FYI !!
Freeonline aangevraagd ongeveer 7 april , nu nog geen oplevering gehad zou na 5 dagen informatie krijgen wanneer er opgeleverd zou worden ( terug koppeling op 21 april ) tot op heden niks gehoord.
Geen rekening gehad en geen modem eigenlijk nog niks.
2 dagen later brief met voip account ( 23 April ) .
Zelf een modem gepakt en deze op mijn lijn geplaatst met eigen splitter, lijn wel getrokken in de hoofdverdeler bij kpn want ik heb line sync!
Speedtouch 716 erop en reggen die hap ( oude tiscali logo babyxl ) nu telfort netwerk.
Internet werkt prima paar keer storing gehad met hun dhcp server , je krijgt soms een ip uit het dialup netwerk en dat gaat niet werken en dan kan je niks meer , ook modem aan en uit maakt niks uit hij bleef keer op keer dat ip adres houden.
vandaar nieuw modem aangekoppeld een zyxel 660 en die kreeg weer een 84.xxx.xxx.xxx ip en das goed.
2x mail gestuurd met uitleg , 2 x keurig antwoord terug en redelijk snel antwoord.
Het antwoord is summier, freeonline geeft niet aan wat ze nou gedaan hebben.
Dus de conclusie het werkt bij mij omdat ik zelf zat adsl spullen heb ivm met mijn werk maar als je dat allemaal niet hebt, dan had je nu nog niks gehad zeg maar ...duurt wel ff dus voor dat je wat krijgt.
Ik meld me over een paar weken wel weer met meer ervaringen.
Modem 716
Lijn Pstn sharing
afstand 1050 meter vanaf kpn centrale
testjes gedaan met :
intrainen speedtouch rond de 17 mb
Intrianen met Zyxel 660p rond de 19 mb
intrainen met siemens SX-762 rond de 18mb
meerdere types geprobeerd de zyxel was het snelst!.
Pas op wisselen van modems gaat niet echt makkelijk het lijkt er op dat er macadres registratie is.
Suc 6 met jullie beslissing.