Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 22 juni 2004

quote:
NinteX schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 17:56:
[...]

Het ziet er best oke uit aangezien het vroeg in development is.
[afbeelding]

Het filmpje van de technologie is ook best indrukwekkend maar het spel is nog een beetje te standaard. Waar lees jij precies dat dit eruit gaat zien als een Xbox 360 titel? Dat heb ik op kunnen maken uit het artikel.
Zeggen ze ook niet ;) Ze zeggen dat ze bepaalde effecten gebruiken die je normaal ziet in PS3/X360 games. Realtime lighting, cubic reflection maps, normal mapping.. etc Veel developers doen dit niet, kost te veel tijd om dit voor de TEV units te ontwikkelen.

De Wii zal nooit grfx laten zien die we wel zien op de PS3/X360. De Wii is gewoon weg niet krachtig genoeg. Maar voor Wii begrippen zit dit er erg goed uit.

*Edit ik hoop dat veel devs deze engine gaan gebruiken.

S2S wijzigde dit bericht 18-04-2008 18:48 (12%)

mijn gamercard ---> http://live.xbox.com/member/SOUL2SOUL

Reg. datum: 01 februari 2004

quote:
BarôZZa schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 18:05:
Er staat alleen dat ze het gaan proberen om 360-achtige graphics uit te persen (vooral vanwege bepaalde effecten).
Zelfs dat kan ik nergens vinden.
quote:
Realtime lighting, cubic reflection maps, normal mapping.. etc Veel developers doen dit niet, kost te veel tijd om dit voot de TEV units te ontwikkelen.
Dat kon de GameCube ook al en de helft van die features had de Dreamcast ook!
quote:
De Wii zal nooit grfx laten zien die we wel zien op de PS3/X360. De Wii is gewoon weg niet krachtig genoeg. Maar voor Wii begrippen zit dit er erg goed uit.
Nee, daarom vraag ik me af hoe men op de conclusie komt dat deze game 360-achtige graphics uit gaat persen. crtl+F invoer: 360 > niets van terug te vinden in dat artikel. Dus ik dacht dat er ergens een ander stuk tekst was waar dat uit bleek. Het lijkt me overigens sterk dat High Voltage Games ons ineens een mooie game voorschoteld. De engine zit wel aardig in elkaar maar ik zie daar echt totaal niets van terug op de screenshots.

De developers van Dimentium the Ward(DS titel die er voor DS begrippen echt heel mooi uit zag) gaat ook voor de Wii games bouwen.
Voor mensen die hun eerste project niet kennen: http://www.renegadekid.com/dementium.htm

NinteX wijzigde dit bericht 18-04-2008 18:52 (74%)

Deze quotes vind je terug op de tweede pagina:

In short, it allows the developer to create graphic effects normally seen on other consoles with vertex and pixel shaders – specifically, dynamic bump-mapping (via tangent space normals or embossing), reflection and refraction (via real-time cube or spherical environmental maps), light / shadow maps, projected texture lights, specular and Fresnel effects, emissive and iridescent materials, advanced alpha blends, light beams / shafts, gloss and detail mapping, seamless resource streaming, projected shadows, heat distortion and motion blur, interactive water with dual-wave channels and complex surface effects, animated textures, and more. Readers may not know what all this technical jargon means – that's not the problem. The problem is that too many Wii developers don't know what it means, either. (Zing?)

...

"With Conduit, we are trying to make a Wii game that looks like a 360 title."

BarôZZa wijzigde dit bericht 18-04-2008 18:57 (9%)

Reg. datum: 22 juni 2004

quote:
NinteX schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 18:47:
[...]

[...]

Dat kon de GameCube ook al en de helft van die features had de Dreamcast ook!

[...]
Ik zeg ook niet dat de Cube dat niet kon ;) Ik zeg alleen dat developers de moeite niet nemen was ook al zo op de Cube. Alleen zo ongeveer maakte Factor 5 gebruik van deze features.

mijn gamercard ---> http://live.xbox.com/member/SOUL2SOUL

Ik wil voor als verjaardagscadeau voor iemand Wii Play bestellen. Is die nog steeds zo slecht leverbaar? De voorraadindicatie op webshops geeft mij niet zo'n goed beeld en als ik tot maandag wacht (dan kan ik bellen) ben ik misschien te laat voor die verjaardag...
A young loner on a crusade..

quote:
Precies wat ik zei; die chip injecteert signalen/software... (en omzeilt daarmee de oorspronkelijke chip).

De Wii maakt gebruik van firmwares, waarmee een mogelijke aangepaste firmware, waarin dit ook gebeurt, niet uitgesloten is.

De Playstation 1 had een vaste firmware, welke niet upgradebaar was..

Jouw voorbeeld met de cocktailpricker (later een veertje) onder de deksel was een mogelijkheid om snel discs te swappen en vernaggelde op den duur de cd spindel/motor.

Maar om uiteindelijk terug te komen op de oorspronkelijke discussie; het feit of een DVD+ wel of niet te lezen zou zijn in de Wii is puur afhankelijk van de lens en laser (aangestuurd door software) en is een optie die nu al aanwezig is op de Wii... het is niet zo dat een chip de lens/laser aanpast om opeens ook die schijfjes te kunnen lezen. Een lens/laser is compatible of niet... het is dan alleen de software die zegt of je wel of niet MAG lezen (en dus minder legale prullaria gaat draaien).

Zet- en drukfouten voorbehouden.

Nee, het gaat erom dat een signaal in sommige gevallen altijd via een chip loopt. Als deze simpelweg een input en een output heeft en niet softwarematig is aan te passen, dan zit er niks anders op dan een hardwarematige aanpassing te doen door een soortgelijke chip te ontwikkelen. Vervolgens omzeil je de chip door een andere chip ervoor te gebruiken. Dat heeft dus vrij weinig met software te maken. Het is niet zo dat je met een nieuwe firmware elke chip in de Wii kan aanpassen. De beveiliging van de Wii met betrekking tot het laden van DVD+r's zit in de DVD-speler en wordt niet door de software gedaan.

Software zijn applicaties die op een OS draaien. Dat is wat anders dan wat assembly op de microcontroller.

BarôZZa wijzigde dit bericht 18-04-2008 22:09 (8%)

quote:
BarôZZa schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 22:07:
Nee, het gaat erom dat een signaal in sommige gevallen altijd via een chip loopt. Als deze simpelweg een input en een output heeft en niet softwarematig is aan te passen, dan zit er niks anders op dan een hardwarematige aanpassing te doen door een soortgelijke chip te ontwikkelen. Vervolgens omzeil je de chip door een andere chip ervoor te gebruiken. Dat heeft dus vrij weinig met software te maken. Het is niet zo dat je met een nieuwe firmware elke chip in de Wii kan aanpassen. De beveiliging van de Wii met betrekking tot het laden van DVD+r's zit in de DVD-speler en wordt niet door de software gedaan.

Software zijn applicaties die op een OS draaien. Dat is wat anders dan wat assembly op de microcontroller.
Ok :) Hoe zit het dan bv met de regiocodering? Die wordt dan wel door de firmware geregeld?

Weet iemand of de wii wheel van mario kart ook al los te verkrijgen is? Ik heb wel een wii wheel voor 10 euro gezien, maar die ziet er anders uit en ik weet niet of die wel even comfortabel is. Het is wel een "nintendo official"

----> live long and prosper <------

Acties: [view]

Door: Hoedje Moderator APL / PMD
look upon my face

quote:
deltaquad_1979 schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 10:41:
Weet iemand of de wii wheel van mario kart ook al los te verkrijgen is? Ik heb wel een wii wheel voor 10 euro gezien, maar die ziet er anders uit en ik weet niet of die wel even comfortabel is. Het is wel een "nintendo official"
Die was al vanaf de launch van Mario Kart (dus vorige week vrijdag) beschikbaar. Het probleem is er ook echt één te vinden. Volgens mij staat het Wii Wheel bij vrijwel alle webshops in backorder. Verder is het i.i.g. in Haarlem e.o. niet meer te krijgen en niemand weet wanneer ze weer binnenkomen.

Ik dacht ook wel te kunnen wachten met het bestellen van Wii Fit. Ik twijfelde nog een beetje, uiteindelijk deze week besloten om het toch maar te doen. Bij alle winkels hier in de buurt zijn de pre-orders gewoon al ver boven het aantal verwachte binnen te krijgen exemplaren (>5) 8)7 Via webshops hoef je het al helemaal niet meer te proberen. Ik had gedacht/gehoopt dat 90 euro een groot genoege barrière zou zijn. Niet dus...

You can't tell famine from disease... You turn it off cause it turns you on. We all burn up under the sun. We're looking for you, I said... we're looking for you.

quote:
Michael Knight schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 23:21:
[...]

Ok :) Hoe zit het dan bv met de regiocodering? Die wordt dan wel door de firmware geregeld?
Klopt als een bus, bij regiocodering moet eerst wat data van het schijfje worden gelezen en gecheckt. Dat wordt dus door de firmware worden afgehandeld(en daardoor heb je er nu ook een softwarematige hack voor). Al kan een modchip wel een andere regiocode doorgeven.
quote:
Ik was gisteren in Kleve. Daar hadden ze bij de Saturn nog stuurtjes en Wii Mario Kart's liggen. Daar heb ik de mijne ook gehaald (het spel dan). Wel een Duitse handleiding, maar ja ;)

quote:
Walkman schreef op woensdag 16 april 2008 @ 13:11:
Heb net in de pauze bij de Dixons Eledees aangschaft, ze hadden een boel titels sterk afgesprijsd (was in Den Haag, weet niet of dat bij andere filialen ook zo is) en voor 20 euro wil ik 'm wel proberen. Ze hadden Scarface zelfs voor 10 euro, wat het geld zeker waard is, is gewoon een hele goede GTA kloon met genoeg originele ideeën. Ik heb 'm al zo goed als uitgepeeld op de Xbox, dus ik heb 'm laten liggen.

Ben benieuwd of Eledees een beetje vermakelijk is :)
Nu de game wat meer gespeeld en het is een leuke game, niet echt heel moeilijk, maar leuk om zo 's avonds even 1 of 2 stages te spelen. Beetje spullen de lucht in gooien en al die eledees schieten...geen miskoop voor 20 euro. Die prijs is trouwens in alle Dixons filialen zo (als er een andere prijs opstaat moet je even bij de kassa vragen (had ik gisteren toen ik 'm voor iemand anders moest kopen)).

Reg. datum: 10 december 2005

Even een kort vraagje:
Kan je zonder problemen een wii console op ebay kopen en vanuit amerika laten shippen? Krijg ik dan problemen met het verschil in stroomnetwerk dat wij in europa hebben t.o.v. amerika?

Rene85 wijzigde dit bericht 19-04-2008 15:37 (27%)

^^ Adaptervraag, genoeg over te vinden...

Converter heb je nodig en dan werkt het..

Reg. datum: 10 december 2005

quote:
Michael Knight schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 15:58:
^^ Adaptervraag, genoeg over te vinden...

Converter heb je nodig en dan werkt het..
en waar vind ik zo'n dergelijke converter en wat is de prijs hier ong. van?

LOST...niet de serie.

...in de OP kan je wellicht voor de volledigheid nog de datum van 25 april zetten voor de Wii fit/balance board...

LOST wijzigde dit bericht 19-04-2008 16:00 (6%)

...had de naam "LOST" al in 2001... Dus ruim voor de tv serie. Rust nodig ? Kijk op www.welo-massage.nl ...babykleding nodig ? Kijk op www.kwiebeltje.nl

H
quote:
Het Wii-Wheel van 10 euro van Nintendo is IDENTIEK aan het Wii Wheel bij de game. In Papendrecht bij de BS heb ik er nog een paar gezien, 10 euro per stuk, maar ze gaan eigenlijk zelfde dag alweer weg... In ieder geval: hij is identiek :)

Quality is a choice!

quote:
Winkelhaak2002 schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 16:54:
H
[...]

Het Wii-Wheel van 10 euro van Nintendo is IDENTIEK aan het Wii Wheel bij de game. In Papendrecht bij de BS heb ik er nog een paar gezien, 10 euro per stuk, maar ze gaan eigenlijk zelfde dag alweer weg... In ieder geval: hij is identiek :)
Deze heb ik gezien voor 10 euro:
https://www.gamestartonline.nl/images/database/17353.jpg
Maar is heel anders dan die bij mario kart.

----> live long and prosper <------

Reg. datum: 29 september 2000

De Wii wheels van Nintendo zelf zijn volgens mij iets van 19 euro, niet 10, maar ik kan me vergissen.

Ik wou zelf eerst bij MK een extra wheel kopen, maar vind bij nader inzien de besturing met nunchuk een stuk fijner, dus mag vriendinnetje fijn met 't wiel spelen.

AoC: Ankeh - 4X ToS | WoW: Zhazam - 70 Mage | Sammia - 70 Druid

quote:
Fietsbel schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 17:19:
Ronduit irritant dat de wii nog steeds zo slecht verkrijgbaar is. Kan geen enkele shop in de buurt van rotterdam vinden die er eentje nog heeft liggen of een internet winkel.
Hopelijk veranderd dit snel.
Ik zelf heb er 2 weken voor moeten zoeken.
Heb heel breda gehad , nergens te krijgen.
Toen maastricht doorgespit , en tijdens de 3e ronde vragen , had ik de laatste uit de dixons!
Waren er die dag 3 binnen gekomen , en alle 3 weg.

Nu de wii-fit gereserveerd, daar verwachtte ze ook al leveringsproblemen mee , ik hoop het niet in ieder geval

www.borduurstudio-zigzag.nl

quote:
Hydra schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 17:45:
De Wii wheels van Nintendo zelf zijn volgens mij iets van 19 euro, niet 10, maar ik kan me vergissen.

Ik wou zelf eerst bij MK een extra wheel kopen, maar vind bij nader inzien de besturing met nunchuk een stuk fijner, dus mag vriendinnetje fijn met 't wiel spelen.
De Nintendo Wii wheels zijn 10 euro. Dat heb ik er in ieder geval bij dynabyte voor betaald.

PES FriendCode: 3692 9989 6648

Stil hier.... :O

PES FriendCode: 3692 9989 6648

Officiele Wii Wheel is zeker al verkijgbaar.
Op 10 April heb ik er 3 gekocht (2 bij Dynabyte en 1 bij BS)

Verlanglijstje: Okami, LEGO SW, SW:TFU, CoD5:WaW, GH4 - Most wanted: SW:TFU

quote:
Net mijn eerste gratis VC game geinstalleerd. Door de homebrew ontwikkelingen is dat nu mogelijk (zonder modchip), het enige wat je nodig hebt is een exemplaar van Zelda en een SD-kaart. Maar laten we hier maar niet verder op ingaan aangezien het grijs gebied is hier op GoT. :)

Last.fm - TomRunia.nl - iPod Classic 80 Gb - Nintendo Wii - Boycot Microsoft, probeer eens Ubuntu!

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws