Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• xces
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 21-10 14:44

xces

To got or not to got..

Mijn vriendin wil graag dat ik voor haar een Hyves gadget maak. Ik weet dat er een api is waarmee je bepaalde zaken kunt ophalen, graag wil ik dit bereiken;
1) Een gadget maken
2) DMV deze gadget automatisch haar foto inladen (via de api vermoed ik)
3) Daar wat mee doen (imagick/flash achtig)
4) en dat tonen

Het programmeren is geen probleem; en de api heb ik ook al gevonden; echter; Wat komt er bij kijken? De site van Hyves zelf zegt vrij weinig en zelf heb ik (nog) geen Hyves. Heeft iemand al eens een hyves gadget / plugin gemaakt en kan iemand mij wat meer vertellen hoe je zoiets maakt (richtlijnen of zoiets) en hoe je het vervolgens aan kunt bieden aan een hyver? Dus; eigenlijk meer een "point me in the right direction" vraag en absoluut geen scriptrequest.

edit: Ik ben er inmiddels achter dat ik mijn "widget" of flash file zelf op een server moet hosten. Deze moet ik dan aanmelden bij een widget hosting site (e.g. widgetbox.com) en vervolgens kan ik deze beschikbaar stellen aan een groter publiek.

Rest mij nog deze vraag; Hoe weet ik de profielnaam van de gebruiker? Ik zou natuurlijk vanuit Flash window.location kunnen ophalen... toch?

xces wijzigde deze reactie 09-04-2008 13:40 (20%)

Canon EOS 1D mk4 | Canon 580EXII | Canon 17-40 f/4 L | Canon 50 f/1.8 | Canon 100 f/2.8 macro | Canon 70-200 f/2.8 IS L (II) | Canon 2x extender (III)

• MueR
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 22-10 19:39

MueR

Moderator DevschuurŽ Tweakers abonnementen

is niet lief

En het nut van je reactie is? De TS heeft de API al gevonden en vraagt om wat tips voor een opzet. Als je dan weinig nuttigs te melden hebt, meldt het dan gewoon niet.

En meldt dit dan ook niet in 't topic maar in een TR ;)

BtM909 wijzigde deze reactie 10-04-2008 11:32 (16%)

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Nieuwe website nodig? || battle.net

• frickY
  • Laatst online: 22-10 17:19
Die API is toch juist bedoeld om externe gegevens binnen je Hyves te tonen, nietom je Hyves gegevens (foto) extern te tonen?

1BdYcFAbPWEgAsc6MES5FuRMuzqWmpnRuK

• tonyisgaaf
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
quote:
MueR schreef op woensdag 09 april 2008 @ 17:16:
En het nut van je reactie is? De TS heeft de API al gevonden en vraagt om wat tips voor een opzet. Als je dan weinig nuttigs te melden hebt, meldt het dan gewoon niet.
Omdat daar PRECIES staat wat je moet doen. Zie ook (link ook op die pagina) http://trac.hyves-api.nl/hyves-api/wiki/APIGettingStarted
All calls to the Hyves API should be made to data.hyves-api.nl [...] The result can be returned in 4 different formats: XML, JSON, XMLP and JSONP. [...]
en
The Hyves API version 1.0 uses oAuth to authenticate a consumer, sign a request, block replay attacks and allow consumers to do calls as a particular user. [...]
In een notendop.

offtopic:
@Muer: Waarom blaas je de ene keer hoog van de toren dat mensen meer hun best mogen doen en de volgende keer is een kort maar terecht antwoord weer eens niet op zijn plaats? Je hebt zelf inhoudelijk namelijk tot nu toe nog minder dan niets bijgedragen.

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

• xces

xces

To got or not to got..

Tonyisgaaf; bedankt voor je reply. Wat ik dus wil bereiken is een flash gadget, gecombineerd met PHP. Hoe ik dacht het aan te pakken is als volgt;
1) De flash movie hosten op <domeinx>
2) In de flash movie via "externalinterface.call()" de window.location ophalen, bijvoorbeeld "http://testbegruiker.hyves.nl" hier kan ik dan de huidige Hyves gebruiker van het gadget uit parsen
3) vervolgens geef ik deze gebruikersnaam door aan een backendscript wat vervolgens via de API de foto van de gebruiker ophaald.

Is dat een goede manier (in jouw ogen)? Ik zie dat ik met de consumer van de api maximaal 100 hits per uur mag doen en 1000 per dag. Dit zou wel eens te weinig kunnen zijn... (ik heb grootste plannen :p) Is er in dat geval een andere oplossing?

Canon EOS 1D mk4 | Canon 580EXII | Canon 17-40 f/4 L | Canon 50 f/1.8 | Canon 100 f/2.8 macro | Canon 70-200 f/2.8 IS L (II) | Canon 2x extender (III)

• CraZaay
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 06-09 16:53

CraZaay

prettig gestoord

quote:
xces schreef op donderdag 10 april 2008 @ 08:30:
Ik zie dat ik met de consumer van de api maximaal 100 hits per uur mag doen en 1000 per dag. Dit zou wel eens te weinig kunnen zijn... (ik heb grootste plannen :p) Is er in dat geval een andere oplossing?
Ze stellen het vast op prijs als je wat met caching doet ;)

CraZaay wijzigde deze reactie 10-04-2008 08:42 (12%)

• DanielG
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 21:30

DanielG

i = 0x5f3759df - (i>>1);

Op hyves mag je geen javascript aanroepen via flash (dus via externalinterface.call), in verband met de beveiliging.
Bij de gadgets wordt '<param name="allowscriptaccess" value="never">' gezet waardoor je idee van 'de window.location ophalen, dan de huidige Hyves gebruiker van het gadget uit parsen' niet gaat lukken.

DanielG wijzigde deze reactie 10-04-2008 15:25 (0%)
Reden: (typo) gatget -> gadget

Most problems can be solved by searching the internet for 2 minutes.

• tonyisgaaf
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
quote:
xces schreef op donderdag 10 april 2008 @ 08:30:
Tonyisgaaf; bedankt voor je reply. Wat ik dus wil bereiken is een flash gadget, gecombineerd met PHP. Hoe ik dacht het aan te pakken is als volgt;
1) De flash movie hosten op <domeinx>
2) In de flash movie via "externalinterface.call()" de window.location ophalen, bijvoorbeeld "http://testbegruiker.hyves.nl" hier kan ik dan de huidige Hyves gebruiker van het gadget uit parsen
3) vervolgens geef ik deze gebruikersnaam door aan een backendscript wat vervolgens via de API de foto van de gebruiker ophaald.

Is dat een goede manier (in jouw ogen)? Ik zie dat ik met de consumer van de api maximaal 100 hits per uur mag doen en 1000 per dag. Dit zou wel eens te weinig kunnen zijn... (ik heb grootste plannen :p) Is er in dat geval een andere oplossing?
Je denkwijze is volgens mij correct. Ik denk dat wanneer jij met één sleutel/consumer vaker dan 1000x per dag een data request doet op de API, Hyves dat als commerciëel aanmerkt.
Daarnaast heb ik in het verleden ook geprobeerd wat mogelijk was bij het toevoegen van een widget in Hyves en dat was verdomde weinig (een tabel met een width en tekstcontent lukte nog, maar zo gauw er attributen werden meegegeven werd de widget geweigerd). Drie maanden geleden moest een widget dus nog door de "ballotage commissie" worden goedgekeurd. Hoe dat ondertussen is weet ik niet, maar ik zou beginnen met een eigen Hyves profiel aanmaken en experimenteren. De documentatie van de API is een begin, maar hoe de policy is m.b.t. het plaatsen van willekeurige widgets weet ik niet.

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

• xces

xces

To got or not to got..

Via de officiele hyves-api hyves (hehe) ben ik een stuk verder gekomen;
http://hyves-api.hyves.nl...to_ophalen_juiste_manier/

Even wachten op opensocial dus :)

Pagina: 1

Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013