Gathering of Tweakers

Quicksearch
Werkt de speedtouch 706WL in combinatie met Telfort internet en Bellen? Zoja wie weet
hoe ik dit moet configureren?

quote:
pigsbutt schreef op woensdag 23 april 2008 @ 12:18:
[...]

Je haalt feitelijkheid en normaliteit door elkaar. VOIP zou even betrouwbaar moeten zijn als PSTN volgens jou. Echter de feitelijkheid wijst uit dat dat (nog) niet het geval is. Ik ben het dus helemaal met de visie van kaajee eens dat mensen die betrouwbaarheid en beschikbaarheid van de verbinding belangrijker vinden dan de hogere kosten beter af zijn met PSTN. En dat hoeven niet alleen oude omaatjes te zijn.
Dat mag wel zo wezen maar zolang je betaald voor een product / dienst dan mag je als consument er van verwachten dat het naar behoren werkt. Geef me anders maar eens wat nalees werk waaruit blijkt dat mensen VOIP voor eigen risico nemen. (Er is niet voor niets ook zoveel ophef geweest over IPB etc) Op het moment dat een bedrijf een dienst aanbied dan kunnen er soms problemen voordoen dat is normaal maar om nou VOIP zo neer te zetten dat je het eigenlijk alleen erbij moet nemen voor bijvoorbeeld test doeleinden gaat mij te ver. en over je opmerking "VOIP zou even betrouwbaar moeten zijn als PSTN volgens jou" heb ik niet beschreven en die vergelijking neem ik ook zeker niet tot mij omdat het twee totaal verschillende producten zijn waarbij PSTN het meest betrouwbare is.

Maar om nou elke keer VOIP zo neer te zetten mensen moeten niet klagen want ze weten hoe het gaat met VOIP dan sla je volgens mij de plank totaal mis.

Ik heb gisteren 22-04-2008 Telfort 20Mb besteld, iemand enig idee waarom ze pas na 7 dagen overgaan tot actie?

Reg. datum: 23 november 2003

quote:
eXisTa schreef op woensdag 23 april 2008 @ 12:56:
Ik heb gisteren 22-04-2008 Telfort 20Mb besteld, iemand enig idee waarom ze pas na 7 dagen overgaan tot actie?
Afkoelperiode. In die 7 dagen zou je nog op kunnen zeggen afaik.

quote:
eXisTa schreef op woensdag 23 april 2008 @ 12:56:
Standaard afkoel periode, is al wel vaker genoemd

SC Amsreiw Div V, SCA Koters Eredivisie (Winnaar Jeugdseizoen 1) (Winnaar GoTCup seizoen 35) Systems --> Blue Ray & Koffer

quote:
Kamoze schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 21:11:
Globaal gezien betekent geen nummer=gezeik. ;)
Hier wel eens gekeken, werkt bij mij uitstekend:
http://www.infofilter.nl/InfoWWW/index.html

quote:
Yapser schreef op woensdag 23 april 2008 @ 12:57:
[...]

Afkoelperiode. In die 7 dagen zou je nog op kunnen zeggen afaik.
Dan moet er maar even gewacht worden ;)

Reg. datum: 05 november 2002

quote:
ecuri schreef op woensdag 23 april 2008 @ 12:40:
Werkt de speedtouch 706WL in combinatie met Telfort internet en Bellen? Zoja wie weet
hoe ik dit moet configureren?
STaat toch in TS?
quote:
"Kan ik ook een ander modem gebruiken, bijvoorbeeld een speedtouch 716/780?"
Natuurlijk kan dat. De modem gewoon configureren voor het Tiscali netwerk met de configurator en de Telfort SIP instellingen instellen. De configurator kan dat ook voor je doen, hier dien je dan te kiezen voor Tiscali VoIP
en voor VoIP ook/zelfs op de Telfort site:
http://klantenservice.int...ische-vragen.aspx#faq8028
kopje: "Telfort vast bellen gebruiken zonder Telfort internetmodem"

Een ingetrainde snelheid kan toch niet gewijzigd worden zonder opnieuw in te trainen? Mijn verbinding valt niet weg, maar 's ochtends vroeg heb ik 8000kbps downstream en nu weer 6592 |:( |:(

Asus P5B Deluxe--- Intel C2D E6600 @ 2.88GHz --- Sapphire HD2900PRO @ XT 512MB GDDR3 --- Corsair 4x 512MB DDR800 --- 2x WD 250GB SATAII RAID0 --- Zalman 600W

quote:
Me_Again schreef op woensdag 23 april 2008 @ 14:07:
Een ingetrainde snelheid kan toch niet gewijzigd worden zonder opnieuw in te trainen? Mijn verbinding valt niet weg, maar 's ochtends vroeg heb ik 8000kbps downstream en nu weer 6592 |:( |:(
Kan zijn dat SRA aan staat in het modem, dan schakelt je modem automatisch terug in linesync om de lijn stabiel te houden en daarna weer omhoog als de omstandigheden dat toe laten.

www.rijschool-him.nl

quote:
Mabili schreef op woensdag 23 april 2008 @ 12:55:
Maar om nou elke keer VOIP zo neer te zetten mensen moeten niet klagen want ze weten hoe het gaat met VOIP dan sla je volgens mij de plank totaal mis.
Weliswaar ben ik op computer-gebied een autodidact maar nergens heb ik gelezen dat VoIP net zo betrouwbaar is / kan zijn als de ouderwetse analoge telefoonverbinding.
De teneur is altijd: door de een op een verbinding heb je een directe verbinding met een aangetoonde betrouwbaarheid van >99,9 procent (in de Westerse wereld) en zo lang je betaalt blijft de gelegde verbinding permanent voor je open staan.
Internet scoort per definitie niet zo hoog omdat de opzet hiervan is geweest om in noodgevallen te communiceren over de versnipperde restanten van juist dat ooit zo betrouwbare netwerk.
Het berichtenverkeer dat uitgaat van directe communicatie (de prioriteit is direct) wordt vervangen door een systeem dat uitgaat van als het bericht maar aankomt, hoe lang het ook mag duren (de prioriteit is niet meer direct).
Internet werkt met datapakketjes die geen onderlinge prioriteitskenmerk hebben, later verzonden pakketjes kunnen eerder aankomen dan voorafgaand verzonden, pakketjes kunnen verloren gaan, omwegen maken om toch maar hun bestemming te bereiken.
Zolang je internet gebruikt om te downloaden, surfen en te mailen verloopt het relatief gladjes. Ga je faxen of telefoneren via datzelfde internet dan loop je vanzelf tegen de beperkingen aan.
Weet je te leven met deze inherente beperkingen dan is VoIP veel handiger en heeft meer mogelijkheden dan de ouderwetse analoge telefonie, maar van 2 walletjes eten kan gewoonweg niet.

quote:
beuker123 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 14:30:
[...]

Weliswaar ben ik op computer-gebied een autodidact maar nergens heb ik gelezen dat VoIP net zo betrouwbaar is / kan zijn als de ouderwetse analoge telefoonverbinding.
De teneur is altijd: door de een op een verbinding heb je een directe verbinding met een aangetoonde betrouwbaarheid van >99,9 procent (in de Westerse wereld) en zo lang je betaalt blijft de gelegde verbinding permanent voor je open staan.
Internet scoort per definitie niet zo hoog omdat de opzet hiervan is geweest om in noodgevallen te communiceren over de versnipperde restanten van juist dat ooit zo betrouwbare netwerk.
Het berichtenverkeer dat uitgaat van directe communicatie (de prioriteit is direct) wordt vervangen door een systeem dat uitgaat van als het bericht maar aankomt, hoe lang het ook mag duren (de prioriteit is niet meer direct).
Internet werkt met datapakketjes die geen onderlinge prioriteitskenmerk hebben, later verzonden pakketjes kunnen eerder aankomen dan voorafgaand verzonden, pakketjes kunnen verloren gaan, omwegen maken om toch maar hun bestemming te bereiken.
Zolang je internet gebruikt om te downloaden, surfen en te mailen verloopt het relatief gladjes. Ga je faxen of telefoneren via datzelfde internet dan loop je vanzelf tegen de beperkingen aan.
Weet je te leven met deze inherente beperkingen dan is VoIP veel handiger en heeft meer mogelijkheden dan de ouderwetse analoge telefonie, maar van 2 walletjes eten kan gewoonweg niet.
Goed jou dag vandaag!
zal dan ook ook wel vermoedelijk vermeld zijn in de alg voorwaarden van telfort (of toch niet?)

Allleen nog wel een paar kant tekeningen.

1 heb ik nooit PSTN analoog vergeleken met VOIP! (waren halen jullie dit vandaag? dit noem je al aannemen zonder dat het ook maar door mij of anderen geroepen is)

2 Geef ik alleen aan al is VOIP totaal anders dan de analoge lijn op het moment dat je betaald voor een dienst mag je verwachten dat deze naar behoren werkt. buiten het feit om of VOIP nou betrouwbaar is of niet. (nu duidelijk genoeg of nog niet?)

Het gaat er dus niet om wat betrouwbaar is of niet het gaat er om je betaald voor iets en voor de rest laat ik het maar hierbij want dit word een discussie zonder eind en gaat naar mijn mening teveel offtopic.

@ beuker123

Ter aanvulling op jouw verhaal : Sommige pakketjes data hebben wel een prioriteitskenmerk en worden getagged / gelabelled dankzij QoS en TOS waardoor een zekere vorm stabiliteit ontstaat voor met name belverkeer. Hierdoor is ondere andere voip een stuk betrouwbaarder te maken in een optimale situatie.

Zie voor verdere uitleg : Wikipedia: Quality of service en Wikipedia: Type of Service

Als ik het allemaal zo hoor over VOIP van Telfort, dan denk ik toch echt dat het aan Telfort ligt en niet aan de VOIP techniek als zodanig.
Ik bel via Voipbuster en word gebeld via Budgetphone.
Dat loopt als een trein, ik ben nog geen seconde niet bereikbaar geweest en ik kan altijd bellen.
En dit nu al een paar maanden.

Ben ik even blij dat ik niet voor telefonie van Telfort heb gekozen!
Scheelt ook een hoop geld.

Ik weet niet of het algemeen bekend is, maar ik vind het zo leuk dat ik het de moeite van het vermelden waard vind.

Verras de mensen die jou bellen.

In het zyxel modem kan je een instelling maken, dat als mensen jou bellen, ze geen overgangstoon horen, maar een geluidje dat jijzelf geprogrammeerd hebt in de Zyxel. Dat geluidje kan een berichtje zijn dat je hebt ingesproken of wat dan ook.

Om dat te doen, bel je op je telefoon 4x * (****), je krijgt dan een stem te horen.
Vervolgens druk je 1101 of 1102 t/m 1108 en #. Nu kan je een geluid door de hoorn afspelen/inspreken, druk dan # om te bevestigen.
Door 1201-1208 # in te drukken kun je het geluid controleren.

In het menu van het zyxelmodem ga je naar SIP, Advanced Setup, en vink je Enable Caller Ringing Tone aan. Nu kan je default veranderen in 1 t/m 8. Je kan 8 verschillende geluiden programmeren en instellen, kies het nummer dat je geprogrammeerd hebt (1101=1, 1102=2 etc).

Deze wijsheid heb ik gewoon uit de gebruiksaanwijzing die ik gedownload heb.
Het werkt wel!

Ik kende die optie al ja, kwam ik al tegen tijdens het doorspitten van de handleiding terwijl ik op zoek was naar een oplossing voor dat irritante wegvallen tijdens mijn telefonie gesprekken, wat tegenwoordig gemiddeld 4 seconden duurt. Mijn gesprekken haperen dus niet, maar vallen gewoon om de zoveel minuten eventjes weg in de meeste gevallen.

Vreemd genoeg kan ik soms gesprekken voeren zonder dat het wegvalt, soms dan gaat de lijn of helemaal dood of soms dan klinkt degene waarmee ik bel opeens heel zacht (ver weg).

Misschien moeten ze net als bij het IPB platform van hun moederbedrijf KPN maar meerdere sip-servers situeren door het land om overbelasting te voorkomen.

Dat vind ik wel vreemd van Telfort.
Tien euro per maand lijkt mij toch een bedrag waar ze de boel mee op orde kunnen krijgen.
Zeker met KPN als moederbedrijf.

Bij mijn SIPs heb ik verder niets bijzonders ingesteld, alleen mijn accountgegevens.
In principe zou het out of the box moeten werken zonder problemen, als de provider zijn zaakjes op orde heeft.

@kamoze

Werkt het bij jou wel???

Bij mij niet. Als ik het opgenomen geluid controleer dan is het opgenomen, alleen als ik via de modem instel dat ie dat "deuntje" moet afspelen, dan hoor je gewoon de default toon...

Ik zal wel iets verkeerd doen...

Misschien moet je het modem herstarten.
Dat heb ik wel gedaan.
Het werkt perfect bij mij, na de herstart weliswaar.
Je hebt wel het goede nummer gekozen? Dus 1101 = 1, 1102 = 2 etc.

Wat ik overigens wel gemerkt heb, is dat als je ook maar even bent ingelogd in het configuratiescherm, de default tone weer wordt ingesteld, ondanks dat de instellingen nog steeds staan zoals je ze gezet hebt.
Je moet altijd de modem opnieuw opstarten, nadat je even bent ingelogd.
Verder hoef je dan niets meer opnieuw in te stellen.

Kamoze wijzigde dit bericht 23-04-2008 18:10 (47%)

quote:
Chutney schreef op woensdag 23 april 2008 @ 14:09:
[...]Kan zijn dat SRA aan staat in het modem, dan schakelt je modem automatisch terug in linesync om de lijn stabiel te houden en daarna weer omhoog als de omstandigheden dat toe laten.
Ik zie nergens SRA staan in het modem...

Asus P5B Deluxe--- Intel C2D E6600 @ 2.88GHz --- Sapphire HD2900PRO @ XT 512MB GDDR3 --- Corsair 4x 512MB DDR800 --- 2x WD 250GB SATAII RAID0 --- Zalman 600W

Zo, vandaag KPN gebeld. Blijkt dat er nog een ADSL signaal op mijn lijn zat. Telfort probeerde dus op het andere aderpaar binnen te komen, maar daar waren dus extra werkzaamheden voor nodig.

Signaal eraf laten halen, en nu net een nieuwe aanvraag gestart. Ben benieuwd...

Ik heb moeite de VoIP werkend te krijgen met mijn huidige wifi router. Ik heb het "gewone" Zyxel R modem (1 ethernet poort).

Op dit moment staat het zo:
Modem (op Bridge ingesteld) -> WAN poort van router (als Gateway ingesteld) -> onze PCs (DHCP van router). VoIP werkt niet.

Ik heb al geprobeerd het model op Router te zetten, de DHCP van mn router uit en de kabel in een gewone ethernet poort, maar dan wordt mijn internet lampje rood.

Wat kan ik doen om mijn telefonie ook werkend te krijgen? Alvast bedankt :)

Geef mij maar een Warsteiner.

Volgens mij moet de zyxel modem altijd op router ingesteld staan als je wilt VOIP-jen.
Maar euh, zeker weet ik het niet.

Reg. datum: 05 november 2002

quote:
Knakker schreef op woensdag 23 april 2008 @ 22:52:
Ik heb moeite de VoIP werkend te krijgen met mijn huidige wifi router. Ik heb het "gewone" Zyxel R modem (1 ethernet poort).

Op dit moment staat het zo:
Modem (op Bridge ingesteld) -> WAN poort van router (als Gateway ingesteld) -> onze PCs (DHCP van router). VoIP werkt niet.

Ik heb al geprobeerd het model op Router te zetten, de DHCP van mn router uit en de kabel in een gewone ethernet poort, maar dan wordt mijn internet lampje rood.

Wat kan ik doen om mijn telefonie ook werkend te krijgen? Alvast bedankt :)
&
quote:
Kamoze schreef op donderdag 24 april 2008 @ 00:13:
Volgens mij moet de zyxel modem altijd op router ingesteld staan als je wilt VOIP-jen.
Maar euh, zeker weet ik het niet.
Ja, je hebt gelijk......modem als bridge en je schakelt zo'n beetje alles uit wat het modem (zou moeten) doen, dus ook VoIP. Dus alles net andersom eigenlijk; je WiFi router dusdanig instellen dat ie eigenlijk alleen als AccessPoint gaat fungeren.........

Reg. datum: 18 februari 2002

Ik heb zojuist me pakket ontvangen en probeerde ik gelijk aan te sluiten. Aangezien ik in een huurhuis woon wat voormalig als opslag heeft gediend denk ik dat de telefoonlijn verrot is. Aangezien ik geen KPN heb zou het aansluiten heel makkelijk moeten zijn. Ik heb van het bijgeleverde briefje bij de installatie ISRA punt 2c. De gewone ouderwetse telefoonaansluiting. Maar hier werkt het nie op. Toen heb ik nog 2 blootliggende telefoonlijnen gevonden en het daarop geprobeerd maar ook hier kreeg ik geen DSL verbinding.

Bij de voordeur van ons huis komen ook nog wat kabels binnen en ik vroeg me af of hier de telefoonlijn misschien bij zit. Hier dus even een plaatje:
http://lh5.ggpht.com/wenzevanklink/SBBM_86ZzxI/AAAAAAAAAFM/gUHi70T18sc/IMG_0065.JPG?imgmax=512

Of komt het dat me DSL lampje nog niet gaat branden omdat ik volgends de brief vanaf 7 mei internet zou moeten hebben? Ik dacht zelf van niet ik dacht dat het DSL lampje sowieso zou moeten werken en misschien internet nog niet.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws