Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Pim. schreef op woensdag 02 april 2008 @ 17:53:

Het is gebruikelijk om na 1000 posts een nieuw topic te maken... we neemt de eer ?? :)
Bij deze dan:

http://www.dutchpowercows.org/images/banners/mcB05.jpg
http://imageserver.qik.nl/dukebox/stampede2.gif
Stampede #7 SoB - Het maken van teams

Jawel, we weten het dan. Na een bloedstollende strijd is SoB ons Stampede-project geworden, na jarenlang de Joop Zoetemelk-award te hebben gekregen. Wat we nu dus moeten doen, is het opzetten van teams. Om dit in goede banen te leiden, is dit topic uitgevonden.

SoB Stampede - Stats !

De stats zijn te vinden op http://sob.qik.nl/stampede.php

Mooi zo! Wat moet je doen?

- Teamnaam verzinnen. Doe eens creatief, en verras ons.
- minimaal 2 mede-teamleden vinden. Deze moeten van buiten je subteam komen, om te voorkomen dat je team alleen maar een subteam is. Vraag rond in de comments onder statistieken, mail je vrienden, of wat ook. Voorzichtig vragen in dit topic is toegestaan, mits het niet te erg wordt.
- Hier een post in dit topic plaatsen, zodat wij weten dat jullie bestaan. (SoB ID en SoB username bijplaatsen)

En dan?

Dan ga je op jacht naar nieuwe teamleden. Dit kan tot 31 maart, 23:59. Daarna worden de teams bevroren, en gaan we de stampede in. 7 april evalueren we de teams, en mag de top-6 van de teams teams door, en kunnen de andere mensen last-minute overstappen naar een team dat niet in de top-3 staat. Dit is om te voorkomen dat de winnaar al bekend is.

De feiten en regels van de Stampede.

- Punten die je haalt komen gewoon op je eigen account, en blijven daar ook.
- Nieuwe koeien recruteren is prima, zo lang je de toestemming van de eigenaar hebt. (Illegaal 'Borg'en leidt tot directe uitsluiting, en verdere sancties.)
- Er komt naast de gewone lijst statistieken een speciale Stampede-DPCH, met hierin de teams vermeld.

Wat komt er allemaal in dit topic

- Vragen over de Stampede
- Vragen over Stampede teams
- Mededeling dat er een nieuw Stampede team is gestart
- Vragen aan mensen uit bestaande Stampede teams
- Mededeling dat je je wilt voegen bij een bestaand Stampede team
- Taunten }) Het is hier toegestaan om mensen uit te nodigen om bij je Stampede team te komen indien er iemand hier ronddwaalt die duidelijk aangeeft op zoek te zijn naar een leuk Stampede team. Wel beperkt, gewoon schreeuwen maakt je reputatie er natuurlijk niet beter op.

SoB? Maar hoe installeer ik dat dan?

Daarvoor hebben we onze geniale wiki, met een mooie uitleg hoe de client werkt. Vragen hierover (na even gezocht te hebben) kun je stellen in een nieuw topic hier in /5.

Opmerkingen, verbeteringen en verdere naschriften
-SoB ID en username graag meevermelden bij aanmeldingen

-Last-minute de eindinschrijvingstijd verlengd tot 31 maart 23:59. Daarna is het echt 7 april

DukeBox wijzigde dit bericht 07-04-2008 18:34 (3%)

quote:
SayWhatAgain! schreef op woensdag 02 april 2008 @ 19:27:
Ik heb hem nu maar als service geïnstalleerd, dus zonder multisob, maar hoe krijg ik die venstertjes nu tevoorschijn? SoB is wel fijn aan het werk als proces, maar ik wil graag zien wat 'ie doet :)
Vista of iets anders ?
In geval van xp, zorgen dat bij je services 'interact with desktop' aanstaat en vervolgens je service restarten.
quote:
DukeBox schreef op woensdag 02 april 2008 @ 19:32:
[...]

Vista of iets anders ?
In geval van xp, zorgen dat bij je services 'interact with desktop' aanstaat en vervolgens je service restarten.
Vista :)

Edit: en via services-properties staat er bij het tabje log on "Local System Account: Allow service to interact with desktop"

SayWhatAgain! wijzigde dit bericht 02-04-2008 19:37 (19%)

Specs || Blog || PS3 Games: Burnout Paradise/RSV2/NFS Pro Street/GTA IV/MotorStorm/Uncharted/Ratchet&Clank

Ik heb geen idee of dat onder vista hetzelfde werkt.. volgens mij is het niet mogelijk zonder UEA uit te zetten. Enige optie is de logfile bekijken dan.
Ah ja, daar in staan in ieder geval 2 andere k-waarden. Eens kijken of m'n output nu weer op peil komt.

Specs || Blog || PS3 Games: Burnout Paradise/RSV2/NFS Pro Street/GTA IV/MotorStorm/Uncharted/Ratchet&Clank

Seventeen Or Cow!

Ik snap dan niet hoe ik met vista 64 dan twee clients met venstertjes heb draaien :D

X2 6400--Gigabyte MA790FX-DQ6--Asus 8800GT 700/1800/1950--4GB OCZ pc6400--2x160gb in raid0--watergekoeld

quote:
boerenlater schreef op woensdag 02 april 2008 @ 19:51:
Ik snap dan niet hoe ik met vista 64 dan twee clients met venstertjes heb draaien :D
Ik had dat eerst ook via MultiSob, maar na een reboot werkte dat niet meer goed om de een of andere reden. M'n output was ook gehalveerd, vandaar dat ik een andere oplossing zocht. Dan maar geen venstertjes helaas.

Mooooh!

@ BakkerM (als je hier kijkt)

Klopt, het kan zijn dat je een paar keer dezelfde K krijgt. Er zijn er nog maar 6 over, en zo lang je n verschillend is, is het OK...
(in feite zal de n altijd verschillen, er is zoveel keus :P )

Hollandse Krachtvoerkoe || Gewoon een jonge zeur ;)

ik kijk hier en bedankt voor je antwoord :D

*doet verder dingesen*

Als ik m'n SoB als service installeer en daarna start krijg ik netjes vier '7' icons in de taskbar. Alleen lijkt het programma gecrashed omdat daarna m'n cpu nog niet met 1% wordt belast.

Als ik in de log kijk staat daar de volgende melding:
code:
1
2
[2008/04/02 20:19:15.153]: starting client 4
[2008/04/02 20:19:15.278]: Unable to start client, Code = 4

Enig idee wat dat kan zijn? CPU: Intel Q6600

Nog een vraagje: Stel ik haal een blok binnen van de server maar ik maak dat blok nooit af omdat bijv m'n cpu doorfikt. Wat gebeurt er dan met dat blok?

Donderwolk wijzigde dit bericht 02-04-2008 20:28 (15%)

Pwnd

Vista met MultiSoB werkt perfect met wat moeite. Wat ik doe is eerst zorgen dat de cmd.exe met admin rechten start, die laat ik dan multisob zelf starten en dan gaat alles goed bij mij. Als service heb ik er zelf meer problemen mee. Het is wat knutselen, dat wel :P

Team manager D²OL & TSC - Division Brabant D²OL & TSC

quote:
SayWhatAgain! schreef op woensdag 02 april 2008 @ 19:34:
[...]

Vista :)

Edit: en via services-properties staat er bij het tabje log on "Local System Account: Allow service to interact with desktop"
Bij mij werkt de volgende manier in ieder geval om vier venstertjes te krijgen onder Vista: Als de PC gewoon opgestart is zie ik niks. Vervolgens stop ik de Seventeen or Bust service en vervolgens start ik deze handmatig weer op. Als dan 'interact with desktop' aanstaat krijg je in de balk onder een systeem bericht: dit zijn de vier afzonderlijke venstertjes. Enige nadeel hiervan is echter dat als je het venster wegklikt het weer automatisch na en paar minuten terugkomt. Vindt je dit niet vervelend dat je continu een balkje open hebt staan dan is dit de manier. :>

@Donderwolk
Code 4 zegt me niets, lijkt me een rechten probleem of een path dat niet klopt.
misschien eens een service uninstal en re-install doen ?
quote:
Stel ik haal een blok binnen van de server maar ik maak dat blok nooit af omdat bijv m'n cpu doorfikt. Wat gebeurt er dan met dat blok?
Uiteidelijk komt deze te vervallen.
Hoe kan ik nu eigenlijk 2 cores benutten? Ik heb nu 2x SB draaien maar dan zijn ze met de zelfde test bezig, klopt dit wel? MultiSoB doet het zelfde.
_/-\o_ Hieperdepiep hoera. Cpt00Kirk is vandaag jarig. Allemaal even zingen voor deze 30-jarige. _/-\o_

Extremistisch Tweakertje

quote:
GrooV schreef op woensdag 02 april 2008 @ 20:44:
Hoe kan ik nu eigenlijk 2 cores benutten? Ik heb nu 2x SB draaien maar dan zijn ze met de zelfde test bezig, klopt dit wel? MultiSoB doet het zelfde.
Dezelfde N?
De K kan namelijk prima hetzelfde zijn aangezien er daar maar een paar van over zijn.

Edit:
* SH4D3H is weer gestart op z'n 3 jaar oude account :+

SH4D3H wijzigde dit bericht 02-04-2008 21:08 (7%)

:: X360 Gamertag: SH4D3H :: This line intentionally left blank. :: Specs ::

quote:
GrooV schreef op woensdag 02 april 2008 @ 20:44:
Ik heb hetzelfde probleem. Wel jammer dat er niet vanuit de standaard install gewoon goede multicore support op zit.

Pwnd

Zit er toch standaard in middels de service install ?
quote:
Donderwolk schreef op woensdag 02 april 2008 @ 20:22:
Als ik m'n SoB als service installeer en daarna start krijg ik netjes vier '7' icons in de taskbar. Alleen lijkt het programma gecrashed omdat daarna m'n cpu nog niet met 1% wordt belast.

Als ik in de log kijk staat daar de volgende melding:
code:
1
2
[2008/04/02 20:19:15.153]: starting client 4
[2008/04/02 20:19:15.278]: Unable to start client, Code = 4

Enig idee wat dat kan zijn? CPU: Intel Q6600

Nog een vraagje: Stel ik haal een blok binnen van de server maar ik maak dat blok nooit af omdat bijv m'n cpu doorfikt. Wat gebeurt er dan met dat blok?
ik had dit bij mijn service install omdat in de client het vakje (autostart on windows boot) nog aan stond. Dit moet dus UIT bij service install.

Gin gelul, goei spul!

WorldCommunityGrid @ DPC
Reg. datum: 31 oktober 2005

Hmmz, ook ik heb problemen met de client op een dual core:

Het betreft een E6750, met daarop Windows Vista Business.
Ik heb de standaardclient van de website gedownload en er draait één client.

Ik heb al geprobeerd om handmatig 2 processoren in te stellen sobsvc -p:2:0, maar dit mocht niet baten. Ook sobsvc -i geprobeerd, mocht niet baten. Ook de service als snelkoppeling op het bureaublad geplaatst en -i erachter gezet. Vervolgens als administrator uitgevoerd, maar ook dit mocht niet baten! :(
Tussendoor een paar re-installs gedaan om eventuele conflicten uit te sluiten, maar niets hielp.

Zie ik nu iets over het hoofd, of werkt het gewoon niet?

Rabbit PowerT

quote:
ERBrouwer schreef op woensdag 02 april 2008 @ 20:51:
_/-\o_ Hieperdepiep hoera. Cpt00Kirk is vandaag jarig. Allemaal even zingen voor deze 30-jarige. _/-\o_
Hoe weet jij dat nu dan.... :D bedankt voor de feli! :9~

Edit ... laat maar staat in mijn profiel 8)7 8)7

Cpt00kirk wijzigde dit bericht 02-04-2008 21:50 (8%)

__-=Team NGS=-__ #1 SoB - #1 TSC2 - #3 DPAD - #6 F@H - #7 LC - #12 µFluids - #15 RC5 - #15 OGR25 - #15 CP

*O* Gefeliciteerd *O*

En? Wat stond er op de verlanglijst? Extra graaskracht?

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

*O* Happy birthday to Cpt00kirk *O* Happy birthday to Cpt00kirk *O* Happy birthday Mr. Cpt00kirk, Happy birthday to youuuu! *O* :+ genoeg smilies voor vandaag dacht ik zo

Team ColdFusion

Cpt00Kirk Van harte gefeliciteerd!!!

Ga je nu je nick aanpassen naar Cpt01kirk? :+ ;)

Trotse eigenaar van een Opel Astra 1.7 Station Wagen Executive Edition (kleur Metro)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws