Hoofdcategorieën
Topicacties

[LCD TV] Samsung LCD TV`s (alle series) Deel 10

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 36 37 38 39 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 29 augustus 2005

quote:
360FlorisWii schreef op zondag 13 april 2008 @ 19:18:
Ok, bedankt! Als ik hem heb ga ik even VGA en Component vergelijker, ben benieuwd wat de beste kwaliteit geeft ;)
koop toch eens gewoon een xbox met hdmi joh, ben je overal vanaf. Wel jammer dat die lutsers van MS dat vanaf het begin niet hebben gedaan... kijk hoeveel mensen er nu mee zitten. Heb je een dikke tv kan je je console er niet voor de volle 100% in HD op aansluiten, jammer!

vL
Reg. datum: 26 mei 2004

edit

-elw00d wijzigde dit bericht 14-04-2008 21:02 (99%)

Reg. datum: 13 april 2008

Ik ga binnenkort een Samsung LCD kopen, alleen twijfel tussen de volgende 2 schermen:

''oudere'' LE32R81B met goede recensies, alleen DC 8000 ipv 10000 en 8ms response ipv 5?ms

net nieuwe LE32A450 met geen recensies, wel meer DC en lagere response.

Verder heeft het nieuwe model, wat ik van de Duitse Samsung site begrijp, nieuwere "Wide Color Enhancer 2" en DNI +. Van deze 2 dingen heb ik weinig verstand, en heb geen idee of het echt zichtbaar verschil zal zijn.

De LE32A450 is ongeveer 70 euro duurder...

Is dit het waard is mijn vraag? :?

Reg. datum: 02 februari 2008

Ik ben vandaag bij de MM in Rotterdam geweest en daar stond de LE-32A656 en LE52A552.
Ik vind het design van de 5 serie er mooi.
Het amber rode van de 6 was ik wat minder over te spreken. Ik kon het niet echt waarderen. Wat ik snel heb kunnen zien was het beeld erg mooi van beide schermen, maar heb niet zo lang kunnen kijken want mijn vriendin werd helemaal gek van de drukte.

quote:
Nico111 schreef op zondag 13 april 2008 @ 21:21:
Ik ben vandaag bij de MM in Rotterdam geweest en daar stond de LE-32A656 en LE52A552.
Ik vind het design van de 5 serie er mooi.
Het amber rode van de 6 was ik wat minder over te spreken. Ik kon het niet echt waarderen. Wat ik snel heb kunnen zien was het beeld erg mooi van beide schermen, maar heb niet zo lang kunnen kijken want mijn vriendin werd helemaal gek van de drukte.
Muha ik had precies t zelfde alleen ik mocht er helemaal niet in. Tering dat ze hem daar ook hadden... had em graag willen zien!!!!

Kan je straks met de nieuwe serie ook zelf de firmware updaten met de USB aansluiting??

@ MeAngry
Ik zou als ik jou was nog even wachten over een week zijn de nieuwe schermen al een stuk beter te vinden. Heb geduld ook al weet ik dat het heel moeilijk is 8)7

three chears for tiranny...
Reg. datum: 20 mei 2003

Ik overweeg mijn vakantiegeld te doneren aan een mooie samsung LE40A552, bij central point zag ik is de prijs al gezakt naar 1048 euro inc. btw.

Zodra ie er is laat ik het weten, echter dat wordt dan over een maandje!

Work Smart - Not Hard
Reg. datum: 13 juli 2006

quote:
loewie-643- schreef op maandag 14 april 2008 @ 11:26:
Ik overweeg mijn vakantiegeld te doneren aan een mooie samsung LE40A552, bij central point zag ik is de prijs al gezakt naar 1048 euro inc. btw.

Zodra ie er is laat ik het weten, echter dat wordt dan over een maandje!
Damn ik wilde dus de 40M86 gaan halen maar als ik zie dat je voor 50 euro meer de nieuwe lijn kunt halen met 5ms beeld, 4xhdmi en dubbel zo veel contrast 30000:1 overweeg ik toch nog een extra maand te wachten. Ik moet in ieder geval voordat de EK begint een nieuwe 40" Samsung hebben 8)

.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.

quote:
Dagi schreef op maandag 14 april 2008 @ 11:29:
[...]

Damn ik wilde dus de 40M86 gaan halen maar als ik zie dat je voor 50 euro meer de nieuwe lijn kunt halen met 5ms beeld, 4xhdmi en dubbel zo veel contrast 30000:1 overweeg ik toch nog een extra maand te wachten. Ik moet in ieder geval voordat de EK begint een nieuwe 40" Samsung hebben 8)
Tuurlijk wachten op de nieuwe serie, beginnen nu langzamerhand binnen te stromen.
En idd voor paar eurie meer heb je ook meer! :)

quote:
Dagi schreef op maandag 14 april 2008 @ 11:29:
[...]

En ze zien er ook weer wat mooier uit. De ombouw ziet er wat strakker en duurder uit

+1
Reg. datum: 22 juni 2001

Even mijn complimenten uiten over samsung service (Selectro) Groningen.

I.V.M het banding issue is de monteur vorige week vrijdag bij mij op bezoek geweest. Een software update heeft het probleem niet kunnen verhelpen. Daarom heeft hij mijn tv (LE40M87BDX) meegenomen voor onderzoek. Zojuist een telefoontje gekregen op mijn werk. De tv was weer klaar en hij wilde hem graag afleveren. Snel even een ritje naar huisgemaakt en 10 min na het telefoontje was hij idd bij mij aanwezig. Een snelle controle leverde de conclusie op dat het probleem is verholpen.

Wat heeft hij dan gedaan? De oplossing was een nieuw moederboard en een firmwareupdate (2013)

Vanavond nog een uitgebreide controle. Maar vooralsnog ziet het er zeer positief uit!.

Vanaf nu zal ik mij dan ook niet meer vertonen in dit topic. Simpelweg vanwege het feit dat de nieuwe serie snel wordt gelanceerd. Ik heb mijn tv dus net te vroeg gekocht. Om mijzelf niet steeds voor de kop te slaan, ga ik dit topic verwijderen uit mijn bookmarks! :p

... ... ...

Reg. datum: 24 januari 2003

Ik ben gisteren ook bij de ITs in the Mall in Rotterdam geweest. Ik vond het al zo druk, dit forum begint zo langzamerhand een goede reclame voor ze te worden :) . Ik vond de rode gloed van de LE40A656 toch wel te overheersend, maar het beeld van de 6 series leekt toch echt wel mooier dan de 5 series (LE52A552). Heeft iemand misschien al iets gehoord over een 6 series scherm zonder rode gloed?

De 5 series is geen 100 Hz en dat maakt de keuze moeilijk voor mij, ik zou toch het liefst wel 100 Hz hebben. Wat is jullie ervaring met 100 Hz? Helpt het echt bij bijvoorbeeld het kijken van voetbal?

PS. Na wat afdingen bij de ITS kon ik een LE40A552 voor 1113 euro meekrijgen. Toch maar niet gedaan, wil eerst weten of ik 100 Hz nodig heb of niet.

Reg. datum: 11 februari 2004

Bij de oude CRT's was er een groot verschil tussen 50Hz en 100Hz, 100Hz was duidelijk veel rustiger. Wat 100Hz LCD betreft heb ik daar alleen ervaring mee van in de winkel, en eerlijk gezegd zag ik niet zo heel veel verschil. Niet zo denderend als bij een CRT in ieder geval. Maar ik heb natuurlijk in de winkel veregeleken, niet thuis.

Reg. datum: 11 december 2006

Ok mijn LE40F86 komt over 1.5 weken binnen en ik was benieuwd of er iemand is, die ook deze lcd heeft en hem heeft laten calibreren. Ik zou nml graag de instellingen hiervan hebben zodat ik geen calibratie van 100-300 euro hoef te laten uitvoeren.

P5B Deluxe--E6600--KHX6400 2GB--EVGA 8800GTX--SG Barracuda 320 x2--TT Armor + Icage--CM Real Power 550--G15+MX518+T7900--Samsung Syncmaster 226BW

Money Is No Issue
Reg. datum: 24 januari 2004

quote:
mister_S schreef op maandag 14 april 2008 @ 15:06:
Bij de oude CRT's was er een groot verschil tussen 50Hz en 100Hz, 100Hz was duidelijk veel rustiger. Wat 100Hz LCD betreft heb ik daar alleen ervaring mee van in de winkel, en eerlijk gezegd zag ik niet zo heel veel verschil. Niet zo denderend als bij een CRT in ieder geval. Maar ik heb natuurlijk in de winkel veregeleken, niet thuis.
Vind 100hz erg veel verschil maken, alleen is dat niet altijd positief.
Mensen bewegen ineens wel heel vloeiend in het beeld (net die rubberen kerel uit Fantastic 4)

In love met mijn 40d b-stock + 24-105mm L f4

Reg. datum: 07 juli 2000

quote:
360FlorisWii schreef op maandag 14 april 2008 @ 16:18:
Ok mijn LE40F86 komt over 1.5 weken binnen en ik was benieuwd of er iemand is, die ook deze lcd heeft en hem heeft laten calibreren. Ik zou nml graag de instellingen hiervan hebben zodat ik geen calibratie van 100-300 euro hoef te laten uitvoeren.
De instellingen na calibratie zijn toch afhankelijk bruikbaar voor specifieke exemplaar waarop gecalibreerd werd?

Reg. datum: 29 augustus 2000

Mijn ouders hebben sinds kort de Samsung LE37M87B. Op zich naar mijn mening een prima televisie maar toch heb ik het idee dat de beeldkwaliteit van digitaal televisiesignaal wel stukken beter kan. Ze gebruiken nu een Samsung DCB-B270R digitale ontvanger (@home) die via scart is aangesloten. Het resultaat valt wat tegen en voetbal kijken is wel een zware tegenvaller. Het beel is onrustig, onscherp en publiek op tribune is niet meer dan een verzameling kleurige stippen.

Ik denk dat het puur aan de wijze van aansluiten ligt maar is het duidelijk te verbeteren zonder opnieuw te hoeven investeren?

Tralalalalalallalalalalalalallaalaaaaa

Reg. datum: 10 september 2007

ik zat zelf ook te twijfelen tussen de 5 en 6 serie, alleen toen ik een promo filmpje zag van een voetbal wedstrijd zei dat voor mij genoeg, veel bewegende mensen en veel vloeiender.
Aangezien het EK eraan komt, wil ik toch maar wel 100hz, tis maar waar je naar gaat kijken.
Normale films zag ik het ook niet echt. maarja.. ik neem gewoon het zekere voor het onzekere.

Had ik maar nix gezegt over de IT's in de mall, vond het nogal noobs namelijk daarzo.. dus ik wil er niet echt reclame voor maken :X

Zonet ook ff naar de Mediamarkt geweest in Rdam centrum, daar staan ze ook!! en ik was opzoek naar de LE46a656 en die stond daar dus!! naast de LE46F86 kon gelijk goed vergelijken, maar ik wil toch de nieuwe, ook het prijsverschil was "maar" 200 euro. Maar zowiezo ga ik em op internet kopen.

wacht alleen nog even tot meerdere webshops em op voorraad hebben, en dan sla ik mijn slag >:)

Let the Zen flow. Shit a leak!

Hoe veel kostte een LE46A656 bij die MM?
Was hij direct leverbaar?

Tijgert wijzigde dit bericht 14-04-2008 20:44 (25%)

Q6600, GA-X38T-DQ6, 2GB OCZ PL. DDR3, 8800GTS 512 Alpha Dog, 7.8TB, 24"Dell + G7 + G15, Specs

vL
Reg. datum: 26 mei 2004

quote:
Chiel schreef op maandag 14 april 2008 @ 18:56:
Mijn ouders hebben sinds kort de Samsung LE37M87B. Op zich naar mijn mening een prima televisie maar toch heb ik het idee dat de beeldkwaliteit van digitaal televisiesignaal wel stukken beter kan. Ze gebruiken nu een Samsung DCB-B270R digitale ontvanger (@home) die via scart is aangesloten. Het resultaat valt wat tegen en voetbal kijken is wel een zware tegenvaller. Het beel is onrustig, onscherp en publiek op tribune is niet meer dan een verzameling kleurige stippen.

Ik denk dat het puur aan de wijze van aansluiten ligt maar is het duidelijk te verbeteren zonder opnieuw te hoeven investeren?
Via Scart kan nog niet eens de helft aan beeldlijnen geleverd worden die de LE37M87B aankan, want het is een Full-HD televisie. Dus een groot deel van je klachten zijn daardoor te verklaren. De bron is eigenlijk te "slecht" voor het scherm, in de toekomst een digitale ontvanger via HDMI of component aan de TV hangen zal een stuk verbeteren.

Maar als je op een afstandje van het scherm zit, valt het toch wel aardig mee denk ik?
Reg. datum: 10 september 2007

quote:
Tijgert schreef op maandag 14 april 2008 @ 20:44:
Hoe veel kostte een LE46A656 bij die MM?
Was hij direct leverbaar?
Hij was 2199,- dat verschil vond ik dus net iets teveel, ik wacht nog wel even een week ofzo af, als me dat 300,- scheelt of iets.

of die direct leverbaar is weet ik niet, ik zou em voor die prijs zowiezo niet meenemen dus heb er niet naar gevraagd. 8)7

Reg. datum: 29 augustus 2000

quote:
-elw00d schreef op maandag 14 april 2008 @ 21:01:
[...]

Via Scart kan nog niet eens de helft aan beeldlijnen geleverd worden die de LE37M87B aankan, want het is een Full-HD televisie. Dus een groot deel van je klachten zijn daardoor te verklaren. De bron is eigenlijk te "slecht" voor het scherm, in de toekomst een digitale ontvanger via HDMI of component aan de TV hangen zal een stuk verbeteren.

Maar als je op een afstandje van het scherm zit, valt het toch wel aardig mee denk ik?
Zit op ongeveer 4 meter en het beeld is aanzienlijk slechter dan via digitale ontvanger op de oude 51cm philips tv ;(

Tralalalalalallalalalalalalallaalaaaaa

Reg. datum: 09 februari 2005

Heb net LE32M87 gekocht, 100Hz en ik zie waneer het beeld snel gaat blokkerig beeld en/of gohsting, als of het scherm het niet bij kan houden. Ik heb al een heel stuk gelezen in dit topic en kom van allerlei termen tegen. Het zou kunnen liggen aan niet ondersteunen van 24p of banding of judder maar ik weet niet eens precies wat het is. (heb er wel ff naar gezocht maar kom vaak op engelstalige sites terrecht wat me niet altijd even duidelijk is) Het maakt niet uit of ik via mn schotel kijk of naar een DVD het wazige beeld bij snelle acties zie ik telkens terug en ik vind het storend. Kan ik hier iets aan veranderen of kan ik beter een andere tv kiezen (bijvoorbeeld philips 32PFL7403D/12), ik mag hem namelijk nog ruilen.

Windowlicker!
Reg. datum: 09 april 2002

ik heb precies hetzelfde met mn LE40F86. Als ik dat 100HZ motion plus aan heb is het beeld ook blokkerig en ghosting. Inderdaad alsof het beeld het niet bij kan houden.
Nu heb ik dat 100Hz dus altijd uit staan en heb ik er geen last meer van, maar ik vind het wel jammer.

Is het eventueel op te lossen met een software update van de tv?

three chears for tiranny...
Reg. datum: 20 mei 2003

quote:
koffieboontje schreef op maandag 14 april 2008 @ 11:53:
[...]

Tuurlijk wachten op de nieuwe serie, beginnen nu langzamerhand binnen te stromen.
En idd voor paar eurie meer heb je ook meer! :)
Kijk dat wilde ik nou ook... ben al maanden aan het staren naar de prijs van de Samsung LE-40M87 BD op www.redcoon.nl en die heb ik zien zakken van 1200 euro naar waar die nu staat 934, en toen dacht ik: Ja dat is mooi, maar er hangt iets in de lucht... de A serie dus. Heb redcoon vanwege hun scherpe prijzen en combinatie sets ook maar even gemaild of hun een levertijd of datum "in assortiment" kunnen aangeven. Ook las ik een paar posts geleden dat de LxxA5xx serie geen 100 htz zou zijn. Kan iemand dat ontkrachten? Want als ik op de duitse samsung site kijk http://av.samsung.de/prod...1d-4e15-b2e7-1ca54e71c8e5 Zie ik wel movie-plus staan, en dat is toch weer 100htz of vergis ik me daarin? Dat was toch Samsung's naam voor 100 htz technologie?

loewie-643- wijzigde dit bericht 15-04-2008 09:47 (14%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 36 37 38 39 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: