Reg. datum: 01 februari 2004
Reg. datum: 01 februari 2004
De Nintendo ontwikkelteams zijn niet erg flexibelquote:SOCO_cola schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 22:11:
ok apart, heb alleen zelf echt het idee dat ik nadat Brawl gekocht heb, weinig meer hoef te verwachten van de Wii, waarschijnlijk nog een 2e Zelda, Final Fantasy verwacht ik ook nog wel wat van. maarja heb zelf geen idee hoe flexibel die ontwikkelteams zijn dat weet jij waarschijnlijk beter dan ik, Dus werken die gasten van Mario Galaxy bijvoorbeeld nu ook aan Wii Music.. Lijkt mij toch dat het fulltime banen zijn en die gasten constant met projecten/games bezig zijn....
De grootste op dit moment zijn/waren:
Hideki Konno:
Mario Kart Wii, Wii Fit
Eji Aonuma:
Zelda Twilight Princess, Phantom Hourglass
Yoshiaki Koizumi:
Super Mario Galaxy
Ze zijn opgedeelt in relatief kleine groepjes van 10 a 15 man. Als er een game echt af moet zoals Zelda of Mario dan wordt daar een "crunch" team opgezet dat de game gaat afronden. Als de game af is gaan het hoofdgroepje van 10 a 15 man weer verder met experimenten voor de volgende game. Het is meestal het programmeer werk dat afgerond moet worden of de game moet in het geval bij TP beter samengevoegd worden tot een geheel.
Het is nu afwachten waar Nintendo het grootste deel van de mankracht nu achter gaat zetten.
Takashi Tezuka komt ongetwijfeld samen met Eguchi met Animal Crossing Wii voor dit jaar. Daarnaast is het al weer 2.5 jaar geleden sinds TP af was(De GameCube versie was in de lente van 2006 afgerond maar uitgesteld vanwege de Wii launch) dus een Zelda of een andere game op de TP engine zou me niet verbazen. Konno's rol is voorlopig even uitgespeeld, hij heeft WiiFit en Mario Kart Wii uitgebracht. Ik denk dat Nintendo de restjes weg gaat werken met Kirby, Animal Crossing, Wii Music, Wii Motorsports en nog een grote titel. Het kan bijvoorbeeld een StarFox game zijn die Nintendo redelijk snel in elkaar kan zetten. Aan de andere kant werkt men ook al aan Fatal Frame en andere titels een hoop samenwerkingen met Square Enix, SEGA, Namco en Capcom. Daarnaast zit ook Retro Studios niet stil en hebben Monster Games(Excite Truck), Next Level Games(Mario Strikers), Kuju entertainment(Battalion Wars 2), NST(Project H.A.M.M.E.R(gestopt)) ongetwijfeld nieuwe projecten in de planning. Reggie was overigens heel duidelijk dat men op de E3 de complete line-up uit de doeken doet en daarbij ook een aantal 'hardcore' titels zitten. De spreiding is dit jaar wel een stuk beter met Smash Bros. en Mario Kart in de eerste helft en de volgende generatie titels in de tweede helft.
NinteX wijzigde dit bericht 15-04-2008 23:10 (8%)