Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 07 maart 2007

quote:
thedude0 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 16:56:
[...]

heb anders nog nooit van ze gehoord
Klopt wel ,ik heb al jaren een account bij ze .Vroeger , voordat ze ADSL uitgevonden hadden in het durpie waar ik zit kon je met zo'n account via lokale nummers bij ze inbellen via een 56K modem, was wel leuk in die tijd dat 1601 nog gratis was , hele dag inbellen met modem voor 5 cent :)

blijft baggeren

quote:
Crusader schreef op maandag 07 april 2008 @ 19:23:
Voor een dubbeltje op de eerste rang heeft z'n prijs natuurlijk.
Over een maand of twee staat dit topic vol klachten :)
Nee met zo'n instelling gaan we er komen met deze provider. Wat mij betreft hebben ze betere voorwaarden dan zowel telfort en alice. Geen gelul met een fup waarbij van alles mogelijk is maar gewoon geen limiet. Vooral alice is op dat gebied echt tergend: Indien, in de opinie van Alice, een Eindgebruiker door excessief gebruik het netwerk te veel belast, behoudt Alice het recht om, na eerder een waarschuwing te hebben gestuurd, het abonnement te blokkeren.

Windows Vista: nutteloos en overbodig.
Officiële Telfort forum

quote:
tvdoc schreef op woensdag 09 april 2008 @ 17:07:
[...]

Klopt wel ,ik heb al jaren een account bij ze .Vroeger , voordat ze ADSL uitgevonden hadden in het durpie waar ik zit kon je met zo'n account via lokale nummers bij ze inbellen via een 56K modem, was wel leuk in die tijd dat 1601 nog gratis was , hele dag inbellen met modem voor 5 cent :)
Haha ik ook. En een 10Mb website waar je met FTP bij kon ook als je niet ingebeld was. En je kon geloof ik "credits" verdienen als je een mening postte in het forum van hun. Daar stond dus echt een ongelooflijke hoop onzin.

Wortelstok wijzigde dit bericht 09-04-2008 17:41 (12%)

quote:
thedude0 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 17:31:
[...]

Nee met zo'n instelling gaan we er komen met deze provider. Wat mij betreft hebben ze betere voorwaarden dan zowel telfort en alice. Geen gelul met een fup waarbij van alles mogelijk is maar gewoon geen limiet. Vooral alice is op dat gebied echt tergend: Indien, in de opinie van Alice, een Eindgebruiker door excessief gebruik het netwerk te veel belast, behoudt Alice het recht om, na eerder een waarschuwing te hebben gestuurd, het abonnement te blokkeren.
De voorwaarden kunnen dan wel beter zijn, maar ís die provider ook daadwerkelijk beter in de praktijk? Hoe vaak gebeurt het wel niet dat er lieden lopen te klagen over hun provider, wijzend naar hun voorwaarden waar de provider zelf niet eens aan voldoet?
Nee dank je, puur op theoretische dingetjes ga ik geen abonnement nemen bij een provider. Ik wil ook wat praktijkervaringen zien voordat ik een besluit zou nemen.

98% of the population is asleep. The other 2% are staring around in complete amazement, abject terror, or both

quote:
Crusader schreef op woensdag 09 april 2008 @ 19:49:
[...]

De voorwaarden kunnen dan wel beter zijn, maar ís die provider ook daadwerkelijk beter in de praktijk? Hoe vaak gebeurt het wel niet dat er lieden lopen te klagen over hun provider, wijzend naar hun voorwaarden waar de provider zelf niet eens aan voldoet?
Nee dank je, puur op theoretische dingetjes ga ik geen abonnement nemen bij een provider. Ik wil ook wat praktijkervaringen zien voordat ik een besluit zou nemen.
Dat maakt geen sambal uit dude, want in praktijk zitten ze allemaal op het BBNed netwerk. Dus ik dacht, als die blonde Russische doos zo goed uitziet moet het wel flex zitten......maar ik denk inderdaad dat je dus als 2deranggebruiker op het BBNed netwerk wordt aangesloten. Dus over linesharing gesproken.....

Die 13,95 bekt lekker net als die Russische blonde die ze hebben gestrikt om te poseren. We zullen het zo moeten interpreteren: alles wat ze hebben uitgespaard aan een echte fotomodel en acteur, krijg je terug als korting!

Oh jeetje mina...ik krijg elektronisch telepathische prikkels…...straks krijgen we Adje als acteur te zien die op een step bij willekeurige mens binnen stapt om te mogen bellen omdat zijn stepband lek is. En deze commercial is alleen via Freeonline website te bezichtigen :X

Waar is de "any"-key

Ze zijn opzich wel de goedkoopste op dit moment.

FreeOnline:
13,95 per maand voor 24Mbit/1Mbit incl VoIP (niet onbeperkt bellen)
10,00 per maand voor het niet hebben van een KPN Lijn (BelBudget kost 10,65 en gebruik je toch niet als je VoIP hebt)
Kom je op een totaal van 23,95 per maand + bijkomende gesprekskosten.

Telfort:
29,90 per maand voor 20Mbit/1Mbit incl VoIP (onbeperkt naar alle vaste en VoIP nummers).
Geen 10 euro per maand extra voor het niet hebben van KPN lijn.
Totaal 29,90 of 19,95 zonder VoIP.

Alice:
Zelfde verhaal als Telfort maar dan is het zonder VoIP 5 cent goedkoper voor 19,90.

Als je niet meer dan 6,95 belt aan gesprekskosten kom je bij FreeOnline het goedkoopste uit. Maar de kwaliteit en service van de provider?

Bij Alice en FreeOnline heb je geen vast contract en bij Telfort is het minimaal 1 jaar.

The Conman wijzigde dit bericht 18-04-2008 16:12 (5%)

Core 2 Duo E8400 @ 4.0 GHz, Asus P5K-E/WiFi-AP, Corsair TWIN2X2048-6400C4DHX, Asus GeForce 7300GT 256MB, Zalman ZM460-APS, Zalman CNPS9700-CU LED, 2x 320GB & 3x 250GB & 2x 500GB Samsung SATA-II

quote:
The Conman schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 16:11:
Bij Alice en FreeOnline heb je geen vast contract en bij Telfort is het minimaal 1 jaar.
Hier klopt natuurlijk geen jota van, want je betaald degelijk wel een vast bedrag per maand alleen dan vooraf. Want jij vergeet namelijk dat je bij Alice 5,75 Euro x 12 = 69 Euro vooraf handje bankje betaald.

Dus ik weet niet of jij verder hebt gekeken dan je neus langs is dude, maar er wordt degelijk over een linesharing gesproken zonder een vast IP adres. Of die FOL echt zo free is, weet ik nu al dat het niet het geval is. Heb een nare bij smaak van heel dit gebeuren.

Reg. datum: 23 november 2003

quote:
versatel_speed schreef op donderdag 17 april 2008 @ 23:51:
[...]

Dat maakt geen sambal uit dude, want in praktijk zitten ze allemaal op het BBNed netwerk. Dus ik dacht, als die blonde Russische doos zo goed uitziet moet het wel flex zitten......maar ik denk inderdaad dat je dus als 2deranggebruiker op het BBNed netwerk wordt aangesloten. Dus over linesharing gesproken.....
Wat een berg onzin. Cambrium levert geen nieuwe lijnen meer via BBNed. en wat heeft linesharing hier van doen :?

quote:
Yapser schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 17:12:
[...]

Wat een berg onzin. Cambrium levert geen nieuwe lijnen meer via BBNed. en wat heeft linesharing hier van doen :?
Dude dan over het Tiscali Wholesales netwerk dan want ik wist niet dat ze niet meer BBNed aanboden >:) Maakt ook al geen drol uit, want dan wordt je automatisch als 2deranggebruiker naast de Telfort klanten gesmeerd. Dus blijf maar lekker zitten waar je nu zit zou, is veel verstandiger!

Linesharing dude? Kijk a.u.b. bij FAQ bij FON, dan weetje hopelijk meer!

quote:
versatel_speed schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 18:26:
[...]

Dude dan over het Tiscali Wholesales netwerk dan want ik wist niet dat ze niet meer BBNed aanboden >:) Maakt ook al geen drol uit, want dan wordt je automatisch als 2deranggebruiker naast de Telfort klanten gesmeerd. Dus blijf maar lekker zitten waar je nu zit zou, is veel verstandiger!
Waarom zou dat in hemelsnaam? TweakDSL klanten zijn dus ook ' 2deranggebruikers' omdat ze niet onder Telfort vallen? Slaat werkelijk nergens op, FON klanten hebben minstens net zo'n degelijke lijn.
quote:
Linesharing dude? Kijk a.u.b. bij FAQ bij FON, dan weetje hopelijk meer!
Wat is je punt? Elke provider levert DSL op basis van linesharing. Mocht je geen KPN abbo hebben, dok je een tientje meer...

Reg. datum: 19 december 2004

quote:
Yapser schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 18:34:Wat is je punt? Elke provider levert DSL op basis van linesharing. Mocht je geen KPN abbo hebben, dok je een tientje meer...
Doh. Dan heet het geen linesharing meer.

Ik zag bij FOL bij het bestellen opeens dit:

nonrecurring/cancel Afsluitkosten ¤ 69.95 eenmalig

WTF ?!

Reg. datum: 14 augustus 2005

quote:
Als je niet meer dan 6,95 belt aan gesprekskosten kom je bij FreeOnline het goedkoopste uit. Maar de kwaliteit en service van de provider?
Je vergeet dat als je heel weinig belt je ook voor ¤10 per jaar een VOIP abo kunt nemen (ben even kwijt waar) waar je per seconde betaalt.

freeonline is dus alleen voordeliger als je tussen de ¤ 3,15 en ¤ 5,95 per maand aan belkosten maakt. In alle andere gevallen ben je bij telfort of alice goedkoper uit. (tenzij je om een of andere vage reden graag een vaste lijn wilt hebben naast je adsl en voip, dan is freeonline ook voordeliger)

edit> daar heb je de adder al: afsluitkosten!

Rrob wijzigde dit bericht 21-04-2008 12:59 (3%)

quote:
Rrob schreef op maandag 21 april 2008 @ 12:55:
[...]
daar heb je de adder al: afsluitkosten!
Inderdaad. Dan zijn we zelfs duurder uit bij Free Online, maar op de lange termijn wel goedkoper

1 jaar Alice: ¤29,95 per maand
1 jaar Free Online + Gratis onbeperkt bellen: ¤32,27 per maand
(13,95 ADSL + 10,00 KPN + 5,82 [Afsluitkosten¤69,95/12] + VoIP Buster 2,50 [¤2,50 per maand, onbeperkt bellen] )

2 jaar Alice: ¤29,95 per maand
2 jaar Free Online + Gratis Onbeperkt bellen: ¤28,10

quote:
juani schreef op maandag 21 april 2008 @ 22:04:
[...]

Inderdaad. Dan zijn we zelfs duurder uit bij Free Online, maar op de lange termijn wel goedkoper

1 jaar Alice: ¤29,95 per maand
1 jaar Free Online + Gratis onbeperkt bellen: ¤32,27 per maand
(13,95 ADSL + 10,00 KPN + 5,82 [Afsluitkosten¤69,95/12] + VoIP Buster 2,50 [¤2,50 per maand, onbeperkt bellen] )

2 jaar Alice: ¤29,95 per maand
2 jaar Free Online + Gratis Onbeperkt bellen: ¤28,10
Het is maar hoe je het bekijkt, want ik zie bij de voorwaarden van Alice:

artikel 23.1 lid c
c. is Alice gerechtigd Eindgebruiker redelijke beëindigingkosten in rekening te
brengen;

Verder is het modem van FreeOnline niet in bruikleen, maar wordt het eigendom. Terwijl het bij Alice wel in bruikleen is. Ook heeft Alice een Fair Use Policy qua dataverkeer, terwijl FreeOnline die niet heeft.
Ook zijn er bij Alice verzendkosten voor het modem van 9.90, terwijl die er niet zijn bij FreeOnline.

Ik heb besloten Free Online aan te vragen. Toen ik mijn aanvraag gisteren indiende, stonden de afsluitkosten er niet meer bij.

Het staat ook niet in de algemene voorwaarden. Zouden ze het afgeschaft hebben?

quote:
juani schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 10:55:
Ik heb besloten Free Online aan te vragen. Toen ik mijn aanvraag gisteren indiende, stonden de afsluitkosten er niet meer bij.

Het staat ook niet in de algemene voorwaarden. Zouden ze het afgeschaft hebben?
Kennelijk lezen ze hier mee!

bjck wijzigde dit bericht 15-05-2008 09:46 (30%)
Reden: SPAM

quote:
wanabo schreef op zondag 27 april 2008 @ 10:54:
[...]

Kennelijk lezen ze hier mee!
Ik had al een beetje gezocht, maar geen idee wie het model is. Iemand anders een idee?

bjck wijzigde dit bericht 15-05-2008 09:47 (44%)

waarom niet?

Welke overboeking zouden ze hebben? 1:40 of meer?

Boe!

Reg. datum: 07 maart 2007

ze hebben nu een aanbieding t/m 7 mei een wireless multi PC modem gratis i.p.v. de standaard single modem

quote:
sjakie334 schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 22:46:
Welke overboeking zouden ze hebben? 1:40 of meer?
Boeie?

Gewoon de standaard overboeking voor (consument) klanten die Tisc op haar netwerk heeft. Net zoals bij elke andere ISP dus. Niet dat je ooit wat van je overboeking hebt gemerkt, of gaat merken. Vroeger deed KPN het zelfs 1:75 afaik...

blijft baggeren

iemand al aangesloten zo een maand nadat ze gestart zijn met het aanbieden van adsl?

Windows Vista: nutteloos en overbodig.
Officiële Telfort forum

FYI !!

Freeonline aangevraagd ongeveer 7 april , nu nog geen oplevering gehad zou na 5 dagen informatie krijgen wanneer er opgeleverd zou worden ( terug koppeling op 21 april ) tot op heden niks gehoord.

Geen rekening gehad en geen modem eigenlijk nog niks.

2 dagen later brief met voip account ( 23 April ) .

Zelf een modem gepakt en deze op mijn lijn geplaatst met eigen splitter, lijn wel getrokken in de hoofdverdeler bij kpn want ik heb line sync!

Speedtouch 716 erop en reggen die hap ( oude tiscali logo babyxl ) nu telfort netwerk.
Internet werkt prima paar keer storing gehad met hun dhcp server , je krijgt soms een ip uit het dialup netwerk en dat gaat niet werken en dan kan je niks meer , ook modem aan en uit maakt niks uit hij bleef keer op keer dat ip adres houden.
vandaar nieuw modem aangekoppeld een zyxel 660 en die kreeg weer een 84.xxx.xxx.xxx ip en das goed.

2x mail gestuurd met uitleg , 2 x keurig antwoord terug en redelijk snel antwoord.

Het antwoord is summier, freeonline geeft niet aan wat ze nou gedaan hebben.

Dus de conclusie het werkt bij mij omdat ik zelf zat adsl spullen heb ivm met mijn werk maar als je dat allemaal niet hebt, dan had je nu nog niks gehad zeg maar ...duurt wel ff dus voor dat je wat krijgt.

Ik meld me over een paar weken wel weer met meer ervaringen.

Modem 716
Lijn Pstn sharing
afstand 1050 meter vanaf kpn centrale

testjes gedaan met :

intrainen speedtouch rond de 17 mb
Intrianen met Zyxel 660p rond de 19 mb
intrainen met siemens SX-762 rond de 18mb

meerdere types geprobeerd de zyxel was het snelst!.

Pas op wisselen van modems gaat niet echt makkelijk het lijkt er op dat er macadres registratie is.
Suc 6 met jullie beslissing. :)

Op welk netwerk draaid freeonline? KPN of BBNED ? kan het niet echt vinden op de site..

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws