Dat zou mooi zijn, misschien dat ik dan echt digitale TV zou nemen
Resistance is futile (if < 0.01 Ohm) - 360 (+25GB gratis) hosting
"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)
GoT Index » LCD, Plasma, Projectie & Recording » AlphaCrypt binnenkort op zwart?
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 last
[Post Reply] [Nieuw Topic]Resistance is futile (if < 0.01 Ohm) - 360 (+25GB gratis) hosting
"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)
Toch staat het er bijna letterlijk:quote:job schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 22:34:
[...]
Sorry, maar dat haal ik er niet uit. De alphacrypts worden niet ondersteund. Dat is in mijn woordenboek heel wat anders dan blokkeren.
quote:Een van de gevolgen is dat wij de signaallevering aan de huidige generatie CI gebaseerde IDTV-CAM-combinaties op enig moment moeten gaan blokkeren.
hmm, spekkies Laptop Soms een beetje een taalpurist.
Wil een herverdeling van Nederland op de Patat-/Frietgrens
Hmm, heb ik compleet over die zin heengelezen.quote:Nielson schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 22:56:
[...]
Toch staat het er bijna letterlijk:
[...]
job wijzigde dit bericht 29-08-2008 23:52 (53%)
Mijn Wii nummer: 0525 4728 8772 1934, graag een PM bij toevoeging
Het valt ze te werwijten dat een prima werkende oplossing ineens niet meer werkt omdat ze het met opzet blokkeren. Dit terwijl de mensen die van die oplossing gebruik maken gewoon allemaal netjes betalen. Om hun aansluiting weer werkend te krijgen moeten ze een CI+ cam kopen waardoor ze weer geld kwijt zijn voor een dienst die ze al hadden. Tevens heeft de CI+ cam meer beperkingen dan de Alphacrypt, ik zie het bijvoorbeeld wel gebeuren dat je ineens niet meer mag opnemen van Film1 o.i.d.quote:Nielson schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 23:40:
Vermoed dat ze dat dan ook pas doen als CI+ beschikbaar is, waardoor ze helaas weinig verweten kan worden. Er is dan namelijk een alternateif die wel door hun ondersteund wordt.
mace wijzigde dit bericht 31-08-2008 13:15 (0%)
Reden: Moet natuurlijk CI+ zijn en geen C+
Klopt, de digitale TV provider (in dit geval het kabelbedrijf) kan die DRM opties uit of aan zetten op de bepaalde kanalen. Als dat gebeurt op de content van bijvoorbeeld Film1, dan is dat in principe wel begrijpelijk al komt dan wel direct de vraag op waarom Film1 via satelliet ontvangst wel gewoon met de huidige CI standaard en de daarbij behorende CAM te ontvangen is. Als alle kanalen die in het standaard digitale TV pakket zitten extra beveiligd worden met DRM dan kan je je afvragen of die kanalen daar wel expliciet om gevraagd hebben of dat het hier zuiver om het pesten van de bezitters van de apparatuur met een CI volgens de huidige CAM standaard gaat aangezien veel van die kanalen uit het standaard digitale TV pakket bij andere kabelbedrijven ongecodeerd worden doorgegeven.quote:mace schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 13:15:
Een CI+ cam werkt volgens mij wel in een CI slot maar dan alleen als de zenders vrij zijn van de DRM-opties. Als DRM op een of andere manier geactiveerd is op een zender dan werkt de cam al niet in een non-plus CI slot.
De discussie hier gaat niet over de service. Over de kabelbedrijven kan je immers hetzelfde zeggen aangezien die niet goed functionerende ontvangers ook niet omruilen voor een ander exemplaar zoals bijvoorbeeld de Panasonic ontvanger of de Samsung ontvanger die momenteel uitbreiding van de EPG tegen houden omdat ze niet kunnen omgaan met veel EPG data.quote:Calvin_Hobbes schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 14:59:
Canaldigitaal is overigens niet de beste aanbieder op het gebied van service, de omslag naar digitaal werd ook niet echt netjes uitgevoerd tig jaar geleden. De mensen met een geceritificeerde decoder mochten zelf op zoek naar een nieuwe als ik het goed had.
Voor zover mij bekend is er nog niet echt één standaard voor IP-TV via bijvoorbeeld glasvezel zodat ook fabrikanten van bijvoorbeeld TV's er nog geen heil in zien om voor IP-TV ondersteuning in te bouwen. Dat is iets anders dan het niet "open" zijn van een systeem. Naarmate IP-TV meer gemeengoed gaat worden zal er vanzelf wel een (defacto) standaard komen zodat die technieken ook weer net als bij DVB-T, DVB-S en DVB-C in TV's terrecht gaan komen.quote:Wel zag ik dat ook de recent opkomende glasvezelboeren ook hun systeem van digitale tv dicht getimmerd hebben. Hier zit trouwens in sommige delen van het land kpn achter, die dus bij digitenne het wel "open" heeft.
Calvin_Hobbes wijzigde dit bericht 31-08-2008 20:35 (7%)
Huh?quote:Calvin_Hobbes schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 20:34:
De glasvezel boeren maken gebruik van dvb-c volgens het concept van oa UPC, niet ip-tv.
Met verschillende frequenties en modulaties enzo?quote:Calvin_Hobbes schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 20:45:
Ook een glasvezel kabel is een kabel....
DVB-C is een specificatie voor het verzenden van digitale TV via de coax kabel en dat is echt niet vergelijkbaar met glasvezel kabel net zo goed als voor het verzenden van digitale TV via de ether (DVB-T) en via de satelliet (DVB-S) andere technieken gelden. Interactieve TV van KPN (voorheen Mine) is een IP-TV techniek waarbij alleen het gekozen kanaal naar je gestreamd wordt i.p.v. dat alle kanalen continu naar je verzonden worden zoals bij DVB-T, DVB-C en DVB-S.quote:Calvin_Hobbes schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 20:34:
De glasvezel boeren maken gebruik van dvb-c volgens het concept van oa UPC, niet ip-tv.
Exact. Het digitale standaard-pakket zou gewoon onversleuteld doorgegeven moeten worden. Dan kan de consument gewoon kiezen uit een willekeurige decoder voor de laagste prijs bij een willekeurige elektronica-winkel. Dan is er tenminste concurrentie. Of hij kan een simpel DVB-C kaartje in zijn HTPC stopppen, zonder onnodig op hoge kosten van CI's en CAM's te worden gejaagd.quote:ArChie schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 13:38:
Als alle kanalen die in het standaard digitale TV pakket zitten extra beveiligd worden met DRM dan kan je je afvragen of die kanalen daar wel expliciet om gevraagd hebben of dat het hier zuiver om het pesten van de bezitters van de apparatuur met een CI volgens de huidige CAM standaard gaat aangezien veel van die kanalen uit het standaard digitale TV pakket bij andere kabelbedrijven ongecodeerd worden doorgegeven.
Zoals ze ook al jaren het smoesje hanteren van de "gecertificeerde" decoders om die extra sleutel toe te voegen. Alleen op die manier kan immers een goede ontvangst worden gegarandeerd. Regelrechte onzin, want het enige dat ze daarmee doen is een extra barrière opwerpen, waardoor een goede ontvangst juist minder waarschijnlijk wordt. Ze willen helemaal geen goede ontvangst garanderen, maar enkel hun eigen decoders toestaan. Diezelfde drogreden zullen ze ook bij de nieuwe CI+ gaan aanvoeren.quote:In Nederland zouden dan zwaardere regels gelden of is dat voornamelijk een verzinsel van de kabelbedrijven om het tegen te werken van de huidige CI standaard te rechtvaardigen.
Dat zou idd kunnen, dan worden de kanalen waarschijnlijk via IP broadcast( of ander transport protocol ) naar de modem gestuurd en creert de modem daar dan weer een DVB-C stream van ( Al lijkt me dat wel erg veel bandbreedte te kosten ). Zijn er overigens niet ook gewoon Nagravision CAM modules te koop? Dat het bij UPC niet kan heeft weer te maken dat ze gebruik maken van een BOX key waardoor je alleen met de door hun geleverde box kan kijken.quote:Calvin_Hobbes schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 11:23:
Laat ik het dan anders zeggen....
Zover ik uit de info van de glasvezelaanbieders haal krijgt men via coax, los van UPC / Ziggo, analoge televisie (waarschijnlijk een omzetting in je meterkast, voor al je tv's. Daarnaast krijg je voor 1 tv een decoder voor digitale tv. Vervolgens geldt er, althans bij een waar ik het kon achterhalen, dat er gebruik gemaakt wordt van Nagravision codering en zou het niet mogelijk zijn om een losse eigen decoder met CAM te gebruiken. (Dit zover ik het uit de gegevens van een van de websites van de aanbieders kon halen des tijds. Ik kan nu in het oerwoud de betreffende site niet meer terugvinden).
To be, or not to be, those are the parameters
Aangezien er (nog) geen algemene specificatie is voor digitale TV via glasvezel zullen er geen "standaard" glasvezel ontvangers in de winkel liggen en is sowieso het gebruik van eigen ontvangers niet mogelijk. Verder wordt Nagravision meestal toegepast in combinatie met boxkey gebruik zodat net als bij UPC en bepaalde satelliet providers het gebruik van eigen ontvangers wordt uitgesloten al zouden die er al zijn.quote:Calvin_Hobbes schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 11:23:
Vervolgens geldt er, althans bij een waar ik het kon achterhalen, dat er gebruik gemaakt wordt van Nagravision codering en zou het niet mogelijk zijn om een losse eigen decoder met CAM te gebruiken.
E6600 @ 3333Mhz Specs || Seat Leon 20vt Sport [AUQ MY01] - SKN 225pk
Ziggo en al haar voorgangers hebben altijd aangegeven dat Alphacrypt NIET ondersteund werd. Vind ik ook niet leuk, maar ga nu geen rechten ontlenen aan het feit dat het tot nu toe per ongeluk wel werkte.quote:Chilly_Willy schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 17:54:
Ik denk als Ziggo ons AphaCrypt gebruikers gaat blokkeren ze een heleboel boze klanten hebben, en die gaan protesteren en zich organiseren. Ik denk aan bijvoorbeeld Tros Radar, consumentenbond etc.
Mocht dit allemaal niet helpen dan zet ik gewoon een schotel op het dak, daar werkt AlphaCrypt ook.
Specs hoofd PC F@H: chelloo.com0xahmol, WCG: chelloocom.xahmol, SETI: chelloo.com~xahmol
In principe is dat zo. Maar ik denk toch dat er een hoop trammellant komt als zij actief iets gaan blokkeren. Ik geloof er - nogmaals - dan ook geen reet van en in begrijp überhaupt niet dat er nu a 9 pagina's met niets anders dan speculaties volgeschreven zijn. Elke 6 maanden roepen die kabelaars dat het afgelopen is met zus en zo. Dat doen ze alleen maar om mensen bang te maken een standaard decoder te kopen en die meuk van hen af te nemen.quote:xahmol schreef op woensdag 03 september 2008 @ 08:59:
[...]
Ziggo en al haar voorgangers hebben altijd aangegeven dat Alphacrypt NIET ondersteund werd. Vind ik ook niet leuk, maar ga nu geen rechten ontlenen aan het feit dat het tot nu toe per ongeluk wel werkte.
BTW, bij UPC hebben dit soort oplossingen sowieso nooit gewerkt.
Tot slot schijnt Canal Digitaal ook naar CI+ aan het kijken te zijn, dikke kans dus dat ook daar Alphacrypt in de toekomst niet meer mogelijk is.
Oh no! What a mad blundering, incredibly handsome young nincompoop I've been!
GoT Index » LCD, Plasma, Projectie & Recording » AlphaCrypt binnenkort op zwart?
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea