Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
waztone schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 17:57:
Beste tweakers,

ik blijf toch nog met een vraagje zitten.
Ik ben de trotse eigenaar van een Samsung LE32R81B. Met volle tevredenheid zit deze met een HDMi/DVI kabel aangesloten van de HDMi2 aansluiting naar de DVI poort van mijn VGA kaart.
Echter als ik een audio kabel (tulp-jack) aansluit op mijn geluidskaart en op de audio poorten van deze HDMi2 aansluiting krijg ik maar geen geluid.
Als ik m'n laptop aansluit op de VGA en dan een kabeltje jack-jack gebruik op de aansluiting naast de VGA heb ik wel gewoon geluid. Het gaat dus puur om het geluid van m'n PC die op de HDMi2 aansluiting zit.
Iemand anders hetzelfde probleem? Is dit soms een firmware verhaal?
Moet niets uitmaken, weet je zeker dat je computer wel output geeft? Of wellicht is de kabel gebroken? Steek eens oordopjes in je computer output, dan kun je ff checken of er wel geluid uit komt.

Of steek je niet per ongeluk de HDMI kabel in de HDMI-1, want alleen de HDMI-2 kan een gescheiden audio input weergeven.

Het moet namelijk gewoon kunnen, dus je doet "iets" fout. Pak anders ff de handleiding erbij. 8)
Reg. datum: 01 september 2007

quote:
lazrambo schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 18:44:
Welke zouden jullie nemen, het gaat hier NIET om een internetshop maar bij de MM.

LE32A656 voor 1050 euro

of de

LE32A552 voor 850 euro
Buiten het nut van een winkel met pricematching met internetshops (BCC), bij vergelijking van de 656 en de 552 gaf de 656 zichtbaar mooier beeld. Ik denk door een contrastratio van 50000:1 tov 30000:1.

Bij de 32" is de contrastratio voor beiden geloof ik 15000:1, dus geen verschil. Moet ik nog naast elkaar zien.

Ik denk dat ik voor de LE40A656 ga. E1341 bij BCC, zodra die webwinkel volgens kieskeurig dit toestel op voorraad heeft.

Reg. datum: 23 november 2002

Officieel Samsung document 6-serie!
De Samsung website is nog niet online maar ik heb een exemplaar van de 6 serie specshead kunnen bemachtigen en ingescand voor jullie! DOWNLOAD HIER

de enige echte
Reg. datum: 26 november 2001

quote:
-elw00d schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 21:12:
[...]

Moet niets uitmaken, weet je zeker dat je computer wel output geeft? Of wellicht is de kabel gebroken? Steek eens oordopjes in je computer output, dan kun je ff checken of er wel geluid uit komt.

Of steek je niet per ongeluk de HDMI kabel in de HDMI-1, want alleen de HDMI-2 kan een gescheiden audio input weergeven.

Het moet namelijk gewoon kunnen, dus je doet "iets" fout. Pak anders ff de handleiding erbij. 8)
Dat zou je inderdaad denken jah, maar m'n pc geeft toch echt output. Speakers erop aansluiten en knallen maar! Ik heb het voor de zekerheid met nog twee andere kabels getest. De kabel ook getest om m'n pc op wat anders aan te sluiten, geen probleem. HDMI kabel zit echt in HDMI 2. Handleiding van voor naar achteren in alle talen bekeken, maar hij doet het gewoon echt niet. Zou het gewoon een defect zijn?

O ja, als ik het volume van m'n TV harder zet, hoor ik wel een heel klein tikje per keer.

waztone wijzigde dit bericht 18-04-2008 22:43 (4%)
Reden: extra info

All is fair in God of War

quote:
waztone schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 22:30:
[...]

Dat zou je inderdaad denken jah, maar m'n pc geeft toch echt output. Speakers erop aansluiten en knallen maar! Ik heb het voor de zekerheid met nog twee andere kabels getest. De kabel ook getest om m'n pc op wat anders aan te sluiten, geen probleem. HDMI kabel zit echt in HDMI 2. Handleiding van voor naar achteren in alle talen bekeken, maar hij doet het gewoon echt niet. Zou het gewoon een defect zijn?

O ja, als ik het volume van m'n TV harder zet, hoor ik wel een heel klein tikje per keer.
Ik heb toenet ff de handleiding van je TV gedownload en op deze manier zou het gewoon moeten werken (de bovenste HDMI poort, icm de tulp aansluiting die ernaast zit), dus ik zou even Samsung bellen en een monteur langs laten komen, want dan is er iets niet goed. :)
Vista x64 \o\

Heb de 46a656 zien draaien vandaag met een Swat blu-raytje, erg matige TV. Veel lopen spelen met de instellingen en de 46m86 leek zelfs beter..

Opteron 185 @ 2.9GHZ, 3GB PC3200, Point of View 8800GTS, DFi NF4 ultra-d, Fujitsu MAU 15.000 rpm 36gb scsi, 2x Seagate cheetah x15 15k rpm 36 gb, Maxtor dmax 10 200gb , Fortron Source 700w , DiNovo Laser, Auzentech X-fi Prelude 7.1 @ Z5500 digi

:S bij de its sprong de 656 er juist uit!

Waarschijnlijk component aangesloten. Even vragen of het een directe BRD is met aangepaste tv settings doet wonderen.

check it out it is flawless

quote:
Bever! schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 02:10:
Heb de 46a656 zien draaien vandaag met een Swat blu-raytje, erg matige TV. Veel lopen spelen met de instellingen en de 46m86 leek zelfs beter..
De A656 is vaak nog ingesteld op de instellingen van de fabriek. Als je de instellingen tweaked krijg je wel mooier beeld.

Hallo iedereen,

Ik heb de diverse fora lang gevolgd en deze in het bijzonder en heb uiteindelijk gisteren F40 opgehaald. Super tv maar ik heb een mega-probleem. Er is een constante harde ruis met knetterende geluiden tussen door. Het daadwerkelijke geluid komt maar zeer zacht door en is van zeer marginale kwaliteit. Omdat ik vreesde dat de speakers vanuit de fabriek a kaduuk waren heb ik een externe geluidsset er op aangesloten. Dan is het geluid goed, maar het ruizen en knetteren blijft bestaan. Ik ben dit probleem, volgens mij, niet eerder tegengekomen. Heb ik iets over het hoofd gezien of heb ik pech en een defecte set? Graag jullie hulp. Alvast dank.

Reg. datum: 01 september 2007

quote:
Bever! schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 02:10:
Hmm. Bij de Mediamarkt Rotterdam zag de 40" variant er juist fenomenaal uit, en bij de BCC in Delft wat flets. (geen idee wat voor inputs) Dat fletse heb ik met geklooi met instellingen wel weg kunnen krijgen. Wat vond jij er matig aan?

Pluk een roos.

Ik had een vraag over de LE20S51B.

Deze lcd krijg ik binnekort en ik dacht ineens dat ik hem ( via de vga ) op mijn videokaart kan aansluiten. Dan zou ik gewoon tv kunnen kijken via mijn tv kaart en ook een dvdje afspelen, of eventueel een spel spelen _/-\o_.
Toen ik even naar de specs keek zag ik dat de resolutie 640x480 pixels is. Is dat niet een beetje weinig als je een spel wilt spelen? En volgens mij kan me videokaart ( nvidia 7900 gs ) geneens zo kleine resolutie weergeven.

Zou het dus heel blokkerig worden als ik hier een spel op zou spelen?

Reg. datum: 02 februari 2008

quote:
Matsetst schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 15:23:

Deze lcd krijg ik binnekort en ik dacht ineens dat ik hem ( via de vga ) op mijn videokaart kan aansluiten. Dan zou ik gewoon tv kunnen kijken via mijn tv kaart en ook een dvdje afspelen, of eventueel een spel spelen _/-\o_.
Toen ik even naar de specs keek zag ik dat de resolutie 640x480 pixels is. Is dat niet een beetje weinig als je een spel wilt spelen? En volgens mij kan me videokaart ( nvidia 7900 gs ) geneens zo kleine resolutie weergeven.

Je bestelt hem al voor dat je naar de specs hebt gekeken :?

Pluk een roos.

quote:
Nico111 schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 15:31:
[...]

Je bestelt hem al voor dat je naar de specs hebt gekeken :?
Krijg hem ;)

Matsetst wijzigde dit bericht 19-04-2008 15:41 (30%)

Weet iemand als MM Roermond ook al de LE40 of 46A656 heeft hangen?
Heeft de LE40F86 1080p met 24p ondersteuning?

P5B Deluxe--E6600--KHX6400 2GB--EVGA 8800GTX--SG Barracuda 320 x2--TT Armor + Icage--CM Real Power 550--G15+MX518+T7900--Samsung Syncmaster 226BW

Tjongejonge wat een domper vandaag zeg.

Ik ben wederom mijn rondje door Eindhoven langs gegaan en heb vandaag de 4, 5 en 6 series kunnen bewonderen op diverse plaatsen. Zelf was ik geïnteresseerd in de A552 of A656. Totdat ik ze in actie zag!

Toevallig heb ik gisteren m'n budget Toshiba 37C3502P binnen gekregen, en believe it or not, het beeld van deze el-cheapo TV vond ik vele malen beter dan van de A552. In de MediaMarkt stonden de 32 en 40 inch varianten aangesloten op een BR-speler, aangesloten via HDMI, en het beeld stotterde en haperde aan alle kanten terwijl de LE32M86 erboven een supervloeiend beeld weergaf van exact dezelfde bron!

de A552 gaat het dus zeker niet worden, en ik moet zeggen dat de A656 er voor mij ook niet uitsprong. Mijn interesse is in ieder geval weerlegd naar de wat duurdere en grotere Toshiba modellen. Vooral de Faroudja scaler doet erg veel goeds voor TV-signaal (Digitenne) en een Wii.

Anonymous: "Plasma or TFT... Thát is the question!"

Ik weet niet of dit al gepost is, maar vanaf 10 mei begint samsung met een Cashback actie op de 40, 46 en 52" tv's van ze. Volgens mij op de F86, A5 en A6 serie.

Veni, vidi, vaginalis! | Ik kwam, Ik zag, en het was kut!

quote:
Matsetst schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 15:23:

Dat klopt ja, dat die resolutie zo laag is. Aan dat ding heb je dus niet zoveel, het is zelfs geen breedbeeld!
Ik weet niet waarom en van wie je m krijgt, maar misschien kan je beter n iets duurdere breedbeeld hdready nemen?
Deze is maar ietsjes duurder, maar dan heb je wel n hdready breedbeeld
http://www.kieskeurig.nl/...B4CCCC12572A4004DA3F9.htm

Zo te zien is die 20 inch ook ruim ¤300 en deze 23 inch is ruim ¤400. Die 20 inch heeft ook geen vga ingang voor je pc, alleen component, hdmi en scart.

quote:
--MeAngry-- schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 20:42:

Ik ben wederom mijn rondje door Eindhoven langs gegaan en heb vandaag de 4, 5 en 6 series kunnen bewonderen op diverse plaatsen. Zelf was ik geïnteresseerd in de A552 of A656. Totdat ik ze in actie zag!

Toevallig heb ik gisteren m'n budget Toshiba 37C3502P binnen gekregen, en believe it or not, het beeld van deze el-cheapo TV vond ik vele malen beter dan van de A552. In de MediaMarkt stonden de 32 en 40 inch varianten aangesloten op een BR-speler, aangesloten via HDMI, en het beeld stotterde en haperde aan alle kanten terwijl de LE32M86 erboven een supervloeiend beeld weergaf van exact dezelfde bron!

de A552 gaat het dus zeker niet worden, en ik moet zeggen dat de A656 er voor mij ook niet uitsprong. Mijn interesse is in ieder geval weerlegd naar de wat duurdere en grotere Toshiba modellen. Vooral de Faroudja scaler doet erg veel goeds voor TV-signaal (Digitenne) en een Wii.
De toshiba van 1dayfly? ;)

Ik heb ze natuurlijk nog niet zien spelen, maar een tv die stottert en hapert bij weergave van n Blu-ray met hdmi dat kan gewoon niet. Ik bedoel: dan moet er iets mis zijn met die amateurs die dat ding hebben aangesloten.
Als je nog ergens gaat kijken en vergelijken, vraag dan ff of ze de Blu-ray op de tv zelf willen aansluiten voor je.

Money Is No Issue

quote:
360FlorisWii schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 19:06:
Heeft de LE40F86 1080p met 24p ondersteuning?
Jep

In love met mijn 40d b-stock + 24-105mm L f4

Ne Mutlu Türküm Diyene

quote:
Tekielja schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 20:59:
Ik weet niet of dit al gepost is, maar vanaf 10 mei begint samsung met een Cashback actie op de 40, 46 en 52" tv's van ze. Volgens mij op de F86, A5 en A6 serie.
Heb je meer info hierover? Ik wil de LE46A656 bestellen, zou ik beter af zijn als ik tot 10mei wacht of zou het met terugwerkende kracht werken? :D
Philips heeft ook een cashback actie, maar die geld niet voor internetshops, hopen dat het bij deze wel zo is dan.

AMD XP 2800+ | 512MB DDR | 120GB 7200 RPM | MSI MS-6590 | GF4 Ti4200 128MB DDR+TV-out+DVI | Audigy Player | Logitech Z-640 |

Reg. datum: 20 april 2008

Ik heb dus sinds gisteren de LE46A552 staan, en dit is echt een machtig toestel.
Kan hem niet vergelijken met een 6 reeks aangezien die hier nog niet te krijgen zijn,
had eerst een "nieuwe" LE46N87 , maar toen ik bij thuiskomst in het Service Menu
ging piepen om zeker te zijn bleek dat hij 1780 uren achter de rug had.
Na dit te melden kon ik direct wisselen, de 5 was net binnen, en heb daar dan maar voor gekozen
maar wat een verschil met de n87!

quote:
Dinamitci schreef op zondag 20 april 2008 @ 00:14:
[...]

Heb je meer info hierover? Ik wil de LE46A656 bestellen, zou ik beter af zijn als ik tot 10mei wacht of zou het met terugwerkende kracht werken? :D
Philips heeft ook een cashback actie, maar die geld niet voor internetshops, hopen dat het bij deze wel zo is dan.
Dat is ook een beetje van twee walletjes eten, die cashback is voor die enkeling die hem niet op internet besteld. Met die philips cashback was je voor een beetje TV netto nog steeds een paar honderd euro meer kwijt in de winkel :O

Blog || Probeer eens een echte db, probeer eens PostgreSQL!
Klik hier voor ultieme ranzigheid! - PSN : Kettrick

Reg. datum: 02 februari 2008

quote:
--MeAngry-- schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 20:42:

Ik geloof ook dat er iets niet goed is gegaan. Heb ze zien spelen bij de MM alleen een maat groter en ik vond het beeld prachtig en stotteren en haperen heb ik echt niet gezien.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws