Gathering of Tweakers

Quicksearch
Ik kan bevestigen dat de firmware upgrade die hier gepost werd ook werkt op de A557 en dat die wel degelijk het out of focus probleem oplost. Enige nadeel is dat ik al men zenders en calibratie instellingen terug kwijt ben :(

Er is zelfs een eenvoudiger manier voor de update:
quote:
Use the hotplug method, with TV off put the USB stick (with FW file saved to folder named MT8226) then press the source button at bottom right side of the set, then at same time hold the power on button on the remote. Message should come on saying upgrading.

Too many people are going into the service menu and messing with wrong things, this will invalidate your warranty.

Buzz_Fuzz wijzigde dit bericht 23-05-2008 21:51 (49%)

quote:
vanb75 schreef op zondag 20 april 2008 @ 07:56:
Ik heb dus sinds gisteren de LE46A552 staan, en dit is echt een machtig toestel.
Kan hem niet vergelijken met een 6 reeks aangezien die hier nog niet te krijgen zijn,
had eerst een "nieuwe" LE46N87 , maar toen ik bij thuiskomst in het Service Menu
ging piepen om zeker te zijn bleek dat hij 1780 uren achter de rug had.
Na dit te melden kon ik direct wisselen, de 5 was net binnen, en heb daar dan maar voor gekozen
maar wat een verschil met de n87!
Is dat verschil zo groot? Ik zit enorm te twijfelen tussen de m70 serie, de nieuwe a serie (maar dan wel hdready a4) of bv een R80. Allemaal op 37 inch. Waarbij krijg ik de beste beeldkwaliteit?
Ik heb ook maar eens een TV besteld en verwacht hem aanstaande donderdag in huis.

Mijn keus was gevallen op de Samsung LE40N87.

Ik had bij de winkel een keuze uit de 32" of de 40" variant maar het prijsverschil was maar 76 euro en ja dan is de keus snel gemaakt.

Maar kan iemand mij vertellen hoe de beeldkwaliteit is met normale UPC kabel tv? Alle andere bronnen ben ik niet heel huiverig voor gezien mijn X360 en Dvd speler beiden via Component lopen. En de DVD input via scart heb ik in de winkel gezien op een korte afstand en dat zag er werkelijk al subliem uit.

Ik hoor allerlei verhalen over het upscalen en dergelijke dat dat zeer zichtbaar zou zijn met normale tv. En zijn er toevallig nog issues met deze tv zoals clouding of banding?

Ik ga ongeveer 3 tot 3,5 meter er vanaf zitten en ik ga hem aan de muur hangen.

Reg. datum: 18 november 2006

Ik ben na iets van 3 weken bezig aan het kijken voor een nieuwe TV. Ik heb echt zo veel recviews etc gelezen. Ik kan maar geen keuzen maken tussen deze 3:

a) Sony KDL-40W4000

b) Sony KDL-40V4000

c) Samsung LE40F86BD

Ik kom er gewoon echt niet uit! Kan iemand me een beeeetje helpen een richting in te duwen?

Ik heb de LE40F86BD toevallig gisteren werkend gezien en wat is dat een prachtige tv. Ik vond hem er gigantisch uitspringen, in een winkel vol lcd's had deze imho de beste beeldkwaliteit. Maarja, in een winkel is het lastig vergelijken (de ironie).
quote:
SpoekGTi schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 10:57:
Ik heb ook maar eens een TV besteld en verwacht hem aanstaande donderdag in huis.

Mijn keus was gevallen op de Samsung LE40N87.

Ik had bij de winkel een keuze uit de 32" of de 40" variant maar het prijsverschil was maar 76 euro en ja dan is de keus snel gemaakt.

Maar kan iemand mij vertellen hoe de beeldkwaliteit is met normale UPC kabel tv? Alle andere bronnen ben ik niet heel huiverig voor gezien mijn X360 en Dvd speler beiden via Component lopen. En de DVD input via scart heb ik in de winkel gezien op een korte afstand en dat zag er werkelijk al subliem uit.

Ik hoor allerlei verhalen over het upscalen en dergelijke dat dat zeer zichtbaar zou zijn met normale tv. En zijn er toevallig nog issues met deze tv zoals clouding of banding?

Ik ga ongeveer 3 tot 3,5 meter er vanaf zitten en ik ga hem aan de muur hangen.
Ik heb nog nooit een mooi tv beeld gezien op een lcd tv, wel enigsinds acceptabel in het geval van digitenne. Dus verwacht er maar niet teveel van. Maar waar heb je tv voor nodig, ik hoorde dat de gouden kooi 2 kwam :{
Reg. datum: 02 februari 2008

Kan het kwaad als je in het service menu de instellingnen voor de zaptijd gaat aanpassen?

Vervalt de garantie omdat je in het service menu bent geweest?

Of kan het schadelijk zijn voor de tv als je het verandert. Het lijkt me niet, maar waarom zet Samsung deze snelheid dan zo tergend langzaam?

Bij mijn tv heb ik last van een soort gekraak als ik zap bij zapsnelheid 0. (Me speakers geven een enorm kraak geluid)

2 vraagjes over men LE-A557
- Is het mogelijk tijdens het zappen tussen externe bronnen de ongebruikte bronnen over te slaan?
Zéér storend als je tussen TV, DVD/HDD recorder op component en PS3 op HDMI wil zappen.
Het is geen kwestie van even rap 3x na elkaar op SOURCE duwen om naar Component te gaan; nee: *klik*wachten op Ext1, *klik*wachten op Ext2, enzovoort.
Ik ben zelfs nog van plan men dvd/hdd op HDMI te steken.
Dat wil zeggen: voorbij Ext1, Ext2, Component, PC en HDMI1 zappen. :s

- Wat doet de 24p eigenschap nu eigenlijk?
Als ik men PS3 voor Blurays op 1080/24p instel, dan toont met tv ook effectief "1920x1080@24Hz", echter als een wagen voorbij rijdt op een statisch beeld bijvoorbeeld, dan zie ik die elke seconde ofzo even "freezen".
Dat is die 3:2 pulldown of iets in die aard waarschijnlijk. Doet er niet toe.
De vraag is: als dat met die 24p niet is opgelost, wat is er dan wél opgelost met 24p ondersteuning? :)

quote:
Buzz_Fuzz schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 13:58:
- Is het mogelijk tijdens het zappen tussen externe bronnen de ongebruikte bronnen over te slaan?
Zéér storend als je tussen TV, DVD/HDD recorder op component en PS3 op HDMI wil zappen.
Het is geen kwestie van even rap 3x na elkaar op SOURCE duwen om naar Component te gaan; nee: *klik*wachten op Ext1, *klik*wachten op Ext2, enzovoort.

- Wat doet de 24p eigenschap nu eigenlijk?
Als ik men PS3 voor Blurays op 1080/24p instel, dan toont met tv ook effectief "1920x1080@24Hz", echter als een wagen voorbij rijdt op een statisch beeld bijvoorbeeld, dan zie ik die elke seconde ofzo even "freezen".
Dat is die 3:2 pulldown of iets in die aard waarschijnlijk. Doet er niet toe.
De vraag is: als dat met die 24p niet is opgelost, wat is er dan wél opgelost met 24p ondersteuning? :)
Over dat zappen denk ik dat het op deze manier kan:

Menu dan Source kiezen en gewoon kiezen welke Source je wilt, althans zo gaat het bij mij het snelst op de 225MW. Over dat zappen heb ik me ook een tijdje gestoord tot ik achter deze manier kwam, meer menuutjes maar duurt korter om te switchen.

Ik zag net een site, Goedkoopste.nu, met hele scherpe prijzen en ze hebben een echte winkel in Zaandam. Waarschijnlijk kan je daardoor gebruik maken van de Samsung cashback aktie, maar dat weet ik niet zeker. Zo ja, dan krijg je wel hele mooie prijzen.

40A656 na cashback 1177
46A656 na cashback 1339

Ken ze alleen niet, dus heeft iemand (goede of slechte) ervaringen met deze shop?

quote:
Buzz_Fuzz schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 13:58:
Het antwoord op jou vraag (en je bent bekend hier) is al meerdere malen voorbij gekomen in dit mooie (bijna al weer VOLLE) topic. Het is niet mogelijk de verschillende sourches over te slaan. Koop een harmony van bijvoorbeeld Logitech, of Harman/Kardon. Daar kan je dit wel doen, en maak hier dagelijks veel gebruik van -ook al heb ik NOG geen Samsung TV-.

R.I.P: in memoriam; http://yoeri.tweakblogs.net/blog/

quote:
Nico111 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 12:19:
Kan het kwaad als je in het service menu de instellingnen voor de zaptijd gaat aanpassen?

Vervalt de garantie omdat je in het service menu bent geweest?

Of kan het schadelijk zijn voor de tv als je het verandert. Het lijkt me niet, maar waarom zet Samsung deze snelheid dan zo tergend langzaam?
Ik denk dat Samsung dat niet voor niets gedaan heeft. Ze zullen het zeker niet gedaan hebben om consumenten te pesten, dus ik denk dat het een technische reden heeft.

Weet iemand al hoeveel input lag erop de 40a656 zit?
De 40W4000 heeft namelijk geen input lag en is daarmee als enige LCD (of watvoor TV dan ook) vergelijkbaar met CRT.

Trouwens wat een leipe review van tweakers op de 40a656. Volgens hun zijn de zwartwaardes niet goed en zelfs slechter dan de 37LZD85 terwijl HDTVTest zegt dat de zwartwaardes helemaal niet goed zijn op de Panansonic. De Samsung is vergelijkbaar of beter dan de 40W4000 die overigens net zo goed is als de 42PZ85 (ja Plasma).

Intel Pentium 4 3,06GHz 533MHz FSB | Asus P4C800 Deluxe | Corsair TWINX 1024MB DDR333 @ 2T 2T 2T 5T | Maxtor DiamondMax Plus 9 120GB 7200rpm 8MB cache U-ATA100 | Hercules Ati Radeon 9800 Pro 128MB DDR | Creative Sounblaster Audigy II ZS | Win XP Pro + SP1

quote:
Daryll84 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 15:37:
Ik zag net een site, Goedkoopste.nu, met hele scherpe prijzen en ze hebben een echte winkel in Zaandam. Waarschijnlijk kan je daardoor gebruik maken van de Samsung cashback aktie, maar dat weet ik niet zeker. Zo ja, dan krijg je wel hele mooie prijzen.

40A656 na cashback 1177
46A656 na cashback 1339

Ken ze alleen niet, dus heeft iemand (goede of slechte) ervaringen met deze shop?
Misschien even bellen of ze deelnemen aan de cash-back actie van samsung?

[ HP Pavillion dv9595 ed] [Intel Core 2 Duo T7300] [2x1024mb] [2x160gb HD] [Geforce 8600m GS]

quote:
Daryll84 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 15:37:

40A656 na cashback 1177
46A656 na cashback 1339

Heb daar ook mijn Samsung 37M87 gehaald. Wat gerommel over prijs in eerste instantie (Ze hadden namelijk op hun site een verschil van meer dan 150 euro vergeleken met de goedkoopste aanbieder op kieskeurig maar dit bleek een fout te zijn). Je kan inderdaad zeggen dat ze een winkel hebben maar eigenlijk is het een kleine kamer met een afhaalbalie. Denk niet dat het onder samsung cashback valt, het beste kan je samsung en goedkoopste.nu bellen/mailen dan weet je het zeker.

In verband met mijn afwezigheid vanavond en morgen ochtend (lees: vriendin) heb ik topic 11 alvast geopend!

[LCD TV] Samsung LCD TV`s (alle series) Deel 11

W.Wezz wijzigde dit bericht 24-05-2008 17:47 (25%)

R.I.P: in memoriam; http://yoeri.tweakblogs.net/blog/

Het is weer Zomer!
Reg. datum: 02 augustus 2002

Ik zit op dit moment te kijken voor een goedkoop LCD TV dat niet al te groot is. Geluid maakt mij niet uit omdat hij op mijn versterker aangesloten wordt. Het enige wat ik als eis heb is dat de kleuren een beetje redelijk natuurgetrouw maar toch levendig zijn, het beeld nauwelijks of geen ghosting vertoond met snelle films e.d.

Qua prijs leek mij de Samsung LE 32 R81 wel wat, maar weet niet of deze voldoet aan mijn paar kleine eisen ;) ?

quote:
W.Wezz schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 16:28:
[...] (en je bent bekend hier)
Wat bedoel je hiermee? :)

En enig antwoord hier op? :)
quote:
[...]dan zie ik die elke seconde ofzo even "freezen". Dat is die 3:2 pulldown of iets in die aard waarschijnlijk. Doet er niet toe.
De vraag is: als dat met die 24p niet is opgelost, wat is er dan wél opgelost met 24p ondersteuning?

Ik heb een vraag over die DVB tuners in de schermen..
Kan ik hiermee gewoon een abbo afsluiten bij UPC of iets dergelijks en dan het kaartje in de tv stoppen en zo digitale tv kijken?

Of kan dit niet door de encryptie die op de niet publieke zenders zitten? Want hier had ik al wel wat over gelezen, maar kwam beetje onduidelijk over.
In Search Of Sunrise

quote:
Nico111 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 14:39:- welke streepjes code u moet hebben weet ik niet :? Deze vraag heb ik al heel vaak gehad, maar weet het nog steeds niet 8)7
- heeft u hem niet bij een winkel gekocht dan geld de actie niet. Van de actie tussen Samsung en TNT heb ik nog nooit gehoord.
EDIT
Ik moest gewoon het witte etiket uitsnijden uit de doos en die opsturen. En de factuur nemen die op de doos was geplakt.
Ik heb ook gebruik gemaakt van de TNT - Samsung actie en er prijkt hier nu een gloednieuwe LE40A656 voor een prikkie! _/-\o_

Je moet dus een kopie van de factuur opsturen, maar ook de Samsung sticker die op de doos zit. Die sticker zit muur, echt MUURvast... en dus heeft m'n ma hem er met een strijkbout af moeten futselen. 8)7 Maar het is gelukt. :)

Edit: Ik zie nu dat er reeds een deel 11 is, excuus hoor :)

Barca wijzigde dit bericht 25-05-2008 01:58 (3%)

<nescafe> je kunt ook je webcam voor de tv zetten en via msn tv kijken

Ik heb de samsung LE-40A552 besteld. Hij was helaas niet op voorraad, moet helaas wachten tot woensdag (wat gaat de tijd langzaam). Heeft iemand deze tv ook? en wat zijn de ervaringen van dit toestel. Ik hoor of zie bijna niks op dit forum over dit type....

Dit is mijn nieuwe aanwist van de 5 serie..... _/-\o_

http://www.samsung.com/nl...p;model_cd=LE40A552P3RXXC

Work Smart - Not Hard

quote:
VinnieTerranova schreef op zondag 25 mei 2008 @ 15:23:
Ik heb de samsung LE-40A552 besteld. Hij was helaas niet op voorraad, moet helaas wachten tot woensdag (wat gaat de tijd langzaam). Heeft iemand deze tv ook? en wat zijn de ervaringen van dit toestel. Ik hoor of zie bijna niks op dit forum over dit type....

Dit is mijn nieuwe aanwist van de 5 serie..... _/-\o_

http://www.samsung.com/nl...p;model_cd=LE40A552P3RXXC
Ik heb het nu een tijdje en vind het super :) review een paar pagina's terug na te lezen..

.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.

quote:
Dagi schreef op zondag 25 mei 2008 @ 20:59:
[...]

Ik heb het nu een tijdje en vind het super :) review een paar pagina's terug na te lezen..
\

Op welke pagina dagi? ik kan het zo snel niet vinden! vol verwachting klopt ons hart

Acties: [view]

Door: voodooless Moderator AUD/VID

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws