Hoofdcategorieën
Topicacties

Dedicated Blu-ray speler of PS3?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 last

Reageer Nieuw Topic
room with a moose!

quote:
Sevenhunt schreef op zondag 06 juli 2008 @ 12:01:
Iets wat ik me nog afvraag.

De ps3 kan geluid alleen via hdmi, optisch en av multi afgeven.
Mijn, oudere, home cinema set heeft alleen een geluid in met tulpstekkers of een scart.

Het is dan toch ook mogelijk om het geluid via de hdmi naar de tv te sturen en via de scart van de tv dan naar het home cinema systeem.

Heb je dan nog steeds een 5.1 geluid of kan een tv ( pana 46pz80 ) dat niet doorsturen?
Hiermee zit ik ook nog...
Een pagina terug lees ik tevens:
quote:
Als je een oude surround set hebt en je receiver geen HDMI heeft maar wel een analoge 5.1 input, dan is een standalone altijd de beste keuze.
Mijn Dolby set heeft geen optische ingang, maar wel zo'n digitale tulp audio-in.
Verkrijg ik daarmee vanuit de PS3 nog steeds goed 5.1 geluid?
Mijn Dolby ondersteunt ProLogic, DTS, dus niet het allernieuwste ;)

Dit is dus 1 van mijn overwegingen voor de keus tussen een PS3 en een stand-alone BD player...
Het (5.1) geluid moet gewoon netjes zijn, hoeft geen high-end hifi te zijn.
De gamefunctie van de PS3 vind ik wel aardig, maar zal geen bergen spelletjes spelen.
En de DVD (upscaling) en BD moeten er goed uitzien!
Ik neig dan ook sterk naar de ps3.

@ Sevenhunt: Als je het via je tv laat lopen (heb zelf de 42pz80) krijg je volgens mij alleen 2.0 eruit.

Reg. datum: 20 oktober 2004

quote:
ksi schreef op zondag 29 juni 2008 @ 13:03:
2 jaar geleden is/was de keus iets lastiger dan tegenwoordig.
Toen waren de specs en alles nog om je tanden bij af te likken van de ps3. Nu is het een ander verhaal en als je een goede pc hebt staan overtreft deze de ps3 met een grote stap. Vooral de anti aliasing en resolutie (mits full HD televisie) komt de ps3 niet in de buurt van de computer.
Misschiens is het dan alleen nog de moeite waard voor de exclusieve games voor op de ps3. Maar naast GTA IV die hoogstwaarschijnlijk gewoon naar de pc komt interesseert mij dat vrij weinig.

Als je die computer nou ook nog aangesloten hebt op je televisie dan is toch die 100-150 euro die de ps3 meer kost mij niet het geld waard. Ook al heb je dan alleen maar met de een standalone speler dat hij 'alleen maar' bluraytjes afspeelt.
Een goede videokaart voor in je pc, waarmee volgens jou de ps3 zou worden overtroffen (wat mij ernstig zou verbazen, aangezien de resolutie van een hdtv tot max 1920x1080 gaat in tegenstelling tot computermonitoren), kost al net zo veel als een hele ps3. En dan hebben we het nog niet over de nieuwste Blu-ray versie die bij de ps3 steeds wordt geupdate en al helemaal nog niet over het in de pc stoppen van een geluidskaart die hd surround (dts hd en dolby true hd) aankan.
Controller moet je ook bij die pc kopen, want met een toetsenbord kan echt niet.

Bovendien maakt die pc dan een bak herrie waar je u tegen zegt. De ps3 is geruisloos. Ik moet gewoon naar t lampje kijken of die wel aanstaat. De beeldkwaliteit is overigens adembenemend van de ps3.
Blij dat ik toen gestopt ben met gamen op de pc :)

Ik lees in deze thread dat de ps3 dolby true HD en DTS HD kan decoderen.
Dit stuurt hij dan als 7.1PCM naar de receiver.
Weet iedereen zeker dat hij dit kan, aangezien ik in het het magazine heb gelezen dat dit niet zou kunnen.

Kan hij eventueel ook de informatie direct doorsturen en het de receiver laten decoderen?

Het zou namelijk belangrijk zijn voor de keuze van mijn AV Receiver.

Namelijk 1 met hdmi en met dobly true hd en dts hd ( onkyo tx-sr606 ) of 1 met hdmi maar zonder dolby true hd en dts hd ( panasonic sa-xr59 )

De onkyo is wat goedkoper met meer decodeer opties, maar is zo`n enorm bakbeest. De panasonic is ook goed, heeft alleen geen dts-hd en dolby true hd decodeer opties, maar het formaat past zo perfect in mn kast.

Sevenhunt wijzigde dit bericht 12-07-2008 18:51 (75%)

Reg. datum: 17 mei 2003

quote:
Sevenhunt schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 17:11:
Ik lees in deze thread dat de ps3 dolby true HD en DTS HD kan decoderen.
Dit stuurt hij dan als 7.1PCM naar de receiver.
Weet iedereen zeker dat hij dit kan, aangezien ik in het het magazine heb gelezen dat dit niet zou kunnen.

Kan hij eventueel ook de informatie direct doorsturen en het de receiver laten decoderen?

Het zou namelijk belangrijk zijn voor de keuze van mijn AV Receiver.

Namelijk 1 met hdmi en met dobly true hd en dts hd ( onkyo tx-sr606 ) of 1 met hdmi maar zonder dolby true hd en dts hd ( panasonic sa-xr59 )

De onkyo is wat goedkoper met meer decodeer opties, maar is zo`n enorm bakbeest. De panasonic is ook goed, heeft alleen geen dts-hd en dolby true hd decodeer opties, maar het formaat past zo perfect in mn kast.
De PS3 kan DTS-HD en Dolby True-HD niet als bitstream naar een versterker sturen, hij zal het altijd decoderen naar PCM. Een Onkyo met support voor de HD-audioformaten is overkill. In jouw geval kun je gewoon die Panasonic-versterker kopen. Als die via HDMI ongecomprimeerd PCM geluid aankan (en dat kun je al vanaf HDMI 1.1) zit je goed.

ymmv wijzigde dit bericht 12-07-2008 18:57 (4%)

Xbox Gamer Tag ...Wii, Xbox, Xbox 360, PSP, PS2, PS3...

quote:
ymmv schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 18:56:
[...]

De PS3 kan DTS-HD en Dolby True-HD niet als bitstream naar een versterker sturen, hij zal het altijd decoderen naar PCM. Een Onkyo met support voor de HD-audioformaten is overkill. In jouw geval kun je gewoon die Panasonic-versterker kopen. Als die via HDMI ongecomprimeerd PCM geluid aankan (en dat kun je al vanaf HDMI 1.1) zit je goed.
Thx, en hele logische redenatie om voor de pana te kiezen.

Enige waarom ik daar nu nog over zou twijfelen zijn de 4 hdmi in van onkyo vs de 2 hdmi in van pana en de prijs.
Aan de andere kant weer het formaat van de receivers.

Keuzes keuzes.

Reg. datum: 05 augustus 2008

Hey, ik lees met veel intersse al deze reacties. Maar heeft iemand van jullie al ervaring met het downloaden van HD-content met de bestandsindeling WMV of X264 of H264?? En kan je deze bestanden afspelen via de harddisk van de PS3??

quote:
Case1961 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 11:00:
Hey, ik lees met veel intersse al deze reacties. Maar heeft iemand van jullie al ervaring met het downloaden van HD-content met de bestandsindeling WMV of X264 of H264?? En kan je deze bestanden afspelen via de harddisk van de PS3??
Daarvoor moet je naar het 'PS3 als Mediacenter'-topic gaan.

Reg. datum: 13 september 2005

@ Ferry
24 inch monitoren doen toch echt 1920x1200
en de 30 inch monitoren 2560 x 1600
Hoezo lagere resolutie? (Heb dan zelf een 22inch maargoed)

Bovendien heb je ooit van anti aliasing gehoord? Dit is niet echt mogelijk bij de consoles.... Zeker niet op een full hd resolutie. Dit vereist nog wel een beetje meer capaciteit en power.
In ieder geval had ik de extra 100 euro er niet voor over. Kan zeker de keuze voor een ps3 wel begrijpen maar wou graag een puur dedicated player hebben. Net zoals ik ook een cd speler heb gekocht. Wat opzich ook een overbodige aanschaf misschien is...

@Strangelove,
Tuurlijk is de PS3 geen slechte keus. Zeker als je ook nog wel eens spellen zal gaan spelen op de ps3 is het een goeie optie. Het gaat ook niet zozeer over de game capiciteiten van een PS3, maar wel probeer ik zo de ontkrachten dat het handig is om spellen mee te spelen. Wat een extra argument is om juist een ps3 te kopen.
Persoonlijk ben ik niet meer direct weg van consoles. Gewoon te dure prijzen voor de spellen, limitatie aan upgrade mogelijkheden. Heb dan ook voor een standalone player gekozen. Ook vooral het feit dat nu mijn reciever de HD codecs kan decoderen.

Kort samenvattingkje (aanvullingen welkom):
PS3:
+gameconsole
+goede dvd upscaling
+mediacenter

-geen bitstream
-geen (IR) afstandsbediening

Dedicated:
+afstandsbediening
+bitstream audio

-(relatief) duur

... look closer
Reg. datum: 11 juni 2001

Ik heb mijn PS3 toch echt op bitstream staan.

Beter laat dan nooit.

quote:
Frank-NL schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 13:19:
Ik heb mijn PS3 toch echt op bitstream staan.
Dat werkt niet voor de HD-codecs zoals Dolby True-HD en DTS-HD want die kunnen alleen als LPCM in HD-kwaliteit worden doorgegeven naar een versterker. Waarschijnlijk gebruikt de PS3 met bitstream dan een compatibiliteitsmodus voor die 2 codecs.

Reg. datum: 02 april 2006

Vandaag nog even vlug de Samsung BD-P1500 op de kop getikt voor 249 euro bij BCC. had ik effe geluk vandaag was de laatste dag van de dubbele korting. De 50 euro BCC korting en de 50 euro Samsung korting. Wist ik veel dat er een dubbele aanbieding was. Anders had ik hem op internet gekocht. Maar het kwam bij mij redelijk ongelukkig uit. Maand geleden de afweging gemaakt of een PS3 of een Xbox 360. 360 gekocht. Scheelde 130 euro. Vond BR overbodig. Gister vond ik dat ik ook BR nodig had en maar een stand-alone speler gekocht. Vind het wel een voordeel. Alleen het Blu-ray station draait verder geen Ventilator. BD Live Ready en netwerkconnectie. Ik kon ook een Sony kiezen. Was een ouder model. Wel 4 films maar zo traag tijdens het opstarten. En geen netwerkconnectie. Viel dus af. Was ook nog eens 50 euro duurder.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Reg. datum: 25 februari 2001

Als dat je 130 euro waard is plus de ellende van een extra apparaat, dan is het een goede keus :)

Overigens denk ik dat de PS3 inmiddels zijn positie als beste BR-speler aan het verliezen is met de lagere prijzen van nieuwe dedicated spelers. Voor mensen die niet willen gamen is een dedicated speler nu toch interessanter aan het worden.

Intel Core 2 Duo E8400 @ 3,6 / Asus P5Q-E / 2 x 2GB PC6400 Cl6 / Sapphire HD4870 512MB / Samsung 640GB / Hitachi 250 GB / NEC ND-3800 / Asus 16x48x DVD / Arctic Freezer Pro 7

Reg. datum: 31 december 2006

Ik zag net nog (weliswaar oude) foldertje dat bij Saturn (tilburg) stond de BD-P1400? voor 199 euro na een cashback van 50 euro via samsung. Dan is er opeens een brug van het dubbele tussen de PS3 en een standalone.

sup?
Reg. datum: 26 september 2001

quote:
Twazerty schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 01:16:
Vandaag nog even vlug de Samsung BD-P1500 op de kop getikt voor 249 euro bij BCC. had ik effe geluk vandaag was de laatste dag van de dubbele korting.
Die dingen worden alleen maar goedkoper de komende tijd dus of je dat geluk hebben kunt noemen? ;)

Just because you're paranoid doesn't mean they're not after you...

Reg. datum: 28 december 2006

Is de BD-P1500 nu een van de beste keuzes als je toch niet wilt gamen op een PS3 omdat je al een Xbox360 hebt?

quote:
baldbelow schreef op maandag 01 september 2008 @ 10:23:
[...]

Die dingen worden alleen maar goedkoper de komende tijd dus of je dat geluk hebben kunt noemen? ;)
2 dagen later zou ik 350 kwijt zijn. Dus ja noem ik nog net geluk. En ja dat weet iedereen. Die dingen blijven goedkoper worden. Maar dat weet je van te voren.

Ik denk wel dat de BD-P1500 een goede keus is. BD Live Ready dankzij de netwerkaansluiting. Heb je meer aan als een zonder netwerkaansluiting. Net een Blu-ray gedraaid en dat "interactieve" menu bevalt me zeer goed.

Twazerty wijzigde dit bericht 01-09-2008 11:14 (22%)

quote:
Valderrama schreef op maandag 01 september 2008 @ 11:05:
Is de BD-P1500 nu een van de beste keuzes als je toch niet wilt gamen op een PS3 omdat je al een Xbox360 hebt?
De BDP-1500 heeft goede specs zo te zien, maar als je toch een gamer bent zou ik toch voor de PS3 gaan. Voor een geringe meerprijs heb je dan een tweede console in huis en kun je ook PS3-exclusives als Uncharted, MGS4, GT5, Wipeout HD, Ratchet & Clank spelen, etc. Dat lijkt me toch wel de moeite waard.

Ik vind je vraag wel heel typisch voor een Xbox 360-bezitter. Er lijken nogal wat hardcore 360-fans zijn die geïnteresseerd zijn in Blu-Ray, maar om de een of andere reden zo loyaal zijn tov Microsoft's 360 zijn dat ze liever meer betalen voor een losse Blu-Ray-speler dan dat ze de gehate concurrentie helpen door een PS3 kopen. En dat terwijl je toch zou denken dat gamers juist blij zouden zijn met een console erbij omdat ze daarmee nog meer kwaliteitsgames kunnen spelen. De Engelsen hebben daar een leuk spreekwoord voor: cutting off your nose to spite your face.

Reg. datum: 04 november 2003

quote:
ymmv schreef op maandag 01 september 2008 @ 12:57:
[...]

De BDP-1500 heeft goede specs zo te zien, maar als je toch een gamer bent zou ik toch voor de PS3 gaan. Voor een geringe meerprijs heb je dan een tweede console in huis en kun je ook PS3-exclusives als Uncharted, MGS4, GT5, Wipeout HD, Ratchet & Clank spelen, etc. Dat lijkt me toch wel de moeite waard.

Ik vind je vraag wel heel typisch voor een Xbox 360-bezitter. Er lijken nogal wat hardcore 360-fans zijn die geïnteresseerd zijn in Blu-Ray, maar om de een of andere reden zo loyaal zijn tov Microsoft's 360 zijn dat ze liever meer betalen voor een losse Blu-Ray-speler dan dat ze de gehate concurrentie helpen door een PS3 kopen. En dat terwijl je toch zou denken dat gamers juist blij zouden zijn met een console erbij omdat ze daarmee nog meer kwaliteitsgames kunnen spelen. De Engelsen hebben daar een leuk spreekwoord voor: cutting off your nose to spite your face.
Ik heb als '360-bezitter' de PS3 ook gekocht om Blu-Ray's te spelen, maar ik kan best begrijpen dat mensen liever een standalone speler willen - ik vind de PS3 (overigens de 360 ook) namelijk een lelijk ding - maar goed, de PS3 geeft veel meer bang for the buck, dus toch maar een PS3 gekocht, wat overigens een fijne BR speler is - uiterlijk niet meegenomen. O ja, hij kan ook nog games spelen ;)

quote:
-d- schreef op maandag 01 september 2008 @ 18:49:
[...]
Ik heb als '360-bezitter' de PS3 ook gekocht om Blu-Ray's te spelen, maar ik kan best begrijpen dat mensen liever een standalone speler willen - ik vind de PS3 (overigens de 360 ook) namelijk een lelijk ding - maar goed, de PS3 geeft veel meer bang for the buck, dus toch maar een PS3 gekocht, wat overigens een fijne BR speler is - uiterlijk niet meegenomen. O ja, hij kan ook nog games spelen ;)
Ik snap best dat de grote groep mensen die geen games spelen liever een standalone hebben. Maar als je zegt dat je een gamer bent en dan erbij zegt dat je de PS3 niet koopt omdat je al een 360 hebt, ben je gewoon dom bezig. Dan ben je geen gamer maar een fanboy, want dan is je loyaliteit aan een merk belangrijker dan het plezier dat je beleeft aan goede games op welk platform dan ook.

ik weet niet hoveel stroom zo'n ps3 trekt. Maar een blu-ray speler trekt niet meer als 30 watt. Xbox 360 ook zo'n slurper. Aleen maar voor een filmpie.

Reg. datum: 09 november 2005

quote:
Twazerty schreef op maandag 01 september 2008 @ 19:21:
ik weet niet hoveel stroom zo'n ps3 trekt. Maar een blu-ray speler trekt niet meer als 30 watt. Xbox 360 ook zo'n slurper. Aleen maar voor een filmpie.
Dat is precies wat ik wou zeggen :p
Zowel de ps3 als de Xbox zijn zeer beroerd om echt alleen films op te kijken door die reden.
Kijk naar deze link en hou in je hoofd dat een standalone maximaal 30w trekt.

nieuws: Energieverbruik Xbox 360, PS3, Wii vergeleken

Als je niet gamed zou het voor mij wel duidelijk zijn 8)

Nukezone FTW

Reg. datum: 26 oktober 2005

quote:
Powrskin schreef op maandag 01 september 2008 @ 19:56:
[...]
Kijk naar deze link en hou in je hoofd dat een standalone maximaal 30w trekt.
Da's een heel erg oude link he. De huidige PS3 verbruikt minder dan hetgeen ze hier aangeven. Nogal gadateerde info dus, om dat zo te stellen. Nog steeds wel meer dan een standalone, dat klopt, maar dus niet zoveel als men daar stelt.

Nickname does not reflect reality

quote:
Brad Pitt schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 09:47:
[...]

Da's een heel erg oude link he. De huidige PS3 verbruikt minder dan hetgeen ze hier aangeven. Nogal gadateerde info dus, om dat zo te stellen. Nog steeds wel meer dan een standalone, dat klopt, maar dus niet zoveel als men daar stelt.
Da's info van februari 2007, toen was de PS3 nog niet eens in Nederland te koop. Er is dus het stroomverbruik van de Amerikaanse 60GB gemeten die hier niet eens is uitgekomen. Wij hebben in Europa bij de launch in maart 2007 een andere versie gekregen. Sinds oktober 2007 is nog een andere revisie uitgebracht met een kleinere, koelere Cell-CPU. Oude achterhaalde info inderdaad.

quote:
ymmv schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 12:04:
[...]

Da's info van februari 2007, toen was de PS3 nog niet eens in Nederland te koop. Er is dus het stroomverbruik van de Amerikaanse 60GB gemeten die hier niet eens is uitgekomen. Wij hebben in Europa bij de launch in maart 2007 een andere versie gekregen. Sinds oktober 2007 is nog een andere revisie uitgebracht met een kleinere, koelere Cell-CPU. Oude achterhaalde info inderdaad.
Wat verbruikt de PS3 dan wel. 120W tijdens filmpie kijken?

Reg. datum: 13 september 2005

Ik heb al een pc voor te gamen :)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: