Gathering of Tweakers

Quicksearch
Deze alternatieve nummers hadden ze me nog niet gegeven in hun mails. Bedankt mrc16!

Video's 1080p problemen Philips xxPFL9632/9732/9900: klik hier voor de filmpjes

quote:
Ralphfx schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 15:07:
Deze alternatieve nummers hadden ze me nog niet gegeven in hun mails. Bedankt mrc16!
Graag gedaan!

Ik vind het zo'n grote oplichterij! Betaal je voor je producten/diensten een bepaalde prijs en dan nog eens de topprijs voor de helpdesk. Nummer heb ik overigens van www.vraagalex.nl. Voor bijna alles een alternatief nummer.

Alles over glasvezel: http://www.fiberupdate.nl.

Zeer puike site is dat :)

Ik heb nog geen tijd gehad vandaag te bellen met Philips, morgen zal ik dit doen. Maar nog even een vraag aan jullie: heb ik met de problemen die de tv heeft (37pfl9632d) een poot om op te staan?

Het is namelijk zo dat Philips graag een monteur langs stuurt die alles wel even komt fixen. Maar de pieptoon en line flicker/interlacing op 1080p PC mode en bibberend beeld op 1080p op een andere instelling dan PC mode, kunnen toch niet gerepareerd worden... Vrij zinloos dus een monteur te sturen. Hier wil ik dan liever ook niets van weten.

Wat zijn volgens jullie goede argumenten om een duidelijk antwoord te krijgen van Philips en niet afgescheept te worden? Het moge duidelijk zijn dat de tv de specificaties NIET waarmaakt.

Reg. datum: 23 februari 2000

Goed nieuws: 5.1 geluid via hdmi3 blijkt toch nog steeds te werken in firmware .18! :)

quote:
bureno schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 01:27:
Goed nieuws: 5.1 geluid via hdmi3 blijkt toch nog steeds te werken in firmware .18! :)
Eerst niet en nu wel ? Verkeerd dvdtje gedraait ofzo ?

Mmmh nu nog maar ff wachten op de changelog.

Reg. datum: 23 februari 2000

Eerst niet inderdaad. Een paar keer gewisseld van kanaal en terug naar HDMI3 hielp niet.
Nu pakt hij wel direct DD5.1

quote:
Ralphfx schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 01:01:
Ik heb nog geen tijd gehad vandaag te bellen met Philips, morgen zal ik dit doen. Maar nog even een vraag aan jullie: heb ik met de problemen die de tv heeft (37pfl9632d) een poot om op te staan?

Het is namelijk zo dat Philips graag een monteur langs stuurt die alles wel even komt fixen. Maar de pieptoon en line flicker/interlacing op 1080p PC mode en bibberend beeld op 1080p op een andere instelling dan PC mode, kunnen toch niet gerepareerd worden... Vrij zinloos dus een monteur te sturen. Hier wil ik dan liever ook niets van weten.

Wat zijn volgens jullie goede argumenten om een duidelijk antwoord te krijgen van Philips en niet afgescheept te worden? Het moge duidelijk zijn dat de tv de specificaties NIET waarmaakt.
Ralph, gebruik http://vinzzz.nl/problemen-42pfl9632d10/ in je gesprek.
Ze kunnen hier niet onderuit komen. Ik weet alleen niet zeker of je nog recht hebt op teruggaaf. Meestal moet dit in een korte periode gemeld worden.

Dit zijn situaties waarin je genaaid wordt en niets kunt doen.

Lees mijn situatie bij het terugsturen van de TV:
Ikzelf heb bv mijn TV met DHL teruggestuurd, verzekering erbij gepakt, want is toch 1800 euro, zo'n TV. En je raadt t al, winkel geeft aan dat er schade is. Ik wil mijn geld verhalen op DHL en geef dus binnen een week van aankomst via het webform dat er iets scheelt. Wordt ik teruggebeld dat ze mijn nummer van de bestelbon nergens in t systeem kunnen vinden en mij hierover terugbellen. Maand gewacht, niets. Tot ikzelf terugbel en dan OEPS, u bent nu te laat. En ik kan NIETS bewijzen, heb geen mail, geen sendmail, alleen een telefoongesprek met een medewerker die GEEN procedure heeft opgestart :'(

PS. @Jheroun, kun jij de punten eens nalopen op http://vinzzz.nl/problemen-42pfl9632d10/ voor jouw 03 serie

Vinzzz243 wijzigde dit bericht 09-05-2008 12:08 (3%)

Als het niet goed gaat, gaat het ook FLINK niet goed :(

Balen man. Dus nu ben je ook nog eens je geld (deels) kwijt omdat je een beschadigde TV hebt teruggestuurd en DHL geen boodschap heeft aan aansprakelijkheid?

Intel C2D 6850/Asus P5K Dlx/Asus EN8800GTX/4x1024MB Corsair DDR2-800 CL4/36GB WD Raptor/2x200GB RAID0/2x750RAID0/4x500GB RAID5/24" Samsung 245BW Specs

Ok, ik heb zojuist gebeld met Philips Costumer Care (helaas werkt het alternatief voor het 0900 nummer niet...)

Het volgende kwam eruit naar voren:

Ik heb kort vermeld dat er een aantal problemen zijn met de 9632d serie televisies en heb het 1080p probleem, vooral in PC mode, eruit gelicht en verder toegelicht. Ook heb ik het antwoord wat ik eerder heb gekregen via email, dat de tv maar 1080i zou ondersteunen, erbij vermeld. Toevallig had ik degene aan de lijn die ook deze email gestuurd had, dus heb ik duidelijk uitgelegd dat de tv wordt geadverteerd met volledige 1080p ondersteuning en dit dus NIET waarmaakt.

Het 1080i verhaal was degene van de costumer care verteld door een collega van de technische ondersteuning en nu weet ik dus niet of we dit mogen opvatten als dat de tv daadwerkelijk maar 1080i is of niet...

Vervolgens heb ik duidelijk gemaakt dat het niet de bedoeling is dat de tv wél geadverteerd wordt met 1080p ondersteuning, maar dit niet doet zoals het hoort, de medewerkster van de costumer care was het daarmee eens. Ook was ze het ermee eens dat er een oplossing gezocht moet worden, mede omdat het 1080p probleem klaarblijkelijk niet is op te lossen met een firmware upgrade. Ook werd er positief gereageerd toen ik zei dat de tv die wij hebben pas een paar maanden oud is, dat we sinds het begin de 1080p op PC maar niet goed aan de praat krijgen én dat we hier niet mee willen blijven zitten.

In de loop van volgende week wordt contact met mij opgenomen met een (hopelijk) duidelijk antwoord over de stand van zaken met deze serie tv's én hopelijk wordt er een goede oplossing aangeboden.

Succes met het lezen van mijn onsamenhangende verslagje van het telefoongesprek, maar hopelijk heeft iemand er iets aan en ik hou jullie zeker op de hoogte.

quote:
Ralphfx schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 19:46:
Ok, ik heb zojuist gebeld met Philips Costumer Care (helaas werkt het alternatief voor het 0900 nummer niet...)

Het volgende kwam eruit naar voren:
Interessant, ik ben met hetzelfde bezig met philips duitsland en een 5603d die dezelfde problemen heeft als de oude reeks. Philips duitsland zit nog in de fase van "de tv ondersteund alleen pc resoluties tot 1024..." ondertussen heb ik een uitvoerig schrijven gemailed en duidelijk gemaakt dat alle apperatuur met 1080p problemen heeft en dat het in principe Wurst ist welk stuk electronica de 1080p leverd of dat nu pc/bluray/ps3/xbox is.

Mag ik je vragen om eventueel je ticket nummer aan mij te PM-en zodat ik daar aan kan refereren, wie weet hoef ik dan niet 10x uit te leggen wat er met hun eigen producten mis is..

Je mag zeker m'n ticket nummer hebben, maar zou je het erg vinden als ik dit geef zodra ik antwoord heb? Dit zal toch in de loop van komende week zijn. Het lijkt me namelijk niet bevorderlijk als gerefereerd wordt naar een ticket nummer wat nog niet is opgelost ;)

Wat je wel kunt doen, is wat ik ook heb gedaan: duidelijk maken dat in de specs én in de handleiding staat dat de tv ALLE 1080p signalen ondersteunt. Maak desnoods een scan van de handleiding waar het staat, of een print screen van de philips site met de specs en voeg dit toe als bijlage.

Overigens, het wil niet per definitie zeggen dat ik een sluitend antwoord + goede oplossing krijg als reactie op mijn telefoongesprek vandaag. Voor hetzelfde geld is 't het begin van een hele rits telefoontjes, e-mails, monteurs etc.

EDIT: als echte Zuid-Limburger ben ik het er overigens mee eens dat het inderdaad WURST is welk apparaat de 1080p uitstuurt. 1080p is 1080p en WURST is WURST, of het nou BRATWURST of BIERWURST is. Ik heb er na een paar maanden vergeefs zoeken naar een oplossing voor het 1080p probleem gewoon genoeg van nu. We zitten hier met een dure multimedialaptop die we willen gebruiken voor full hd content en wat kunnen we ermee.. juist 720p.. 8)7

EDIT2: HaseMike, je kan overigens geen direct messages ontvangen

Ralphfx wijzigde dit bericht 09-05-2008 20:41 (40%)
Reden: let wel: ZUID-Limburger :P

Reg. datum: 09 december 2006

Nieuwe modellen (9603/9703) zouden een stuk minder lag hebben:

http://img72.imageshack.us/img72/5092/dsc00128ba6.jpg

Ik heb vandaag ook Philips gebeld over hetzelfde euvel (1080P) en kreeg iemand aan de lijn die niet verder kwam dan vrolijk de handleiding oplezen. Daarna adviseerde hij mij de televisie terug te brengen naar de winkel omdat ik hem toch maar zo kort heb (1 week). Fantastisch advies dus.

Canon

Reg. datum: 19 januari 2007

Ik heb zelf De 42'' 9632

Waar staat dat die alleen 1080i ondersteunt?

Zou best K*t zijn als dat zo is, en overal reclame Full HD 1080P

AeroXz wijzigde dit bericht 09-05-2008 22:15 (32%)

:>
quote:
AeroXz schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 22:12:
Ik heb zelf De 42'' 9632

Waar staat dat die alleen 1080i ondersteunt?

Zou best K*t zijn als dat zo is, en overal reclame Full HD 1080P
Dit staat nergens, sterker nog, overal staat dat deze TV alle verschillende 1080p signalen moet ondersteunen. En het geval is dat de hele 9632/9732 serie dit dus NIET doet.

quote:
Dat komt omdat de nieuwe modellen een game mode hebben.

Hoe kan ik dat zien op mijn Tv? dat die draait op 1080p.
Want kan moeilijk zonder bewijs naar de winkel terug

Edit//

Hoe heet die website met die klokje?

AeroXz wijzigde dit bericht 09-05-2008 22:25 (18%)

quote:
AeroXz schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 22:24:
Hoe kan ik dat zien op mijn Tv? dat die draait op 1080p.
Want kan moeilijk zonder bewijs naar de winkel terug

Edit//

Hoe heet die website met die klokje?
Je kunt dit niet "zien" op je tv. Wat je kan doen is bijvoorbeeld een computer aan sluiten op 1080p. Als je nu de tv op PC zet, dan zul je zien dat als je de muis beweegt, deze opeens uit alleen maar horizontale lijntjes bestaat (dit is interlacing/tearing). Als je vensters sleept gebeurt hier hetzelfde mee. Dit is maar één voorbeeld. kijk eens op de site van Vinzzz voor meer.
http://vinzzz.nl/problemen-42pfl9632d10/

Ralphfx wijzigde dit bericht 09-05-2008 22:28 (3%)
Reden: spelling he :P

quote:
Ralphfx schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 20:15:
Je mag zeker m'n ticket nummer hebben, maar zou je het erg vinden als ik dit geef zodra ik antwoord heb?
EDIT2: HaseMike, je kan overigens geen direct messages ontvangen
Ik heb ondertussen mijn profiel aangepast, ik wist niet eens dat je dat moest aanzetten. Bedankt alvast en natuurlijk begrijp ik dat je wilt wachten tot je antwoord heb. Ik laat het hier natuurlijk ook weten hoe de voortgang in duitsland gaat.

Helaas heb ik de Pc niet op de tv aangesloten.
Als ik de ps3 op 1080p zet, heb ik aldoor een flikkerent lijn

Is dat een teken?

Dat is inderdaad een van de 1080p problemen.

Triest van Philips dat ze dan met koeienletters aantonen dat het 1080P is.
Dat wordt Philips binnen kort bellen.

quote:
Vinzzz243 schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 12:04:
[...]
PS. @Jheroun, kun jij de punten eens nalopen op http://vinzzz.nl/problemen-42pfl9632d10/ voor jouw 03 serie
Oke, voor zover ik er iets over kan zeggen:

1. is weg, wat je moet uitzetten is hd natural motion, andere beeldverbeterdingen kunnen aan blijven staan, misschien heb je nog minder lag als je die ook uitzet maar met hdnm uit ervaar ik in ieder geval geen enkele lag.

2. ik heb nog geen PC stand gezien. Ik heb net even gekeken bij de inputs en bij de smartinstellingen maar een PC stand zie ik niet. Ik heb ook weinig met PC gekeken, mijn laptop heeft geen DVI zonder dockingstation dus dat kan ik niet echt testen. De nieuwe TV's hebben itt de oude ook gewoon weer een vga poort, maar daarop krijg ik dus geen 1080 x 1920 naar buiten, zal wel aan de grafische kaart van mijn laptop liggen.

3. ik zie geen gui flikkeringen in mijn ps3 menu. bij PS3 gebruik staat de TV meestal in game stand (jouw lijstje met punten doet mij nu vermoeden dat de game stand overeenkomt met de pc stand op de vorige versie van de TV). Als het ding niet in de gamestand staat zijn er ook geen guiflikkeringen, ik heb al eens een bluray gekeken op m'n ps3 met HDNM aan dat zag er ook perfect uit. Ik moet alleen nog zorgen dat ik een aantal handige default settings krijg. BV spel voor games en de persoonlijk zo instellen dat die goed is voor films (in de film stand gaat HDNM wel aan maar staat de ambilight mij veel te subtiel). Eigenlijk zou ik meerdere persoonlijke instellingensets willen hebben. Maar misschien kan dat ook en heb ik die optie nog niet ontdekt, ik zit nu nogal te kutten met de AB als ik switch van gamen naar bluray kijken of TV kijken.

4. ik weet niet 100% zeker hoe ik dit moet herkennen maar ik zie geen hele lelijke kartelige contouren in films ofzo. Ik heb wel eens digitale TV op een LCD met een slechte deinterlacer gezien en dat is echt afgrijselijk. De 9703 heeft daar in mijn ogen geen last van. Als je kan aangeven hoe ik dat makkelijk kan zien kan ik hier wellicht beter iets over zeggen.

5. dit is een lastig punt. Ook voor de vorige TV"s heb ik dit punt op avforums (geloof ik) in twijfel getrokken zien worden. De kwaliteit van het gebruikte plaatje is hierbij namelijk superbelangrijk. In de films die ik tot nog toe heb bekeken heb ik soms banding gezien, maar op bluray nog niet volgens mij. In trailers sowieso wel, kleurbitjes weggooien is in AVland een veelgebruikte techniek om makkelijk veel bits per pixel te besparen. In het DVD tijdperk (jeweetwel, vroeger ;) ) viel mij al op dat in sommige films rookeffecten onwijze banding hebben, dat ligt dan meestal gewoon aan de encoding op de schijf en heeft niets met de TV te maken. Als iemand een plaatje online heeft staan dat er op een CRT of plasma perfect uitziet wil ik mijn PS3 daar wel eens heen laten surfen. Hierbij zou overigens best verschil tussen de 9603 en de 9703 kunnen zitten aangezien de laatste de zgn wide color gamut heeft. Maar misschien heeft dat er niets mee te maken, ik heb niet helder wat wide color gamut precies inhoudt.

6. Dit gaat over de scarts neem ik aan? Mijn Casema samsung STB hangt met scart aan de TV (heb de HD variant nog niet) en ik zie niets groens. SD TV kwaliteit viel mij reuze mee op deze TV, afhankelijk van de door casema doorgegeven kwaliteit, uiteraard, sommige zenders zien er niet uit op 42". DVB-t gebruik ik niet, dat ziet er sowieso niet uit op grote TV's, er is gewoon te weinig bitrate voor DVB-t beschikbaar voor hoogwaardige encoding.

7. Hier is mij niets over opgevallen maar ik heb er ook zeker niet specifiek op gelet.

8. Niet getest. Ik ga sowieso alle bronnen op een receiver aansluiten zodat die meteen geluid kan decoden (als de bestelde Onkyo 606 binnen is :9 ) en dan alles over 1 HDMI naar de TV brengen, ik wil dan best als ik over de juiste kabels beschik (of zo'n digitale coax niet zo duur is) ff checken wat de receiver de TV uit ziet spugen als ik een bluray afspeel.

9. Ik heb maar 1 hdmi apparaat, geen idee dus.

10. De TV maakt wel wat geluid, maar geen hoge pieptoon, en je hoort het alleen als je er met je hoofd naast hangt, ik hoor het alleen als ik het stekkerblok waar al die TV handel aanhangt uitzet, dat staat half achter de TV. Nou ben ik al wel meer dan 10 jaar iedere donderdagavond snoeiharde metal aan het spelen in een oefenruimte dus het is goed mogelijk dat ik die hoge pieptoon waar iedereen het over heeft uberhaupt al niet meer kan horen.

11. Daar kan ik niet zoveel over zeggen :)

12. Ik zet sowieso de hele handel als het niet gebruikt wordt hard uit, ik ben geen milieuhippie maar de hoeveelheden energie die die apparaten in een nacht verspillen vind ik echt zonde. 's Avonds gaat de TV meestal wel tijdelijk op standby als we ff niet kijken en dan valt ons geen gepiep op (zie disclaimer onder 10 ;) )

Hope it helps...

quote:
Jheroun schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 01:17:4. ik weet niet 100% zeker hoe ik dit moet herkennen maar ik zie geen hele lelijke kartelige contouren in films ofzo. Ik heb wel eens digitale TV op een LCD met een slechte deinterlacer gezien en dat is echt afgrijselijk. De 9703 heeft daar in mijn ogen geen last van. Als je kan aangeven hoe ik dat makkelijk kan zien kan ik hier wellicht beter iets over zeggen.
Zet je playstation op 1080p en kijk in het hoofdmenu naar de scrollende letters van het nieuws rechtboven in het scherm. Als je van dichtbij een kam-effect ziet (is zeer duidelijk bij de nep 1080p modellen), dan heb je het probleem. Zijn de letters netjes en strak dan is alles ok.

Op mijn 5603 geeft pc mode met 1080p deze interlace artefacten en bij bluray niet, maar ja dan gaan de lijnen weer knipperen. Lachen met philips :(

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws