Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
To_Tall schreef op zondag 06 april 2008 @ 12:48:
[...]
...
Nete mod.
Ben benieuwd wat voor OS je er op gaat draaien.
Die switch is dat een 1 gig lijntje?

Zelf had ik gekozen om ook het linker kastje aan de voorkant dicht te maken.
"Vervolgens werd het tijd om naar de hardware gaan kijken. Ik ben van plan om Vista Media Center te draaien, dus ik had een PC nodig die Vista Home Premium netjes aankan."

Vist Home Premium dus. :)

"Anyone who never made a mistake has never tried anything new"

erg gaaf idee deze mod. En te oordelen aan de foto's een erg nette afwerking.

"Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt."

sjiekheid! ik blijf hem zeker volgen ziet er allemaal erg strak en doordacht uit!

hihihihi

quote:
Rakkerzero schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 20:28:
[...]
Ondanks dat je zegt te gaan stofzuigen onder je kastje, ben je niet bang dat die fan onderop erg veel stof gaat aantrekken? Stof vind het namelijk erg leuk om onder een kastje te gaan liggen namelijk :)

Desondanks ziet het er allemaal erg leuk uit. Hopelijk voor jouw dat je dit project met succes kunt afronden.
Ja, daar ben ik wel bang voor. :P Maar ik ga kijken hoe het uitkomt, er komt sowieso een stoffilter voor, en we zullen wel zien. Als het echt niet gaat kan er altijd nog iets aan veranderd worden.

Fan in de achterwand heb ik ook aan zitten denken, maar dat was niet handig ivm de Ninja. Het moederbord had dan plat op de bodem moeten liggen, en dan was het met de andere hardware niet zo goed uitgekomen.
quote:
Jardjee schreef op zondag 06 april 2008 @ 12:26:
Waarom doe je 2 harde schijven?

Van die 40 euro die je betaalt voor die samsung van 160 gb kan je beter een iets grotere nemen.
Bijv eentje van 750 gb en dan maak je gewoon partities? Dit lijkt mij een stuk handiger+ goedkoper...
Zoals anderen al zeiden, inderdaad, die 160GB is het stilst, en dat is de Windows schijf die het meeste zal draaien. De andere schijf is puur voor opnames en eventuele andere media.
quote:
To_Tall schreef op zondag 06 april 2008 @ 12:48:
[...]
Ben benieuwd wat voor OS je er op gaat draaien.
Die switch is dat een 1 gig lijntje?

Zelf had ik gekozen om ook het linker kastje aan de voorkant dicht te maken.
Er komt Windows Vista Home Premium op te draaien, en inderdaad, de switch is een 1000 mbit geval, handig ivm streamen vanaf de server. :)

Misschien maak ik het linkerkastje ook nog dicht, dat is nu in principe een ongemodificeerd Ikea-kastje. Maar ik vind het wat minder massaal staan, en als er een 360 in komt te staan wil ik die zoveel mogelijk koele lucht geven. :P Maar goed, misschien maak ik hem later alsnog dicht, ik zie wel. Da's het mooie aan hout, je kan er later nog vrij makkelijk een hoop aan veranderen. :)

Als afstandsbediening de 'Logitech Harmony' series al bekeken?
Ikzelf heb de Harmoney 850 ofzo en die dingen werken echt grandioos.
Neem je een duurdere versie (zijn er maar 2) kan je zelfs door muren met de remote.
Er zijn in totaal 16 toestellen (dvd's, etc maar ook IR-rolluiken etc) op aan te sluiten.
Weet niet of dit is waar je naar opzoek bent maar je weet maar nooit :)

Themnuts Dot Be Worklog -=Viva La Vida Verde=-

wat zit er veel tijd in werken
Reg. datum: 09 april 2001

http://www.waaromzijnbananen.com/pics/mediacenter/P4040055.JPG

En dan loopt ie te mopperen over het schilderwerk nauw jongen het ziet er mooi afgewerkt uit ...... klasse hoor

Athlon Thoroughbred 1800@2600 16 x 133 = 2128 ; asrockk7vt4a pro ; NEC ND2500@ND2510 ; 1 x 1024 Mb DDR ;raideon 9700 ;maxtor 120 GB 7200 RPM

quote:
ThemNuts schreef op woensdag 09 april 2008 @ 15:27:
Als afstandsbediening de 'Logitech Harmony' series al bekeken?
Ikzelf heb de Harmoney 850 ofzo en die dingen werken echt grandioos.
Neem je een duurdere versie (zijn er maar 2) kan je zelfs door muren met de remote.
Er zijn in totaal 16 toestellen (dvd's, etc maar ook IR-rolluiken etc) op aan te sluiten.
Weet niet of dit is waar je naar opzoek bent maar je weet maar nooit :)
Ik zal die Harmonys eens bekijken, bedankt. Al een hoop over gehoord, maar nooit achteraan gegaan.

Kan je er een ontvanger voor krijgen? Ik moet natuurlijk ook nog een manier hebben voor de PC om de IR-signalen op te vangen. Bij die standaard media-center remotes zit altijd een IR-ontvangertje voor USB, is zoiets ook voor de Harmony te krijgen? Of wordt het zaak een el-cheapo media center remote te kopen en daar gewoon de receiver van te gebruiken?
quote:
napp schreef op donderdag 10 april 2008 @ 10:04:
En dan loopt ie te mopperen over het schilderwerk nauw jongen het ziet er mooi afgewerkt uit ...... klasse hoor
Dank je. :) Ik ben zelf ook wel blij met hoe het schilderwerk gelukt is, maar ik blijf het een vervelend werkje vinden. :P

Acties: [view][quote]

Door: Janoz Moderator PRG/SEA/DTE
!litemod
Reg. datum: 19 oktober 2000

De harmony heeft niet standaard een IR ontvanger voor de PC erbij. Het is vooral een erg gebruikersvriendelijke universele afstandsbediening (Scoort erg hoog in de 'moeder de vrouw acceptatie van al die media rommel' hoek). Je zou het inderdaad op kunnen lossen door er een cheapo media center remote bij te nemen, maar misschien is een simpel IR ontvangertje ook wel ergens los te halen.

Voor een goede harmony deal moet je snel zijn. Vandaag kun je de 885 bij iBood scoren..

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Hey ef een vraagje, bestaat er een stuurprogramma voor een pc die je aan je tv kan sluiten van apple?

bv apple media center ofzo

Acties: [view][quote]

Door: Janoz Moderator PRG/SEA/DTE
!litemod
Reg. datum: 19 oktober 2000

Ik begrijp echt helemaal niks van je vraag en ik snap al helemaal niet wat dit met het ikea kast project te maken heeft.....

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

veerboot met underscores

Idem met hierboven.
Het is een beetje vreemd om dat in dit topic te vragen. Zou je dan ook willen vragen zoiets in het vervolg achterwege te laten, het heeft echt 0,0 met dit topic te maken, en zorgt alleen maar voor offtopic geblaat.

pc specs: groter, beter, mooier en sneller dan de jouwe :+

offtopic:
Maar stiekum ben ik toch benieuwd wat je bedoeld met je vraag aangezien ie zo vaag is.. ;)

Wat betreft deze ikeamod, je kan ook kijken of je met wat flinke koelribben aan de achterkant (buiten de kast) e.e.a. passief gekoeld kan krijgen.
over mijn vraag, dit stond in de SP:
quote:
Ik ben van plan om Vista Media Center te draaien, dus ik had een PC nodig die Vista Home Premium netjes aankan.
Mijn vraag was: als je een computer als media player gebruikt en aan je Televiesie aansluit om vervolgens films, video's, en muziek te bekijken/beluisteren via de tv. of er dan ook een stuurprogramma van apple bestaat, ipv Vista Media Center/Vista Home Premium.

duidelijker?

edit1: zo niet, laat dan maar zitten ;)
edit2: net mn eerste vraag na gelezen, was idd wel erg vaag.. had em niet na gelezen :P

fritszol wijzigde dit bericht 13-04-2008 22:01 (13%)

-

4LaunchProduct wijzigde dit bericht 14-04-2008 06:51 (100%)

Reg. datum: 25 februari 2004

Dat heeft geen stuurprogramma, maar een besturingssysteem (Vista Home Premium) of software (Vista Media Center), maar dan heeft het nog steeds niks met dit topic te maken.

There's no place like 127.0.0.1

The Food From God.

offtopic:
@ Fritszol

Ja, dat heet Front Row, zie: http://www.apple.com/nl/imac/software/frontrow.html

He dat is mooi gedaan! maar als ik jou was, had ik een slimline dvd-speler gekocht (met een gleuf) en deze dan vooraan helemaal bovenaan in de kast verwerkt. :)

Mac mini C2D 1.83GHZ 2GB - iPod Touch 8GB - PowerMod Intel E2180 - ATi HD2600PRO - 1GB - 250GB

Even een update: ik wilde dit weekend wat posten over de voortgang maar wegens omstandigheden kwam dat er niet van. Hopelijk kan ik morgen weer bij m'n camera, dan volgen wat plaatjes over het moederbord. Sorry. :)

quote:
Domovoi schreef op maandag 14 april 2008 @ 22:17:
Even een update: ik wilde dit weekend wat posten over de voortgang maar wegens omstandigheden kwam dat er niet van. Hopelijk kan ik morgen weer bij m'n camera, dan volgen wat plaatjes over het moederbord. Sorry. :)
tis je vergeven :P

Snap je het niet? Dan bewonder je het maar---[ Specs.]--

quote:
NickvdB schreef op maandag 14 april 2008 @ 13:38:
offtopic:
@ Fritszol

Ja, dat heet Front Row, zie: http://www.apple.com/nl/imac/software/frontrow.html

He dat is mooi gedaan! maar als ik jou was, had ik een slimline dvd-speler gekocht (met een gleuf) en deze dan vooraan helemaal bovenaan in de kast verwerkt. :)
Dankje

Hey, ik wil weer een update zien, vind je idee namelijk erg vet. :*)

Hier is een nieuwe update!

Sorry dat het even duurde, afgelopen weekend te druk gehad om ergens aan toe te komen. Dit weekend ga ik wat werk aan de behuizing inhalen, hopelijk is daarna (terwijl de verf droogt) de achterkant met alle aansluitingen aan de beurt, en dan zijn we al een eindje.

Enfin: het moederbord. Ik heb besloten het moederbord op een houten plaat te monteren. Ik had een hele oude PC waar ik wat onderdelen uit gesloopt heb, maar de metalen plaat waar het moederbord op gemonteerd dient te worden was 1 geheel met de hele behuizing. Om hem in de kast te kunnen plaatsen had ik dat ding uit moeten zagen, en dan zit je met metaalsplinters, enzovoort.

Maar goed, hout dus. Ik heb een plaat hardboard gekocht van 9mm dik en daar een stuk uit laten zagen ter grootte van de (binnenkant van de) uiteindelijke behuizing. Met wat meetwerk dat ik overgenomen heb uit m'n sketchup model en een centerpunt heb ik de uiteindelijke locatie van de schroefgaten bepaald:

http://www.waaromzijnbananen.com/pics/mediacenter/moederbord1thumb.jpg

Vervolgens heb ik op wat ik hoopte dat de juiste plaatsen waren enkele smalle gaatjes geboord, en daarin een zestal van die koperen spacer-busjes gedraaid. Ik was bang dat dit niet zou houden, dus ik heb een iets dunnere diameter geboord dan de schroefdraad van de busjes was, waardoor ze uiteindelijk lekker klem in het hout kwamen te zitten:

http://www.waaromzijnbananen.com/pics/mediacenter/moederbord2thumb.jpg

Voordat ik het moederbord ging plaatsen heb ik eerst bedacht waar ik nog enkele gaten wilde hebben. Ik wil namelijk zo veel mogelijk kabels achter de montageplaat langs laten lopen om de airflow in de kast zo min mogelijk te beperken. Van achteren gezien zouden linksonderin een aantal powerkabels komen, dus daar zit een vrij ruim gat, en aan de rechterkant van het moederbord zitten een paar gaten waar onder andere een USB-kabel, netwerkkabel enzovoort weer terug naar 'binnen' kunnen om aangesloten te worden op het moederbord. Na wat hak-en-zaagwerk met de decoupeerzaag ontstond het volgende:

http://www.waaromzijnbananen.com/pics/mediacenter/moederbord3thumb.jpg

Na het nodige schuur, poets, en stofzuigwerk heb ik (hopelijk) voldoende los zaagsel kunnen verwijderen om veilig het moederbord te kunnen plaatsen. Gelukkig waren de spacertjes inderdaad goed uitgemeten, alleen het busje rechtsonderin zit net wat scheef onder het gaatje in het moederbord, wat het vastschroeven enigszins bemoeilijkte. Met een beetje geduld wil het echter prima:

http://www.waaromzijnbananen.com/pics/mediacenter/moederbord4thumb.jpg
http://www.waaromzijnbananen.com/pics/mediacenter/moederbord5thumb.jpg

Met dat werk gedaan kan is het bijna tijd om de onderdelen van de kast in elkaar te zetten. Voordat ik dat doe zal er echter nog een gat van 120mm in de bodemplaat gezaagd moeten worden. Om dat uit te kunnen meten heb ik echter een paar extra handen nodig, dus dat is een klus voor morgen. Ter impressie alvast, echter:

http://www.waaromzijnbananen.com/pics/mediacenter/bijelkaar1thumb.jpg
http://www.waaromzijnbananen.com/pics/mediacenter/bijelkaar2thumb.jpg

Dit weekend volgt meer!

PSN-id: JDM8, origineel he?
Reg. datum: 26 februari 2008

De metalen achterkant van een case zorgt wel voor aarding, is het misschien een idee om de afstandsbusjes op een of andere manier aan de ground aan te sluiten? Het ziet er overigens wel heel goed uit. :)

jdm8 wijzigde dit bericht 24-04-2008 21:41 (12%)

Panta Rhei
Reg. datum: 29 januari 2006

Je zou er idd aan kunnen denken een volledig mobotray in je kast te monteren, dat je met een aardestrip kunt aarden. Zorg ook voor een geaard stopcontact straks!

Alea iacta est

Zoals ik al zei, ik had geen losse mobotray beschikbaar. Ik kan altijd een aantal aardedraadjes van die busjes naar de aardedraad kunnen laten lopen natuurlijk, dan hebben we ook aarding.

Toch vraag ik me af of het wel nodig is. Voor zover ik weet is de plek waar die busjes je moederbord raken juist geisoleerd van de rest, waardoor het niet geaard kan zijn. Maar misschien zit ik daarnaast. Ik heb wel jarenlang een moederbord gehad dat gewoon op een plak schuimplastic op m'n bureau lag, en dat deed het ook al die tijd nog, dus of dat aarden nu echt zo noodzakelijk is...

Maar goed, indien nodig zijn een paar draadjes van die busjes naar de aarde van de voeding ook geen probleem.

PSN-id: JDM8, origineel he?
Reg. datum: 26 februari 2008

Die afstandsbusjes zorgen er voor dat de soldeerpuntjes onderling geen contact maken. Zelf geleiden ze dus wel (daarom zit er ook koper om de gaatjes) Het is inderdaad niet noodzakelijk om te aarden (mijn PC ligt op het moment oo kop een jip en janneke boek) Maar er zitten toch nadelen aan. Ik weet alleen zo niet precies meer wat. Het is in ieder geval beter om te aarden. Als je dat makkelijk kunt doen door een paar draadjes aan je busjes te solderen zou ik dat doen :)

Edit: Sommige audio apparatuur kan er niet tegen als de connector tegen bv je backplate komt, andere apparatuur kan e rook problemen mee hebben.

jdm8 wijzigde dit bericht 25-04-2008 15:52 (13%)

Dat is het natuurlijk, ik heb me altijd al afgevraagd hoe het nu precies zit. :P

Ik zal de boel aarden door er een paar draadjes aan te bevestigen. Ik moet het moederbord toch weer losschroeven omdat ik merk dat ik nog twee sleufjes in die plaat moet beitelen omdat anders de video- en tunerkaart er niet in kunnen. :P Dan soldeer ik meteen even een paar koperdraadjes aan die busjes.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws