Reg. datum: 23 september 2006
Rood betekend teveel voltquote:tiswat schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 19:29:
[...]
Dat ga ik nu idd doen, maar dan moet ie op 2,2 volt draaien. En daar straks ging er iets vreemds fout. In de bios geeft ie hem dan rood aan, dat maakt geen reet uit of wel?
Tenminste volgens de fabrikant van het moederbord, voor de fabrikant van je geheugen betekend 2,2 Volt standaard voltage.
Specs Intel Core 2 Duo E7200 4GHz - Crucial Ballistix PC2-5300 @ 1380MHz - ATi Radeon HD4850 @ 700MHz-1000MHz
Dusss hij kan gewoon op 2.2 volt lijkt mij?quote:-The_Mask- schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 19:50:
[...]
Rood betekend teveel volt![]()
Tenminste volgens de fabrikant van het moederbord, voor de fabrikant van je geheugen betekend 2,2 Volt standaard voltage.
Als ik de fsb jumper(s) niet gebruik (dus niet erop heb zitten) dan draait bijv een q6600 op 8x300 mhz gewoon standaard op 4x 2,4 ghz toch? Hoe moet ik het dan zien als je de jumpers op 200, 266 enz zet? telt hij dit er dan bij?, en kan je ook combinaties maken zoals bijv je stelt de jumpers in op 333 mhz dat je dan in het bios een overclock maakt naar 375 (wat dus met de jumpers niet standaard kan)?
Heb al research gedaan, dit topic ook wel doorgelezen en de handleiding (waar ik van dat laatste niet veel wijzer wordt though.)
Hopelijk kunnen jullie mijn (simpele?) vragen beantwoorden
Hardware ruiltopic! Starbucks spullen gezocht!
Reg. datum: 12 maart 2005
Ik krijg met geen mogelijkheid de fanspeed van de casefans omlaag. Ik heb 2 120mm fans van Xilence aangesloten en ze draaien fullspeed. Als het goed is moet ik met mijn mobo (MSI P35 Neo F) toch een variabele fanspeed kunnen krijgen afhankelijk van de temperatuur in de case? In bios heb ik smartfan op enabled staan maar er gebeurd niets. Mijn casefans hebben 3pins connectors.
Speedfan al geprobeerd want volgens mij zijn niet alle fanheaders met Smartfan te besturen.quote:GodDamage schreef op woensdag 30 april 2008 @ 12:58:
Ik plaats hier maar een (ot) berichtje omdat in dit topic de meeste ervaringsdeskundigen langskomen.
Ik krijg met geen mogelijkheid de fanspeed van de casefans omlaag. Ik heb 2 120mm fans van Xilence aangesloten en ze draaien fullspeed. Als het goed is moet ik met mijn mobo (MSI P35 Neo F) toch een variabele fanspeed kunnen krijgen afhankelijk van de temperatuur in de case? In bios heb ik smartfan op enabled staan maar er gebeurd niets. Mijn casefans hebben 3pins connectors.
Specs Intel Core 2 Duo E7200 4GHz - Crucial Ballistix PC2-5300 @ 1380MHz - ATi Radeon HD4850 @ 700MHz-1000MHz
Weet iemand of en hoe ik het CPU voltage lager in kan stellen? "Gewoon" cijfertjes intikken werkt ook al niet
Helaas op beide niet de mogelijkheid lager dan 1.3v te gaan. Hopelijk komt de mogelijkheid binnenkort dan!
edit: 1.94 beta bios heeft ook de optie niet...
darkliquid wijzigde dit bericht 03-05-2008 16:56 (14%)
En heeft iemand opgemerkt of er een fsb wall op de Platinum zit?(bij 500 ofzo?)
Reg. datum: 15 maart 2001
toastingnow wijzigde dit bericht 05-05-2008 14:30 (97%)
Reden: verkeerde topic, mijn excuses
Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400
/edit
dit gaat specifiek over de p7n platinum: Ervaringen MSI P7N Platinum
blapje wijzigde dit bericht 05-05-2008 14:11 (28%)
Specs! | e6750 @ 3720mhz | MSI p35 platinum | 4gb OCZ platinum 930mhz | 2 x Asus EAH3870 512MB | X-fi Xtrememusic | 500gb | Antec Nine-Hundred | Nokia N82 | Samsung 40" M86B
Ik heb onlangs een geluidskaart toegevoegd (Creative Audigy). Hiervoor had ik mijn overklok (E6420 @ 3GHz) teruggezet naar standaard en hierna bleek dat EIST niet meer werkt, ondanks dat het aanstaat in het BIOS.
De multiplier springt niet meer terug naar 6 en de spanning blijft een hele tijd rond de 1,3V schommelen. Ik heb al eens een volledige reset gedaan naar standaardwaarden maar helaas.
Reg. datum: 01 september 2007
Als beginnend tweaker is dit allemaal wel een beetje nieuw voor mij, het wordt namelijk mijn eerste eigen systeem (
Reg. datum: 13 augustus 2006
Voor mij ongeveer hetzelfdequote:CoenK schreef op maandag 12 mei 2008 @ 01:35:
Gisteren samen met de andere onderdelen van mijn nieuwe pc de Neo2-FIR besteld. Hopelijk wordt het pakket later deze week of begin volgende week bezorgd, en zal ik dan eens kunnen zien hoe mijn Q6600 presteert in combinatie met dit bord.
Als beginnend tweaker is dit allemaal wel een beetje nieuw voor mij, het wordt namelijk mijn eerste eigen systeem (), en ook de eerste keer dat ik ga oc'en, dus ik ben erg blij dit topic te zien, bedankt daarvoor.
Ik heb echter een probleem om in het BIOS te komen, want als er press <del> to enter bios setup (oid) staat, is mijn tobo nog niet herkend en kan ik niet op del drukken
Mijn CRT bak is een gravitaire anomalie!
En hoe kan ik dat bekijken als ik niet in het BIOS kan komen?quote:Admiral Freebee schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 13:48:
Ik heb soms dat probleem ook maar meestal als ik gewoon heel snel achter elkaar op "del" blijf duwen, werkt het wel. De nodige opties ter ondersteuning van een USB toetsenbord en muis staan natuurlijk aan in het BIOS bij mij. Misschie is dat bij jou niet het geval?
Zo heb ik mijn BIOS moeten instellen toen na een flash de USB keyboard support uitstond (op mijn vorige moederbord)
In ieder geval heb ik ook een USB toetsenbord (Microsoft Comfort Curve 2000) aangesloten op een interne header en die werkt meestal wel maar het is me inderdaad opgevallen dat het soms niet reageert. Ik heb ook wel een cardreader die het opstartproces van het BIOS vertraagt aangezien er dan 4 mass storage devices herkend worden.
Admiral Freebee wijzigde dit bericht 15-05-2008 16:46 (123%)
Met heel vaak del drukken is het nu gelukt
Ik heb nu echter een vraagje over de auto disable dimm/pci frequency. Want ik heb gelezen dat je bij overclocken de pci en de pci-e bussen moet locken. Gaat dat via die auto disable dimm/pci dan? en hoe lock je de pci-e dan?
Alvast bedankt
wimjongil wijzigde dit bericht 15-05-2008 17:28 (69%)
Ik heb overigens gewoon auto disable dimm/pci frequency op enabled staan. Ik weet niet of het invloed heeft op de overklokprestaties maar een FSB van 375MHz zonder spanningsverhogingen is bij mij in ieder geval geen probleem.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 last