)

Ik zag net dat de status pagina van Telfort is vernieuwd :+

Er staat bij mij echter nu: Telfort internet 20 Mb ¤ 19,95 per maand
terwijl ik ook telefonie heb aangevraagd :?

hjs wijzigde dit bericht 28-04-2008 10:03 (49%)

quote:
HamsterDance2 schreef op zondag 27 april 2008 @ 20:27:
Dit lijkt me NIET je isra punt. Gezien de kleuren is het een 'door knoop doos'. Volg de 2? losse beige? kabels en kijk waar het uitkomt. Daar zal een isra punt zitten.

Onder de vloer zit meestal geen isra punt. je moet op zoek naar een (meestal) dikke blauwe kabel of een heleboel losse draadjes in een losse doos (meestal in de wand vd muur)

eerste actie? volg de draadjes en vertel meer ;)

[...]
draadjes volgen kan niet bij de doos die je op de foto ziet gaat het onder de vloer en de vloer zit helemaal dicht overal |:(
beneden bij de ingang en meterkast zit alles onder een dikke laag verf, ik denk dat ik het aand de monteur van kpn ga vragen.
die komt wel langs toch?

Reg. datum: 05 november 2002

quote:
dubbboy schreef op maandag 28 april 2008 @ 10:10:
[...]

draadjes volgen kan niet bij de doos die je op de foto ziet gaat het onder de vloer en de vloer zit helemaal dicht overal |:(
beneden bij de ingang en meterkast zit alles onder een dikke laag verf, ik denk dat ik het aand de monteur van kpn ga vragen.
die komt wel langs toch?
Nee er komt geen monteur van KPN langs, althans niet wanneer je daar niet om gevraagd hebt. Als je hebt gekozen voor een installatie monteur komt er een werknemer van een ander bedrijf het werk uitvoeren (ik weet niet meer uit precies welk, stond in een foldertje van Telfort). Deze M/V heeft niets met KPN te maken. Wel handig om hem het ISRA punt te kunnen aanwijzen lijkt me. Voor hetzelfde geld zegt ie dat ie wanneer is geen 'echt' ISRA punt heeft z'n werk niet kan uitvoeren.

In principe moet het echter wel bij KPN bekend zijn waar het ISRA punt zich in jou woning bevindt, je zou het eens (telefonisch) kunnen vragen bij KPN......

Mijn ouders zitten in Brabant 4731 en hebben ook de Bel ellende van Telfort. Het is een groot drama. Baal er dan ook van dat ik het voor hun heb geregeld. Mensen die bellen krijgen diverse meldingen zoals 'toets pincode in' of 'dit nummer bestaat niet' ofwel in gesprek toon. Maar soms tijdens het bellen valt ook spontaan de lijn weg.

Heb zelf een jaar InternetPlusBellen van KPN gehad toen dat voor mij voordelige oplossing was. Dat werkte eerste maanden ook dramatisch maar je zou verwachten van Telfort/Tiscali/KPN dat ze het inmiddels allemaal wel snappen en het er niet om de haverklap uitknalt.

Draai zelf thuis ook Internet + VOIP van Tele2 sinds een jaar en ben zeer over te spreken. Nu moet ik zeggen dat ik met name alleen 's avonds en weekend vaste telefonie en internet gebruik dus gebruik minder frequent. Maar alleen recentelijk voor het eerst in jaar abo 4 dagen Internet + Bel storing (Tele2) gehad wat blijkbaar in heel Dordrecht was. Vond ook veel te lang maar ja is te overzien op jaar basis.

Hoop dat Telfort snel wat gaat doen aan het DRAMA van Bellen via hun want dit is treurig.

Overigens ook vrij apart dat mijn ouders via speedtest.nl een vette upload 1 Mb/s hebben maar slechts een download van 4,5 Mb/s terwijl ze ongeveer op zelfde afstand van wijkkast zitten (2,3 km) als ik met Tele2 en ik zo'n 8 a 9 max Mb/s haal.

http://www.chelloo.com - Handy voor UPC gebruikers.

Er werd mij net medegedeeld dat de telefonie er vandaag weer uit ligt bij ons thuis in 4811 en als dit voortaan elke 2 dagen zo gaat dan kunnen ze de naam beter veranderen van "Telfort vast bellen" naar "Telfort soms bellen".

Maar goed internet werkt nog als vanouds en nog steeds even snel, dus ze doen tenminste nog iets goed daar.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws