Hoofdcategorieën
Topicacties

Windows Based Mobiles & PDA's Feedback topic

Pagina: 1 2 3 4 5 last

Reageer Nieuw Topic

Acties: [view][quote]

Door: DaannO
Moderator WBM/TP/Pricewatch Admin
Phone Addicted

Een nieuw forum en een nieuwe policy zal waarschijnlijk wat vragen met zich mee brengen en daarom hebben wij besloten om een feedback topic voor dit forum te openen. In dit topic kan je dan ook al je op- en aanmerking kwijt over WMD en het reilen en zeilen daarbinnen. We willen graag van jullie weten wat jullie vinden van onze policy en of er nog wat aan verbeterd kan worden. Er kunnen dingen bijvoorbeeld niet volledig zijn of we zijn iets vergeten te behandelen in de policy.

Ook kun je hier je ei kwijt over hoe de mods binnen WMD de policy hanteren en naleven. Het is niet de bedoeling dat jullie op elk slotje hier een blikje opentrekken, echter gaat hier om het bredere verhaal en daar waar op of aanmerkingen zijn valt dus over te discussiëren.

In het kort wat we in dit topic graag willen zien van jullie:
  1. Vragen en opmerkingen over de Policy van WMD
  2. Moderatie feedback binnen WMD
  3. Algemene vragen en ideeën met betrekking tot WMD
Ook horen er een paar dingen absoluut niet in dit topic:
  1. Inhoudelijke feedback op slotjes en/of modbreaks (dit mag via mail of DM richting de desbetreffende mod)
  2. Je beklag doen over een bepaalde moderator (dit mag via DM naar die mod ;))
  3. Het melden van een uit de hand gelopen topic (dat mag via een topic report of in Schop een Modje)
  4. Je beklag doen over een user (dit mag via een TR)
Als je in dit topic reageert gaan wij er wel vanuit dat we met respect met elkaar om gaan. Onderbouw je vraag of opmerking dan ook altijd en dan kun je een serieus antwoord vanuit de crew terug verwachten.

Veel plezier in WMD :)

Ginz wijzigde dit bericht 04-04-2008 21:56 (5%)

Op- of aanmerkingen over WBM of TP? Laat het weten via een DM!

Doe mee aan mijn interview en maak kans op o.a een Stereo Bluetooth headset!

Door: RoD
Moderator PMD / FP ProMod
Reg. datum: 14 september 2004

De linkjes in de inhoudsopgave verwijzen nog naar een ander topic.

Phone Addicted

quote:
RoD schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 21:28:
De linkjes in de inhoudsopgave verwijzen nog naar een ander topic.
Dank, moet nu opgelost zijn :)

O+ Joyce O+

Ik vraag me af waarom jullie zo graag zo veel mogelijk in de grote verzameltopics zien?

Ervaringen en dergelijke, daar kan ik inkomen. Maar ik kom net bijvoorbeeld langs PDA schakelt niet automatisch in wanneer verbonden via USB . Dat is, zeker gezien het om een Windows Mobile-apparaat gaat, bijna gegarandeerd een instelling die op alle Windows Mobile-toestellen gelijkaardig is en zo.

Persoonlijk zou ik zeggen: ervaringen en apparaatspecifieke trekjes wel in verzameltopics, maar open voor problemen en dergelijke 'algemene' vragen gewoon een nieuw topic.

Mijn vraag in't kort: Waarom wil je zoiets zo noodzakelijk in het grote topic, terwjil de rest van GoT net flink van die grote verzameltopics afstapt.

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Phone Addicted

De kwaliteit van die vraag is dusdanig klein dat in mijn optiek het "zonde" zou zijn om daar een apart topic voor te openen als je dit ook via onze Search of Google kunt vinden. ook is de kans erg groot dat hij al aanbod is gekomen in dat topic en dus waarschijnlijk al beantwoord is. Als het om een wat uitgebreidere en specifiekere vraag zou gaan die wat groter van aard zou zijn hadden we het denk ik wel open gelaten, maar nu zie ik er voorlopig weinig nut in.

Ik ben het overigens wel met je eens dat we hier wat consequenter in moeten zijn en even te raden moeten gaan waar wij de streep gaan trekken :)

sponsort
Reg. datum: 16 oktober 1999

Daarbij willen we voorkomen dat de fora worden overspoeld met topics waar 1 vraag in wordt gesteld. Als je naar de lopende verzameltopics kijkt, dan zie je dat er heel veel vragen in worden gesteld. Uiteraard weten we dat dit tegen Invulling en behandeling Grote Topics aangepast in gaat, maar daar hebben we dan ook bewust voor gekozen.

Wel kan ik me voorstellen dat er een topic komt dat bv specifiek over WM5 of WM6 gaat om aldaar de generieke zaken te bespreken. Voor zover ik weet, is daar in het verleden nog geen behoefte aan geweest, maar wat niet is kan nog komen. :Y)
O+ Joyce O+

Mja, ik snap het ergens wel, maar om even mijn bezwaar te illustreren:

Ik ga deze nieuwe fora dus waarschijnlijk wegfilteren uit m'n Active Topics. Ik surf namelijk vooral vanuit myreact en als ik daarin een topictitle zie verschijnen die me interessant lijkt of waar ik denk wat te kunnen bijdragen (bijvoorbeeld omdat ik het probleem ken of zo), dan klik ik het open en reageer ik.

Ik ga me echter nooit bezig houden om telkens die grote 'Toestel X'-topics te openen telkens iemand daarin post dat hij tevreden is met zijn exemplaar of zo, terwijl ik daardoor misschien wel posts ga missen met problemen die ik wel interessant vind.

Zelf zou het me logisch lijken om die grote topics te beperken tot ervaringen en apparaatspecifieke dingen, maar voor alles wat op meerdere apparaten van toepassing kan zijn, gewoon een eigen topic te laten openen. Nu is echter 99% van de topiclisting een 'Groot Topic'.

Just my two cents, ga er verder ook niet over doorzeuren of zo :)

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Que?
Reg. datum: 10 september 2004

In het Touch Diamond topic werd door iemand de vraag gesteld waarom er niet opgetreden werd tegen posts over een ander model (Raphael), terwijl men eerder wél streng was. Een mod gaf toen aan dat men niet zo streng is en één keertje wel mag. Het is nu ook meteen duidelijk wat het gevolg is van dat niet zo streng zijn: er volgen direct enkele andere posts over de Raphael, waarbij het ook nog eens zodanig onduidelijk is over welk model het precies gaat, dat mensen die nog niet zoveel over de Touch Diamond weten nu bijvoorbeeld zouden kunnen denken dat er misschien wel een flitser op het apparaat zit. Dan krijg je binnenkort wellicht vragen als 'ja maar, er zat toch een flitser op? Dat heb ik zelf in dit topic gelezen!'.

Ik zou de mods daarom willen vragen om wat consequenter op te treden - als je dergelijke dingen zoals in dit geval een keertje door de vingers ziet dan gaan mensen denken dat het dus blijkbaar mag, terwijl anderen die eerder wél op de vingers getikt zijn zich oneerlijke behandeld voelen. Door soms streng te zijn en soms ook weer niet verdwijnt de duidelijkheid. Óf allemaal consequent streng, óf allemaal consequent niet zo streng. Ik stem in dat geval overigens voor de strenge optie. In deze massatopics is het al zo moeilijk om enig overzicht te behouden...

Ya pues!

Phone Addicted

Ik zie je punt, echter wille wij liever sturend optreden dan dat we gelijk de hele zooi willen modbreaken. Wij gaan er vanuit dat het van zelf weer recht gaat lopen zoals nu ook weer het geval is (de laatste posts zijn allemaal ontopic). Verder ga ik kijken of beiden toestellen niet een gezamenlijk topic verdienen aangezien de verschillen dusdanig klein zijn dat softwarematig bijna geen verschil is.

Hier volgt later meer over :)

Que?

Dank voor de snelle reactie. :)

Ya pues!

Reg. datum: 21 mei 2008

quote:
pven schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 16:34:
[modbreak]Discussie over levertijden hoort in Het Windows Mobile levertijden topic ; graag weer ontopic[/]
Begrijp me niet verkeerd maar waarom mag daar hier niet over gesproken worden :? Een levertijd e.d. hoort toch ook bij een telefoon? Anders kun je wel voor alles een apart topic gaan maken.Verder is er nog niet veel om verder over te praten dus we moeten toch een beetje voer hebben om deze topic levendig te houden.

sponsort
Reg. datum: 16 oktober 1999

^ is gemoved uit Het Sony Ericsson Xperia X1 Topic - deel 2 :)

(Je vraag wordt zsm beantwoord.)

Phone Addicted

quote:
joedy87 schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 17:21:
[...]

Begrijp me niet verkeerd maar waarom mag daar hier niet over gesproken worden :? Een levertijd e.d. hoort toch ook bij een telefoon? Anders kun je wel voor alles een apart topic gaan maken.Verder is er nog niet veel om verder over te praten dus we moeten toch een beetje voer hebben om deze topic levendig te houden.
We zijn een technisch forum. Levertijden, abo's en databundels zijn eigenlijk niet echt intressant voor onze doelgroep en vinden we dan ook zelf niet intressant. Om toch tegemoet te komen aan de vraag van gebruikers, hebben we besloten om voor levertijden een apart topic te openen waar die "onzin" in mag :)

Reg. datum: 25 oktober 2001

@DaannO,

Sec gezien zou je dit topic dicht moeten gooien omdat de Diamond pas morgen (!!) voor de consument beschikbaar is. Het is dus een speculatie-topic. Er wordt volop gediscussieerd over de Diamond, zowel uiterlijk, software, bediening etc etc etc.

Je kan het wel puur Diamond-only proberen te houden maar dat gaat echt niet lukken. HTC brengt namelijk ook de Touch Pro uit. Bijna een identiek apparaat, alleen keyboard etc extra.

Verder moet je er rekening mee houden dat er serieuze concurrentie is van oa de iPhone. Het is niet een oostblokland waar je één fabrikant hebt en enkel de kleur kan kiezen. Gezien de kwaliteiten en de prijs van die iPhone kan ik me echt voorstellen dat veel mensen twijfelen. Laat die mensen twijfelen en met argumenten komen want als je ook het iPhone topic modereert kan niemand ergens terecht.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive?

Reg. datum: 10 juni 2008

quote:
asing schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 08:44:
@DaannO,

Sec gezien zou je dit topic dicht moeten gooien omdat de Diamond pas morgen (!!) voor de consument beschikbaar is. Het is dus een speculatie-topic. Er wordt volop gediscussieerd over de Diamond, zowel uiterlijk, software, bediening etc etc etc.

Je kan het wel puur Diamond-only proberen te houden maar dat gaat echt niet lukken. HTC brengt namelijk ook de Touch Pro uit. Bijna een identiek apparaat, alleen keyboard etc extra.

Verder moet je er rekening mee houden dat er serieuze concurrentie is van oa de iPhone. Het is niet een oostblokland waar je één fabrikant hebt en enkel de kleur kan kiezen. Gezien de kwaliteiten en de prijs van die iPhone kan ik me echt voorstellen dat veel mensen twijfelen. Laat die mensen twijfelen en met argumenten komen want als je ook het iPhone topic modereert kan niemand ergens terecht.
Idd groot gelijk. Ik twijfel namelijk ook en had hier anders graag de argumenten van Kasj gelezen.

Reg. datum: 25 oktober 2000

Het is werkelijk ongelofelijk hoe vaak hier het woord geblaat wordt gebruikt, DAAR zou DaanO eens op moeten letten! maargoed hij gebruikt het zelf ook om de 2 minuten, ik snap niet waarom je de Diamond in dit topic niet met andere telefoons mag vergelijken, ik denk dat er juist heel veel mensen graag de verschillen willen weten, daar is tweakers juist voor bedoeld! en als er continu iemand als een soort gestapo met blauwe zinnen berichten weg gaat zitten vegen wordt het wat mij betreft een volledig zinloos topic.

Ik zal hier wel geen vrienden mee maken, of het zal wel afgedaan worden als offtopic, maargoed ik hoop dat er begrepen wordt wat ik probeer te zeggen.

Go see THE page at http://rvbcrs.dhs.org/ BE CAREFULL! N/A right now. Comming soon on a computer near you.. http://www.morrison.nl/

Phone Addicted

Ik hoop zelf dat jullie inzien dat jullie reactie in dit topic thuis hoort ipv het Diamond topic? Later zal ik een uitgebreide reactie op jullie vragen/opmerkingen typen :)

I love speledingetjes
Reg. datum: 09 juni 2005

quote:
DaannO schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 21:28:
[...]

We zijn een technisch forum. Levertijden, abo's en databundels zijn eigenlijk niet echt intressant voor onze doelgroep en vinden we dan ook zelf niet intressant. Om toch tegemoet te komen aan de vraag van gebruikers, hebben we besloten om voor levertijden een apart topic te openen waar die "onzin" in mag :)
Nee, jullie vinden jezelf een technisch forum. Vele mensen die deze telefoon wel leuk vinden, zijn helemaal niet zo technisch (waarom ze dan die telefoon willen is mij een andere verhaal) en dus gaan mensen op zoek naar een forum waar mensen zitten aan wie ze hun vragen kunnen stellen of met wie ze dat kunnen delen. Tweakers is 'bekend' en komen ze daar uit. Mijns inziens niets mis mee.

Phone Addicted

quote:
SorcererJP schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 10:46:
[...]

Nee, jullie vinden jezelf een technisch forum. Vele mensen die deze telefoon wel leuk vinden, zijn helemaal niet zo technisch (waarom ze dan die telefoon willen is mij een andere verhaal) en dus gaan mensen op zoek naar een forum waar mensen zitten aan wie ze hun vragen kunnen stellen of met wie ze dat kunnen delen. Tweakers is 'bekend' en komen ze daar uit. Mijns inziens niets mis mee.
Wij willen een bepaald niveau hier houden en daar zijn we erg fel op, anders zijn we geen haar beter dan een ander site. Mocht je het niveau hier te hoog vinden of er niet mee eens zijn dan is er altijd nog beginnersweb.nl :)
Gathering of Tweakers.net is een forum bedoeld voor mensen die bovenmatig geinteresseerd zijn in computers en de randverschijnselen daarvan. Het voorziet haar bezoekers in de behoefte om op niveau over deze zaken te discussiëren en te communiceren, en probeert hier een lichte vorm van ontspanning aan toe te voegen. Omdat GoT een groot forum is, is er een aantal afspraken nodig, die vind je hier onder.

Que?

quote:
DaannO schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 10:57:

Mocht je het niveau hier te hoog vinden of er niet mee eens zijn dan is er altijd nog beginnersweb.nl :)
Dat lijkt me een nodeloos denigrerende opmerking die niet past bij het niveau dat je zegt na te streven.

Voor mijn gevoel straal jij als moderator in sommige gevallen weinig respect uit naar de gebruikers, en om die reden word je zelf ook minder gerespecteerd. Dat die gebruikers er soms ook om vragen, doet er even niet toe. Jij bent moderator en zou je naar mijn mening ten alle tijde professioneel behoren op te stellen t.o.v. de gebruikers. Dat wil niet zeggen dat je mensen niet op hun fouten mag wijzen, maar wel dat je dat op een prettiger manier kunt doen dan nu soms gebeurt.

Ik vind bijvoorbeeld termen als 'geblaat' om te refereren aan posts van gebruikers niet erg respectvol. Dingen als *zucht*, 'wat zeg ik nou net?' en 6x hetzelfde zeggen in één post dragen ook niet bij aan een prettige sfeer. Ik begrijp best waar je emoties vandaan komen, en ik kan me vaak zelfs heel goed voorstellen dat je je ergert, maar als je dat niet in kunt slikken voordat je post zou je misschien nog eens goed moeten nadenken of je wel goed op je plaats zit als moderator. Op deze manier draag je naar mijn mening bij aan een onprettige sfeer, waarin mensen elkaar zonder voldoende respect bejegenen.

Nogmaals: ik begrijp echt heel goed waar je ergernis vandaan komt, en ik ben het vaak met je eens. Maar naar mijn persoonlijke mening zou een goede moderator daar boven moeten staan, om het gewenste respect te kunnen afdwingen. Gewoon een paar keer slikken voor je reageert. Dat zouden al die anderen ook moeten doen, maar voor jou is het extra belangrijk omdat je Mod bent.

Ya pues!

Phone Addicted

quote:
Anakha schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 11:18:
[...]

Dat lijkt me een nodeloos denigrerende opmerking die niet past bij het niveau dat je zegt na te streven.

Voor mijn gevoel straal jij als moderator in sommige gevallen weinig respect uit naar de gebruikers, en om die reden word je zelf ook minder gerespecteerd. Dat die gebruikers er soms ook om vragen, doet er even niet toe. Jij bent moderator en zou je naar mijn mening ten alle tijde professioneel behoren op te stellen t.o.v. de gebruikers. Dat wil niet zeggen dat je mensen niet op hun fouten mag wijzen, maar wel dat je dat op een prettiger manier kunt doen dan nu soms gebeurt.

Ik vind bijvoorbeeld termen als 'geblaat' om te refereren aan posts van gebruikers niet erg respectvol. Dingen als *zucht*, 'wat zeg ik nou net?' en 6x hetzelfde zeggen in één post dragen ook niet bij aan een prettige sfeer. Ik begrijp best waar je emoties vandaan komen, en ik kan me vaak zelfs heel goed voorstellen dat je je ergert, maar als je dat niet in kunt slikken voordat je post zou je misschien nog eens goed moeten nadenken of je wel goed op je plaats zit als moderator. Op deze manier draag je naar mijn mening bij aan een onprettige sfeer, waarin mensen elkaar zonder voldoende respect bejegenen.

Nogmaals: ik begrijp echt heel goed waar je ergernis vandaan komt, en ik ben het vaak met je eens. Maar naar mijn persoonlijke mening zou een goede moderator daar boven moeten staan, om het gewenste respect te kunnen afdwingen. Gewoon een paar keer slikken voor je reageert. Dat zouden al die anderen ook moeten doen, maar voor jou is het extra belangrijk omdat je Mod bent.
Ik snap erg goed wat je probeert te zeggen en daar heb je dan ook zeker een punt. Echter is op en gegeven moment de maat vol. Dat hele topic staat bol van de waarschuwingen en als mensen dan alsnog een plank voor hun kop hebben dan trekken we de botte bijl eruit. Het is niet zo dat ik het leuk vind om politie agent te spelen, maar op een gegeven moment is de maat gewoon vol en dan stappen we over op andere maatregelen. Met opmerkingen als "Vele mensen die deze telefoon wel leuk vinden, zijn helemaal niet zo technisch (waarom ze dan die telefoon willen is mij een andere verhaal) en dus gaan mensen op zoek naar een forum waar mensen zitten aan wie ze hun vragen kunnen stellen of met wie ze dat kunnen delen." kunnen we weinig mee omdat we een technisch forum zijn die een hoog niveau proberen na te streven.

Als iemand het daar niet mee eens is, of dat niveau niet prettig vind of niet kan halen dan heeft hij simpel weg hier weinig te zoeken. Ik ga niet met hem ellenlange discussie aan om hem ervan te proberen overtuigen dat hij hier niet op zijn plaats is. Vooral users die hier wat langer rondlopen weten wat ik bedoel en proberen tevens die kwaliteit te waarborgen. :)

Ik probeer vaak zo tactisch mogelijk over te komen, echter als het gezever door blijft gaan dan gaan alle remmen los })

Manisch positief
Reg. datum: 09 oktober 2006

Ik moet tevens ook zeggen (ookal begrijp ook ik dat het deels storend en offtopic is) dat wanneer een telefoon nog nergens in de wereld verkrijgbaar is (dat geldt nu niet meer, maar destijds wel) dat men praat over leverdatums, waar hij als eerste uitkomt e.d. naast het gepraat over de telefoon en zijn functies zelf. Veel gepraat is toch speculatie, en de interresante dingen worden dan toch besproken.

Niet gereleased:
- Specs
- Speculaties
- Levertijden
- Verwachtingen e.d.

Released:
- Specs
- Tweaks
- Uitleg/vragen
- Voor/nadelen met betreffende discussies

Dat er over levertijden gesproken word is niet gek als geen enkele bezoeker op dit forum (ongeveer) hem nog heeft, dat is dan ook relevant en informatief. Zodra hij dan uit is is de discussie hierover direct beperkt tot een minimum, en zullen mensen vooral gaan praten over tweaks e.d.

Dat er nu dan ook een speciaal topic voor is vind ik persoonlijk alleen irritant en overbodig. Ik kon altijd netjes volgen wat er nieuw is in de wereld van de touch diamond b.v., en nu moet ik 2 topics in de gaten blijven houden.

Aan de ene kant snap ik je, het wordt een slowchat en offtopic verhaal... Aan de andere kant echter.

Oost west, 127.0.0.1 best!

Reg. datum: 11 september 2003

quote:
DaannO schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 12:22:
[modbreak]Oke, ik heb zojuist dit topic uitgemest. De eerste reactie van een persoonlijke update van zijn levering is gemodbreaked, de tweede update van die persoon en die daarop volgen zijn getrashed.

Ik stel voor dat iedereen nog even dit door gaat lezen:
  • Meld alleen concrete zaken. Ga niet off-topic.
  • Vragen als "wanneer komt toestel A uit" mogen pas gesteld worden als die vraag nog niet in dit topic gesteld is en daar al antwoord op is gegeven!
  • Dit topic is bedoeld voor nieuwtjes betreffende de leveringsstatus (bv 'Shop X meldt dat ze op dd-mon-yyyy kunnen leveren'). Niet voor opmerkingen als 'ik wacht nu al zo lang' en 'waar blijft hij nou'.
  • Nieuw aangekondigde toestellen verdienen een eigen topic. Echter is het de bedoeling dat de levertijd discussie wel in dit topic plaatsvindt.
  • Ga hier niet over shops praten en de kwaliteit daarvan, daarvoor hebben we de shopreviews!
  • Ga hier niet inhoudelijk discussiëren over toestellen, maar doe dat in de daarvoor bestemde topics.
  • Dat iedereen zijn persoonlijke statusupdates door gaat geven lijkt mij niet erg zinvol en interessant voor anderen. Doe dit dus niet!!
  • Voor vragen als, waar kan ik mijn status bekijken e.d. Zie hieronder bij links!
[/]
Niet zo selectief te werk gaan DaannO,
Er staan hierboven nog legio kandidaten naar jouw maatstaven ter moderatie. Je schrijft in je regels dat het topic alleen bedoeld is voor leverstatussen, maar niets zo vluchtig als dat soort informatie. Je kan onmogelijk alleen daar een topic aan wijden.

To question is to grow.

Phone Addicted

Correctie, het zijn niet mijn maatstaven maar die van de TCM crew waar iedereen zich aan dient te houden. Ten tweede heb ik nu replies die over persoonlijke leverings problemen gaan verwijderd. Dit voegt 0.0 toe en is niet de bedoeling. De rest is niet ontopic, ben ik met je eens, maar dat zou betekenen dat daar helemaal niks zou mogen en dat is dan ook weer niet zo.

Dus, persoonlijk gezeik achterwegen laten in dat topic en gewoon iets posten waar iedereen wat aan heeft ;)

Reg. datum: 18 oktober 2005

Wat jobro zegt...

en dit mocht ook al niet:"en opmerkingen zoals dat de chauffeur al aan het rijden is, of dat je broertje het pakje aan moet nemen mag blijkbaar wel?! dit lijkt meer op censuur dan moderatie maar die opmerking zal me wel weer een "pushmessage"opleveren..."

moderatie is prima... als je consequent bent, jij (daan) haalt alleen maar weg wat jou persoonlijk niet bevalt... ik heb nergens een persoonlijke update over levrering gegeven... maar blijkbaar vind zkh daan toch van wel. Terwijl mensen die hele verhalen ophangen over dat ze niet thuis zijn/wat nu gewoon wel hun gang mogen gaan...

Misschien wordt dit bericht nu eens niet gewist maar kan er (for once) op een normale (...) manier op worden gereageerd... dat hoop ik althans

Pagina: 1 2 3 4 5 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: