Hoofdcategorieën
Topicacties

Het Nintendo Wii en Gamecube Ervaringen Topic Deel 99

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Ugh
Reg. datum: 22 november 2001

quote:
BarôZZa schreef op woensdag 16 april 2008 @ 11:28:
Euhh... Nee.

De Thrustmaster T-Wireless is de ideale Gamecube controller.

[afbeelding]

Draadloos met rumble(bij Nintendo is het of draadloos of rumble), goede kwaliteit, buttonlayout die ook geschikt is voor virtual console games en maar 2 tientjes.

In mijn ogen de meest complete controller. En dat vond ik verbazingwekkend, aangezien ik altijd van mening was dat Nintendo de beste controllers maakte en de Thrustmaster minstens zo goed is.

Misschien trouwens ook iets voor in de topicstart. Die vraag is ook al een miljoen keer voorbij gekomen. Zo is het niet moeilijk om bij deel 99 te belanden ;)
Jaaah, die wil ik, maar niet in nederland verkrijgbaar (ik kan er geen althans winkel voor vinden) ...

De TS is inderdaad niet wat de titel belooft: er wordt met geen woord over de Gamcube gesproken (behalve dan een zinnetje over de controller van de gamcube en dat gamecube spellen nog steeds gespeeld worden...)

-------

Reg. datum: 03 november 2002

quote:
ChrisM schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 23:16:
Even wat leuke reviews van sites:
http://wii.ign.com/articles/866/866524p1.html: IGN Wii Fit Preview. Hardcore gamer die heel erg enthousiast is! :) Leuk verhaaltje.
WTF heeft Wii-Fit met hardcore te maken dan? Even met beide benen op de grond gaan staan en de Wii-Fit eens in perspectief plaatsen, voor je naar de winkel rent:

http://www.youtube.com/watch?v=_iYBmAVuBns

:+

Holoris wijzigde dit bericht 16-04-2008 17:03 (11%)

>4&X
Reg. datum: 29 juni 2002

quote:
mjl schreef op woensdag 16 april 2008 @ 17:02:
[...]

Jaaah, die wil ik, maar niet in nederland verkrijgbaar (ik kan er geen althans winkel voor vinden) ...

De TS is inderdaad niet wat de titel belooft: er wordt met geen woord over de Gamcube gesproken (behalve dan een zinnetje over de controller van de gamcube en dat gamecube spellen nog steeds gespeeld worden...)
Die controller is hier volop bij onder andere de Bart Smit te krijgen (moet er zelf ook nogsteeds een halen).

[#] Viva! Blunt force trauma. | PSN: SD5k

Back in NL. T_T
Reg. datum: 27 maart 2001

quote:
BarôZZa schreef op woensdag 16 april 2008 @ 16:18:
Welke vooroordelen? Dat maak jij ervan, ik zeg alleen dat jij waarschijnlijk de Thrustmaster T-Wireless nog nooit hebt geprobeerd. In dat geval heb jij dus een vooroordeel over de controller. Het klopt dat third party controllers meestal bagger zijn. MadCatz, BigBen, Piranha zijn inderdaad zwaar bagger. Andere thrustmaster controllers mogelijk ook. Maar dit is gewoon een uitstekende controller die overal hoge cijfers scoort.

Of je twee knoppen tegelijk kan indrukken, tsja dan swap je de A knop met de B knop (vanuit de options of op de controller zelf) en kan je alle toetsen gemakkelijk bereiken terwijl je de ene ingedrukt houdt. De B en de X tegelijk indrukken is namelijk ook op de gamecube controller onmogelijk. Ook een normale stick ipv dat gehandicapte C-stickje op de cube controller vind ik een verbetering. En de Z knoppen boven de L en de R ipv minibuttons ertussen.

Games als Capcom vs SNK 2 en Soul Calibur 2 wil je overigens al helemaal niet met de gamecube controller spelen.
Ik had het opgevat als dat je dacht dat ik nog geen 3rd party Gamecube controllers had geprobeerd. Desalniettemin is het nog steeds een vooroordeel dat je aanneemt dat ik deze specifiek nog nooit heb geprobeerd. Maar goed.

Verder is deze discussie vrij zinloos. Het brengen van deze controller als de ultieme Gamecube controller blijft een mening, en geen feit zoals jij het presenteert. Wat betreft de kwaliteit van het plastic en de electronica kan ik zelf geen oordeel vellen omdat ik deze controller specifiek idd nog nooit heb gebruikt (hoewel ik in reviews lees dat de build quality en het bereik minder zijn dan de 1st party controllers). Toch kan ik aan de hand van feiten in reviews en uitvoerige ervaring met verschillende controllers en GC games weldegelijk afleiden dat ik deze controller niet graag zou hebben. Namelijk:

* Rumble: jij noemt het als voordeel, ik vind het persoonlijk een nadeel. Ik heb ook liever een officiële controller met draad dan een Wavebird. Hoe minder gehannes met batterijen en de mogelijkheid dat ze op zijn net wanneer jij wilt gamen, hoe beter. Zeker met 3 AAA batterijen.
* Geen analogue shoulder buttons (nogal lastig in games die daar gebruik van maken) :)
* Omgekeerde plaats van D-pad en linker analogue stick (een van de redenen waarom ik de GC controller fijner vind dan de PS2 controller)
* Geen hoekjes bij de analogue stick die je helpen bij de diagonale richtingen
* De button-layout: ik vind de GC buttons heerlijk werken (op een paar geporte SNES games na). Waarschijnlijk zul je in de meeste gevallen het wel op een andere manier configureren zodat het wel werkt, maar het blijft imo beholpen.

En wat betreft de VC games: daar gebruik ik liever de Wii-mote zelf, de Classic controller, of de Super Famicom controller voor. Ik gebruik ook nooit mijn GC controllers voor VC games.

Oftewel: ik zou gewoon lekker officiële GC controllers kopen, maar mijn zegen heb je als je voor een tientje minder deze prefereert. Ieder z'n ding hè. ;)
quote:
Holoris schreef op woensdag 16 april 2008 @ 17:02:
[...]

WTF heeft Wii-Fit met hardcore te maken dan? Even met beide benen op de grond gaan staan en de Wii-Fit eens in perspectief plaatsen, voor je naar de winkel rent:

http://www.youtube.com/watch?v=_iYBmAVuBns

:+
Dat is z'n hele punt juist. :P Wii Fit is een casual game, dus het feit dat een hardcore gamer er zo enthousiast over is geeft het artikel voor ChrisM een extra dimensie. ;)

Captain N wijzigde dit bericht 16-04-2008 17:12 (8%)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Ugh
Reg. datum: 22 november 2001

quote:
-Sander schreef op woensdag 16 april 2008 @ 17:03:
[...]

Die controller is hier volop bij onder andere de Bart Smit te krijgen (moet er zelf ook nogsteeds een halen).
OK ga ik daar eens kijken!

-------

Reg. datum: 01 februari 2004

quote:
Captain N schreef op woensdag 16 april 2008 @ 15:29:
Ghehe, thanks. :>

Overigens is F-Zero GX een voorbeeld van een game waarbij je A en Y tegelijk in moet drukken (evenals A en X).
De enige controller waarmee F-Zero GX uberhaupt the spelen is is een GameCube controller. Dan het liefst nog eentje waarbij je de L en R knoppen evenveel gebruikt zijn omdat je anders of teveel L or teveel R drukt. Bij iedere andere controller is de dead zone te klein of te groot en werkt het gewoon niet. Subtiele tikjes zijn alleen nodig met de Cube controller.

Daarom:
Cube controller(hier kun je F-Zero GX mee spelen)>alle andere controllers(hier kun je geen F-Zero GX mee spelen)

Overigens werkt de Wavebird ook niet lekker voor dat spel, te zwaar waardoor de controller een beetje kantelt en daarnaast is er iets meer input lag wat je echt niet kunt hebben in die game.
quote:
Ik stem voor een F-Zero GX kopje.

NinteX wijzigde dit bericht 16-04-2008 17:22 (12%)

>4&X
Reg. datum: 29 juni 2002

quote:
NinteX schreef op woensdag 16 april 2008 @ 17:19:
Overigens werkt de Wavebird ook niet lekker voor dat spel, te zwaar waardoor de controller een beetje kantelt en daarnaast is er iets meer input lag wat je echt niet kunt hebben in die game.
Dat is bullshit natuurlijk, je gaat me echt niet vertellen dat je ooit last hebt gehad van inputlag terwijl je F0GX met de Wavebird speelde.
En had jij een gyrocontroller in je Wavebird zitten ofzo? Ik heb nooit last gehad van een kantelende controller, en ook al zou dat zo zijn dan zou dit totaal geen invloed hebben op de gameplay.

Oh, en voor degenen die graag een Gamecube (achtige) controller willen voor hun Wii: Nintendo brengt als het goed is deze maand nog nieuwe officiële cube controllers in het Wii-wit uit in Japan. En door de voor ons gunstige dollarkoers gaan deze slechts ¤15 excl verzendkosten kosten wanneer je deze importeerd, ik heb er in ieder geval al 2 in bestelling staan. :9~

-Sander wijzigde dit bericht 16-04-2008 17:44 (22%)

[#] Viva! Blunt force trauma. | PSN: SD5k

Reg. datum: 07 april 2008

Jaja ik heb er eentje :D

Alleen als ik me Wifi wil instellen en me wep enzo invoeg krijg ik "four 52030"

Iemand?

Reg. datum: 03 november 2002

quote:
Hoelahoppa schreef op woensdag 16 april 2008 @ 18:12:
Jaja ik heb er eentje :D

Alleen als ik me Wifi wil instellen en me wep enzo invoeg krijg ik "four 52030"

Iemand?
Jouw WiFi-toegangspunt moet je dan instellen op 'mixed-mode' en/of kanaal 1/11. Dan zou het moeten werken!

Reg. datum: 01 februari 2004

quote:
-Sander schreef op woensdag 16 april 2008 @ 17:42:
[...]

Dat is bullshit natuurlijk, je gaat me echt niet vertellen dat je ooit last hebt gehad van inputlag terwijl je F0GX met de Wavebird speelde.
En had jij een gyrocontroller in je Wavebird zitten ofzo? Ik heb nooit last gehad van een kantelende controller, en ook al zou dat zo zijn dan zou dit totaal geen invloed hebben op de gameplay.

Oh, en voor degenen die graag een Gamecube (achtige) controller willen voor hun Wii: Nintendo brengt als het goed is deze maand nog nieuwe officiële cube controllers in het Wii-wit uit in Japan. En door de voor ons gunstige dollarkoers gaan deze slechts ¤15 excl verzendkosten kosten wanneer je deze importeerd, ik heb er in ieder geval al 2 in bestelling staan. :9~
Je kunt ook een controller kantellen(omdraaien) zonder gyro, je kantelt en er gebeurt niets maar het kan dus wel. De batterijen maken hem zwaarder waardoor de controller uit balans raakt.

Hoe ver ben je gekomen met F-Zero GX? In bepaalde missies mag je uberhaupt niet de zijkanten raken(snelheid mag niet lager worden dan 850km/h bijvoorbeeld) of zijn die er niet. Het probleem is dat een miniscuul tikje met de analog stick bij de setting full acceleration(anders haal je nooit van die zieke bochten en kun je het verkeer niet ontwijken) direct je dood betekend. De controller moet dus perfect in balans zijn, gelijk gesleten R+L knoppen hebben en de analog stick moet goed zijn. Ik heb al iets van twee keer van controller gewisseld omdat mjin sticks begonnen te slijten ik dan bepaalde missies echt niet kon halen. F-Zero GX werkt alleen maar met een GameCube controller die in perfecte conditie is. De very hard missies zijn bij voorbaat al onmogelijk en dus moeten alle omstandigheden perfect zijn.

Reg. datum: 07 april 2008

quote:
Holoris schreef op woensdag 16 april 2008 @ 18:19:
[...]

Jouw WiFi-toegangspunt moet je dan instellen op 'mixed-mode' en/of kanaal 1/11. Dan zou het moeten werken!
Mixed staat die, en kanaal 1 en 11 werken niet?

En nu?

Reg. datum: 05 juli 2004

quote:
Hoelahoppa schreef op woensdag 16 april 2008 @ 18:33:
[...]

Mixed staat die, en kanaal 1 en 11 werken niet?

En nu?
Staat MAC filtering uit? Probeer eens een statisch IP adres.

Kijk eens hier: http://www.wiiregamers.com/rumors/4996

Of hier: http://www.wiierror.com/wii-error-52030.php

Reg. datum: 09 mei 2003

Hoe belangrijk is het om de firmware v/d Wii te updaten?
Bij de PS3 is het zo dat je 'verplicht bent om te updaten voordat je verder kunt spelen...

Ik overweeg nl. een freeloader aan te schaffen, maar om het werkend te houden zou ik updaten aan me voorbij laten gaan.

quote:
Captain N schreef op woensdag 16 april 2008 @ 17:07:
[...]

Ik had het opgevat als dat je dacht dat ik nog geen 3rd party Gamecube controllers had geprobeerd. Desalniettemin is het nog steeds een vooroordeel dat je aanneemt dat ik deze specifiek nog nooit heb geprobeerd. Maar goed.

Verder is deze discussie vrij zinloos. Het brengen van deze controller als de ultieme Gamecube controller blijft een mening, en geen feit zoals jij het presenteert. Wat betreft de kwaliteit van het plastic en de electronica kan ik zelf geen oordeel vellen omdat ik deze controller specifiek idd nog nooit heb gebruikt (hoewel ik in reviews lees dat de build quality en het bereik minder zijn dan de 1st party controllers). Toch kan ik aan de hand van feiten in reviews en uitvoerige ervaring met verschillende controllers en GC games weldegelijk afleiden dat ik deze controller niet graag zou hebben. Namelijk:

* Rumble: jij noemt het als voordeel, ik vind het persoonlijk een nadeel. Ik heb ook liever een officiële controller met draad dan een Wavebird. Hoe minder gehannes met batterijen en de mogelijkheid dat ze op zijn net wanneer jij wilt gamen, hoe beter. Zeker met 3 AAA batterijen.
* Geen analogue shoulder buttons (nogal lastig in games die daar gebruik van maken) :)
* Omgekeerde plaats van D-pad en linker analogue stick (een van de redenen waarom ik de GC controller fijner vind dan de PS2 controller)
* Geen hoekjes bij de analogue stick die je helpen bij de diagonale richtingen
* De button-layout: ik vind de GC buttons heerlijk werken (op een paar geporte SNES games na). Waarschijnlijk zul je in de meeste gevallen het wel op een andere manier configureren zodat het wel werkt, maar het blijft imo beholpen.

En wat betreft de VC games: daar gebruik ik liever de Wii-mote zelf, de Classic controller, of de Super Famicom controller voor. Ik gebruik ook nooit mijn GC controllers voor VC games.

Oftewel: ik zou gewoon lekker officiële GC controllers kopen, maar mijn zegen heb je als je voor een tientje minder deze prefereert. Ieder z'n ding hè. ;)
Dat is geen vooroordeel , maar een vermoeden. Heb je deze controller dan wel uitgeprobeerd?

Voor de rest kan je elk 'nadeel' ook weer als een voordeel zien en is dat inderdaad een vrij eindeloze discussie. Ik denk alleen dat deze controller voor veel mensen (die dus geen Gamecube hebben gehad) wel erg fijn zal zijn en je kan er simpelweg alles mee. Ten opzichte van de Classic Controller(ook in m'n bezig) vind ik hem dus een stuk fijner.

Ik vond bij de Gamecube overigens dat veel multiplatform games echt waardeloos speelden vanwege de buttonlayout. Vooral dus bij beat em ups, waar je niet wil hebben dat één knop de grootste is, maar alle knoppen even snel te bereiken zijn. Blokkeren in Soul Calibur met de B is echt drama.
Wii# 4843-9669-7435-1878
Reg. datum: 11 februari 2005

quote:
Noax schreef op woensdag 16 april 2008 @ 20:19:
Hoe belangrijk is het om de firmware v/d Wii te updaten?
Bij de PS3 is het zo dat je 'verplicht bent om te updaten voordat je verder kunt spelen...

Ik overweeg nl. een freeloader aan te schaffen, maar om het werkend te houden zou ik updaten aan me voorbij laten gaan.
Alle games worden met de (op het moment van produceren) nieuwste update geleverd, en je kan het spel vaak pas spelen als die update geïnstalleerd is. Ook heb je soms voor andere dingen updates, zoals laatst bijvoorbeeld de update die de Wii voor WiiWare geschikt maakte.

Reg. datum: 09 mei 2003

Thnx, dan maar geen freeloader aanschaffen.
Tenzij dat datel met met updates komt.

Reg. datum: 12 augustus 2007

Leuk om weer eens het topic GC controllers voorbij te zien komen.
Zelf heb ik er een heel aantal versleten, waarvan hier een kort verslag.

Een Logic3 was na 3 dagen kapot. Het rubber van de analoge controller was losgekomen.

Een Big Ben ging na een maand de container in. Teveel speling in de analoge controller, zodat sommige spellen niet te spelen waren.

Een Piranha ligt in de kelder. Niet gammel, maar te groot en de knoppen gaan zwaar. Vervelend om te gebruiken.

De classic controller ligt ook in de kelder. Waardeloos ding met de draad op een vervelende plek en altijd de Wiimote nodig.

Een aantal originele Nintendo controllers. Allemaal nog in topconditie, zelfs de controllers die door mijn nichtjes worden mishandeld. Ligt prima in de hand en nauwkeurig. Nadeel, geen turbo en een draad. Een extension cable is erg prettig.

Wavebird. Net zo goed als het origineel, maar dan draadloos. Ligt perfect in de hand en goede ontvangst. Helaas geen rumble en geen turbo.

Thrustmaster. Het eerste wat opvalt is dat er 3 AAA batterijen in gaan. Vooral met oplaadbare batterijen een dure hobby. De behuizing van de ontvanger is onnodig groot, makkelijk te zien omdat de kap bij mij slecht bevestigd was. De controller is ook erg klein, wat niet altijd een voordeel is. Wel rumble, maar net iets te heftig. Ook een turbo knop. Op korte afstand redelijke goede ontvangst. Absoluut slecht is de zeer felle blauwe led op de controller en de irritante blauwe led op de ontvanger die altijd aan staat. Vervelend is ook de slechte scheiding van de L/R en de Z button. Ben je gewend aan de wat compacte lay-out van de controls, dan is deze controller een goed alternatief.

Bij sommige spellen is rumble of de turbo knop een must en kies ik voor de Thrustmaster. Naar mijn mening de beste third party controller.
Als rumble geen must is, pak ik altijd de wavebird. Ook is bij veel GC spellen de button lay-out prettiger. De X en Y knoppen zijn vooral prettiger in gebuik.

Ik vind de Thrustmaster geen slechte controller, maar een Wavebird met rumble en turbo zou voor mij de ultieme controller zijn.

Reg. datum: 19 februari 2002

quote:
BarôZZa schreef op woensdag 16 april 2008 @ 11:28:
Euhh... Nee.

De Thrustmaster T-Wireless is de ideale Gamecube controller.

[afbeelding]

Draadloos met rumble(bij Nintendo is het of draadloos of rumble), goede kwaliteit, buttonlayout die ook geschikt is voor virtual console games en maar 2 tientjes.

In mijn ogen de meest complete controller. En dat vond ik verbazingwekkend, aangezien ik altijd van mening was dat Nintendo de beste controllers maakte en de Thrustmaster minstens zo goed is.

Misschien trouwens ook iets voor in de topicstart. Die vraag is ook al een miljoen keer voorbij gekomen. Zo is het niet moeilijk om bij deel 99 te belanden ;)
Ik vind deze controller ook een erg prettig apparaat maar...hij slijt wel erg snel. Heb nu na enkele maanden met af en toe redelijk intensief gamen last van wegvallende verbindingen met de wii en een analoge stick die regelmatig niet reageert. Erg jammer....Had meer verwacht

Is pappa!
Reg. datum: 25 april 2002

echt super grappig, iedereen het er over eens dat het topic geramed moet worden tot uitdrijving van de good old cube, barst er op eens een cube controller discussie, oh irony of ironies.

anyways my 2 cents.
orginele pad: super pad, erg fijn in bijna alle games, buiten 2d beat em ups zoals barrozza heel terecht zegt, en voor snes games vanwege het knoppen layout gebeuren
Ik moet trouwens zeggen dat de 360 pad toch nog fijner is voor mij dan deze. Maar eerlijk is eerlijk, de laatste tijd zeer weinig gecubed, waarschijnlijk vrijdag dubbeldashen dan kan ik vergelijken.
wavebird: draadloos is zeer plezierig, helemaal met de korte draad van de standaard cube pad.
Rumble is bij sommige games wel een gemis, maar persoonlijk til ik er niets zwaar aan.
verder gelden ook de nadelen van de standaard pad.
hori pad: Lijkt een beetje op een snes pad (is dit ook degene die jij bedoeld CapN?) maar nog steeds de asynchrone knoppen layout. de Dpad is echter vele malen fijner dan van de bovengenoemden.
Ik gebruik deze pad voor de oude 2d zelda's en mega man.
de ps2 pad: hij is synchroon in knoppen lay out en je kan er ook goed 2d fighters mee spelen, maar ik vind de d pad persoonlijk toch niet fijn. Desondanks mijn primairy choice voor soul calibur op de cube :) (oh ik heb ooit een kastje gekocht waarmee de ps2 pad zowel op de cube als op de x-box een te gebruiken zijn, dit verklaart de ps2 pad in dit rijtje)

De thrustmaster heb ik niet maar ga ik toch maar is bekijken, zo'n led lijkt me wel een nadeel, maar die kan je desnoods nog afplakken ofzo.
De classic controller heb ik ook niet (ligt nog in de winkel naast mijn wii |:( ) maar toen ik ermee speelde op de wii van mijn neef vond ik deze ook heel erg fijn.

360 games: Gow,pgr3&4, forza2, Dirt, pes2008, GH2, GH3. XBLA: geo wars1&2, c:sotn, heavy weapon, swos. Verwachte volgende aankoop: sf2 HD remix

Dan zal ik ook eens mijn mening geven over de controllers.

N64-controller Blijft een geniaal ding. Zag er niet uit, maar de indeling was heerlijk, de Z-trigger ook en het was natuurlijk revolutionair. Alleen ondanks dat het van Nintendo is, was de kwaliteit niet zo degelijk. De analoge stick sleet werkelijk bij iedereen. Vooral bij de mensen die Mario Party hadden. Continu snel rondjes draaien zorgde ervoor dat er van het stickje weinig overbleef.
Dreamcast-controller Een van de beste controllers ooit gemaakt. Twee analoge triggers, goede buttonlayout en het tofste was de VMU, waardoor je een schermpje in je controller had. Enige nadeel waren de scherpe randjes van het d-pad waardoor je duim verrot was na een paar uur beat em ups spelen.
Gamecube-controller In mijn ogen een stap achteruit ten opzichte van de N64 controller en de concurrentie. Vreemde c-stickje had volgens mij beter een gewone stick kunnen zijn. Buttonlayout was eigenaardig. De B-knop is ook lastiger bereikbaar omdat je je duim continu op de ubergrote A-button houdt. Ook was het ding niet revolutionair zoals alle voorgaande controllers wel waren (NES -> D-pad, SNES -> de standaard 4 buttons op de voorkant en de L/R knoppen, N64 -> analoge stick, trigger en rumble). Ding was niet erg populair onder de gamers, behalve de Nintendo-fans. Kabel was ook veel te kort.
Wavebird Idem als de Gamecube controller, maar dan draadloos. Rumble eruit gehalen vind ik dan weer een dooddoener. Jammer en onnodig.
PS2-controller Ligt goed in de hand, goede buttonlayout, goede kwaliteit. Alleen heb ik nooit kunnen wennen aan dat rondje-kruisje-vierkantje-driehoekje-gedoe(ben geen fanatiek gamer op de PS2 dus vaak kijken wat nou hoort bij het ikoontje op het scherm) en vond ik de dubbele L en R buttons irritant.
Classic controller Goede kwaliteit, goede buttonlayout. Maar onhandig dat je het in je Wiimote moet pluggen. Ook jammer dat er geen rumble inzit en het niet te gebruiken is voor Gamecube spellen.
Piranha Gamecube controller Goede prijs en op het eerste gezicht/gevoel een degelijke controller. Totdat je daadwerkelijk gaat spelen: stick is niet precies en voelt te los aan, de d-pad is om te janken en lijkt niet serieus bedoeld om te gamen. De buttons zijn als laatste waardeloos. Ze maken lawaai, voelen stroef/goedkoop aan en reageren niet goed(moet ze helemaal indrukken en ze lijken niet iets hoger te zijn dan normale). Hij ligt wel goed in de hand overigens en kraakt niet als je erin knijpt, dus het plastic eromheen is wel solide :). Voordeel is alleen voor de hardcoregamers dat het een geheel nieuwe uitdaging wordt om games uit te spelen met deze controller.
Thrustmaster T-wireless Beste third-party controller die ik ooit heb gehad(had ze ook op de Dreamcast, NES, SNES en bij de N64 weleens erop gespeeld). Goede buttonlayout(alhoewel het voor sommige Gamecube games niet ideaal is, voor bepaalde andere juist weer wel). Werkt zowel goed met de gamecube als de virtual console. Nadeel zijn de AAA'tjes waar ik geen fan van ben. Verwisselen is vrij onhandig. Had liever AA's gehad, maar met 16 batterijen van de aldi voor 4 euro kan je aardig lang vooruit. Rumble aan en uitzetten is handig. De map/turbo functies zijn ook mooi meegenomen. Zelfs een slow-button om VC games op een goedkope manier te beaten ;) . Ligt bij mij heerlijk in de hand, maar ik heb vrij kleine handen. Afwerking, kwaliteit etc benadert die van de Nintendo/Playstation controllers in mijn ogen. D-pad heeft alleen een net wat andere vorm door de patenten van Nintendo. In ieder geval vind ik dat deze controller de beste prijs/kwaliteit verhouding heeft. Twee tientjes is amper duurder dan de andere 3rd party meuk en dan is deze vele malen beter en draadloos. Gamecube controllers zijn nieuw alleen nog via import te krijgen en wavebirds zijn dan helemaal behoorlijk prijzig. Het ledje kan wel irritant zijn.
Virtual boy controler Uniek natuurlijk, twee d-pads en dat ding ligt heerlijk in de hand door de twee grepen met inkepingen voor je vingers. Wat dat betreft ligt deze controller het lekkerst in de hand van allemaal.

Wat ik overigens jammer vind, is dat Nintendo die bekende mockup nooit heeft uitgebracht die gemaakt werd voor de Wii werd uitgebracht. Een photoshop van een Wavebird-shell waarin je de Wiimote kon schuiven. Zou briljant geweest zijn als je het voor Gamecube en Virtual Console kon gebruiken en je de rumble/batterijen van de Wiimote gebruikte.
Mokum
Reg. datum: 04 december 2006

Zijn er nog mensen die problemen hebben met het registreren van produkten op die site van Nintendo?? bij mij blijft ie maar zeggen dat ik de veiligheids code niet goed heb over genomen!!

Gr

Nes Snes N64 Gamecube Wii Gameboy (advanced) SP DS DS-Lite

White Rabbit

Waarschijnlijk is het nu mogelijk om spellen van alle regio's te spelen door middel van een homebrew app. die gebruik maakt van de Twilight Hack. Dus geen omgebouwde Wii meer, geen Freeloader. Het enige wat je nodig hebt is een exemplaar van The Legend of Zelda: Twilight Princess en een SD-kaart. Ik heb het zelf niet getest en geen gebruikerservaringen gelezen maar het ziet er wel betrouwbaar uit. Zie hier een een Wiki over deze nieuwe homebrew: http://wiibrew.org/index....ew_apps/Gecko_Region_Free

Toevallig heb ik gister voor het eerst de Twilight Hack gebruikt op mijn Wii. Werkt allemaal prima, eventjes homebrew Snake gespeeld. :P

EDIT: Zie hier een filmpje van hoe iemand de NTSC versie van No More Heroes boot op een PAL Wii dmv de bovenstaande homebrew.

monnick wijzigde dit bericht 17-04-2008 09:42 (13%)

Last.fm - TomRunia.nl - iPod Classic 80 Gb - Xbox 360 Pro

Back in NL. T_T

quote:
BarôZZa schreef op woensdag 16 april 2008 @ 21:21:
Dat is geen vooroordeel , maar een vermoeden. Heb je deze controller dan wel uitgeprobeerd?

Voor de rest kan je elk 'nadeel' ook weer als een voordeel zien en is dat inderdaad een vrij eindeloze discussie. Ik denk alleen dat deze controller voor veel mensen (die dus geen Gamecube hebben gehad) wel erg fijn zal zijn en je kan er simpelweg alles mee. Ten opzichte van de Classic Controller(ook in m'n bezig) vind ik hem dus een stuk fijner.

Ik vond bij de Gamecube overigens dat veel multiplatform games echt waardeloos speelden vanwege de buttonlayout. Vooral dus bij beat em ups, waar je niet wil hebben dat één knop de grootste is, maar alle knoppen even snel te bereiken zijn. Blokkeren in Soul Calibur met de B is echt drama.
Een aanname is iets heel anders dan een vermoeden. Als je had gezegd dat je vermoedde dat ik hem nooit had gebruikt had je mij niet gehoord. ;) Maar zoals ik dus zei in voorgaande post, heb ik de Thrustmaster T-Wireless idd nooit geprobeerd. Bovenstaande punten zijn echter allemaal te bepalen zonder hem ooit in m'n handen gehad te hebben. De meeste zijn een kwestie van smaak, maar dat de L/R triggers een beperking zijn valt moeilijk anders uit te leggen. Dat maakt sommige games gewoon moeilijker/niet speelbaar.

Overigens lijkt me het zoals je zelf aangeeft best een fijne controller voor VC+GC games op je Wii als je in 1 klap alles wilt kunnen spelen. Maar apart een Classic of SFC controller voor de VC games en apart een officiële GC controller voor GC games geef ik toch met stip de voorkeur aan. :)

@Sagat: Ja, ik bedoel die SNES-achtige Hori pad voor de GC. Erg jammer van die buttons though.

Toch jammer dat alle moderne controllers wel zo hun minpuntjes hebben. Bij de GC controller vind ik de Z-knop niet ideaal. De PS2/3 heeft 2 triggers per kant wat ik niet lekker vind werken en losse toetsjes voor de D-pad. De (grote) Xbox controller is te groot en die zwarte en witte knopjes zijn lastig te bereiken (ook op de kleine). In het algemeen zijn van de Xbox/X360 de triggers te hoekig, de A/B/etc buttons te bol en hard, en het in kunnen klikken van de analogue sticks vind ik onhandig.

De Wii controller vind ik geweldig, maar de bereikbaarheid van de D-pad en 1/2 buttons laat soms ook wat te wensen over. Ook had ik die C en Z button liever wat verder verspreid gezien, zodat de een wat meer een Z-trigger achtige button was, nu heb je weer twee shoulder buttons/triggers.

En wat verder terug in de tijd: de VB ligt lekker in de hand, maar het nut van die rechter D-pad zo prominent aanwezig ontgaat me een beetje. Daar had ik liever de A en B knoppen gehad. De DC controller heb ik nooit aan kunnen wennen. Het ding is te groot, en ligt voor mij echt het minst in de hand van alle door mij hiervoor genoemde controllers. De N64 pad vond ik erg fijn, die Z-trigger mis ik nog steeds. Alleen jammer van die analogue stick die zo ontzettend snel slijt. En jammer van de vrijwel nutteloze D-pad. De Hori Mini pads vegen die gare analogue stick van tafel (meer een stick zoals op de Cube), maar hebben daarentegen weer geen Z-trigger maar dubbele shoulder buttons.

Nóg verder terug was de NES controller echt een onding. Werkt op zich prima, maar de hoeken van dat ding staan echt in je hand geplant voor de rest van de week als je even gespeeld hebt. :P Eigenlijk was de SNES controller de beste controller ooit, bekeken vanuit de tijd dat 'ie uitkwam. Ik heb nooit problemen ondervonden met die dingen, lag lekker in de hand, geen gekke onbereikbare knoppen oid... alleen jammer dat je er tegenwoordig zo weinig aan hebt. ;) Behalve voor VC games dus. :)

Van de handheld is de GBA mijn favoriet. Hoe ontzettend leuk de GB/GBC/GBA SP/DS/DS Lite ook moge zijn, erg ergonomisch is het allemaal niet. :P

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

President Evil

quote:
monnick schreef op donderdag 17 april 2008 @ 09:39:
Waarschijnlijk is het nu mogelijk om spellen van alle regio's te spelen door middel van een homebrew app. die gebruik maakt van de Twilight Hack. Dus geen omgebouwde Wii meer, geen Freeloader. Het enige wat je nodig hebt is een exemplaar van The Legend of Zelda: Twilight Princess en een SD-kaart. Ik heb het zelf niet getest en geen gebruikerservaringen gelezen maar het ziet er wel betrouwbaar uit. Zie hier een een Wiki over deze nieuwe homebrew: http://wiibrew.org/index....ew_apps/Gecko_Region_Free

Toevallig heb ik gister voor het eerst de Twilight Hack gebruikt op mijn Wii. Werkt allemaal prima, eventjes homebrew Snake gespeeld. :P

EDIT: Zie hier een filmpje van hoe iemand de NTSC versie van No More Heroes boot op een PAL Wii dmv de bovenstaande homebrew.

[video]
Tja, dat was een kwestie van wachten.
Dit vind ik dan wel weer een goede ontwikkeling.

rajackar wijzigde dit bericht 17-04-2008 09:56 (84%)

I don't have hard drives. I just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

Back in NL. T_T

quote:
monnick schreef op donderdag 17 april 2008 @ 09:39:

[video]
Kijk! Dat vind ik nou wel goed nieuws! :) Binnenkort maar eens uittesten dan. :)

Mijn foto's op Flickr.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: