Wii verlanglijstje: Bully: Scholarship Edition, Super Smash Brosh Brawl, RRR: TV Party, Samba de Amigo Wii, Simcity Creator, Lego Indiana Jones, Wii Music, Wii Sports Resort
Reg. datum: 01 februari 2004
Nee, de Dreamcast is geflopt omdat SEGA failliet was.quote:BarôZZa schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 16:56:
Grote gameslibrary had de Dreamcast wel, met een aantal van de beste games ooit gemaakt. Eerder genoemde Shenmue blijft een pareltje. Overigens was het ook niet zo dat Yu Suzuki ineens 70 miljoen kreeg voor de game, maar was de ontwikkeling gewoon allang bezig. Eerst als Virtua Fighter Adverture oid voor de Saturn. Daarna werd alles omgezet voor de Dreamcast. Daarnaast was het de bedoeling om een hele reeks van games uit te brengen, waarbij de opvolgende delen natuurlijk goedkoper zouden zijn.
Ook was het de eerste console met echte online gameplay, zoals met Phantasy Star, Quake III, Unreal Tournament etc.
Piracy heeft het niet echt verneukt en misschien zelfs de dood nog een flinke tijd uitgesteld. De Dreamcast was geflopt vanwege de negatieve publiciteit ervoor(Saturn was geflopt), de slechte distributie, de slechte promotie en de hype rondom de PS2.
Yu Suzuki was inderdaad lang bezig met Shenmue. Maar 70 miljoen is nogal wat. Dat wordt nog steeds gezien als de duurste game tot nu toe. Daarnaast moet je ook even indenken dat dat jaren terug was toen de dollar nog iets waard was. 70 miljoen toen is over de 100 miljoen nu. De piracy heeft het juist wel verneukt om dat woord maar eens te gebruiken. Het is leuk als mensen je console kopen maar daar maakte SEGA totaal geen winst op. Het waren de games zoals Shenmue die moesten verkopen maar die werden massaal gedownload. Ironisch genoeg via SEGA's eigen SEGANET
De Xbox strategie van Microsoft lijkt heel erg op die van SEGA omdat Peter Moore tot voor kort de baas was van het Xbox gebeuren. Nu hij weg is zien we een heel ander Microsoft dat lang niet zo sterk in de schoenen staat. Hij had het met de Wii en Blu-Ray/HD-DVD oorlog nooit zo ver laten komen dat de Xbox 360 afzwakt en men net zoals Nintendo bij de GameCube de prijs fors moest verlagen, in Europa en Japan althans. Microsoft en Sony komen niet in de buurt van de uitgaven van SEGA. De grote Pachinko gigant Sammy is na de overname van SEGA vrijwel al het opgebouwde kapitaal kwijtgeraakt. Een mooi verhaal was een meeting tussen Peter Moore en SEGA Japan hij kreeg de laatste ongeveer 10 miljoen dollar mee om de Dreamcast in de USA te redden. Vanaf dat moment was SEGA Japan officieel failliet. Hierna werden talloze ontwikkel studio's gesloten, 300 man ontslagen een zooitje arcade hallen dichtgegooid en werd de Ferrari van Yuji Naka verkocht om het jaar erop te kunnen overleven en een aantal jaren te teren op ports voor de GameCube, PS2 en Xbox.
en hoeveel zijn er op tweakers ik geloof heel weinig dus veel nut heeft het niet denk ikquote:NinTeNdO_FrEaK schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 20:23:
Wii-Fit wordt een dikke hit let maar op. Maar dan vooral bij de casual-gamers/vrouwen, zeker met goede marketing.
maar als je wil mag je er een topic voor aanmaken hoor
dopje1982 wijzigde dit bericht 23-04-2008 01:15 (8%)
deze ruimte is te huur voor reclame doeleinden!
Reg. datum: 19 januari 2003
Een controller Pak emuleren is niet bepaald lastig. Dat kon zelfs UltraHLE en dat was de eerste werkende N64 emulator.quote:MetroidPrime schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 19:36:
[...]
Een controller pak emuleren zal een stuk lastiger zijn dan een extra blok geheugen. Daarnaast heeft Nintendo het Expansion Pak al werkend in een emulator, zie Zelda MM op de Zelda Collector's Edition disc op de Gamecube. Het zou mij niet verbazen als die Gamecube N64 emulator als de basis is gebruikt voor de Wii N64 emulator, dus het Expansion Pak zou geen probleem moeten zijn.
[...]
Dat maakt niet uit, DK64 is van Nintendo. Het spel is in opdracht van Nintendo door Rare gemaakt en dus komen alle rechten automatisch bij Nintendo terecht. Daarnaast heeft Rare ook nog actief meegewerkt aan Diddy Kong Racing DS en DKC 1, 2 en 3 op de GBA.
Overigens komen niet alle rechten direct bij Nintendo terecht. Rare werkt idd mee aan DS en GBA games, maar Wii games mogen ze zich niet aan wagen. Diddy Kong Racing was ook op de DS aangepast. Zo waren Conker en Banjo eruit gesloopt. Wat betreft de broncode is het altijd een lastiger verhaal, aangezien de copyright dan standaard bij de ontwikkelaar ligt. Op zich vrij logisch ivm het hergebruik van de code. Het is dus waarschijnlijk niet zo dat ze de games zomaar mogen aanpassen.
Euhhh nee, Sega ging failliet doordat de Dreamcast flopte. Als ze al failliet waren hadden ze de console nooit kunnen uitbrengen en ook geen Shenmue kunnen voltooien. $70 miljoen is natuurlijk veel, maar zoals ik al zei kwam dat ook door gecancelde projecten. Het was simpelweg een langlopend project en dat is moeilijk te stoppen als er al miljoenen inzitten. Het geld moest zoveel mogelijk terugverdiend worden en ik denk dat dat nog steeds kan als ze het opnieuw uitbrengen voor de next-gen consoles en er een deel 3 achteraan gooien.quote:NinteX schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 22:04:
[...]
Nee, de Dreamcast is geflopt omdat SEGA failliet was.
Yu Suzuki was inderdaad lang bezig met Shenmue. Maar 70 miljoen is nogal wat. Dat wordt nog steeds gezien als de duurste game tot nu toe. Daarnaast moet je ook even indenken dat dat jaren terug was toen de dollar nog iets waard was. 70 miljoen toen is over de 100 miljoen nu. De piracy heeft het juist wel verneukt om dat woord maar eens te gebruiken. Het is leuk als mensen je console kopen maar daar maakte SEGA totaal geen winst op. Het waren de games zoals Shenmue die moesten verkopen maar die werden massaal gedownload. Ironisch genoeg via SEGA's eigen SEGANET. De PS2 speelde uiteraard ook een rol maar de slechte promotie in ieder geval niet. Wellicht in Europa maar zeker niet in Amerika waar Peter Moore de touwtjes in handen had. De dood werd overigens door de piraterij versnelt omdat winkels op een gegeven moment geen games meer inkochten. Als winkeliers met hun voorraden blijven zitten kopen ze geen nieuwe games meer van SEGA.
Piracy heeft in het geval van de Dreamcast juist wel degelijk de levensduur verlengd. De meeste mensen met een Dreamcast hadden toch nog een aantal originele games en dankzij de homebrew/piracy scene bleven er nog tijden lang nieuwe games uitkomen. Sega heeft zelfs de homebrew scene een cadeautje gegeven door in de allerlaatste DC release een onontdekte feature te stoppen (achtergrond veranderen van het DC menu en 3D weergave).
Slechte promotie was overigens wel degelijk een probleem. Sega kon geen vuist maken tegen de enorme hype rondom de PS2.
Overigens vind ik de Dreamcast nog altijd één van de meest geniale consoles allertijden.
Captain N wijzigde dit bericht 23-04-2008 07:58 (4%)
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Reg. datum: 29 maart 2007
iPhone 8gb, Wii, AMD-windows bak
Ik denk dat je hier 2 zaken door de war haalt, piracy heeft de levensduur van de dreamcast voor gebruikers verlengd, maar Sega had hier echt geen plezier van hoor. Op alleen hardware maakt men verlies (wellicht wel winst op randapp zoals nu bij de 360, maar op de console zelf echt niet).quote:BarôZZa schreef op woensdag 23 april 2008 @ 02:27:
Piracy heeft in het geval van de Dreamcast juist wel degelijk de levensduur verlengd. De meeste mensen met een Dreamcast hadden toch nog een aantal originele games en dankzij de homebrew/piracy scene bleven er nog tijden lang nieuwe games uitkomen. Sega heeft zelfs de homebrew scene een cadeautje gegeven door in de allerlaatste DC release een onontdekte feature te stoppen (achtergrond veranderen van het DC menu en 3D weergave).
Slechte promotie was overigens wel degelijk een probleem. Sega kon geen vuist maken tegen de enorme hype rondom de PS2.
Overigens vind ik de Dreamcast nog altijd één van de meest geniale consoles allertijden.
Ik weet zelf niets over promotie in de usa en japan, maar hier was het diep triest. Wat idd een feit is, is dat iedereen zoiets had van, we wachten op de ps2. Want de ps1 was een succes en de saturn niet.
Grappig dat dezelfde strategie bij de ps3 niet gelukt is (tot nu toe). Want de x-box 1 was nou ook niet bepaald een ps1/2 achtig succes, maar desondanks is de 360 wel een succes geworden.
Verder vond ik de dc ook super, soul calibur 1 is een van de weinige spellen die ik gewoon een tijdje in de demo stand heb laten draaien om de gfx zoooooo mooi waren
Verder is msr een van mijn favo race games. Vond hem toender tijd beter dan gran trourisom 1 en 2. Maar deze games zijn natuurlijk onvergelijkbaar.
En de dc had natuurlijk nog heel veel innovatieve features......maar dit is het wii forum
/end dc rules rant
360 games: Gow,pgr3&4, forza2, Dirt, pes2008, GH2, GH3. XBLA: geo wars1&2, c:sotn, heavy weapon, swos. Verwachte volgende aankoop: sf2 HD remix
De PS3 heeft natuurlijk wel wat meer tegenslagen gehad dan de PS2. Bij de PS2 kwamen mensen pas na aanschaf erachter dat het niet allemaal zo mooi was als beloofd. De PS3 is voordat hij uitkwam al aardig vaak negatief in het nieuws geweest. Het ontbreken van rumble, het Killzone 2 filmpje, daarbij ook nog eens de dure introductieprijs en het feit dat de PS3 grafisch niets/niet veel beter is dan de 360 die op dat moment al uit was. Ik denk dat dat grotendeels het teleurstellende resultaat van de PS3 heeft bepaald. Al heb ik wel het idee dat de PS3 alweer aardig aan het opkomen is.quote:Sagat schreef op woensdag 23 april 2008 @ 09:48:
[...]
Grappig dat dezelfde strategie bij de ps3 niet gelukt is (tot nu toe). Want de x-box 1 was nou ook niet bepaald een ps1/2 achtig succes, maar desondanks is de 360 wel een succes geworden.
uhm...
Reg. datum: 22 april 2008
Het is naar mijn mening nog te vroeg voor de blu-ray om het grote publiek aan te spreken (ik zit er voorlopig nog niet op te wachten iig).
Kunnen jullie met usa/jap games ook online tegen europeanen, of wordt je gedwongen tegen je 'eigen' regio te spelen? Werken friends codes ook buiten de 'eigen' regio?
Ik vraag me dit vooral af voor mario strikers. In mijn vrienden kring word dat niet veel gespeeld dus zal ik vooral aangewezen zijn op online play
360 games: Gow,pgr3&4, forza2, Dirt, pes2008, GH2, GH3. XBLA: geo wars1&2, c:sotn, heavy weapon, swos. Verwachte volgende aankoop: sf2 HD remix
Reg. datum: 14 november 2005
sedert een weekje ben ik ( eigenlijk een cadeau voor mijn zoontje ) een Wii console bezitter. Ik moet zeggen dat ik me al geamuseerd heb met Wii Sports. Wii play daarentegen vind ik niet zoveel hebben. Het is geleden van mijn N64 dat ik een Nintendo produkt in huis heb. Ik vind het wel wat hebben en doet me qua design denken aan Apple. Alleszins een elegante verschijning naast mijn Xbox360 kist
Nu is het me gisteren gelukt om mijn Wii online te krijgen maar heb ik een klein vraagje. Het lampje op de console is nu gedurig oranje ( ik besef dat dat juist is ) maar de ingang blijft maar blauw oplichten ( van lichtblauw naar felblauw en dan knipperen en dit herhaalt zich altijd ). Is dit normaal ?
Console werkt perfect hoor maar het is een raar zicht.
Alvast bedankt voor het antwoord.
Christophe
Wanneer je cd-drive blauw oplicht krijg je OF een update voor de firmware binnen OF je ontvangt een bericht. Aangezien jij een nieuwe Wii hebt, is het erg logisch dat er nog wat nieuwe firmware updates geinstalleerd worden. Niks aan de hand dus!quote:tuytje schreef op woensdag 23 april 2008 @ 12:02:
Nu is het me gisteren gelukt om mijn Wii online te krijgen maar heb ik een klein vraagje. Het lampje op de console is nu gedurig oranje ( ik besef dat dat juist is ) maar de ingang blijft maar blauw oplichten ( van lichtblauw naar felblauw en dan knipperen en dit herhaalt zich altijd ). Is dit normaal ?
Last.fm - TomRunia.nl - iPod Classic 80 Gb - Nintendo Wii - Boycot Microsoft, probeer eens Ubuntu!
Wanneer het blauwe licht flikkert, betekent dat dat je ongelezen berichten op je wii prikbord hebt. Wanneer je geen ongelezen berichten hebt, dan blijt de gleuf constant blauw. Je kunt dit uitzetten in de opties van de Wii (weet de precieze benaming niet uit mijn hoofd).quote:tuytje schreef op woensdag 23 april 2008 @ 12:02:
|C2D E6600|Gigabyte GA-P35-DS3P|2x1GB Crucial Ballistix DDR2 PC6400|7200.10 320GB|T7K250 250GB|DiamondMax Plus 9 120GB|8800 GTS 320MB|Chieftec BX|Asus DVD-E616A3T|NEC AD-7173S|Samsung SyncMaster 205BW|Soundblaster X-Fi Xtrememusic|Win XP Pro SP2|
Wii verlanglijstje: Bully: Scholarship Edition, Super Smash Brosh Brawl, RRR: TV Party, Samba de Amigo Wii, Simcity Creator, Lego Indiana Jones, Wii Music, Wii Sports Resort
Reg. datum: 01 december 2003
Klopt , was bij mij ook.quote:monnick schreef op woensdag 23 april 2008 @ 12:08:
[...]
Wanneer je cd-drive blauw oplicht krijg je OF een update voor de firmware binnen OF je ontvangt een bericht. Aangezien jij een nieuwe Wii hebt, is het erg logisch dat er nog wat nieuwe firmware updates geinstalleerd worden. Niks aan de hand dus!
Vorige week gekocht, en de ochtend nadat ik hem aan Wi-Fi gekoppeld had , begon ie blauw te knipperen.
Update binnen dus.
Volgens mij is het ook mogelijk om dat uit te schakelen indien je je er aan ergert.
www.borduurstudio-zigzag.nl
Reg. datum: 08 juli 2003
There is no knowledge, that is not Power!
Ja, het online gebeuren is wereldwijd, evenals friend codes.quote:Sagat schreef op woensdag 23 april 2008 @ 10:36:
Even een vraagje aan de import wii-ers.
Kunnen jullie met usa/jap games ook online tegen europeanen, of wordt je gedwongen tegen je 'eigen' regio te spelen? Werken friends codes ook buiten de 'eigen' regio?
Ik vraag me dit vooral af voor mario strikers. In mijn vrienden kring word dat niet veel gespeeld dus zal ik vooral aangewezen zijn op online play
Waar komt het verhaal dat MP3 25 euro zou zijn bij e-Plaza vandaan eigenlijk? Net langs twee filialen geweest, maar daar waren ze gewoon 49.95. De folder die daar lag stond 'ie ook niet in.
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Reg. datum: 07 juli 2005
Dit geld alleen voor internet aankopen.quote:Captain N schreef op woensdag 23 april 2008 @ 12:43:
[...]
Ja, het online gebeuren is wereldwijd, evenals friend codes.
Waar komt het verhaal dat MP3 25 euro zou zijn bij e-Plaza vandaan eigenlijk? Net langs twee filialen geweest, maar daar waren ze gewoon 49.95. De folder die daar lag stond 'ie ook niet in.
Wellicht wat zzeurderig van me maar volgens mij licht de drive alleen op bij nieuwe berichten. Nu wil het zo dat nieuwe firmwares via een bericht worden gemeld. Maar het is dus niet nodig om de firmware te installeren om het licht te laten doven. Lezen van het bericht zou genoeg moeten zijn.quote:monnick schreef op woensdag 23 april 2008 @ 12:08:
[...]
Wanneer je cd-drive blauw oplicht krijg je OF een update voor de firmware binnen OF je ontvangt een bericht. Aangezien jij een nieuwe Wii hebt, is het erg logisch dat er nog wat nieuwe firmware updates geinstalleerd worden. Niks aan de hand dus!
(bedenk me terwijl ik dit typ dat ik dit niet 100% zeker weet omdat ik altijd de firmware update)
Verlanglijstje: Okami, LEGO SW, SW:TFU, CoD5:WaW, GH4 - Most wanted: SW:TFU
Sweet.quote:Captain N schreef op woensdag 23 april 2008 @ 12:43:
Ja, het online gebeuren is wereldwijd, evenals friend codes.
Vind het nog steeds moeilijk, us of euro wii.
VC vind ik een super idee, maar vanwege de prijzen ga ik voor mij onbekende games toch eerst testen op de pc, en dan vraag ik me af of ik ze daarna nog wel legaal wil kopen
En games die je al hebt nogmaals kopen is tsja.....zelfs voor mij gaat dat een beetje ver, dan sluit ik idd liever mijn ouwe zut weer aan.
Verder voordeel is natuurlijk het eerder en goedkoper beschikbaar zijn van games.
Maar dit speelt voor mij niet zo heel erg omdat ik tegenwoordig bijna al mijn games @ budget prijs haal. Metroid 3 kost bijvoordbeeld bij vg+ nu nog steeds 40 euro ex verzend......
Met een USA wii kan ik ook geen spellen kan lenen van vrienden (er van uitgaande dat freeloader en hacks uiteindelijk gepatched worden).
Wii haalt me over?
Zonder die actie had ik MP3 en BW2 waarschijnlijk niet of erg laat gekocht. Het valt me trouwens op dat er nu maar 4 spellen worden aangeboden, ipv de lijst die hier ergens boven staat. Beperkt aanbod zeker. Gelukkig nog wel deze 2 dus.
Inderdaad lijkt mij ook erg fijn , maar denk niet dat het hier komt tbh....quote:Uniquement schreef op woensdag 23 april 2008 @ 14:25:
Ik begin me nu steeds meer af te vragen, of het Everybody's Nintendo Channel wel naar Europa komt. Ik vind het toch wel fijn, als ik demo's kan testen op mijn DS, en snap echt niet waarom het in vredesnaam zo lang duurt, voordat het hierheen komt.
spijtig genoeg wel jah..quote:
ik vanmiddag naar de winkel rushen voor RE UC maar er stond gewoon 49,95 en toen kwam ik er achter dat dit idd een internet actie was
deze ruimte is te huur voor reclame doeleinden!
Hebben meerdere mensen hier last van en hoe is dit te verhelpen?
Dit topic is gesloten. ![]()