Gathering of Tweakers

Quicksearch
http://tweakers.net/ext/f/SpfelCLQuqPVKFJpG2Fj1RAr/full.jpg

> Inleiding

Mario Kart Wii is de officiële naam voor het nieuwste deel uit de Mario Kart-reeks en is op 11 april officieel uitgekomen op de Wii.

Mario Kart Wii zal gebruik maken van de functies van de Wii-afstandsbediening. Bij het spel zal de speciale Wii Wheel geleverd worden, waar de Wii-afstandsbediening dient ingestoken te worden. Ook is het mogelijk om met de wiimote en nunchuck combinatie te racen. Maar het is ook mogelijk om met de classic controller of zelfs de gamecube controller te racen. De nunchuck combo, classic controller en gamecube controller zijn precieser dankzij de analoge stick. Als je online speelt met het Wii Wheel krijg je een logo dat je met het stuur speelt.

> Spel informatie

Ontwikkelaar:Nintendo
Uitgever:Nintendo
Genre:Party / Racing
Aantal spelers:1 - 4 (max. 2 spelers op Nintendo WFC)
Leeftijdsklasse:3+
Ondersteunde controllers:Wii-remote (met Wii-wheel), Wii-remote + Nunchuck, Classic Controller en GameCube-controller
Ondersteunde tv-weergaven:50 Hz, 60Hz, EDTV/HDTV

Release data

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/9e/Flag_of_Japan.svg/20px-Flag_of_Japan.svg.png Japan: 10 april 2008
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a4/Flag_of_the_United_States.svg/20px-Flag_of_the_United_States.svg.png Amerika (NTSC): 27 april 2008
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b7/Flag_of_Europe.svg/20px-Flag_of_Europe.svg.png Europa (PAL): 11 april 2008

Scores

Het merendeel van de grote gamesites hebben de nieuwe Mario Kart nog niet gerecenseerd, maar er zijn wel al een aantal cijfers bekend. Zie hieronder voor een klein overzicht van de cijfers die bekend zijn.

Eurogamer: 8 / 10
Nintendo Power: 9 / 10
Games Master UK: 9.1 / 10

Voor een volledig overzicht van alle reviews verwijs ik je naar GameRankings

> Race characters

Er zijn in totaal 26 verschillende characters om mee te spelen. Helaas (of gelukkig!) voor jou moet je er wel eerst 14 unlocken om ze alle 26 te hebben. Daar moet je natuurlijk wel iets voor doen.
Naast verschillende characters zijn de racers ook nog eens verdeeld in verschillende gewichtklassen, zoals bekend in voorgaande Mario Kart-versies. Je hebt de Light-, Medium- en Heavy-klasse. Een heavy-klasse kan bijv. goed beuken bij Light-klasse, maar de Light-klasse is weer sneller op snelheid dan de Heavy-klasse. Zo heeft ieder gewicht zijn voordeel.

De standaard 12 characters die je vanaf het begin hebt zijn:

http://tweakers.net/ext/f/lr833NjV1P3OruS3EESGfI91/full.jpg

De characters die je kunt unlocken in het spel zijn:

Naam:Hoe te unlocken? (spoiler!!!)
Baby DaisyAttain at least 1 Star Rank for all 50cc Wii Grand Prix Cups
Baby LuigiUnlock 8 Expert Staff Ghost Data in Time Trials
BirdoPlay Time Trials on 16 different courses/Get 250 wins online
Bowser Jr.Attain at least 1 Star Rank for all 100cc Retro Grand Prix Cups
DaisyWin 150cc Special Cup
Diddy KongWin all 50cc Cups
Dry BonesWin 100cc Leaf Cup
Dry BowserAttain at least 1 Star Rank for all 150cc Wii Grand Prix Cups
Funky KongUnlock 4 Expert Staff Ghost Data in Time Trials
King BooWin 50cc Star Cup
Mii [outfit A]Win 100cc Special Cup
Mii [outfit B]Unlock 32 Expert Staff Ghost Data in Time Trials
RosalinaWith a Super Mario Galaxy save, win a series of Grand Prix cups/Without Galaxy save, Attain at least 1 Star Rank for all Mirror Grand Prix Cup
ToadettePlay Time Trials on all 32 different courses

> Circuits

De game zal 8 cups met totaal 32 circuits bevatten. Er zitten zowel nieuwe als oude circuits in de game. Deze circuits zijn verdeeld over de Grand Prix-, Time Trial-, VS Race- en een Battlemode. Een overzicht van beschikbare circuits zie je hieronder.

Wii Cups (classes)
Mushroom CupLuigi Circuit
Moo Moo Meadows
Mushroom Gorge
Toad's Factory
Flower CupMario Circuit
Coconut Mall
DK's Snowboard Cross
Wario's Gold Mine
Star CupDaisy Circuit
Koopa Cape
Maple Treeway
Grumble Volcano
Special CupDry Dry Ruins
Moonview Highway
Bowser's Castle
Rainbow Road
Retro Cups (classes)
Shell CupPeach Beach (GCN)
Yoshi Falls (NDS)
Ghost Valley 2 (SNES)
Mario Raceway (N64)
Banana CupSherbet Land (N64)
Shy Guy Beach (GBA)
Delfino Square (NDS)
Waluigi Stadium (GCN)
Leaf CupDesert Hills (NDS)
Bowser's Castle 3 (GBA)
DK's Jungle Parkway (N64)
Mario Circuit (GCN)
Lightning CupMario Circuit 3 (SNES)
Peach Gardens (NDS)
DK Mountain (GCN)
Bowser's Castle (N64)

Battle arena's
Wii battle stagesBlock Plaza
Delfino Pier
Funky Stadium
Chain Chomp Roulette
Thwomp Desert
Retro battle stagesBattle Course 4 (SNES)
Battle Course 3 (GBA)
Skyscraper (N64)
Cookie Land (NGC)
Twilight House (DS)

Battle stages zijn beschikbaar voor 2 verschillende modes:

Balloon Battle - Maak zoveel mogelijk ballonnen kapot die bevestigd zitten aan het voertuig van de tegenstander. Team met de meeste punten wint.

Coin Runner - Verzamel zoveel mogelijk muntjes. Team met de meeste punten wint.

Unlockable (spoiler!!!):
Bekerfoto op het Wii Message BoardComplete all 8 Cups in a class
Bikes in 50ccEarn trophies in all 50cc Grand Prix Cups
Karts in 100ccEarn trophies in all 100cc Grand Prix Cups
Mirror ClassWin all 150cc Cups
Alternatief titelschermWin all Cups in all classes

> Voertuigen

Sinds deze versie van Mario Kart is het mogelijk om uit 2 soorten voertuigen te kiezen. Namelijk de welbekende kart en de nieuwe motorbike. Elke voertuigsoort is er verschillende soorten en maten. Hieronder zie je een overzicht:

Light-klasseMedium-klasseHeavy-klasse
Karts:
- Standard Kart S
- Baby Booster
- Concerto

Bikes:
- Standard Bike S
- Bullet Bike
- Nanobike
Karts:
- Standard Kart M
- Nostalgia 1
- Wild Wing

Bikes:
- Standard Bike M
- Mach Bike
- Bon Bon
Karts:
- Standard Kart L
- Offroader
- Flame Flyer

Bikes:
- Standard Bike L
- Bowser Bike
- Wario Bike

Unlockable (spoiler!!!):
Quacker (small bike)Win 150cc Star Cup
Bubble Bike (small bike)Win Mirror Leaf Cup
Magikruiser (small bike)Play Time Trials on 8 different courses
Rapide (medium bike)Win 100cc Lightning Cup
Nitrocycle (medium bike)Attain at least 1 Star Rank for all 100cc Wii Grand Prix Cups
Dolphin Dasher (medium bike)Win Mirror Star Cup
Twinkle Star (large bike)Win 100cc Star Cup
Phantom (large bike)Win Mirror Special Cup
Torpedo (large bike)Unlock 12 Expert Staff Ghost Data in Time Trials

> Voorwerpen

De bekende voorwerpen zoals het koopa schild en de bananen zijn ook deze Mario Kart weer van de partij. Ook maken 3 nieuwe voorwerpen hun intrede deze versie van Mario Kart. Dit zijn o.a. de Mega Mushroom en de Thunder Cloud.
Alle items kunnen eigenlijk verdeeld worden in 3 groepen; Single attack (1 tegenstander per item), Multi attack (meerdere tegenstanders per item) en Boosters (verhoging in snelheid).
Hieronder staan ze op een rijtje:

http://tweakers.net/ext/f/szqSSKXazRcZUDDyG9pXAkff/full.jpg

> Screenshots en trailers

Hieronder een kleine impressie van hoe het spel eruit ziet in de vorm van screenshots en een gameplay trailer.

http://media.ign.com/thumb/231/2314871/mario-kart-wii-20080307034550320_thumb_ign.jpg http://media.ign.com/thumb/231/2314878/mario-kart-wii-20080307034600695_thumb_ign.jpg http://media.ign.com/thumb/231/2311629/mario-kart-wii-hands-on-20080305051132058_thumb_ign.jpg http://media.ign.com/thumb/231/2311630/mario-kart-wii-hands-on-20080305051133730_thumb_ign.jpg http://media.ign.com/thumb/231/2314889/mario-kart-wii-20080307034620929_thumb_ign.jpg http://media.ign.com/thumb/231/2311640/mario-kart-wii-hands-on-20080305051155916_thumb_ign.jpg http://media.ign.com/thumb/229/2293598/mario-kart-wii-20080220105536992_thumb_ign.jpg http://media.ign.com/thumb/229/2293597/mario-kart-wii-20080220105535836_thumb_ign.jpg http://media.ign.com/thumb/229/2293608/mario-kart-wii-20080220105547132_thumb_ign.jpg

> Friend codes

De online functie is zo ontzettend leuk om te doen dat we graag ook tegen elkaar via internet willen spelen. Hiervoor moet je met elkaar zogenaamde friend codes uitdelen. Je moet daarvoor elkaars friend code toevoegen om elkaar te kunnen zien.

De friendcodes van alle tweakers vind je hieronder (met dank aan XiN-eViL):

Wil je ook in deze tabel opgenomen worden? Registreer je dan op de Wii Console Database en voeg Mario Kart met bijbehorende friendcode toe aan je profiel!

http://wii-ccdb.nl/wccdb?wat=mkw&k2=FFFFFF&k3=E1E1E1&metcode=1

> Links
Vorige topics:
> Credits

Topicstart door Monnick + Rakkerzero. Met dank aan Wikipedia. Spel- en typefouten graag even melden, en mochten er tips/suggesties of andere opmerkingen zijn dan hoor ik het graag! ;)

http://tweakers.net/ext/f/KS3vFDhy1NvwKKTXBieowb7E/full.jpg

monnick wijzigde dit bericht 18-04-2008 13:47 (135%)

Sommige dingen zijn nutteloos om te weten, het is echter onuitstaanbaar ze niet te weten. Mijn Wii games met rating

Rakkerzero heeft via de PM laten weten dat hij bezig is aan een nieuwe layout voor dit topic. Wanneer hij hiermee klaar is zal ik / zullen we de layout in de TS verwerken. Tot die tijd zullen we het met deze TS 'moeten' doen. ;)

Enne: alvast bedankt Rakkerzero! _/-\o_

Sommige dingen zijn nutteloos om te weten, het is echter onuitstaanbaar ze niet te weten. Mijn Wii games met rating

A young loner on a crusade..

Geweldig het tweede topic!

Daarstraks even online geweest, maar zie vooral nog Duitsers online... doet iedereen intercontinentaal ofzo?
quote:
boekenbon schreef op woensdag 16 april 2008 @ 22:14:
[...]

Component is toch die kabel met 5 dikke tulpstekkers?
Dat klopt :)

Michael Knight wijzigde dit bericht 16-04-2008 22:20 (41%)

Zet- en drukfouten voorbehouden.

Ik ben benieuwd of de bikes en karts die het moeilijkst te unlocken zijn nog voordelen bieden t.o.v. degenen die je vanaf het begin hebt. Het valt me op dat de meeste timetrial records gereden worden met de meteen al beschikbare Bowser bike en qua besturing valt daarmee ook een hoop te bereiken doordat, alhoewel de bike niet scherp stuurt, je driftend wel scherp door de bochten kunt.

1 bericht per dag is genoeg voor iedereen.

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Als ik met één vriend race of Wfc, kunnen er dan ook bots mee doen? Want nu rijden we bijvoorbeeld 1 op 1. (of 2 tegen 1 als me zussie meedoet:P)

[DPC]Team Grazzie

Ben nog niet zo ver, maar snellere karts werken wel! Maar ik denk dat dat persoonlijk is. Denk dat sneller rijden ook door je persoonlijke vaardigheden komen.

......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee...... | Boinc FAQ | SETI FAQ

Blue | MenAgainstDisease

Ik blijf het een serieus toffe game vinden, maar moet eerlijk toegeven dat ik niet goed uit de voeten kan met het Wii Wheel (als ik met motoren speel) dan neem ik dus ook de wireless GCN controller ter hand....
ROAR

Jammer dat je nog steeds van die foutmeldingen krijgt desp. Met die wifi USB werkte het ook niet. En nog steeds geen stabiele connectie. ik wordt zo langzamer hand beetje gek van 86420 :(

Maja met 57.6 sec op Ghost valley 2. Time trial is een van hoofd redenen voor dit spel, en met online ghosts heb ik genoeg te doen ^^ Alleen nog ff zorgen dat ik die medium mach bike beetje onder de knie krijg, maar dat is iets voor het weekend.

Harder, Better, Faster, Stronger

Vandaag boven de 6000 punten gekomen bij het online racen..... Kost nog wel even moeite, het is ook iedere keer weer kiezen of ik on-line moet gaan rijden of Grand Prix rijden. On-line vind ik leuker maar ik wil eigenlijk ook nog wel eea unlocken.
iig zeer verslavend, mijn enige andere Mario Kart ervaring is op de SNES en ik vind deze net zo leuk met als pluspunt de nieuwe mogelijkheden die je op de SNES niet had ;)

no animals where harmed during the production of this message

Voor in de TS bij de Items, zag dat er nog 1 miste de Blooper
http://www.harm-jan.nl/avatar/18.jpg

Ik heb 30 mensen toegevoegd vrijdag, zal zo even kijken wie mij ook heeft toegevoegd, rest gaat denk ik maar weer weg. heb je mij toegevoegd maar je ziet niet me niet moet je even een mailtje sturen met je FC ;)

Dell XPS™ M1530 Crimson Red | Nintendo® Wii™ | HTC TyTN II | Canon IXUS 850 IS

quote:
ye-roon schreef op woensdag 16 april 2008 @ 23:11:
Jammer dat je nog steeds van die foutmeldingen krijgt desp. Met die wifi USB werkte het ook niet. En nog steeds geen stabiele connectie. ik wordt zo langzamer hand beetje gek van 86420 :(

Maja met 57.6 sec op Ghost valley 2. Time trial is een van hoofd redenen voor dit spel, en met online ghosts heb ik genoeg te doen ^^ Alleen nog ff zorgen dat ik die medium mach bike beetje onder de knie krijg, maar dat is iets voor het weekend.
Met exposed host is die foutmelding weg!! :) alleen heb je af en toe nog eens een disconnect (1 x in de drie uur gehad), maar dat ligt volgens mij echt aan nintendo zelf...dus try it out

quote:
Harm-Jan schreef op woensdag 16 april 2008 @ 23:43:Ik heb 30 mensen toegevoegd vrijdag, zal zo even kijken wie mij ook heeft toegevoegd, rest gaat denk ik maar weer weg. heb je mij toegevoegd maar je ziet niet me niet moet je even een mailtje sturen met je FC ;)
Wouw 3 van de 30 ;) gaat goed 8)7 nou speel ik ook meer solo en 2 player dan op het net ;)

Dell XPS™ M1530 Crimson Red | Nintendo® Wii™ | HTC TyTN II | Canon IXUS 850 IS

A young loner on a crusade..

quote:
Harm-Jan schreef op donderdag 17 april 2008 @ 00:30:
[...]

Wouw 3 van de 30 ;) gaat goed 8)7 nou speel ik ook meer solo en 2 player dan op het net ;)
Mjah... schiet niet echt op... heb nu 7/8 mensen erin staan... en een paar hadden mij een DM gestuurd; zelf ook toegevoegd, maar ze blijven grijs op het scherm..

Zet- en drukfouten voorbehouden.

quote:
monnick schreef op woensdag 16 april 2008 @ 22:18:
Enne: alvast bedankt Rakkerzero! _/-\o_
No thanks. Ik doe het graag :Y)

En die blooper van die blooper wordt gefixed in de nieuwe ts :)
ROAR

quote:
Desperad0s schreef op woensdag 16 april 2008 @ 23:44:
[...]

Met exposed host is die foutmelding weg!! :) alleen heb je af en toe nog eens een disconnect (1 x in de drie uur gehad), maar dat ligt volgens mij echt aan nintendo zelf...dus try it out
COOL!

2 vraagjes:

1) hoe heb je die ingesteld, niet zo zeer hoe hoe, maar meer wat zijn de instellingen, waar ik het moet invullen weet ik wel ^^
2) is dat met of zonder draad? :)
quote:
Rakkerzero schreef op donderdag 17 april 2008 @ 01:07:
[...]

No thanks. Ik doe het graag :Y)

En die blooper van die blooper wordt gefixed in de nieuwe ts :)
Als je toch bezig ben, zet dan gelijk alle 24 karakters + de 25ste(mii) er in. Ik weet niet of het andere mii pakje een andere optie in het menu, nog niet unlocked ^^

ye-roon wijzigde dit bericht 17-04-2008 07:17 (39%)

Mooie waardige opvolger van het vorige deel :)

If you do something, do it good.

ik vind het nog steeds vaag, met die expery ghost data's...

Je moet voor luigi, de nintendo van 1.29 verslaan! Ik had toen 1,26, dus was niet genoeg.

Daarna wil ik het NOG een keer gedaan, maar NU heeft nintendo ineens 1:19. En deed ik het in 1.24 en verloor ik!

Toen op mn zusje dr account; moest zij gewoon 1:29 halen, ze haald 1,24, en had meteen de expert ghost data unlocked!!

Hoe kan dit? En hoe zit dat nou....? 8)7 :9

.

ROAR

quote:
DjWannaB2002 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 07:28:
Mooie waardige opvolger van het vorige deel :)
Waardig? Hell, MKDD was zo verschrikkelijk bagger. Mario kart zeep kisten race ftl :( Deze komt eerder in de buurt van MK64. Misschien vind ik deze wel beter vanwege de online ghost exchange. Maar MKDD kom aan zeg, die game was echt slecht ^^

En hoe kan je nou eigenlijk zien van welke banen je de expert data hebt unlocked???

.

Het is inderdaad een geweldig spel en het mooiste is dat iedereen in ons gezin het leuk vindt.

Gamertag => Macer NL / Nikon D80

Wii 4606-7022-0991-6770

Kunnen we niet op wi-ccdb een soort tabel maken wie - wie heeft toegevoegd?
Dit is nml erg onoverzichtelijk. Ik heb ook een aantal mensen toegevoegd die op grijs blijven. Verder sta ik bovenaan (Alexander 3695-0164-0922) de lijst dus neem aan dat heel wat mensen op mijn uitnodiging zitten te wachten (zo ja; meld je even via DM).....

Verder is het spel echt geweldig! Ook de online functie werkt echt vlekkeloos bij mij.
Wat ook leuk is; dit is het eerste spel wat mn vriendin ook leuk vind, dus ik kan gewoon spelen zonder het gezeik ala "Kan je niet even boven gaan Wii-en".....

quote:
Deruxian schreef op woensdag 16 april 2008 @ 22:42:
Als ik met één vriend race of Wfc, kunnen er dan ook bots mee doen? Want nu rijden we bijvoorbeeld 1 op 1. (of 2 tegen 1 als me zussie meedoet:P)
Easy, laat 1 van de 2 spelers meedoen aan een willekeurige online race en zoek hem vervolgens op in je friendlist dan kun je zo joinen en speel je samen tegen andere mensen.
Vraagje ben nu ook met Mario Kart wii bezig en ik vindt het niet zo lekker sturen met die wii-mote horizontaal. Dus ik heb met gamecube controller aangesloten en daarmee ben ik gaan racen alleen dan heb ik nergens een knopje om items af te schieten :?

Hebben meer hier last van? Want ik zou het wel echt 3x niks vinden als ik niet met een gamecube controller kan spelen.

CarNatics.net - de Nederlandse online CarTuning & CarStyling community

Dit is inderdaad onmogelijk met een Gamecube controller (just kidding).

Met L gooi/gebruik je items. Als je op start drukthad je dat ook kunnen zien (staan de controls uitgelegd).

Erik070 wijzigde dit bericht 17-04-2008 09:44 (27%)

AMD Athlon 64 3500+ (Venice), Asus A8N-SLI, Corsair TWINX1024-3200C2 , Asus EN6600GT 128MB, 2x Samsung Spinpoint 200GB + 2x Samsung spinpoint 250GB. Powered by Tagan 480W, Cooled by Asetek Waterchill (CPU&NB) + Zalman VF900-cu

quote:
sebasjuh schreef op donderdag 17 april 2008 @ 09:38:
Vraagje ben nu ook met Mario Kart wii bezig en ik vindt het niet zo lekker sturen met die wii-mote horizontaal. Dus ik heb met gamecube controller aangesloten en daarmee ben ik gaan racen alleen dan heb ik nergens een knopje om items af te schieten :?

Hebben meer hier last van? Want ik zou het wel echt 3x niks vinden als ik niet met een gamecube controller kan spelen.
Dat kan zeker weten, maar zou zo 1,2,3 niet weten hoe. Verder is wii-mote + nunchuck echt een aanrader, daarmee speel ik altijd en werkt prima. Ik vind het iig een stuk fijner dat met Wii-Wheel. :)

EDIT: aah, je bent me voor. ;)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws